وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وي درباره نقش اصلاح طلبان در مطرح شدن اين شعار و امكان گرد آمدن آنها با ديگر نيروهاي مخالف مي گويد: «پس از تجربه سنگين انتخابات 88 در ميانه بدنه كادرهاي اصلاح طلب ريزش شديدي رخ داده است. كساني كه خاتمي را خاتمي كردند، ريزش كرده اند، از اصلاح طلبان بريده اند و برخي از كشور خارج شده اند. يكي از مؤلفه هاي اثبات اين امر و شكست اصلاحات، برآمدن احمدي نژاد در سال 84 است. اگر اصلاحات پيروز شده بود و ريزشي در كار نبود، هرگز احمدي نژاد به پيروزي نمي رسيد.


بيژن حكمت از اعضاي گروهك موسوم به اتحاد جمهوري خواهان نيز گفته است: «شعار انتخابات آزاد از سوي نيروهاي اپوزيسيون و به ويژه از طرف جمهوري خواهان ملي در سال هاي گذشته پيش كشيده شده و تلاش شده است كه اتحادي در اين زمينه ميان نيروهاي اپوزيسيون به وجود آورد؛ انتخابات آزاد در واقع به معناي گذر از جمهوري اسلامي است.


اما اين كه آيا اين مسئله مي تواند تأثيري در رفتار حاكميت بگذارد يا خير؛ من بعيد مي دانم. به نظرم اپوزيسيون خارج از كشور اين قدرت و تأثيرگذاري را ندارد كه بر رفتارهاي حكومت تأثير داشته باشد يا آن را تغيير دهد. انتخابات آزاد وقتي مي تواند به حكومت تحميل شود كه جنبشي در داخل ايجاد شود يعني تنها هم صدايي ميان نيروهاي اپوزيسيون و شرايط بين المللي براي تحقق اين امر كافي نيست، بلكه نياز به جنبشي در داخل كشور داريم.»


وي مي افزايد: نيروهاي اپوزيسيون بايد بر شعار انتخابات آزاد تأكيد كنند اما در درون كشور، وضع كمي تفاوت دارد. در داخل كشور بحث بر سر اين است كه با وجود حصر آقايان موسوي و كروبي و خانم رهنورد، وجود زنداني هاي سياسي و... آيا مي توان از اين مسائل صرف نظر كرد و وارد انتخابات شد؟ به نظر نمي رسد كه اين مسئله شدني باشد.


در همين حال سايت جرس ضمن مطلبي خواستار حضور در انتخابات با وجود متهم شدن به ناجوانمردي در قبال موسوي و كروبي شد و نوشت: انتخابات آزاد حق ماست. ما نبايد بگذاريم انتخابات بدون دردسر برگزار شود(!)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:گروهکها,ضدانقلاب,انتخابات, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com