وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


 جالب توجه است که وقتی در کشوری اسلامی همچون ایران برای پیروان برخی از "فرقه¬های ضاله¬ی من-درآوردی" که هیچ جایی در تاریخ ادیان الهی ندارند و فریب خوردگان آن ها همچون جاسوسان عقیدتی برای دشمنان کشور عمل می کنند؛ محدودیتی پیش می آید جنجال رسانه ای بزرگی در دنیای غرب به راه افتاده و برای نعش تکه پاره شده حقوق بشر غربی در ایران نوحه سرایی جانسوزی راه می افتد.

اما با وجود آزار روزانه مسلمانان در دنیای غرب که به شکل حمله، تمسخر، تهدید، تحت نظر نگه داشتن و برهم زدن اجتماعات آنها انجام می گیرد؛ اتفاق خاصی نیافتاده و حقوق بشر غربی حداکثر به صدور چند گزارش و هشدار که ضمانتی هم ندارند بسنده می نماید. در این گزارش مواردی از جنون مسلمان آزاری در دنیای غرب را بررسی می کنیم.
 


شهرهای اروپا پر از پلاکاردهایی حاوی پیام های ضد اسلامی است.


   
ژانویه 2012
اسلام هراسی و مسلمان آزاری در دنیای غرب به یک برگ برنده سیاسی تبدیل شده است. در ژانویه 2012 درحالی که مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا وارد مرحله تازه ای شده بود؛ رقیبان جمهوری خواه اوباما بر حجم شعارهای ضد اسلامی خود افزودند. "گینگریج" و "میت رامنی" دو نامزد تندروی جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری اظهارات توهین آمیزی علیه مسلمانان مطرح کردند. با این که اوباما تلاش می کرد یک چهره چند فرهنگی از آمریکا به نمایش بگذارد اما در همان حال سیاست های اسلام ستیزانه در دولت او افزایش یافته بود.


جمهوری خواهان حملات رسانه ای شدیدی علیه مسلمانان سازماندهی می کنند.


همچنین در ژانویه ۲۰۱۲ میلادی فاش شد که اداره پلیس نیویورک در سال ۲۰۱۱ از فیلم مستند ضد اسلامی با نام «جهاد سوم» به عنوان فیلم آموزشی برای نیروهایش استفاده کرده است. در این ویدئو که برای آموزش بیش از ۱۵۰۰ نفر از نیروهای ضد تروریستی پلیس نیویورک استفاده شده بود مسلمانان به عنوان افرادی خشونت‌ طلب و افراط گرا به تصویر کشیده شده بودند.


جهاد سوم: باید با مسلمانان همچون خشونت طلب ها مبارزه کرد.



فوریه 2012
در سال 2012 مسلمان آزاری در دنیای غرب چیزی در حد جنایات رخ داده رد طی جنگ جهانی دوم دیده شد. در ماه فوریه عبدالعلیم موسی امام جماعت مسجد الاسلام در پایتخت آمریکا طی اظهار نظر بی سابقه ای از شدت آزار مسلمانان شکایت کرد و دولت آمریکا را متهم به ماموریت دادن به جاسوسان برای کنترل جامعه مسلمانان آمریکا نمود و گفت: «سرکوب مسلمانان در امریکا شبیه رفتار بدی است که یهودیان در دوره آلمان نازی در دهه ۱۹۳۰ متحمل شدند.

این فضایی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. این شرایط محیطی است که ما در حین ادای فرایض اسلامی‌ با آن روبرو هستیم. این شرایط سوء ظن و بدبینی را بر جامعه‌ای که مسلمانان در آن زندگی می‌کنند؛ حاکم کرده است. بسیاری از مهاجران جدید که به آمریکا می ‌آیند از همان ابتدای ورود استخدام می‌ شوند تا به مساجد بروند و برای دولت جاسوسی کنند. درحقیقت، به نظر می ‌رسد که دولت در تلاش برای وارد کردن جاسوس از کشورهای ما برای نفوذ در میان جنبش‌ ها و گروه ‌ها و سازمان ‌های مسلمانان است».


عبدالعظیم موسی: رفتار آمریکایی ها مانند رفتار نازی هاست.



آوریل 2012
چشم اروپا در برخورد با اکثر پدیده ها به نوعی به سوی آمریکاست. با توجه به جو ضد اسلامی حاکم بر آمریکا اروپا نیز نمی توانست خود را از این "رفتارهای متمدنانه غربی" به دور نگه دارد. با توجه به شدت گرفتن حملات علیه مسلمانان در اروپا، در ماه آوریل سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی درباره وضعیت جوامع اسلامی در كشورهای اروپایی تایید كرد كه مسلمانان در بسیاری از كشورهای اروپایی با انواع تبعیض و برخوردهای منفی مواجه هستند.

