وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

علامه مصباح یزدی به مشکلاتی که در فقدان یک عالم برای جامعه ایجاد می شود و خلأیی که در اسلام ایجاد می کند اشاره کرد و افزود: بستگی به اینکه عالم چه نقشی در شئون مختلف اسلام دارد و اسلام را تا چه اندازه درک کرده و در کدام یک از ابعاد اسلام مهارت و تخصص دارد، در جامعه اثر می گذارد.

عضو شورای فقاهتی جبهه پایداری تصریح کرد: از دست رفتن علما بسته به رشته ای که در آن تخصص دارند در جامعه رخنه ایجاد می‌کند. فقیهی که در حوزه اخلاق تخصص دارد بعد از مرگش در این حوزه رخنه ایجاد می شود و آنهایی که در همه علوم و بسیاری از علوم تخصص دارند ، رفتنشان رخنه ها ایجاد می کند.
 


وی به تاریخچه فقه و فقها اشاره کرد و گفت: در قرن های اخیر بیش از 90 درصد فقها تنها در مسائل عبادی و فردی زندگی تخصص داشتند و بزرگانی که در حوزه های دیگر از جمله سیاست در اسلام تخصص داشته باشند نادر هستند.

علامه مصباح یزدی خاطرنشان کرد: در دوران طاغوت وضعیت روحانیت ضعیف بود. مسائل سیاسی یک ارزش منفی بود و تلقی عموم مردم بر این بود که عالم دینی تنها در مراسم های خاص مانند عزاداری قرآن می خواند.
 
ایشان با قرائت حدیثی درخصوص فقدان دانشمندان با بیان اینکه مقصود حدیث از لطمه عالمان از دنیا رفته، فقدان علمای دین است، تصریح کرد: دانشمندان دیگر هم برای جامعه زحمت می‌کشند و مفید هستند اما آنچه در این حدیث قید شده بر عالمان دینی دلالت می‌کند.

علامه مصباح یزدی با طرح این سؤال که رخنه‌هایی که در جامعه به موجب از دنیا رفتن علما به وجود می‌آید کجاست، اظهار داشت: تأثیر علما از دو جهت با یکدیگر متفاوت است و باید توجه داشته باشیم وقتی یک امام جماعت از دنیا می‌رود در بعد خودش تأثیر دارد اما وقتی یک عالم از دنیا می‌رود در بعد وسیع‌تر تأثیر منفی می‌گذارد چون کارکرد عالم بیشتر بوده است.
 
علامه مصباح یزدی یبا بیان اینکه نقش و تأثیر علما به میزان درک آنها از اسلام بستگی دارد گفت: علوم دینی اعم از اصول، تفسیر، فلسفه، حدیث، رجال، تاریخ و اخلاق و... وقتی یک فقیه از دنیا می‌رود رفتنش به فقه لطمه می‌زند. وقتی یک عالم اخلاق از دنیا می‌رود، رفتنش به اخلاق و وقتی عالم تفسیر از دنیا می‌رود رفتنش به تفسیر لطمه می‌زند.


 
وی با بیان اینکه برخی فقها تنها در امور فردی و عبادی اسلام مؤثر بودند و برخی دیگر در مبانی اجتماعی اسلام، تصریح کرد: آنطور که به ذهن می‌رسد کمتر عالمی داشتیم که در همه علوم دینی مؤثر بوده باشد.
 
وی افزود: وقتی به کتابخانه‌ها می‌رویم 90درصد کتاب‌ها درباره فقهات، مسائل عبادی و مسائل فردی زندگی است مثلاً کتاب‌های صاحب جواهر و شیخ انصاری در باب طهارت و صلوات؛ و یا مثلاً‌ کتاب صاحب جواهر که در شش جلد تمام ابواب فقه را شامل شده است.


علامه مصباح یزدی با بیان اینکه به طور کلی بررسی مسائل سیاسی و اجتماعی فقهی و دینی در اسلام خیلی کم بوده است، گفت:‌ البته الآن در مقام بحث این موضوع نیستم اما فقهایی که در مسائل اجتماعی تحقیق کردند کم بوده‌اند و در بین همین عالمان نیز اکثریت غریب به اتفاق آنها تئوری مطرح کردند و فعالیاتشان روی کاغذ و داخل کتاب است؛ متأسفانه کمتر پیش می‌آمد کسی روی مسائل سیاسی و اجتماعی اسلام سرمایه‌گذاری کند و حتی جان خودش را هم بدهد.

