وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اخیراً یک نامزد انتخابات آتی که مدعیست هاشمی رفسنجانی قطعاً از وی حمایت می‌کند در طرح شعارهای خود اظهار داشته است: دختران و پسران باید رابطه آزاد و مشروع داشته باشند و برخوردهای سلبی در خصوص حجاب نیز باید برچیده شود و حجاب به حداقل ممکن برسد.

وی ممانعت از دخالت و نظارت بانیان فرهنگی و انتظامی کشور را از دیگر برنامه های خود عنوان کرده است.

*یاسر هاشمی هم  تائید کرد

علیرغم اخبار منتشر شده از حسن روحانی که گفته است در صورت حضور در انتخابات به طور  مستقل ورود می‌کند اما نظر  یاسر هاشمی درباره نامزدی وی باعث تقویت موضوع حمایت هاشمی رفسنجانی از کاندیداتوری روحانی شد.

*باز هم اعتراض به قانون

درپی دستگیری و اجرای حکم اعدام برای دو تن از زورگیران خشن که با استقبال مردم مواجه شد و سهم زیادی در بازگشت آرامش به جامعه داشت برخی رسانه‌های اصلاح طلب در تلاش هستند این اقدام قاطع و سریع دستگاه قضا را با مطرح  کردن برخی مسائل حاشیه‌ای از جمله  محل اجرای حکم، خدشه دار شدن امنیت روانی جامعه پس از مشاهده اعدام در ملا عام و .... انجام این اقدام را نادرست جلوه دهد.

*دولت هاشمی محقق نمی‌شود

پس از پیشنهاد هاشمی رفسنجانی مبنی بر تشکیل دولت وحدت ملی، یکی از اعضای ائتلاف سه‌گانه مطرح کرده است: ایجاد دولت وحدت ملی که چندی پیش مطرح شده است، شدنی نیست.

برپایه این خبر این عضو ائتلاف سه‌گانه گفته است هیچ رابطه‌ای بین این ائتلاف و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود ندارد.

*رسیدگی به وضعیت دوجنسه‌ها؛ سناریوی جدید

درپی مطرح شدن موضوع بررسی ویژه وضعیت افراد دارای اختلال هویت جنسی و تبعات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی آن، توسط کمیته امنیت کمیسیون امور شوراها؛ برخی از اعضای اصلی فتنه سبز که به خارج از کشور متواری شده‌اند در جلسه اخیر خود مصوب کردند باید از این موقعیت به نفع خودمان بهره‌برداری و تا می‌توانیم به بهانه حقوق بشر در این زمینه فضا سازی کنیم.

قابل ذکر است مقرر شده این موضوع با حضور عوامل مؤثر مانند بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا در صورت لزوم خلأهای قانونی در این خصوص مرتفع شود.

*باز هم اختلاس در بیمه

شنیده شده است اخیراً در برخی شعبه‌های تهران و کرج یک شرکت بیمه، اختلاسی به مبلغ بیش از6 و نیم  میلیارد تومان صورت گرفته است.

*بررسی احکام محاربه از سوی روحانیون حامی فتنه

(ه.ش)  به همراه (پ.ع) از فعالان وابسته به طیف ملى مذهبى با حضور  در منازل برخی روحانیان حامی جریان فتنه از جمله آقایان بیات زنجانى و یوسف صانعى پیرامون اجراى حدود در زمان غیبت گفت‏وگو کردند.

بهانه این دیدارها و گفتگوها احکام محاربه صادره توسط قضات دادگاه‏هاى انقلاب و اعدام‌های صورت گرفته بود.

*سکونت بیش از دو میلیون ایرانى در آمریکا و امارات

شنیده شده است «بیشترین تعداد مهاجرین ایرانى با یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت مربوط به کشور آمریکاست و بعد از آن امارات متحده عربى قرار دارد که 800 هزار ایرانى دارد.»

به گفته یک مقام مسؤول در سازمان ثبت احوال، انگلیس و کانادا و آلمان از دیگر کشورهایی هستند که بیشترین مهاجر ایرانی را در خود جای داده اند.

