وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

خبرنگاران خبرگزاری فارس، در حوزه‌های خبری خود برخی اخبار و زمزمه‌های خبری را می‌شنوند یا دریافت می‌کنند که بعضاً جزئیات دقیقی  از آنها مشهود نیست و یا روایی آنها به درجه‌ای نرسیده ‌است که به عنوان خبر مستقل منتشر شوند. در عین حال، بخش عمده‌ای از این شنیده‌ها پس از چندی، با دریافت جزئیات و مستندات بیشتر ، به عنوان خبر مستقل بر روی خروجی قرار می‌گیرند.

به منظور آگاهی مخاطبان از این شنیده های خبری، خبرگزاری فارس در نظر دارد هر هفته «دوشنبه‌ها» برخی از این اخبار را در قالب بسته‌ای با عنوان «زمزمه‌های فارس» ارائه ‌کند که این بسته، امروز فراروی شماست.

*شفاف سازی قانون برای اجرای راحت

شنیده شده است شورای نگهبان در تلاش است شرایط مندرج در اصل 115 قانون اساسی را به شکل مبسوط‌ تر در قالب یک آیین‌نامه اجرایی و نظام‌نامه داخلی درآورده و به یک رویه تبدیل کند.

*جای خالی شورا و جبهه اصلاحات در اتاق فکرخاتمی

طبق شنیده‌های خبرنگار فارس خاتمی برای انتخابات اتاق فکری تشکیل داده است که برخی از اصلاح‌طلبان در آن حضور دارند اما نکته قابل توجه این است که هیچ نماینده‌ای از شورای هماهنگی اصلاحات و جبهه اصلاح‌طلبان در این اتاق فکر حضور ندارند و در مقطعی نیز نجفقلی حبیبی به این افراد اضافه شده بود که بعد از مدتی او نیز کنار گذاشته شد.

گفته می‌شود در این اتاق فکر افرادی همچون موسوی‌خوئینی‌ها،‌موسوی‌لاری،‌مجید انصاری و برخی دیگر حضور دارند.

*کواکبیان 5 بهمن اعلام نامزدی می‌کند

شنیده شده است قرار است مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری کاندیداتوری خود را در مراسم افتتاحیه یازدهمین کنگره این حزب که 5 بهمن برگزار می‌شود، رسماً اعلام کند.

*القای جنگ و ناتوانی دفاعی کشور از سوی یک اپراتور

اخیراً یکی از اپراتورهای تلفن  همراه  در یک تبلیغ رادیویی ضمن القای احتمال جنگ در کشور این تصویر را در ذهن ترسیم می‌کند که سربازان ما هیچ‌گونه تجهیزات نظامی برای دفاع و مقابله با تهاجم دشمن ندارند و امکانات موجود کاربرد نظامی ندارد.

گفتنی است در این تبلیغ وقتی سرباز از فرمانده خود درخواست تجهیزات نظامی برای مقابله با تهاجم و ادوات نظامی دشمن می‌کند فرمانده خطاب به وی می‌گوید سرباز فقط می‌توانم سیم کارتت را شارژ کنم.

*متکی رسماً وارد انتخابات می‌شود

براساس شنیده‌های خبرنگار فارس، قرار است منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه کشورمان و نایب رئیس جبهه پیروان کاندیداتوری خود را به طور رسمی در ماه جاری اعلام کند.

*خاتمی: «...» زیاد داریم معرفی می‌کنم

در پی انتشار خبر پیغام خاتمی در برابر برخی تقاضاکنندگان برای نامزد شدن که گفته بود بروید دنبال یک «...» دیگر بگردید.

وی مجدداً گفته است من نمی‌آیم همانطور که قبلا هم گفتم «...» زیاد است بخواهید معرفی می‌کنم.

پیش از این نیز دبیرکل خانه کارگر گفته بود به هیچ وجه امکان ندارد خاتمی وارد عرصه انتخابات شود.

*ولایتی سخنگو می‌شود

شنیده شده است طبق اخبار منتشر شده مبنی بر فعالیت رسمی ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در ایام دهه فجر ولایتی قرار است به عنوان سخنگوی ائتلاف سه‌گانه در این باره اطلاع رسانی کند.