 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه گفت: 65 سال است که طلبه‌ هستم. از ابتدای دوران طلبگی تا به حالا مسائل بسیاری درباره مباحث سیاسی و اجتماعی در اسلام شنیده‌ام اما کمتر فقیهی و عالمی روی مسائل سیاسی و اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کرد و البته دلایل خاص خودشان را نیز داشتند.
 
وی افزود: یادم می‌آید وقتی تازه طلبه شده بودم بحث درباره مسائل سیاسی و اجتماعی اسلام ارزش منفی تلقی می‌شد. کمتر پیش می‌آمد عالم دینی وارد مسائل سیاسی و اجتماعی شود و به طور قالب مردم به کسی می‌گفتند عالم که به نماز جماعتی برود، عمامه سرش کند، نماز میت بخواند و یا چند دقیقه‌ای در مراسم عزاداری شرکت کند؛ برخی علما که روی مسائل سیاسی و اجتماعی اسلام فعالیت نمی‌کردند می‌گفتند فعالیت در این حوزه کاربردی ندارد چون ما قدرت نداریم و اصلاً کاری از دستمان بر نمی‌آید. مثلاً آیت‌الله کاشانی که در مسائل سیاسی دخالت می‌کرد حتی مورد ملامت قرار می‌گرفت و کسی با ایشان کاری نداشت.


 
این استاد فلسفه سیاست در اسلام با بیان اینکه امام راحل نیمی از فقه را که شامل مسائل سیاسی و اجتماعی می‌شد را ایحاء کرد، گفت: همانطور که ابتدا امام راحل گفتند و سپس مرحوم آیت‌الله مدرس (رض)مطرح کرده‌اند که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست، کم‌کم ورود علما به سیاست که در گذشته ارزش منفی بود، تغییر کرد.
 
وی گفت: آنطور که یادم هست آیت‌الله کاشانی از مراجع آن زمان چیزی کم نداشت و البته به لحاظ هوش و استعداد فوق‌العاده بود اما چون در مسائل سیاسی دخالت می‌کرد ایشان را جزو علمای بزرگ محسوب نمی‌کردند چرا که دخالت علما در سیاست در آن زمان ارزش منفی تلقی می‌شد.
 
علامه مصباح یزدی با بیان اینکه نظر برخی علماء درباره دخالت در مسائل سیاسی و اجتماعی مشروط به داشتن قدرت بود، اظهار داشت: در میان مجموعه علمای بزرگ کمتر عالمی بود که دخالت در مسائل سیاسی و اجتماعی را بر خود لازم می‌دانست.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در میان علمای بزرگ خیلی معدود بودند مثل امام(ره) (البته ته دل من می‌گوید هیچکس نبود) که به مسائل سیاسی و اجتماعی خود حتی در کلاس‌های خود می‌پرداخت. وقتی ما سر کلاس امام حاضر می‌شدیم ایشان حتی برای مباحث فقهی و درسی مثال‌های حکومتی می‌زد.
 
وی افزود: امام مراحل مختلف را گذراند. تبعید و زندان را تحمل کرد و حتی فرزندش هم شهید شد اما از پرداختن به مسائل سیاسی و اجتماعی کوتاه نیامد. امام علیرغم اینکه خیلی مهربان بود ندیدم و نشنیدم که برای فرزند شهیدش گریه کرده باشد.
 
علامه مصباح یزدی با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب بسیاری کشته و شهید شدند که آیت‌الله سعیدی از جمله آنها بود، گفت:‌ ایشان 14-15 سال تبعید را به جان خرید اما کارش را دنبال کرد و در نهایت خدا به زحمات علماء برکت داد تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید؛ گرچه خیلی‌ها به امام در مسیر انقلاب کمک کردند اما همه دور امام جمع شده بودند.
 
ایشان با بیان اینکه فقه اسلام و تشیع در مسائل سیاسی و اجتماعی صاحب نظر و تئوریست، اظهار داشت: شاید بتوان گفت که نیمی از مسائل فقهی مربوط به مباحث اجتماعی و سیاسی است.
 
