وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

 

خاله ها و عمو های برنامه های کودک صدا و سیما با عشوه های شیطانی PDF چاپ نامه الکترونیک
 

اخیرا موج انتقاد به سمت صدا وسیما شدت گرفته است و چند روز یکبار نقدی بر عملکرد سازمان عریض و طویل صدا و سیما به گوش می رسد.

به گزارش انقلاب نیوز - سرویس فرهنگی؛ تلویزیون یکی از مهم‌ترین ابزار تعلیم و تربیت کودک و نوجوان است و سنین کودکی و نوجوانی حساس‌ترین سنین تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند. بدین ترتیب برنامه‌های تلویزیون چه خوب و چه بد در روح و روان کودک تاثیر می‌گذارد و شکل گیری روحیات و احساسات و تفکرات دوران جوانی او را رقم می زند.

اگرچه در بعضی از برنامه های که برای کودکان و نوجوانان از تلویزون پخش می شود برنامه های مفید و اموزنده ای هستند ولی در برخی موارد شاهد هستیم برنامه های پخش شده از رسانه ملی غیر مفید و مخرب هستند و کودکان و نوجوانان نیازی به این نوع برنامه های ندارند.

برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان که به تازگی در برخی شبکه های صدا و سیما بشدت رونق گرفته است و با جذابیت های کاذب و آهنگ های بسیار تند برای فرزندان این مردم برنامه برگزار می کنند این روزها مورد نقد خیل عظیمی از دوستداران فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی قرار گرفته است.

در برخی از این برنامه های مخرب کودکان و نوجوانان با الگو گیری از برنامه های شبکه های ماهواره ای سعی در جذب کودکان و نوجوانان و سوق دادن به سمت برنامه های بی فایده می باشند.

مجریان این برنامه های تلوزیونی که اکثرا با خوانندگی و آهنگ های تند و مخرب سعی در جذب کودکان و نوجوانان به سمت خود را دارند و القا کردن فرهنگ غرب به کودکان و نوجوان و دوری از فرهنگ اسلامی ایرانی ناخواسته به فرهنگ غنی ما ضربه می زنند.

استفاده از اهنگ های تند و مخرب برای کودکان و نوجوانان فقط شستشوی مغزی است و نتیجه ای جزء انحراف در اعتقادات و ارزشهای ایرانی اسلامی ندارد.

بر اساس مشاهدات برخی از مجریان زن که این روزها معروف به خاله شادونه خاله نرگش خاله کشمش و... هستند که با عشوه و ناز و کارهای دور از اخلاق و فرهنگ ایرانی اسلامی سعی می کنند کودکان و نوجوانان را پای برنامه های خود نگه دارند.

در برخی از این برنامه های کودکانه صدا و سیما که این روزها الگو بردار شبکه های ضد ارزشی ماهواره ای است با برنامه های مخرب نظیر گفتگو های مجریان با ناز و عشوه در مقابل دوربین و خوانندگی و رقص مجریان مرد نتیجه ای جزء وقت گذرانی و القای فرهنگ های مخرب در مغز کودکان و نوجوانان نخواهد داشت.

در صورتی که قرآن کریم روی عفت عمومی با بیان جزيی‌ترین مسائل محرم و نامحرم، شدیدترین حساسیت را نشان داده است به دلیل اینکه قرآن غالباً جزئیات احکام را بیان نمی‌کند به طوری که فرموده است، نماز را اقامه کن، بعد بیان جزئیات آن را به پیامبر (ص) وامی‌گذارد ولی در مورد عفت عمومی، با حساسیت تمام جزيی‌ترین مسائل را بیان می کند آنجا که با دو خطاب مستقل مذکر و مؤنث می فرماید: ای پیامبر! به مردان مؤمن بگو نگاه خود را بر نامحرم کوتاه کنند و به زنان مؤمن بگو نگاه خود به مردان را کوتاه کنند (نور / 30)، زنان صدای خود را در مقابل نامحرم نازک نکنند،و... ولی امروز متاسفانه شاهد ان هستیم که در برنامه های کودکانه صدا و سیما این اتفاقات تاسف بار در حال وقوع است.

شما متولیان سازمان عریض و طویل رسانه ملی خواسته و یا ناخواسته حکم مستر همفر جاسوس انگلیسی سابق را پیاده می‌کنید که گفت اگر سه کار در کشورهای اسلامی انجام بگیرد، نفوذ فرهنگ و استعمار ما در آنجا عملی شده است.

 

1 ـ مردم را از روحانیت و مرجعیت جدا کنید و راه این است که شخصیت آنها را در ذهن عوام تخریب کنید

2 ـ حجاب زنان را بردارید. و عفت عمومی را مبتذل نشان دهید

3 ـ موسیقی را عمومی کنید

و الان می‌بینیم علاوه بر صدا و سیما در فرودگاه‌ها، سالن‌ها، آسانسورها و پشت گوشی‌های تلفن و موبایل انواع موسیقی‌ها گذاشته‌اند و همچنین درتالارها خواننده‌ي معلوم الحال، مردم را بلند می‌کند و با ترانه و موسیقی مردم را می‌رقصاند و سیما هم مأمور پخش آن می‌شود. هر چه واعظان و عالمان دین کار تربیتی می کنند، عوامل حوزه‌ي شما کار آنها را ضایع می کنند.

