وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

*  شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در آسمان طنین انداز شد

۷ دی ۱۳۵۷/ ۲۷ محرم الحرام ۱۳۹۹/ ۲۸ دسامبر ۱۹۷۸

پس از تجمع مردم در مسجدالنبی(ص)، مردم با تظاهرات و دادن شعار به خیابان آمدند؛ منزل صاحب یک مشروب فروشی در خیابان بلاغی مورد حمله قرار گرفت و سینما مهتاب نیز مورد حمله واقع شد.

همچنین در درگیری ای که بین مأمورین هنگ ژاندارمری قزوین و چهار تن از شهروندان به وقوع پیوست براثر اصابت گلوله و تیراندازی، سه نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش اسناد ساواک، از آغازین ساعات صبح، تظاهرات گسترده ای با شرکت گروهی از عناصر مخالف حکومت و فرصت طلب در شهر قزوین به وقوع پیوسته که در ضمن آن مخالفان چندین شعبه بانک را نیز به آتش کشیدند… تشییع جنازه شهدا با تظاهرات عظیمی در مخالفت با کشتار بی رحمانه مردم در قزوین برگزار گردید.

مردم شعار می دادند «مرگ بر شاه»، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مأمورین در خیابان سپه به مردم یورش برده و اقدام به تیراندازی نمودند که در نتیجه آن تعدادی از مردم شهید شدند.

همچنین در این روز راننده خودروی فرمانداری نظامی با مشاهده شعارهای «مرگ بر شاه و درود بر خمینی» کودکان و نوجوانان که در صف خرید نفت در خیابان پادگان ایستاده بودند، با ماشین به صف تظاهرکنندگان حمله برده، که منجر به شهادت چهار دانش آموز گردید.

49427_909

*  به منازل عوامل فرمانداری نظامی و ساواک حمله خواهد شد

۸ دی ۱۳۵۷/ ۲۸ محرم الحرام ۱۳۹۹/ ۲۹ دسامبر ۱۹۷۸

گزارش ساواک در خصوص ماجرای پس از قتل عام مردم این چنین آغاز می شود: به دنبال تظاهرات روز گذشته مردم قزوین، امروز ۸ نفر کشته و تشییع شدند.

تظاهرات وسیعی همزمان با تشییع پیکر شهدای اخیر در اعتراض به وقایع و کشتارهای روز گذشته برگزار گردید و محل اتاق اصناف شاهنشاهی توسط عده ای مورد حمله قرار گرفت و آتش زده شد.

مأمورین نیز برای متفرق نمودن مردم تیراندازی نمودند. در ضمن خبرنگاران رادیو بی.بی.سی و مسکو نیز حضور داشتند و برق شهر نیز قطع شده است.

بنا به گزارش ساواک اعلامیه ای در شهر قزوین توزیع شده است که در صورتی که جنایات رژیم ادامه داشته باشد به منازل عوامل فرمانداری نظامی و ساواک حمله خواهد شد.

* حضرت امام خمینی (ره) ، شاه را عامل مستقیم جنایات معرفی کردند

۱۰ دی ۱۳۵۷/ ۳۰ محرم الحرام ۱۳۹۹/ ۳۱ دسامبر ۱۹۷۸

از ساعت ۳۰/۴ بعدازظهر، مأمورین حکومت نظامی با تانک به شهر حمله کرده که تا ۹ شب ادامه یافت و تعداد زیادی از مردم کشته و زخمی شدند. در جریان هجوم وحشیانه مأمورین شاه در دی ماه، ۱۴ کودک کشته و عده زیادی نیز به شهادت رسیدند.

این روند در روزهای بعد نیز ادامه یافته و تا چندین روز درگیری مردم با مزدوران ستم شاهی و کشته شدن مبارزین ادامه می یابد. شهر قزوین که به میدان تاخت و تاز مزدوران رژیم منحوس شاه تبدیل شده بود، شاهد کشته شدن عزیزانی بود که در پی احقاق حقشان مبارزه می کردند.

این کشار وحشیانه  منجر به صدور اعلامیه ای از ناحیه حضرت امام خمینی گردید. ایشان  در ۱۲ دی ۱۳۵۷ با صدور اعلامیه ای به مناسبت کشتار فجیع مردم در شهرهای قزوین، کرمانشاه و مشهد، شاه را عامل مستقیم قتل عام مردم اعلام نمودند.

قتل عام مردم در شهرهای مختلف کشور در نهایت باعث اتحاد بیشتر آحاد ملت برای سرنگونی رژیم پوسیده شاهنشاهی گردید و در کمتر از یک ماه و نیم بعد، بهار آزادی را برای ایران به ارمغان آورد.

_________

کارشده در فرهنگ نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 7 بهمن 1391برچسب:رژیم ستمشاهی,شاه خائن,ظلم و ستم,پهلوی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com