*رشد صعودى تعداد شبکه‏هاى ماهواره‏اى مخرب

در حالى که در سال 73 تنها سه شبکه تلویزیونى فارسى‏زبان شامل شبکه تلویزیونى گروهک نفاق و دو شبکه لس‏آنجلسى مشغول فعالیت علیه امنیت و فرهنگ مردم کشورمان بودند، در سال 91 این تعداد به 125 شبکه فارسى‏زبان رسیده که از این تعداد 13 شبکه فقط مخصوص پخش سریال و فیلم‏هاى سینمایى هستند.

*چاپ کتابى مشکوک در سایه کم‏توجهى مسئولان

شنیده شده است  در سایه کم‏توجهى مسؤولان و نهادهاى مسؤول، کتابى با نام «دیکتاتور خوب!» توسط یکى از انتشارات‏هاى استان قم به چاپ رسیده است که محتواى این کتاب در ظاهر در نقد دیکتاتورهاى منطقه مى‏باشد ولى نویسنده با زیرکى به برخى از مسائل وقایع سال 88 پرداخته و نیش و کنایه‏هایى را روانه مسؤولان بالارتبه نظام نموده است.

*اشاعه خرافات و فساد به نام یوگا

 

شنیده شده است در برخی مراکز یوگا کلاس‌هایی با عناوین «ارتباط با فرشتگان»، «پرواز جسم و روح» برگزار می‌شود که سودجویان با سوءاستفاده از سادگى متقاضیان، ضمن ارائه مواد توهم‏زا اقدام به  فروش اشیاء و اقلام بى‏ارزش با قیمت گزاف کرده و با الهى‏خواندن این وسایل، نظیر میوه‏هاى الهى، روغن الهى و سنگ‌هاى الهى، افراد را فریب داده و ادعا مى‏کنند که این اجناس فقط در اختیار آن‏ها است.

در کلاس‌هاى فوق، زنان به پرهیز از گرفتن ارتباط با شوهران خود به‏منظور رسیدن به آگاهى‏هاى کیهانى سوق داده مى‏شوند.

*کشف بیش از ده هزار حلقه فیلم غیرمجاز از فروشگاه‏هاى مجاز

براساس بازرسى صورت‏گرفته از مراکز و فروشگاه‏هاى مجاز عرضه محصولات فرهنگى، بیش از ده هزار حلقه CD و DVDغیرمجاز حاوى فیلم‏هاى مبتذل، مستهجن، کپى و... کشف شده است.

*واردات رنگ‏هاى سرطان‏زا

شنیده شده است درپی واردات رنگ‌های نساجی سرطان‌زا سازمان بازرسى وارد عمل شده و  براساس قانون با وارد کننده رفتار شده است.

گفتنی است در پی ورود به موقع سازمان بازرسی به این موضوع مؤسسه استاندارد، نیز  علیه واردکننده این رنگ‌ها اقدام قانونى کرد که به صدور حکم محکومیت براى واردکننده انجامید. این رنگ‌‌ها از کشور چین وارد شده بود.

*سرقت 6 میلیاردى گواهى اسقاط خودرو

بیش از 3 هزار فقره گواهى اسقاط خودرو، به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان، سرقت شده است و با گذشت 6 سال از این موضوع مسؤولان هیچ برخورد انضباطى، حقوقى با خاطى یا خاطیان نکرده‏اند و به‏جاى پیگیرى و جستجوى گواهى‏ها، فقط براى درخواست صدور المثنى اقدام کرده‏اند.

* 75 تن گوشت وارداتى غیرقابل مصرف امحا شد

شنیده شده است اخیراً 3 کانتینر گوشت منجمد حدوداً  75 تن و  به ارزش تقریبى 750 میلیون تومان که تاریخ مصرف آن گذشته بود، از کشور برزیل و از گمرک هرمزگان وارد کشور شده بود که با پیگیرى به موقع دستگاه‌های مربوطه  امحا شد.