قرآن کریم می فرماید «لقد كان لکم فی رسول‌الله اسوه حسنه» یعنی ای بندگان من! خود را از لحاظ رفتار و افکار شبیه پیامبر (ص) و اهل بیت او کنید تا بهشت برای شما باشد. در حال حاضر شبیه‌ترین مردم به پیامبر (ص) که اعمال و رفتارشان الگوی‌مان باشد، چه کسانی هستد؟ الگوی ما شخصیت‌هایی مانند امام خمینی، مقام معظم رهبری، علما و مراجع، نخبگان علمی، شهدا و... هستند که باید شرح حال زندگی آنها از کودکی تا زمان حاضر مطرح شود تا معلوم شود در زندگی آنها، کدام عمل تقوایی و عمل صالحی نقطه‌ي عطف موفقیت آنها در تمام عرصه‌های زندگی شده تا به این مقام دست پیدا کنند. گفته‌اند شهید بهشتی در 17 سالگی نماز شبش ترک نمی شد یک بار پدر ایشان با استفاده از تاریکی شب به قنوت طولانی او گوش داد که عرضه می‌دارد بارالها کاری کن یک گوشه‌ي مسئولیت اسلام بر دوش من باشد (آیا این برای جوانان آموزنده نیست؟) پس چرا باید امروز شاهد ان باشیم که برنامه ها و کارتون های مخرب استکبار و غرب از رسانه جمهوری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است پخش شود .

برنامه و کارتون های مخربی همچون دیجیمون ها و... که کودکان را به سمت و سو بی هدفی سوق می دهند .آیا نباید در مورد شخصیت های برجسته و اخلاقی ایرانی اسلامی برنامه های جذاب و مفیذ ساخت و عرضه کرد .

کاهش سانسور برنامه های خارجی , مسخره کردن قبر و قیامت و تقدس‌زدایی در موارد زیادی قابل مشاهده است و از طرفی پخش مستندها و برنامه های بسیار مفید از ساعت 12 شب تا 4 صبح که اکثر مردم و کودکان و نوجوانان در خواب هستند و پخش برنامه های مبتذل در ساعات پر بیننده و پخش موسیقی های مبتذل و کاملا مناسب مجالس لهو و لعب و تشویق مردم به خوانندگی و ریختن قبح رقاصی و.... به طور مثال برنامه های کودک مانند فیتیله و عمو پورنگ بچه ها را که دارای روحی پاک و آماده تربیت دینی هستند، به موسیقی و رقاصی عادت می دهند، چه کسی معین کرده است که شاد نگه داشتن فقط به رقاصی و موسیقی است .

کودکان و نوجوانان ما هم ناخواسته جذب این نوع برنامه ها شده و کم کم القای فکری این نوع برنامه ها اعتقادات و افکار انها را مورد حمله قرار داده و از تفکرات مذهبی انها را دور می کنند.

در این گزارش خواستیم گوشه ای از اقداماتی که متوجه کودکان و نوجوانان ما میشود را به ان بپردازیم امیدواریم که توانسته باشیم رسالت اطلاع رسانی سالم را رسانده باشیم .

 


نظرات شما عزیزان:

ترانه ازادی
ساعت20:39---6 بهمن 1391
واقعاکه خجالت داره تهمت زدن.واقعاباچه رویی اینارونوشتین؟ازخداوپیامبرخجالت نکشیدین؟حتی توقران ازتاثیرات موسیقی اومده دیگه هربی سوادی میدونه اهنگ ارامش روحه.هرکس که این حرف های مزخرف رومیزنه مشکل ازذهن خراب خودشه که این جوری فکرمیکنه متاسفم که انقدرمنحرفید.شماها شخصیت رهبرهم زیرسوال میبرین.بهتره اول برید گفته های ایشون رودرموردموسیقی بشنویدبعداین اراجیف روبنویسید
پاسخ:بی انصاف با اصلش مخالف نیستیم واقعا بهتر نمیشه کارکرد.ضمن اینکه شادی واقعا به ایناست
پاسخ:بی انصاف آیا خواندی چی نوشته شده به خدا نخواندی والا اینو نمی گفتی ما اول گفتیم خیلی هاش عالیه


یه شاکی
ساعت20:28---6 بهمن 1391
خیلی بدین خیلی زیاد اخه نامرداکجای عمو پورنگ وخاله شادونه بداموزی داره؟اخه شمابی سواداروچه به حرف منطقی زدن؟میگین چراازشخصیت های برترایرانی برنامه درست نمیکنن؟حتماشخصیت های برترتون هم رهبره نه؟البته من مخالف رهبرنیستم بلکه درایت ایشون رو تحسین میکنم اما شماواقعاحرس مردم رودراوردید بسه دیگه چرانمیخواین بفهمیدکه این ملت روداغون کردین؟باباملت ایران هرروزداره افسرده ترمیشه چرادعاهاونیایش هاوکارای دینی عموپورنگ وخاله شادونه رونمیبینید؟به قول خودتون چراازشخصیت برترجهان کوروش برنامه درست نمیکنین؟اخه شماچی ازعلم موسیقی وتاثیراتش برروی روان میدونید؟ایناهمش باعلم تهیه شده تاروحیه بچه هاتقویت بشه.لطفااین مطلب مزخرف روزودترپاک کنین که خداهم ازتهمت های شماقهرش گرفته واقعاکه
پاسخ:
پاسخ:بدبخت برو تحقیق کن از ضررهای موسیقی وبع تو این اراجیف رو بنویس
پاسخ:بی انصاف آیا خواندی چی نوشته شده به خدا نخواندی والا اینو نمی گفتی ما اول گفتیم خیلی هاش عالیه


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:صدا وسیما, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com