وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رهبر معظم انقلاب در دیداری که چند روز قبل با مردم قم داشتند، به بحث «انتخابات آزاد» واکنشی صریح نشان دادند و درباره اهداف پنهانی برخی از سیاسیون، در مطرح کردن این کلیدواژه مطالبی ایراد فرمودند. ارزیابی جنابعالی از بیانات رهبری در سالگرد قیام 19 دی چیست؟

با نگاهی به تحرکات اینروزهای فضای سیاسی و رسانهای، پیداست که انتخابات ریاستجمهوری آتی در سه سطح مختلف، عرصهای است برای تمرکز دشمن. اولین مقطع مربوط میشود به دوره قبل از انتخابات؛ و به تبع آن دو برهه برگزاری انتخابات و  پس از انتخابات نیز دیگر مقاطعی است که دشمن کاملا وقیحانه اعلام کرده که برای ایجاد چالش در آنها برنامه دارد. در این راستا بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه‎‎های خود را با استفاده از برخی از ظرفیتهایی که در درون کشور دارند پی میگیرند و بهدنبال این مهم هستند که با سوار شدن بر امواج غفلت و آسیب‎‎هایی که در برخی جریانات هست، به اهداف خود برسند.

یکی از مسائلی که در بخش آسیب‎‎های احتمالی دوره قبل از انتخابات قابل تصور است این است که دشمن تلاش میکند انگیزه مردم برای حضور در انتخابات را کاهش دهد تا ملت ما حضوری حداقلی داشته باشد. محور مهمی که تاکنون در این تلاشها مشهود بوده این نکته است که دشمن سعی دارد با ایجاد شبهه درباره سلامت انتخابات و همچنین آزاد بودن آن، انگیزه حضور را از مردم بگیرد. ما از دشمنی و عداوت دشمن تعجب نمیکنیم چراکه در ذات اوست؛ آن چیزی که باعث تعجب و البته تأسف ماست این است که برخی از دوستان به اصطلاح خودی، حرفهای دشمن را عمدا یا سهوا و با انگیزه‎‎های مختلف بازتولید میکنند. در واقع میتوان گفت به نوعی همان مسیری که دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم طرحریزی کرده و دارد طی میکند توسط این دوستان غافل نیز طی میشود.

بهنظر شما انگیزه افرادی که شما از آنها بهعنوان برخی دوستان بهاصطلاح خودی و دوستان غافل یاد کردید از تکرار حرف‎‎های دشمن چیست؟

کسانی که اصطلاح انتخابات آزاد را بهعنوان یک شعار در داخل کشور مطرح کرده و میکنند، انگیزه‎‎های مختلفی دارند. متأسفانه برخی از این افراد علیرغم سوابقی که در دفاع از انقلاب اسلامی و حضور در صحنه‎‎های مختلف دارند امروز دچار تضاد بین منفعت‎‎های شخصی، وابستگی‎‎های ذاتی و همچنین دلبستگی‎‎های عاطفی خودشان با مصالح نظام شدهاند و در این چالشها بهنفع انقلاب اسلامی و ارزشها موضعگیری نکردهاند. این هشدار رهبر معظم انقلاب نیز نوعی از غفلت زدایی است تا همه متوجه شوند در مواجهه با انقلاب اسلامی و کشور نباید با تساهل و تسامح برخورد کنند و منافع فردی و گروهی را بر مصالح نظام ترجیح دهند؛ و به خیال آنکه مصلحتاندیشی آنها صحیح است حرفی بزنند که غیرواقعی باشد.

گروهی دیگر هم هستند که فکر میکنند مطرح کردن اینگونه حرف‎‎های خاکستری رنگ، میتواند برای آنها جلب توجه کرده و جذب آرا کند. این افراد باید بدانند مردم بنا به اعتمادی که به نظام دارند، به کسانیکه اینگونه شعارهای رأی جمع کن میدهند قطعا بیتوجهی خواهند کرد چراکه آنها مصداق عدم صداقت و بیمبالاتی سیاسی است.

شاید توجیه این طیف این است که فکر میکنند رأی متدینین کمتر از رای‎‎های خاکستری است و درصد کمتری از روی عقیده رأی میدهند!

بله. مردم نشان دادهاند با هر سلیقه و فکر سیاسی که باشند میان کسانی که دوپهلو حرف زده و موضع گیری‎‎های غیرشفاف دارند با کسانی که با صداقت صحبت میکنند و شفاف موضع میگیرند؛ گروه دوم را ترجیح میدهند، ولو اینکه با آنها دارای زاویه باشند. البته سیر انقلاب در برهه‎‎های مختلف نیز این نظر را   اثبات میکند.

درباره آسیب‎‎های حین برگزاری انتخابات که به نوعی میتوان آنها را در ادامه آسیب‎‎های قبل از انتخابات دانست، چه نکاتی لازم به یادآوری است؟

همانگونه که تجربه به ما ثابت کرد باید به آسیب‎‎های حین انتخابات هم توجه کرد. برخی از مهمترین برنامه‎‎های انحرافی مخصوص این مرحله عبور کند از ماجراجویی‎‎های بیفرجام برخی سیاسیون، فرعی جلوه دادن برخی مسائل اصلی و اصلی پنداشتن برخی مسائل فرعی. همچنین یکی دیگر از چالشها مطرح کردن شعارهای بدلی با همین نیت جلب آرای خاکستری است که هماکنون هم نشانه‎‎هایی از آنها قابل طرح و بررسی است. البته در گذشته هم این رفتار را داشتیم. هستند کسانیکه با طرح موضوعاتی همچون مذاکره با آمریکا، مکتب ایرانی، و همچنین طرح بحث‎‎های غیرواقعی در حوزه حقوق مدنی و... بهدنبال چالشسازی و تقابل هستند. امیدوار هستیم که هشدارهای صریح رهبری باعث شود آنها که در خواب غفلت به سر میبرند، از رویای خود بیرون بیایند و آنهایی هم که در حال برنامهریزی هستند بفهمند که هم ملت و هم رهبری در برابر این موج‎‎های مسموم با هوشیاری و بصیرت کافی برخورد خواهند کرد.