*برنامه اصلاح طلبان در صورت پیروزی در انتخابات 92

کرباسچی اخیراً با اشاره به دوران محکومیتش در سال 78 و اینکه عطریان فر به وی گفته بود آقای خاتمی آنقدر گرفتاری دارند که مساله زندان رفتن ها بین آنها گم است، اظهار داشته است، اگر قرار بود زندانیان سیاسی آزاد شوند؛آقایان کروبی و موسوی از حصربیرون آیند، وضعیت اقتصاد و فرهنگ و سیاسیت داخلی و خراجی رو به بهبود رود پس اصلاح‌طلبان برای چه باید به قدرت برسند؟این در واقع برنامه های آتی اصلاح طلبان است که باید در صورت به قدرت رسیدن تلاش کنند که محقق شود نه شرایط حضور در انتخابات.

*چرا ارز گران می‌شود

غلامحسین شافعی نایب رئیس اتاق ایران گفته است افزایش نرخ ارز به دلیل چند نرخی بودن ارز و وجود تحریم های خارجی است؛ سیاست چندنرخی بودن ارز در نظام پولی و بانکی کشور مایه فساد در اقتصاد است.

*عماد‌الدین باقی به دنبال مدل تلویزیونی ترکیه

شنیده شده است اخیراً عماد الدین باقی خواستار آزادی تاسیس تلویزیون خصوصی شده است.

وی اظهار داشته است آزادی تاسیس تلویزیون خصوصی یکی از مصادیق اصل 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر است چنانکه در برخی از کشورهای اسلامی و جهان سومی مانند ترکیه نیز هرشهروندی درصورت داشتن توان مالی می‌تواند رسانه‌ خصوصی دایر کند و نیاز به مجوزهای مرسوم در ایران نیست.

*دعوت از سعید جلیلی برای کاندیداتوری

شنیده‌ شده است اخیراً برخی‌ چهره‌‌های سیاسی درصدد هستند طی دیداری با سعید جلیلی از وی برای کاندیداتوری در انتخابات 92 دعوت کنند.

*تحلیل لیدر انحرافی از انتخابات92

اخیراً لیدر جریان انحرافی مدعی شده است: ما در حال حاضر گزینه 20 میلیونی در صحنه نداریم و قطعا انتخابات به دور دوم کشیده می شود.

وی ادامه می‌دهد: یا گزینه دولت به مرحله دوم می رود یا گزینه اصلاح طلب‌ها و برای حداد مبارزه با کاندیدای اصلاح طلب‌ها سخت است.

لیدر جریان انحرافی تاکید می‌کند راهبرد ما تکثرگرایی در نامزدها است که در این صورت ما تعیین می‌کنیم چه کسی وارد دور دوم شود و رقابت اگر بین ما و اصلاح‌طلب‌ها باشد اصولگرایان زیر پرچم ما سینه خواهند زد.

*صالحی: احمدی‌نژاد هرچه بگوید گوش می‌کنم

شنیده شده است در جلسه ای که به بررسی مسائل انتخابات 92 مربوط می‌شد؛ علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه گفته است من به احمدی نژاد علاقه مند هستم و هر چه او بگوید گوش خواهم داد.

*صحبت‌های جالب یک متهم اقتصادی

یکی از متهمین اقتصادی گفته است: اگر مرا آزاد کنید اعتماد را به مردم برمی گردانم و دلار را به 1800 تومان می‌رسانم.

وی گفته است آنقدر صرافی و شعبه در خارج از کشور دارم که وضع را درست کنم.

*علیه ولایتی و حداد عادل هم کار کنید

شنیده شده است در جلسه شبانه یک مقام  اجرایی کشور با برخی از مسئولین تیم انتخاباتی خود گفته است: بر روی کاندیداهای مختلف کار کرده‌ایم و داریم نقاط ضعف آنها را داریم عمومی می‌کنیم.

وی تاکید کرده‌ است درباره  قالیباف کارمان را کرده‌ایم از این پس باید بر روی  ولایتی و حداد عادل تمرکز داشته باشیم.

انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:جریان انحرافی,اصلاح طلبان,فتنه,انتخابات,خاتمی,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com