علامه مصباح یزدی با بیان اینکه ولایت فقیه از جمله مباحث فقهی اجتماعی و سیاسی اسلام است، افزود: امام در نجف اشرف مسئله ولایت فقیه را مطرح کردند تا فته بابی شود برای تحقیقات بیشتر علماء در اینباره؛ احساس من این است که حتی امام یک میلیونم کارش جز برای انقلاب نبود و امام هستی خودش را فدای انقلاب و فقه شیعه کرد.
 
وی با بیان اینکه بزرگترین عالمی که تمام ابواب فقه را احیاء کرد امام بوده است، گفت: حداقل می‌توان گفت آنچه به ذهن من می‌رسد همین است که امام (ره) تنها عالمی بود که ابواب فقه را در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی در تئوری و عمل ثابت کرد.
 
علامه مصباح یزدی گفت: آیت‌الله خوش‌وقت که قبل از بنده به قم آمده بود پای درس امام می‌رفت و ایشان همراه با امام مسائل اجتماعی و سیاسی را دنبال می‌کرد.

 
وی با بیان اینکه آیت‌الله خوش‌وقت شهرت‌طلب نبود اما فعالیت‌های بسیار زیادی برای اسلام و نظام اسلامی کرد، افزود: برخی‌ها که ایشان را شناختند از او تلمس کردند و آیت‌الله خوش‌وقت شاگردان زیادی تربیت کرد گرچه هیچ ادعایی نداشت.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما امروز در سوگ کسی نشسته‌ایم که دست‌پرورده امام در همه ابعاد بود و توانست با تربیت شاگردانی مؤثر فعالیتش را گسترش بدهد البته یقین من این است که خدا به کارهای با اخلاص برکت می‌دهد، وسعت و شاخ و برگ می‌دهد، هرکس برای خدا مخلص باشد خدا او را وسیع و پربرکت خواهد کرد و آیت‌الله خوش‌وقت از این جنس بود.
 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام حقیقت اسلام را فهمید و فقه اسلامی را در همه ابواب اثبات کرد،‌ اظهار داشت: امروز حتی بچه‌های کوچک ما هم می‌دانند که دخالت در امور سیاسی مثل نماز خواندن واجب است و حتی حفظ نظام اسلامی از نماز واجب‌تر است.
 
وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم جای علمایی چون امام(ره) و آیت‌الله خوش‌وقت را پر کنیم اما حداقل می‌توانیم آنچه را که آنها اثبات کرده‌اند را دنبال و پیگیری کنیم، گفت: امروز در گوشه و کنار هم می‌بینیم که برخی اسلام و حکومت اسلامی را نمی‌دانند و نمی‌فهمند که حکومت اسلامی و ولایت فقیه یعنی چه اما ما که متوجه شده‌ایم باید تفاوت داشته باشیم.

 
علامه مصباح یزدی با بیان اینکه دنیا نظام جمهوری اسلامی ایران و حکومت اسلامی ایران را به نام ولایت فقیه می‌شناسد، تأکید کرد: دستهایی در کار است تا این عنصر اصلی حکومت اسلامی که به برکت خون شهدا حاصل شده را کمرنگ کند؛ می‌گویند ولایت فقیه همان است که در قانون آمده در حالیکه باید بدانند قبل از پیروزی انقلاب ولایت فقیه بوده که نظام سابق را سرنگون کرد.
 
وی با اشاره به ممکن بودن اصلاح قانون اساسی گفت:‌ آنها که می‌گویند ولایت فقیه همانی است که در قانون آمده باید پاسخ بدهند که اگر قانون اساسی اصلاح شد و این ماده مهم حذف شد، آیا قائل به ولایت فقیه نخواهند بود. باید بدانند ما پیرو اندیشه‌ و تئوری هستیم که امام به ما یاد داده و آن این است که اگر رئیس جمهور منتخب مردم از طرف ولی‌فقیه تنفیذ نشود، طاغوت و اطاعت از او حرام شرعی است.
 