این سازمان در این گزارش تاكید كرد كه دولت های اروپایی باید تلاش بیشتری برای حل و فصل پیش داوری ها و برخوردها علیه مسلمانان به عمل آورند؛ چرا كه این برخوردها به تبعیض و بی عدالتی علیه مسلمانان به ویژه در بخش های اشتغال و آموزش منجر می شود.


اروپا باید از یارده سپتامبر آمریکا درس بگیرد!


 عفو بین الملل در گزارش ماه آوریل خود مشخصا به وضعیت مسلمانان در بلژیك، فرانسه، هلند، اسپانیا و سوییس اشاره کرده و موارد متعددی از تبعیض در این كشورها از جمله ممنوعیت حجاب و ساختن اماكن مذهبی توسط مسلمانان را تایید کرد. این گزارش حاکی از آن بود که فرصت های شغلی از زنان مسلمانی كه حجاب دارند دریغ می شود و دختران مسلمان تنها به دلیل مذهب و اعتقادات شان از حضور در بسیاری از كلاس های آموزشی محروم می شوند. در مقابل رهبران احزاب سیاسی در اروپا به جای اینكه با رفتارهای تبعیض آمیز و غیرمنصفانه با مسلمانان مقابله كنند؛ اغلب حتی برای به دست آوردن آرای تندروها با آنان همراهی می كنند.


در میان نمادهای اسلامی، حجاب در معرض بیشتری حملات است.



آوریل 2012
در کنار انتشار گزارش سازمان عفو بین الملل در ماه آوریل رییس كمیسیون حقوق بشر اسلامی نیز ضمن اظهاراتی به عمومی شدن و عادی شدن آزار مسلمانان در غرب اشاره کرد و گفت: «امروز مسلمانان در كشورهای غربی و اروپایی با بدترین توهین ها و نفرت افكنی ها مواجه هستند».

او در مورد وضعیت مسلمانان در كشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، آمریكا و كانادا اظهار نگرانی کرد و گفت: «حملات علیه مسلمانان روز به روز بیشتر می شود و متاسفانه در سال های اخیر ما شاهد هستیم كه این گونه حملات و توهین ها فقط از سوی برخی گروه های تندرو و نژادپرست نبوده بلكه جریان اصلی سیاسی و رسانه ای در غرب نیز به این گونه حملات دامن می زنند و جریان های حاكم رسانه ای و سیاسی تلاش می كنند با خرابكار و تروریست نشان دادن مسلمانان، توجهات افكار عمومی را از مشكلات گسترده اقتصادی و اجتماعی در این كشورها منحرف كنند.


مسلمانان انگلیس تلاش های مکرری برای رهایی از جو مسلمان آزاری انجام می دهند.


 اما حقیقت این است كه بر اساس گزارش های سالانه پلیس اروپا (یورو پل)، فقط حدود دو درصد از افرادی كه در كشورهای اروپایی كارهای تروریستی می كنند؛ خود را مسلمان می دانند. با وجود این حقیقت آشكار كه تعداد متخلفان مسلمان در كشورهای اروپایی بسیار اندك است، ولی رسانه ها به گونه ای تبلیغ می كنند كه تمام تقصیرها به گردن مسلمانان بیافتد. مسلمانان در اروپا با خطرات و تهدیدات بسیار جدی مواجه هستند. تعداد حملاتی كه علیه مسلمانان و مساجد آنان در كشورهای اروپایی صورت می گیرد بسیار زیاد است و متاسفانه سیاستمداران غربی نیز در نفرت افكنی علیه مسلمانان دخالت دارند».


می 2012
شاید در طول تاریخ مسلمان آزاری هیچ چیز همچون حجاب زنان مسلمان مورد نفرت دشمنان مسلمین نبوده است. در ماه می 2012 گزارشی در مورد آزار یک زن مسلمان در شرکت مخابراتی بین المللی آمریکا انتشار یافت. یکی از کارمند زن این سازمان به خاطر روی آوردن به اسلام به شدت مورد آزار قرار گرفته بود. زمانی که این زن تازه مسلمان شده آمریکایی به دلیل گرویدن به اسلام در محل کار خود با پوشش اسلامی حاضر شده بود؛ همکاران وی به او ناسزا گفته و اسلام را مورد تمسخر قرار داده بودند. سوزان بشیر در مصاحبه با روزنامه کانزاس سیتی استار گفت: پیش از آن که مسلمان شوم هیچ کس سئوالی از دین من نمی کرد و با احترام با من رفتار می کردند اما به محض اینکه با حجاب اسلامی در محل کار حاضر شدم همکاران با فحش های زننده و تهدیدهای جدی من را آزرده کردند.


