وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


دکتر طبیب زاده افزود: بنده يك اصطلاحي را به كار بردم در خصوص اینکه افراد كودن به لحاظ سياسي و افراد بصير به لحاظ سياسي كساني هستند  كه به موقع بتوانند ديدگاه هاي مقام معظم رهبري را تحليل كنند و در اثر تحليل اين ديدگاه ها در بزنگاه هاي سياسي بتوانند نيت خواني كنند که به اين فرد مي گويند بصير.

نماینده مردم تهران گفت:كودن هاي سياسی كساني هستند كه وقتي حتي مقام معظم رهبري صراحتاً مطلبي را عنوان مي كنند و این مطالب را عوام كه تحصيلات دكترا هم ندارند و فاقد هرگونه تحصيلات آكادميك دانشگاهي اند مي فهمند كه مقام معظم رهبري از روي يك بصيرت و مصلحت انديشي براي كل نظام مواضع سياسي خودشان را اتخاذ مي كنند نه از روي خوش آمدن اين مقام و آن مقام؛ به سیاست مداری که این را نمی فهمد می گویند کودن سیاسی.

وی تصریح نمود: كسي نام خود را روشنفكر و نخبه سياسي مي گذارد اما از مردمي كه سواد خواندن و نوشتن هم ندارند به لحاظ قدرت تحليل ضعيف تر هستند، این سیاسیون متاسفانه به لحاظ سياسي يا به شدت ناآگاهند  كه اينگونه موضع گيري مي كنند يا تبعيتشان از فرمايشات مقام معظم رهبري يك تبعيت سياسي است يعني هروقت تشخيص بدهند كه به لحاظ سياسي جايي مواضعشان با مقام معظم رهبري هماهنگي دارد از مواضع ايشان را تاييد مي كنند و هر جا كه احساس كنند كه خودشان از مقام معظم رهبري تشخيص بهتري دارند و آن را اصلح بدانند براي خودشان اين حق را قائلند كه در مقابل ديدگاه هاي مقام معظم رهبير بايستند كما اينكه در صحبت هاي اخير آقاي مطهري اصلح بودن ديدگاه هاي خودشان را نسبت به مواضع مقام معظم رهبري شاهد بودیم.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی اظهار داشت: كسي منكر وظايف نمايندگي و احساس تعهد و مسئوليت نماينده در قبال مسائل سياسي جامعه نيست امام به عنوان مثال زمانی که شما سر چهار راه هستيد و چراغ سبز می شود و اجازه عبور داريد اما وقتي كه ببينيد از طرف ديگر يك ماشين اورژانس در راه است كه يك بيمار در آن است در اينجا شما حق داريد از چراغ قرمز عبور كنيد اما اولويت را به آن ماشين اورژانس مي دهيد كه حامل بيمار است. بنابراين شما از حق خودتان گذشتيد تا يك حق بالاتري كه حق حيات يك انسان است به نتيجه برسد.

وی افزود: بحث ما با آقاي مطهري دقيقا بر سر همين است حق نماينده است كه وزير را استيضاح كند و از رئيس جمهور سئوال كند. آيا استفاده از اين حق در حال حاضر در چند ماهه آخر دولت با خرد سياسي و عقلانيت هماهنگي دارد؟

طبیب زاده تصریح نمود: ما مي گوييم مقام معظم رهبري براساس عقلانيت آمده اند و فرمودند که اکنون به مصلحت نيست كه شما استيضاح كنید نه براساس يك حكم تكليفي فقهي، آقاي مطهري مي گويد هرجا كه مقام معظم رهبري حكم حكومتي بدهند ما عمل مي كنيم. حكم حكومتي برچه اساس است براساس مباني فقه است؛ فقه جداي از مسائل سياسي نيست آيا آقای مطهري فقه را در محدوده آداب فردي معنا مي كنند كه دارند اين حرف را مي زنند مصلحت هاي سياسي  يك نگرش فقهي سياسي به جامعه است.

وی در ادامه بیان داشت: وقتي مقام معظم رهبري مي گويند استيضاح به صلاح نيست يعني فقه حكومتي، يعني به لحاظ حكومتي ايشان اين تشخيص را مي دهند بنابراين آقای علی مطهري شايد خودش را فقيه تر از مقام معظم رهبري مي داند كه باز هم تاكيد مي كنند بر اينكه در انجام استيضاح حق داشتند.

طبیب زاده اظهار داشت: به نظر بنده  آقاي مطهري زحمت ذهن خواني مقام معظم رهبري را به خودشان ندهند چون اصلا توانايي اين را ندارند بنده گمان مي كنم كه ایشان به لحاظ فكري و سياسي بضاعت ذهن خواني فرمايشات مقام معظم رهبري را ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: علی مطهري قدري درگير منطق ارسطويي و مغالطه هاي فلسفي ارسطويي شده و بيشتر مواضع سياسي اش هم برمي گردد به مطالعات خاصي كه فقط در رشته فلسفه داشتند و ایشان قدرت تبيين و انطباق مسائل سياسي را با ديدگاه هاي فلسفي ندارند و چون بضاعت علمي لازم در اين عرصه را ندارند اظهار نظرهاي غير منطقي مي كنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم افزود: در واقع علی مطهري خوراك بي بي سي و voa را فراهم می کند و بنده از شخص ايشان انتظار اعلام نظري غير از اين را از ایشان نداشتم و بالاخره بايد براي اين رسانه ها و سايت الف يك سوژه ي تبليغاتي مثل علی مطهری وجود داشته باشد.

دکتر طبیب زاده گفت: هيات رئيسه كه اجازه كوچكترين تحركی را به مخالفان فكري خودش به عنوان اصولگرايان صاحب كرسي اقليت در مجلس نمي دهد و در بسياري از مواقع جلوگيري مي كند اجازه انتشار دیدگاه های  آقاي مطهري را در مجلس می دهد که یک نماینده به رئيس فراكسيون اصولگرايان توهين مي كند و اجازه انتشار اين نامه را داشته باشد. نقد بنده در درجه اول به هيات رئيسه مجلس است و براي آقاي مطهري چيز جديدي نبود اگر ايشان درست موضع گيري مي كرد عجيب و غير متعارف بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:علی مطهری, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com