این استاد اخلاق حوزه علمیه قم،‌ با بیان اینکه ولایت فقیه همانند آفتاب روشن حقیقتی غیرقابل انکار است، افزود:‌ برخی خودشان را رقیب ولی‌فقیه می‌دانند و فکر می‌کنند می‌توانند ولی فقیه را از صحنه خارج کنند همانطور که علی(ع) را از صحنه خارج کردند. بالاخره تاریخ به ما می‌گوید قاتلان سیدالشهداء خلیفه مسلمین شدند در حالیکه سگباز و شراب‌خوار و میمون‌باز بودند.

 
وی افزود:‌ بنی‌عباس و بنی‌امیه 500 سال خلافت کردند و حتی در روی منبر علی (ع) را لعن کردند و لذا تاریخ به ما نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که تبلیغات مؤثر است مگر نگفتند علی(ع) مگر نماز می‌خواند که در محراب شهید شد. آن روز اگر تبلیغات دهان به دهان بود امروز صدها مسیر دیگر میسر است و ما باید مراقب این تبلیغات باشیم.
 
وی افزود:‌ تاریخ به ما می‌گوید و ثابت می‌کند کسانی نماز جماعت خواندند و بر سواره‌های خود نشستند و به سوی حسین‌بن‌علی شتافتند تا امام را شهید کنند که کردند لذا ما باید مراقب باشیم تا خدایی نکرده نظام اسلامی ما لطمه نبیند.
 
علامه مصباح یزدی با اشاره به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری گفت: باید مراقب باشیم چرا که باید کسانی سرکار بیایند که اولویتشان اسلام باشد نه ایرانی بودن، اینکه شعار ایران بدهند این شعار بهایی‌ها هم هست.
 
وی افزود: مگر اینکه شعار نه غزه و نه لبنان سر دادند و اما امروز اگر شعاری غیر از اسلام سر بدهند باید بدانند که ما هیچ چیز را قابل قیاس با اسلام نمی‌دانیم.
 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: فراموش کرده‌اند که مردم ما به خاطر ولایت فقیه و اسلام سینه‌هایشان را مقابل فشنگ‌های دشمن سپر کردند نه برای چیز دیگر. می‌گویند دوران اسلام‌گرایی تمام شده؟ چه چیزی تمام شده؟ چگونه چنین ادعایی می‌کنید بدانید که ما پای اسلام ایستاده‌ایم.
 
وی خطاب به حاضران گفت: مراقب باشید حرفهای غلط نگویند، نیایند بگویند از حکومت صالحان حرف می‌زنیم و رئیس‌جمهور ونزوئلا را مطرح کنند. ما در یک کلام قائل به اسلام، احکام اسلامی و در عمل به نایب امام زمان(عج) که همان ولی‌فقیه است، هستیم.
 
علامه مصباح یزدی با بیان اینکه دو دهه رهبری مقام معظم رهبری ثابت کرده که ایشان نائبی به حق برای امام زمان(عج) و رهبری بی‌نظیر در دنیاست اظهار داشت: آنچه به ذهن می‌رسد این است که مقام معظم رهبری با هیچکدام از رهبران دنیا قابل قیاس نیست و این از نعمات الهی است که ما باید قدردان آن باشیم.



پدر شهید احمدی روشن: کار به جایی نرسد که حضرت آقا «اَیْن عمار» بگوید

گفتنی است؛ پدر شهید احمدی روشن نیز در این مراسم اظهار داشت: آیت‌الله خوشوقت به عنوان دست راست مقام معظم رهبری به شمار می‌رفت؛ ما باید عماری بعد از عمارها باشیم برای رهبر معظم انقلاب و نباید کار به آنجا برسد که رهبری با آن همه عظمت «اَیْن عمار» بگوید. 

وی تصریح کرد: بسیار متاسفم از اینکه کسانی به نوعی دل این سید را می‌رنجانند و امیدوارم کار به جایی نرسد که حضرت آقا «اَیْن عمار» بگوید.

پناهیان: جامعه ما با سرعت زیادی روبه پیشرفت است

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان نیز در این مراسم جبهه پایداری که به مناسبت گرامیداشت آیت الله خوشوقت در مسجد دانشگاه شریف برگزار می شود با بیان اینکه وقتی به روند تکاملی جامعه اسلامی نگاه می کنیم، می بینیم این مرحله رو به پیشرفت است، گفت: ممکن است برخی مظاهر و بدی ها میان خواص را عوام مردم مشاهده کرده و گله مند باشند اما فرآیند کلی همه را به این نتیجه می رساند که جامعه ما با سرعت زیادی روبه پیشرفت است.