سوزان بشیر: به محض اینکه با حجاب اسلامی در محل کار حاضر شدم فحش های زننده شنیدم.



ژوئن 2012
برای آزردن مسلمانان در دنیای غرب توجیه های امنیتی نیز درست شده است. برخورد با مسلمانان دقیقا شبیه برخوردی است که نیروهای امنیتی با خانه های خرابکار تیمی انجام می دهند. پس از بدرفتاری های مکرر پلیس با مسلمانان نیوجرسی، در روز چهارشنبه 6 ژوئن 2012 تعدادی از مسلمان ساکن این ایالت، دادخواستی علیه اقدام های تبعیض آمیز و اطلاعاتی پلیس نیویورک در برخورد با مسلمانان، تنظیم و به دادگاه فدرال ارایه دادند.


اعتراض به نحوه نگاه پلیس نیویورک به مسلمانان.


دادخواست تاکید داشت که اقدام های تجسسی و اطلاعاتی پلیس نیویورک غیرقانونی است؛ زیرا که بر پایه تفاوت های مذهبی انجام می گیرد. پلیس نیویورک همه رفتار ساکنان محله های مسلمان نشین، از جمله مکان های تفریحی، غذاخوری ها و حتی آرایشگاه های آن ها را به طور مخفیانه زیرنظر گرفته بود و موجب اذیت مسلمانان می شد. پلیس همچنین طی این عملیات، به صدها مسجد و انجمن اسلامی نفوذ کرده و برای هر یک از آنان پرونده ای محرمانه تشکیل داده بود.


ژوئن 2012
اهانت به مقدسات مسلمانان ضربه شدیدتری از حمله های فیزیکی بر روح و روان ایشان وارد می سازد. باز در ماه ژوئن در دیربورن میشیگان گروهی از مسیحان افراطی با ورود به یک مراسم مسلمان این مراسم را بر هم زدند. این افراد در حالی که سر یک خوک را بر بالای یک نیزه با خود حمل می کردند، پلاکارد هایی توهین آمیز علیه پیامبر اسلام با خود به همراه داشتند. به مسلمانان دشنام می دادند و به طرف آن ها گوشت خوک پرت می کردند. جالب این جاست که مجله صهیونیستی فرانت پیج با بی شرمی تمام در گزراشی که از این ماجرا انتشار داد؛ نوشت مسلمانان آمریکایی به مسیحیان دیربورن حمله کرده و به طرف آن ها سنگ پرتاب کرده اند و خواستار حمایت بیشتر از اسرائیل برای مقابله با اسلام شد.


آمریکایی ها عاجز از شناخت دشمن واقعی خود هستند.



جولای 2012
گویا اسلام هراسی و مسلمان آزاری در دنیای غرب در حال تبدیل به یک رسم آنگلوساکسونی است. آمریکای شمالی و انگلستان بیشترین فشار و محدودیت را بر مسلمانان وارد می آورد. شورای اسلامی انگلستان در جولای 2012، بعد از انتشار اخبار آزار و اذیت زنان مسلمان در این کشور از سوی گروهک های افراطی، خواستار برخورد جدی با اسلام هراسی شد. سازمان اسلامی مبارزه با خشونت علیه مسلمانان در انگلستان اعلام کرد که آزار مسلمانان نه تنها از سوی گروه های افراطی بلکه از سوی احزاب سیاسی هم انجام می گیرد و از هر سه تعرضی که علیه مسلمانان گزارش می شود؛ یک مورد آن مربوط به عملکرد احزاب افراطی مانند «حزب ملی افراطی» و «انجمن دفاع از انگلستان» است.


آمریکا و انگلیس دو جبهه اسلام ستیزی آنگلوساکسونی به وجود آورده اند.



آگوست 2012
در ماه رمضان سال 2012 حمله به مسلمانان شکل وحشیانه تری به خود گرفت. پس از حمله به یک مدرسه مسلمانان در حوالی شیکاگو که با بمبی دست ساز انجام گرفت؛ سخنگوی شورای روابط مسلمانان آمریکا (CAIR)  در اظهار نظری گفت: تعداد حملات علیه مسلمانان آمریکا به خاطر «ماشین اسلام هراسی» جمهوری خواهان که اقلیت تندرو را به سمت رفتار های خشونت بار علیه مسلمانان آمریکا سوق می دهد؛ افزایش یافته است.