رهبر معظم انقلاب در صحبت‎‎های اخیر خود به نکتهای جدید نیز اشاره کردند و آن هم سعی دشمن در ماجراسازی و چالش آفرینی در حوزه‎‎های سیاسی، اقتصادی و امنیتی بود. از سوی دیگر شاهدیم که رییسجمهوری فعلی نیز به یکباره همصدا با اصلاحطلبان بحث انتخابات آزاد را مطرح کرد. بهنظر شما با توجه به این اظهارات آقای احمدینژاد، آیا میتوان برخی اقدامات اقتصادی شتابزده دولت را در راستای همین چالشآفرینی در حوزه اقتصاد که رهبری نیز فرمودند، تحلیل کرد؟

 باید توجه کامل کنیم و هر رفتاری را که از سوی سیاسیون انجام میشود با فرمایشات و رفتارهای رهبری تطبیق بدهیم. مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند که وظیفه اجرایی کشور، بار مهمی است که بر دوش دولت است و همه باید کمک کنند تا اینبار اجرایی که همان خدمترسانی صادقانه به مردم است، به بهترین نحو ممکن به سرمنزل مقصود خود برسد. بنابراین رسانهها باید سعی کنند برای نقد هر رفتاری و در هر موضوعی جانب انصاف به بهترین نحو رعایت شود.

این صحبتی که میفرمایید بحثی تئوریک است و تا در حوزه مصداق وارد نشود، نمیتواند مؤثر باشد. سؤال اصلی من ناظر به این است که بهطور مثال، آیا میشود شعار دولت درباره 5 برابر کردن یارانهها را نوعی از همان ماجراجویی که شما به آن اشاره کردید دانست؟

بله. من هم منظورم امثال همینهاست. و دقیقا همان پاسخی که به سؤال قبل شما دادم، پاسخ همین سؤال نیز هست.

از بحث اصلی منحرف نشویم. برخی مدعی هستند اگر انتخابات با معیارهایی که آنها میگویند برگزار شود و به قول خودشان انتخابات آزاد باشد، حتما پیروز انتخابات هستند. پاسخ شما به این مدعیان چیست؟

 این ادعا که اگر انتخابات آزاد باشد، ما حتما برنده میشویم ما را به یاد آن داستان معروف و مضحک میاندازد. یکی ادعا میکرد همین جایی که من ایستادهام نقطه مرکزی زمین است! به او گفتند چطور چنین حرفی را میزنی و دلیلت چیست؟ او هم در پاسخ گفت اگر مخالف حرف من هستید بیایید و متر کنید تا متوجه شوید درست میگویم! بالأخره ادعا زیاد است و این تنها رفتار مردم است که میتواند مایه قضاوت باشد. فرایندهای انتخاباتی که در این سالها داشتهایم و تعداد 34 انتخاباتی که برگزار شده خود نشان از این دارد که همواره مردم حضوری پرشور داشتهاند که خود نشان از علاقه آنها به جمهوری اسلامی ایران و اعتماد آنها به نظام اسلامی بهعنوان میراث جاودانه امام (رحمتاللهعلیه) است. مردم ما قطعا در تشخیص مصداق‎‎های انتخاباتی با هم اختلافنظردارند اما بنده مطمئن هستم که مدعیان آزاد نبودن انتخابات، پاسخ حرف‎‎های خود را در انتخابات آینده از مردم خواهند گرفت. متأسفانه گروه‎‎های مدعی که بهدنبال براندازی هستند در مقاطع مختلف، با ادبیات‎‎هایی متفاوت؛ برخی حرفها را مطرح میکنند که تنها نشان از توهم آنها دارد. گذشته از اینها خود همین چرخش قدرتی که در این سی و چند ساله در انتخابات‎‎های مختلف داشتهایم سند دیگری است بر کذب بودن این ادعاها. در حالیکه اقای هاشمی و جناح راست بر سر کار بود اقای خاتمی رأی آورد و بالعکس آن نیز اتفاق افتاد.

ما انتخابات دومین دوره شوراهای شهر و روستا در شهر تهران را هم داشتیم که با عنایت به تأیید صلاحیت حداکثری نیروهای سیاسی و حضور افراد اصلی اصلاحطلبان همچون تاجزاده و حتی گروه‎‎هایی مثل نهضت آزادی، توفیق با اصولگرایان بود. همچنین لیست اصلاحطلبان در انتخابات مجلس هفتم به سرلیستی آقای کروبی را یادمان نمیرود که اقبالی در میان مردم نیافت.

بله. دقیقا همین اتفاق افتاد و ادعاهای باطل اصلاحطلبان برای مردم رو شد. در طرف دیگر قضیه هم چرخش دائم قدرت نشان از این دارد که مردم با هیچ کس عهد اخوت نبستهاند و کسانی را بر میگزینند که به انقلاب اسلامی متعهد بوده و در اجرای وظایف خود کارآمد هستند. با سخنان اخیر مقام معظم رهبری ما شاخص روشنی داریم که افراد حاضر در صحنه انتخابات خودشان را با این شاخص بسنجند و اگر برخلاف این مسیر حرکت کردند، آن را اصلاح کنند تا در جورچین دشمن قرار نگیرند.

منبع: نشريه پنجره/ سید محمد حسینی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:انتخابات,نظام مقدس اسلامی آزادی در انتخابات, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com