وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در فصل اخیر لیگ برتر شاهد این هستیم که بازیکنان تیمهای مختلف به خصوص سرخابی های پایتخت به تبعیت از برخی شخصیت های غربی ، مدل موهای خود را تغییر داده و اکثرا شبیه مدل موی آلمانی سابق (البته با کمی تغییرات قرن بیست و یکمی و الگوگیری از مدل موی تایسونی) شده اند و به نظر می رسد این موضوع چند هفته ای است شیوع بیشتری پیدا کرده است.
 

تعطیلی منشور اخلاقی و آغاز حضور مو قشنگ ها در زمین

منشور اخلاقی با همه کم و کاستی ها و معایبش، بازیکنان را به رعایت حداقل های هنجارهای جامعه در خصوص مدل مو سوق داده بود. در دور دوم ریاست کفاشیان بر فدراسیون فوتبال و رفتن عزیز محمدی از سازمان لیگ، بحث منشور عملا مسکوت ماند تا بازیکنان با آزادی عمل بیشتر، ساعت ها وقت خود را در آرایشگاه ها بگذرانند تا شاید با این کار جلب توجهی کنند زیرا نحوه فوتبال آنها معمولا حوصله هر بیننده ای را سر می برد. 

گواه این مطلب اینکه زارع قائم مقام سابق باشگاه پرسپولیس اذعان کرده بود بازیکنان برخی تیم ها (!) یک ربع قبل از مسابقه در رختکن تیم مشغول اتو کشیدن به موهای خود بودند. در حال حاضر با اینکه حجت الاسلام علیپور رییس کمیته منشور اخلاقی فدراسیون همچنان در مسند قدرت حضور دارد ولی به نظر می رسد او دیگر قدرت اجرایی زیادی ندارد و شاید هم کمتر فرصت دیدن تلویزیون دارد.

مقایسه آرایش موی بازیکنان داخلی و خارجی

جستجویی گذرا در وضعیت ظاهری بازیکنان خارجی ما را به این نتیجه می رساند که آنها علی رغم آزادی عمل بیشتری که در این خصوص دارند ، وضعیت بهتری را دارا هستند. به عنوان مثال در میان بازیکنان بارسلونا، رئال مادرید، بایرن مونیخ و یا منچستر یونایتد معدود افرادی هستند که مدل موی خاص و به قول معروف منشوری داشته باشند. حال اگر بازیکنان ایرانی آزادی عمل این افراد را داشتند معلوم نبود چه بر سر وضعیت ظاهری خود در می آوردند.

البته برخی از بازیکنان داخلی، توجه ویژه ای به همتایان خارجی خود دارند و حضور دو رگه هایی چون دژاگه در تیم ملی ایران که انواع و اقسام خالکوبی ها را در بدن خود دارد، باعث شده برخی افراد نزدیک به فدراسیون فوتبال ترجیح دهند موضوع به اصطلاح گیر دادن به مدل موی بازیکنان را فراموش کنند تا در جواب، خالکوبی این بازیکنان به رخشان کشیده نشود.

وضعیت ظاهری سایر رشته ها

ستاره های سایر ورزشها نظیر بسکتبال، والیبال ، کشتی و وزنه برداری با اینکه از لحاظ شهرت جهانی به نسبت فوتبالیست های ایرانی در وضعیت بهتری هستند و بارها در مسابقات بین المللی روی سکو رفته اند ولی معمولا مدل مو و ظاهری مقبول و متعارف دارند. کمتر می توان در آنها کسی را یافت که از لحاظ ظاهری منشوری باشد. البته در بسکتبال خالکوبی رواج بیشتری دارد و این مسئله هم باید در جای خود مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

شاید اگر این بی توجهی به فوتبالیست هایی که مدام در تلویزیون حضور دارند، تداوم داشته باشد، باید منتظر بروز این پدیده به صورت جدی تر در برخی از رشته های فوق نیز بود. البته معمولا جو رشته های دیگر به اندازه فوتبال باز نیست لکن، ایجاد جو همان است که از مدل موی آلمانی به یاد داریم!

مو قشنگ های هفته های اخیر لیگ برتر

با نگاهی اجمالی به مدل موی بازیکنان لیگ برتر در یکی دو هفته اخیر به این نتیجه می رسیم که بازیکنان استقلال و پرسپولیس وضعیت منشوری تری به نسبت سایر تیمها دارند. در این دو هفته مهرداد پولادی و نیلسون از پرسپولیس و امیر حسین صادقی و حنیف عمران زاده از استقلال بیشتر از سایر هم تیمی های خود " مو قشنگ" بوده اند.

همچنین نباید از مدل موهای حسین کعبی مدافع فعلی نفت آبادان، ارشاد یوسفی و آرش افشین بازیکنان فولاد، میلاد زنیدپور بازیکن داماش نیز در این مدت غافل شد و البته دیگر تیم ها نیز شانس آورده اند که یا عکاس در بازی های آنها حضور نداشته یا صحنه ای خلق نکرده اند که دوربین مدل موی آنها را ثبت کند.
 
غلامرضا رضایی مهاجم پرسپولیس هم تا چند هفته پیش وضعیتی مشابه داشت ولی در حال حاضر وضعیت مدل موی خود را بدون تذکری تغییر داده اسن که حالت فعلی، منشوری نیست!

به نظر می رسد مسئولان فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت ظاهری بازیکنان لیگ برتر باید چاره ای اندیشیده و دست  به کار شود زیرا هنوز هم بسیاری از جوانان و نوجوانان در زندگی شخصی خود از بازیکنان مطرح لیگ برتری الگو برداری می کنند. هرچند به نظر می رسد دعوای مدیران دو باشگاه فرهنگی و ورزشی سرخابی اجازه توجه به چنین موضوعاتی را نمی دهد.

نظرات شما عزیزان:

شاهرخ
ساعت22:26---15 بهمن 1391
سلام دوست عزیز. وقتت بخیر.
از شما دعوت میکنم به وبلاگ منم سر بزنی.
خوشحال میشم نظرتو بدونم.
موفق باشی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:عدم نظارت,حیف و میل بیت المال, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com