مسلمانان آمریکا همواره احترام به ادیان دیگر را تبلیغ می کنند.


در شیکاگو 50 مسلمان که تعدادی از آنها کودک بودند؛ برای برگزاری مناسک ماه رمضان در یک مدرسه گرد هم آمده بودند که در این حین فردی با پرتاب یک بمب دست ساز اقدام به حمله به این مدرسه کرد که دومین حمله به مراسم افطاری مسلمانان در ایالت ایلینوی محسوب می شد.

در همین ماه چند ساعت پس از سخنرانی نماینده جمهوری خواه ایلنوی "جو والش" یکی از مساجد مسلمانان تیرباران شد. واش در لجن پراکنی اش گفته بود: «مسلمانان برای آمریکا چیزی بیش از یک تهدید بوده و پیروان اسلام هر هفته در پی کشتن مردم آمریکا هستند». بلافاصله یک افراطی تهییج شده و مسجد مسلمانان را به گلوله بسته بود.


آگوست 2012
باز در آگوست 2012 ام‌اس‌ان‌بي‌سي گزارش داد يك كارمند سابق شركت والت ديزني، به خاطر آزار و اذيت و اعمال تبعيض به خاطر مسلمان بودنش در محل کار از این شرکت شكايت كرده است. ايمانه بودلال که در يك رستوران شركت ديزني مشغول به كار بوده مراكشي‌الاصل است. او در «كافه داستان گويان» در گراند هتل كاليفرنيا کار می کرده ولی مديريت اين رستوران با اعمال آزار و اذيت نژادي و مذهبي به او اجازه نداده كه در محل كار روسري سنتي مسلمانان را بر سر كرده و حجاب اسلامی داشته باشد؛ كه در نهايت منجر به اخراج بودلال از کارش شده است.
 


شتر و تروریست القابی بود که این زن مسلمان به خاطر حجابش بارها در محل کار خود می شنید.


بودالال گفته بود: «ديزني‌لند خود را شادترين مكان روي زمين مي‌داند ولي از زماني كه كار را در آنجا آغاز كرده‌ام، مورد آزار و اذيت قرار گرفته‌ام. وقتي من تصميم به رعايت حجاب گرفتم، اين مسئله بدتر هم شد. اين موضوع در جشن اعطاي تابعيت به من شروع شد. من فكر مي‌كردم  آزادي لازم را دارم كه طوري باشم كه دلم مي‌خواهد و آزادانه مذهب خودم را داشته باشم». مديريت رستوران به شكايت ‌هاي او درباره آزار و اذيت ساير كاركنان توجهي نكرده بود و كاركنان او را با نام‌هايي مانند «شتر»، «تروريست» و «كونتا كينته» خطاب مي‌كرده‌اند. اصطلاح اخير اشاره‌اي است به بردگان در كتاب «ريشه‌ها» كه «آلكس هالي» در سال ۱۹۷۶ نوشته است.


سپتامبر 2012
اوج آزار مسلمانان از سوی دنیای غرب در سپتامبر روی داد. فیلم توهین آمیزی علیه پیامبر اسلام در اینترنت پخش شد که در آمریکا ساخته شده بود. «سَم باسیل»، نویسنده و کارگردان این فیلم، که «معصوميت مسلمانان» نام داشت یک یهودی آمریکایی اهل کالیفرنیا بود.

در مقابل توهین بی سابقه این فیلم به عقاید مسلمانان، بسیاری از ائمه جماعت مساجد در آمریکا،‌ از مسلمانان خواستند تا به اقدامات افراطی دست نزنند و با پیروی از سنت پیامبر، چهره خوبی از اسلام به نمایش بگذارند. به نظر می رسید یکی از اهداف پخش این فیلم بهره برداری تبلیغاتی وسیع از واکنش مسلمانان به آن و در نتیجه تهیه مواد کافی برای پروژه های اسلام هراسی در غرب بود.


با وجود توهین شدید به اسلام، مسلمانان آمریکا بر احترام به ادیان دیگر تاکید کردند.



نوامبر 2012
در جبهه دیگر آنگلوساکسونی تغییری در شرایط دیده نمی شد. در ماه نوامبر با حضور شماري از شخصيت هاي اسلامي، نمايندگان پارلمان و فعالان حقوقي و رسانه اي نشستي در لندن برگزار شد تا آزار و اذیت مسلمانان در انگلیس بررسی شود.