وی با بیان اینکه اگر مراحل رشد جامعه را از گذشته بررسی کنیم در یک زمانی جامعه در معرض حملات بود و برخی اساسا دین را خرافات و اسلام را یک امر موهوم به حساب می آورند که نمونه برجسته آنها سازمان منافقین بود.

حجت الاسلام پناهیان افزود: بعد از گذر از این دوران ما با مرحله دفاع مقدس مواجه شدیم که مقدار خلوص ایمان افراد در آن سنجیده می شد و افراد به وسیله این شاخص امتحان می شدند.

وی تصریح کرد: بعد از این دوران نوبت به جریاناتی رسید که دوست داشتند بین علوم دینی و غربی تلفیق ایجاد کنند و آنان نیز ناکارامدی خود را در جامعه اثبات کردند.

جامعه امروز ما از مرحله ایمان و عمل صالح عبور کرده و به مرحله بالاتری به نام تقوا رسیده است

وی با بیان اینکه بعد از ایمان و عمل صالح عموم مردم به تقوا توجه کردند، گفت: جامعه امروز ما از مرحله ایمان و عمل صالح عبور کرده و به مرحله بالاتری به نام تقوا رسیده است.

حجت الاسلام پناهیان اظهار داشت: موجی که به طور فراگیر جامعه را در بر گرفته و عناصر کلیدی جامعه و عموم مردم نیز به آن توجه و اقبال دارند تقوا است.

وی اظهار داشت: یک وجه تقوا در سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی تجلی می یابد که ما باید در تمام  جزئیات زندگی خود تقوا را رعایت کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه با رفتن آیت الله خوشوقت شعار همیشگی ایشان که تقوا بود به یک پرچم تبدیل شده است، گفت: این یک موج گذرا نیست، بلکه درآینده عامل تعیین کننده ای خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتظار و مطالبه جامعه از مسئولان تقوا است، گفت: البته تقوا کار دشواری است با این حال ممکن است برخی مدعی آن باشند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: در اهمیت تقوا همین بس که هم هدف خالص و هم راه رسیدن به هدف را جلو پای ما می گذارد.

وی با اشاره به اینکه اگر تقوا در تمام امور ملاک ما باشد دیگر از هر ابزار آلوده ای نمی توان استفاده کرد، گفت:در این شرایط انسان بقیه کار را به خدا واگذار می کند تا خداوند او را یاری نماید.

وی تاثیر تقوا را در بصیرت بخشی، بیشتر از گفتگوهای سیاسی خواند و  گفت: یادمان است برخی جریانات دیگر در سالهای آخر دولت خود شعار اخلاق سر می دادند، صراحتا از برخی مغرب نشینان و کسانی که در جلسات  آنان شرکت می کردند می شنیدم که می گفتند ما باید از جامعه مدنی به جامعه اخلاقی برسیم.

حجت الاسلام پناهیان گفت: شاید یکی از دلایل اینکه آنها به جامعه اخلاقی روی آورده بودند این بود که گرایش جامعه را به سمت معنویت می دیدند.

 وی با بیان اینکه برخی امروز برای گمراه کردن از اخلاق دم می زنند گفت: نه تنها اخلاق بلکه هر عمل خوب دیگر منهای تقوا، قابل قبول نیست حتی عدالت و عدالت گرایی منهای تقوی فایده ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه زمانی برخی با شعارهای مارکسیستی و غرب گرا می خواستند رای مردم را جذب کنند گفت: امروز باید ببینیم در کدامیک از شعارهای افراد تقوای بیشتری وجود دارد.


صاحبان سایتها هر  کدام تقوای بیشتری داشته باشند خداوند نیز بصیرتشان را بیشتر خواهد کرد

حجت الاسلام پناهیان در ادامه تصریح کرد: اگر در تمام امور تقوا را رعایت کنیم آثار زیادی به همراه خواهد داشت، گفت: جوانانی که امروز در برخی سایتها حضور دارند هر  کدام تقوای بیشتری داشته باشند خداوند نیز بصیرتشان را بیشتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید به شدت از مسئولانی که تقوا ندارند پرهیز کرد گفت: خطر این افراد بدتر از پدران و مادرانی است که بخواهند فرزندانشان را بد تربیت کنند.