*دستگیرى مرتبط شبکه ضدانقلاب «ایران آریایى»

شنیده شده است، (ع.ص) که در زمان برگزارى اجلاس غیرمتعهدها با شبکه ضدانقلاب «ایران آریایى» در خصوص اعلام آمادگى براى ایجاد ناامنى و «بمب‏گذارى» تماس گرفته بود، دستگیر شد.

وى به علت اعتیاد، تمام وقت خود را در منزل سپرى کرده و پس از اشنایی با برنامه های این شبکه از تلفن همراه دخترش اقدام به برقراری ارتباط با «آرین وطن‏خواه - دخى عبدى» مجریان این برنامه کرده بود.

* انتشار نظرات عوامل ضدانقلاب در مؤسسه اطلاعات

در کتابى با عنوان «در حاشیه سنت و تجدد: گسستگى‏ها و پیوستگى‏ها» نوشته محمدجواد حجتى کرمانى (روحانیون اصلاح‌طلب) که توسط مؤسسه اطلاعات به چاپ رسیده، آرا و نقطه‏نظرات یک عامل ضدانقلاب خارج از کشور به نام محمدمهدى خلجى (همکار مؤسسات و شبکه‏هاى ضدانقلاب خارج از کشور) گنجانده و در بخشى از این کتاب به تمجید از تفکرات وى پرداخته شده است.

شنیده شده است یک جلد از این کتاب، در اختیار آقاى صانعى قرار گرفته است.

*سکوت درباره افشاگری پارلمان مصر درباره  قرآن 28 جزئی

در پی اعتراض پارلمان مصر به انتشار 40 هزار نسخه‏ قرآن 28 جزئی و اطلاع رسانی به  احمد الطیب، شیخ الازهر و کمیته فتوای این کشور از طریق رئیس مجلس شورای مصر هنوز سرنوشت این پرونده به طور شفاف مشخص نشده است.

*عزل نماینده چین به دلیل واردات رنگ‏هاى سرطان‏زا

در پی انتشار خبر واردات رنگ‌های سرطان‌زا به کشور، شنیده شده است علیه نماینده شرکت بازرسی «امیک» در چین، اقامه دعوى شده و در نهایت این شرکت بازرگانى با ارسال نامه‏اى، متعهد شد اقدامات لازم براى برکنارى نماینده چین، که مجوز ورود رنگ‌ها را تایید کرده بود را در دستور کار قرار دهد.

*خاتمی خودش هم می‌داند رهبر اصلاحات نیست

اخیراً یکی از تئوریسین‌های جریان اصلاحات گفته است، شاید اصلاح‌طلبان رای دادن آقای خاتمی را نشانه‌ای مثبت بدانند درحالی که این کار هیچ اهمیتی نداشت؛ اگر خاتمی خود را در مقام رهبر اصلاحات می‌شناسد باید این کار را با اعلام قبلی و درخواست طرفدارانش برای حضور در پای صندوق‌ها آن هم جلوی خبرنگاران و در تهران انجام می‌داد و در ادامه هم به هیچ وجه از آن کوتاه نمی‌آمد نه آنکه در دماوند و یک صندوق دور افتاده و به دور از چشم دیگران بدون اعلام قبلی رای دهد.

*یک مقام عالی اجرایی: هاشمی می‌آید

باوجود اینکه هاشمی مدعی شده است  قصد ورود به انتخابات را ندارم؛ یک مقام عالی اجرایی در دیداری که با برخی از نزدیکان خود داشته بود گفته است از قول من بنویسید هاشمی حتماً کاندیدای انتخابات می‌شود.

*عبدالله نوری: برد و باخت مهم نیست باید حاضر باشیم

عبدالله نوری  اخیراً در جمعی اظهار داشته است به هر قیمتی که شده باید وارد عرصه سیاست شویم؛ برد و باخت برای ما مهم نیست به هر قیمتی که شده باید وارد صحنه سیاسی شویم.

در حالی که چندی پیش حسن روحانی اعلام کرده بود برای نامزدی در انتخابات 92 در حال بررسی و رایزنی است شنیده شده است  یکی از نزدیکان  وی گفته است وی به جمع بندی نرسیده و تصمیم دارد در انتخابات آتی نامزد نشود.

