وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در ادامه تغییرات اساسی و تسویه حساب های درونی در صدای امریکا، "کاوه باسمانجی" که یک سال و نیم پیش به عنوان سردبیر بخش فارسی صدای امریکا انتخاب شده بود، امروز از این رسانه اخراج شد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از رسانه ایران، اتهامات وارد شده به کاوه باسمانجی، سوء استفاده از موقعیت شغلی، استخدام اعضای خانواده فامیل و دوستان و روابط خارج از اخلاق و عرف با خانم ها در محل کار بوده است.

البته دامنه موج جدید اخراج ها در VOA تنها به سردبیر بخش فارسی محدود نشده بلکه دامان تعداد دیگری از کارمندان این شبکه را نیز گرفته است.

با افزایش نفوذ گروه های نظارت بر بخش فارسی صدای امریکا که در ارتباط با کنگره امریکا هستند مدیریت صدای امریکا سخت گیری بیشتری نسبت به پرسنل بخش فارسی اعمال می کند. بر همین اساس نخستین گروهی که مشمول این سخت گیری ها شده اند "کیانوش سنجری"، "کوروش صحتی"، "احمد باطبی" و "رودی بختیار" بوده اند که در سال های اخیر ضمن سوء استفاده از موقعیت شغلی خود در VOA در بسیاری موارد با اقدامات غیرقانونی مشکلات حقوقی برای صدای امریکا ایجاد کرده بودند، از جمله شکایت های متعدد که از افراد و سازمان های حقیقی و حقوقی علیه رفتارهای غیرقانونی این گروه از پرسنل قراردادی صدای امریکا به نهادهای قضایی دولتی ارسال شده بود.

سایت سبزنامه ایرانیان متعلق به عباس فخرآور در این رابطه ضمن اعلام خبر اخراج "کیانوش سنجری" از صدای امریکا، ابراز داشته که وی به شکل زننده ای با اسکورت ماموران امنیتی صدای امریکا به بیرون از ساختمان هدایت گشته و حتی به این کارمند VOA اجازه داده نشده تا لوازم شخصی اش را از میز کارش جمع کند. سبزنامه ایرانیان گفته که لوازم شخصی کیانوش سنجری توسط ماموران امنیتی در کیسه ای پلاستیکی جمع آوری و در بیرون از ساختمان به وی تحویل داده شده است.
 

کیانوش سنجری


این سایت همچنین از "کوروش صحتی" کارمند دیگر صدای امریکا خبر داده که وی ملتماسنه با امضای تعهد کتبی پذیرفته تا به صورت کارمند قراردادی - ساعتی تا زمانی که بتواند کار جدیدش را پیدا کند در آنجا مشغول به کار باشد و در تعهدنامه تاکید کرده به قوانین صدای امریکا احترام خواهد گذاشت اما همچنان در لبه اخراج قرار دارد.

از "احمد باطبی" هم خواسته شده تا کار جدیدی پیدا کند و عنوان شده که تا پایان این ماه وی نیز اخراج خواهد شد.

گفته شده زمینه های اخراج "رودی بختیار" نیر فراهم شده است. وی از یک ماه پیش دفتر کار و پست سازمانی اش در صدای امریکا از دست داده و از همان زمان به اعتراض در محل کار خود حضور نیافته است.

سبزنامه ایرانیان در خصوص "کاوه باسمنجی" سردبیر اخراجی صدای امریکا می گوید که وی از آشنایان خانوادگی "فریبا داوودی مهاجر" و "علی افشاری" می باشد که پس از ورود به VOA پسرش "آرش باسمنجی" را که کوچکترین آشنایی با روزنامه نگاری و کار رسانه ای نداشته استخدام می کند.

این سایت متعلق به کنفدراسیون دانشجویان ایرانی اظهار می دارد که کاوه باسمنجی در اقدامی عجیب شغل پسرش را به چرخاندن صفحه نمایش اخبار اعلام می کند تا در ازای چرخاندن این صفحه در مقابل چشم مجریان صدای امریکا چند هزار دلار بیشتر به جیب خانواده اشان واریز شود.

گفته شده که سردبیر اخراجی صدای امریکا برای خانواده، اعضای فامیل و دوستانش نیز از این دست مشاغل ایجاد می کند؛ از جمله همسر مهدی فلاحتی.

این استخدام های فامیلی در حالی صورت گرفته که از تمدید قرارداد برخی از پرسنل قدیمی صدای امریکا همچون، سام قندچی که برای هشت سال مسئول وب سایت بخش فارسی صدای امریکا بود، بدون هیچ دلیلی ممانعت شده است.
 
سایت متعلق به عباس فخرآور همچنین آورده است که "فریبا داوودی مهاجر"، دوست خانوادگی و رفیق گرمابه و گلستان آقای باسمنجی در همین دوران دارای شغل در VOA می شود و داماد وی، "علی افشاری" هم به شکل افسار گسیخته ای به همراه اعضای دفتر تحکیم وحدت در تمام برنامه های بخش فارسی، به عنوان کارشناسان نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و... حاضر می شوند.

کاوه باسمنجی در دوران مدیریتش در صدای امریکا علیرغم اینکه ارتباطات ویژه ای با "فریبا داوودی مهاجر"، "حمیده آرمیده" و "رودی بختیار" داشت از انجام توطئه های پشت پرده علیه دیگر همکارانش غافل نمی شد.

سبزنامه ایرانیان معتقد است که کاوه باسمنجی سال گذشته توطئه ای را علیه "ستاره درخشش" ترتیب داد و با ایجاد تشنج در بخش فارسی نزد مدیران صدای امریکا وانمود کرد که ستاره درخشش توانایی مدیریت این بخش را ندارد و به این شکل توانست تا خانم درخشش را خانه نشین کرده و جایگاه وی را برای خودش تصاحب کند.
 

علی افشاری، هانیه بختیار (همسر علی افشاری و دختر فریبا داوودی مهاجر)، کاوه باسمنجی و عطیه بختیار (دختر فریبا داوودی مهاجر)


اکنون ستاره درخشش بالاترین سمتی را که یک ایرانی می تواند در بخش فارسی صدای امریکا داشته باشد را در اختیار دارد.
 
سبزنامه ایرانیان همچنین ابراز داشته که با اخراج کاوه باسمنجی، سرنوشت مافیای افشاری، داوودی مهاجر و رودی بختیار در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

پیش از این در موج قبلی اخراج ها در صدای امریکا، بخشی از کارمندان دیگر این شبکه از جمله لونا شاد و جمشید چالنگی اخراج شدند که هم اکنون در تلویزیون "ایران فردا" حضور یافته اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:رسانه های ضد انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com