حجت الاسلام پناهیان در پایان با بیان اینکه درانتخابات جاری باید تقوا در گفتگوها رعایت شود، گفت: این تقوا در گذشته رعایت نشد و مورد عتاب و خطاب رهبری قرارگرفت بنابراین بی تقوایی هر طور که باشد به هیچ وجه پسندیده نیست.

دبیر کل جبهه پایداری: یکی از ویژگی های آیت الله خوشوقت این بود که به خوبی سکوت می کردند

دبیرکل جبهه پایداری نیز در این مراسم گفت: کسی که بیشتر از هم در مسائل اقتصادی اخیر ناراحت است، مقام معظم رهبری است و دولت و مجلس را دائما برای صحبت در این خصوص فرا می خواند.

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی دبیر کل جبهه پایداری در مراسم بزرگداشت آیت الله خوشوقت که بعد از ظهر امروز در  مسجد دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد ضمن بیان ویژگی های آیت الله خوشوقت گفت: یکی از ویژگی های آیت الله خوشوقت این بود که به خوبی سکوت می کردند.

وی افزود: آیت الله خوشوقت مرد سالکی بود که در سکوت اول بود اما در مسائل سیاسی مطرح می کردند که دو بینش حاکمیتی ولایی و طاغوتی وجود دارد و ما باید تعیین کنیم که طرفدار کدامیک از این دو هستیم.

آقا تهرانی ادامه داد: حاکمیت ولایی یک بحث سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه باید در بحث حاکمیت به ارکان ولایت در انتخابات ریاست جمهوری دقت کنیم، اضافه کرد: نباید این مسئله بی تفاوت گرفته شود این یک رکن است.

درد اصلی مجلس، دولت و مردم عدم ولایتمداری است

دبیرکل جبهه پایداری ادامه داد: رکن اول این است که کاندیدای مورد نظر ولایت مدار باشد و دوم اینکه کار آمد باشد، رتبه او باید بالای 100 باشد حتی اگر 98 باشد قابل قبول نیست.

آقا تهرانی خاطر نشان کرد: درد اصلی مجلس، دولت و مردم عدم ولایتمداری است. ما در نظام امامت و ولایت کارمان با دیگر الگوهای مدیریتی فرق می کند ساختار نظام ولایی مختصات و امتیازاتی دارد .

وی گفت: ولایت دارای معانی مختلفی است که چند ویژگی جدی تر را مطرح می کند .

دبیرکل جبهه پایداری افزود: ولایت باید به ما نزدیک باشد مردمی باشد و بداند مردم چه می خواهند وضع زندگی و معیشت مردم را درک کند و هر درد و رنجی که برای آحاد مردم وجود دارد ولی باید نگران تک تک آحاد جامعه باشد.

وی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن امسال و بیان رهبر انقلاب که اگر هزاران بار از حضور مردم تشکر کنیم کم است گفت: در همین مسائل اقتصادی کسی که بیشتر ار همه ناراحت است مقام معظم  رهبری است و به همین دلیل است که دولت و مجلس را به دفترشان فرا می خوانند و در این خصوص با آنها صحبت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ولایتمداری را هر کسی باید خود ایجاد کند، بیان داشت: ما حرفهای رهبری را به نفع خودمان توجیه می کنیم که این مسئله تفسیر به رای است. باید ببینیم آقا چه می گوید مگر  نگفته اند بیان او حجت است و او در زمان غیبت به جای ولی عصر نشسته است پس چرا این مسئله را شوخی می گریم چرا کاری می کنیم که خلاف شرع، اخلاق و قانون باشد.

وی تاکید کرد: مردم نیازمند به امیر هستند کسی باید بیاید و حکومت کند خواه خوب خواه بد و کسی نمی تواند بگوید رهبر را نمی خواهم.

آقا تهرانی خطاب به دانشجویان توصیه کرد: در  انتخابات آینده فتنه ها، آدم ها، افراد و خودتان را با رهبری بسنجید و تنظیم کنید. رئیس جمهوری و مجلس شما را نگیرند، همه را با رهبر تظیم کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:علامه مصباح, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com