در این نشست اعلام شد که رسانه ها، سياستمداران و پليس اقدام به ترديد آفريني و هراس افكني در باره مسلمانان در ميان شهروندان انگليسي می کنند و با تهییج تفكرات گروه هاي راست تندرو تبعيض ضد مسلمانان اين كشور را افزایش می دهند. طبق آمار منتشره در این نشست؛ 50 درصد انگليسي ها اسلام هراسي را چيزي عادي و حتي خوب مي انگارند و 75 درصد زنان محجبه در انگلیس به خاطر حجاب شان مورد اذيت و محدوديت قرار مي گيرند.


شورای روابط مسلمانان آمریکا (CAIR) ماشین اسلام هراسی را عامل مسلمان آزاری در غرب می داند.


دسامبر2012
در دسامبر نیز که ماه پایانی سال مسیحی است ده ها گزارش اقدام علیه مسلمانان منتشر شد. در این میان گزارشی وجود داشت که نشان می داد جنون مسلمان آزاری حتی به کسانی که در خدمت دنیای غرب نیز بوده اند؛ رحمی نمی کند. به گزراش پایگاه اینترنتی دیده بان اسلام هراسی، یک مرد مسلمان از دولت فدرال آمریکا خواست درمورد آزار و اذیت وی و خانواده اش به دست نیروهای پلیس فدرال پاسخگو باشد.


صادق لانگ، کهنه سرباز نیروی هوایی آمریکا


 صادق لانگ، کهنه سرباز نیروی هوایی آمریکا گفت وی و خواهرش بعد از این که اخیرا از قطر به اوکلاهاما بازگشته است؛ تحت تعقیب دائمی نیروهای اف بی آی قرار دارند که مشکلات فراوان و فشار روحی زیادی برای آن ها پدید آورده است.

در آخر باید گفت پی بردن به اهداف عمومی سازی اسلام هراسی و مسلمان آزاری در دنیای غرب نیازی به تجزیه و تحلیل های عمیق و کارشناسانه ندارد. کافیست به پلاکارد نصب شده بر روی یکی از اتوبوس های عمومی شهرهای آمریکا مانند نیویورک یا واشنگتن دقت کنیم:


در هر جنگی که بین انسان متمدن {صهیونیست} و وحشی {مسلمان} روی می دهد؛ انسان متمدن را پشتیبانی کنید.
پشتیبان اسرائیل باشید. جهاد را درهم بشکنید.





...............................................................................................................

منابع و مآخذ:


http://www.alternet.org/election-2012/romney-and-ryan-court-leaders-anti-muslim-hate-fest

http://www.alternet.org/election-2012/romney-campaigns-ugly-anti-muslim-strategy-win-cash-and-votes

http://www.huffingtonpost.com/2012/01/24/nypd-training-included-video-the-third-jihad_n_1227889.html
http://presstv.com/detail/224746.html

www.amnesty.eu/content/assets/REPORT.pdf

خارجی/مسلمانان_در_غرب_با_بدترین_توهین_ها_و_نفرت_افکنی_ها_مواجه_هستند/
http://www3.irna.ir/fa/News/158890

http://www.cbsnews.com/8301-201_162-57428608/at-t-to-pay-muslim-woman-$5m-in-harassment-case

http://www.foxnews.com/us/2012/05/05/att-to-pay-muslim-woman-5m-in-harassment-case

http://www.infocusnews.net/index.php/en/1589-world-news/2083-muslims-under-siege-in-wide-nypd-spying-web

http://www.huffingtonpost.com/2012/12/07/nypd-muslim-spying-lawsuit-dismissal_n_2258954.html

http://socialistworker.org/2012/02/27/the-nypd-war-on-muslims

http://frontpagemag.com/2012/jamie-glazov/american-muslims-stone-christians-in-dearborn-michigan

http://www.freep.com/article/20120430/NEWS05/204300334/Anti-Islam-gathering-in-Dearborn-protested-defended

http://www.humanrights-iran.ir/print-26179.aspx

http://www.loonwatch.com/tag/rep-joe-walsh/

http://www.huffingtonpost.com/2012/08/13/imane-boudlal-sue-disney-muslim-head-scarf-hijab_n_1772967.html

http://www.alalam.ir/news/1374234

http://www.islamophobia-watch.com/islamophobia-watch/2012/12/14/muslim-man-from-oklahoma-seeks-justice-department-inquiry.html



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:اسلام هراسی,غرب,صهیونیست, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com