وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

تأملی بر مواضع ضد انقلاب، از مدعی چپ‌گرایی گرفته تا سلطنت طلب، منافق، لائیک و... نشان می‌دهد همه‌شان یک درد مشترک دارند و آن هم «اصل ولایت فقیه» است.

به گزارش 598 به نقل از کیهان، در تازه ترین اظهارات مشاور فراری کروبی در یادداشتی که توسط گویانیوز- ارگان رسمی سازمان سیا- منتشر شده، با اشاره به فعال شدن اپوزیسیون با توجه به نزدیکی انتخابات، به سبزها تاخته و می نویسد؛

«مهدی کروبی در آستانه برگزاری نمایش انتخاباتی مجلس نهم در پیامی که توسط همسر او منتشر شد اعلام کرد: «ان شاءالله مردم در فرصتی مناسب ارزش های موجود در قانون اساسی 1358 را البته با اصلاحاتی که در گذر زمان ضروری می نماید احیا کنند».

این سخن کروبی نشان داد او نه تنها به نسخه فعلی قانون اساسی که در آن ولایت فقیه دارای «اختیارات مطلق» می باشد اعتقادی ندارد بلکه نسخه اولیه قانون اساسی را نیز به شرط اعمال اصلاحات متناسب با زمان، مفید می شمارد و البته شرط آن را هم قبول مردم می داند. علاوه بر مهدی کروبی، تعداد دیگری از زندانیان سرشناس جنبش سبز نیز اصلی ترین مفهوم موجود در قانون اساسی فعلی یعنی ولایت فقیه را رد کرده اند. پس با قاطعیت می توان گفت فراکسیون تریبون دار جنبش سبز نه تنها تمامی جنبش را نمایندگی نمی کند بلکه حتی اجازه ندارد خود را سخنگوی اپوزیسیون اسلامگرای داخل کشور معرفی نماید. این نکته ای است که توجه به آن، میزان صداقت «فراکسیون خواهان حفظ نظام جمهوری اسلامی» را آشکار خواهد ساخت.»

در همین راستا «ب.ح» یکی از عناصر ضد انقلاب خارج نشین در گفت وگویی با روز آنلاین، به رمزگشایی از سناریوی «انتخابات آزاد» پرداخته و مشکل اول و آخر اپوزیسیون را ولایت فقیه دانسته و در این مورد می گوید؛ «تلقی نیروهای مختلف سیاسی از انتخابات آزاد، از این مفهوم با یکدیگر تفاوت دارد.

با این وجود همه گیر شدن بحث انتخابات آزاد در میان نیروهای منتقد و اپوزیسیون، مسأله ای مثبت است، این مفهوم در تقابل با خواست و اراده ولی فقیه قرار می گیرد که خواستار آن است که انتخاباتی غیر رقابتی برگزار شود. بنابراین برای برگزاری یک انتخابات آزاد یا رقابتی در ایران، نیاز به گذر از ولایت فقیه با حداقل محدود کردن آن است.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:ضد ولایت فقیه,ضد انقلاب,فراری,منافقین,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com