*کتاب سروش برای سهراب

شنیده شده است عبدالکریم سروش اخیراً  کتابی را برای سهراب سپهری با عنوان «شعر و عرفان» نوشته است که برای مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

*مخالفت احمدی‌نژاد با رفراندوم درباره هدفمندی

شنیده شده است اخیراً یکی از اعضای دولت در جلسه‌ای با استناد به یک بند قانون اساسی خواسته است تا موضوع هدفمندی یارانه‌ها به رفراندوم گذاشته شود  که این پیشنهاد با مخالفت احمدی‌نژاد و برخی وزرا رو برو شد.

*پیام شفاهی خاتمی به عسگر اولادی

شنیده شده است اخیراً یکی از اعضای اتاق فکر خاتمی در حاشیه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با آقای عسگر اولادی گفت‌وگویی داشته و به نقل از خاتمی به وی گفته است: شما منصفانه حرف زدید و نشان دادید خط امام هنوز در کشور زنده است.

وی همچنین تأکید کرده است آقای خاتمی تصمیم داشتند حضوری از شما به دلیل مواضع اخیرتان قدردانی و تشکر کنند که به دلیل بعضی معذوریت و محذوریت‌‌ها از این کار منصرف شده است.

*ائتلاف سه‌گانه و  9 نماینده

طبق سازو کار طراحی شده  برای ائتلاف سه‌گانه قرارشده است اعضای این ائتلاف هرکدام سه نماینده معرفی کنند که تاکنون دونفر از اعضای این ائتلاف نیروهای خود را مشخص و منتظر تصمیم گیری فرد سوم این ائتلاف هستند تا در نهایت طبق سازو کار اعلام شده از سوی این ائتلاف نامزد نهایی مشخص شود.

*دیدار یک نامزد احتمالی با بزرگان اهل سنت

 

شنیده شده است اخیراً‌ یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات آتی اخیراً‌ با سفر به استان سیستان و بلوچستان با بزرگان اهل سنت دیدار کرده و وعده‌هایی نیز به آنها داده است.

*نمایش وارونه  پرچم ایران برای تخریب چین

اخیراً نعمیه اشراقی به بهانه روز تولدش عکسی از خود در فیس بوک منتشر کرده بود که در آن پرچم ایران به طور وارونه بر روی میز کار وی قرار داشت که خواهرزن محمدرضا خاتمی در توجیح این اشتباه در ابتدا از حضور «ناخواسته» پرچم وارونه در عکس پوزش خواسته اما در ادامه اعلام کرده این پرچم ساخت کشور چین بوده و وی برای نشان دادن ضعف چینی‌ها به «عمد» این پرچم وارونه را نشان داده است.

 

*تلاش دولت برای دیدار با ائمه جماعات سراسر کشور

 

شنیده شده است قرار بود جلسه‌ای از سوی دولت با عنوان دیدار روحانیون با احمدی‌نژاد برگزار شود که این جلسه تاکنون دو بار به تعویق افتاده است.

قرار است درصورت برگزاری این جلسه محور اصلی این دیدار به مباحث اقتصادی از جمله موضوع هدفمندی اختصاص پیدا کند.

گفته می‌شود مسئول برگزاری این جلسه درصدد است تا تمامی علمای شهرستان‌ها و ائمه جماعات سراسر کشور در این دیدار حضور داشته باشند.

بی.بی.سی، علت بازداشت جمعی از فعالان رسانه‌ای

شنیده شده است یکی از دلایل بازداشت تعدادی از فعالان رسانه‌ای روزنامه‌های شرق،آرمان،بهار،اعتماد و خبرگزاری ایلنا ارتباط گیری با رسانه‌‌های بیگانه و تلاش برای شرکت در بخش آموزش خبرنگاری، عکاسی، نحوه فیلمبرداری با موبایل از زوایای گوناگون و چگونگی مونتاژ تصاویر و ارسال به بی بی سی  بوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:بی بی سی,رسانه های ضدانقلاب,انگلیس خبیث, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com