وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

حسینیان كه با فارس گفتگو مي‌كرد، دل در گرو انقلاب و اعتقاد به اندیشه امام و رهبری را از ویژگی‌های مهم یک رئیس‌جمهور عنوان کرد و ادامه داد: این فرد باید به نجات بشریت توسط اسلام معتقد بوده و در برنامه‌ریزی‌های خود بر مبنای جهان‌بینی اسلام عمل کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری یکی از مشکلات پس از انقلاب را الگو گیری از غرب در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دانست و افزود:‌ قطعاً‌ این الگو بر مبنای جهان‌بینی مادی غرب و لیبرالی شکل گرفته است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما باید به دنبال پیشرفت اسلامی باشیم نه توسعه چرا که این امر بار معنایی خاص خود را دارد،‌تصریح کرد: بنابراین ایشان اشاره داشتند که برنامه‌ریزی باید بر مبنای الگوی اسلامی صورت گیرد.

لزوم ولایی بودن رئیس جمهور آینده

وی ولایی بودن را یکی دیگر از شاخص‌های برجسته رئیس‌جمهور آینده دانست و خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده آنچه کشور را از بن‌بست و از دست بیگانگان نجات می‌دهد اعتقاد به ولایت و پیروی از آن است.

حسینیان حرکت تاریخی که قرآن ترسیم کرده و تأکید دارد جهان بیهوده خلق نشده و بازیچه انسان‌های مستبد و خودمحور نیست بلکه به سمت توحید در حال پیشرفت است را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و ادامه داد:‌ رئیس‌جمهور آینده باید با اعتقاد به مهدویت، کشور را بر مبنای این اعتقاد و اینکه دنیا باید برای ظهور حضرت آماده شود اداره کند از این روز استکبار ستیزی، استعمارستیزی، محروم‌نوازی و حمایت از مستضعفین جهان به هر شکل ممکن بسیار مهم است که باید در ریاست‌جمهوری آینده در نظر گرفته شود.

 

 

با اعتقاد فرهنگی مبتنی بر اسلام مشکلات اقتصادی حل می‌شود

 

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در خصوص این نکته که رویکرد اصلی دولت آینده باید مبتنی بر چه گفتمانی باشد، یادآور شد: مسئله اعتقاد فرهنگی اگر برمبنای فرهنگ اسلامی باشد حتماً مسئله اقتصاد نیز حل خواهد شد؛ ما در اقتصاد از مشکلات ساختاری رنج می‌بریم چرا که هنوز مبانی اقتصاد اسلامی را باور نداریم تا بر مبنای آن برنامه‌ریزی کنیم. از این رو معتقدم کشور از لحاظ اقتصادی کمبود و مشکلی ندارد و آنچه مهم است الگو گیری از اقتصاد اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن تأکید دارد که ثروت نباید در دست عده‌ای خاص بچرخد و اگر منظور از اقتصاد رفاه مردم برای عبادت بیشتر و تقرب الهی باشد، خداوند خودش تضمین کرده است زندگی انسان‌ها را به شکل یک زندگی انسانی و پر رزق درآورد. بنابراین اگر دچار مشکل می‌شویم قطعاً اعتقاد ما به خدا دچار ضعف است؛ البته خداوند جوامع اسلامی را نیز آزمایش می‌کند که یکی از آنها آزمودن با مشکلات اقتصادی است.

حسینیان با بیان اینکه بیشتر برنامه‌ریزی‌ها در غرب بر مبنای اقتصاد شکل گرفته است و به آرامش لازم نرسیده است یادآور شد: با تجربه‌ای که حدود 300 سال در زمینه سرمایه‌داری کشورهای غربی اندوخته‌اند و دانمشندان بزرگی را در حوزه اقتصاد تحویل داده‌اند آیا توانسته‌اند که بر مشکلات خود فائق آیند؟‌ بنابراین مشکلات آنها در بی‌اعتنایی به خدا و کتاب آسمانی است.

هشت سال احمدی نژاد  تجربه خوبی بود

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند که باید به گفتمان سال 84 بازگشت و عده‌ای به دلیل عملکرد مصداق آن این گفتمان را زیر سوال می‌دانند و معتقد به عبور هستند، خاطرنشان کرد: قطعاً به دلیل تجربه‌ای که در طول این سال‌ها داشته‌ایم این گفتمان زیر سؤال نیست و این 8 سال با همه نواقص و مشکلاتش و تحولاتی که در اشخاصی که مسئولیت و پیشتازی این تفکر را داشته‌اند پیش آمد این 8 سال را با برکت می‌دانیم.

وی تاکید کرد: مردم در این 8 سال طعم عدالت را بیشتر چشیده‌اند و فاصله طبقاتی بین دولت و ملت به شدت کاسته شد و

طبقه‌ای که احساس می‌کرد نژاد برتر است که بر مردم حکومت می‌کند، دیگر وجود ندارد.

نابودی نسل کسانی که فکر می‌کردند انقلاب اسلامی ارث پدری آنهاست

حسینیان ادامه داد: برخی که خیال می‌کردند به دلیل زحماتی که کشیده‌اند انقلاب اسلامی ارث پدری آنهاست دستشان قطع شده است بنابراین این 8سال با همه فراز و نشیب‌ها و مشکلات کشور به شدت رشد داشته و مردم با همه انتظارات فزاینده‌ای که از لحاظ رفاه برای آنها ایجاد شده بیشتر در رفاه هستند بنابراین معتقدم این سال‌ها تجربه خوبی بود.

در انتخابات 92 چاره‌ای  جز بازگشت به گفتمان 84 وجود ندارد

وی تأکید کرد: باید به گفتمان 84 بازگشت چرا که چاره‌ای جز بازگشت به این گفتمان وجود ندارد اما باید این گفتمان را به تکامل رساند  و آن را با نیروهای اصیلتر، اصیل کرد.

نماینده مردم تهران ابراز امیدواری کرد به دنبال انتخاباتی باشیم که با اعتقاد کامل و تلاش بیشتر به سوی آنچه مقام معظم رهبری فرمودند یعنی انقلاب اسلامی، نهضت اسلامی، حکومت اسلامی و سپس تشکیل جامعه اسلامی  برویم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com