وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

تظاهرات کنندگان بازداشت زنان و کودکان را محکوم کرده و بازخواست محمد بن نایف وزیر کشور سعودی در دادگاههای بین المللی را خواستار شدند و وی را نخستین مسئول پرونده بازداشت شدگان دانستند.

آنها همچنین از سازمانهای حقوق بشری بین المللی خواستند تا برای برملا کردن موارد شکنجه و نقض حقوق بشر علیه بازداشت شدگان در زندانهای سعودی فوری وارد عمل شوند.

آنها همچنین خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط بازداشت شدگان شده و بر ادامه تحرکات خود تا تحقق اهدافشان تاکید کردند.

پیش از این گروهی از فعالان در کشورهای مغرب، تونس و کویت با برگزاری تجمع همبستگی خود را با زنان بازداشت شده در شهر بریده در شرق عربستان ابراز داشته و خواهان آزادی فوری آنها شدند.

50 نفر از زنان و کودکان اخیرا در اعتراض به ادامه طولانی مدت بستگان خود در زندان‌های سعودی مقابل زندان شهر بریده تحصن کردند که نیروهای سعودی آنها را بازداشت کرده و با خود به زندان الصفراء در این شهر بردند.

مردم و بستگان و خانواده‌های این زنان و کودکان سپس در اعتراض به بازداشت و لزوم آزادی آنها وابستگان زندانی مقابل ساختمان اداره بازرسی و دادستانی کل در بریده تحصن کردند که در پی این اقدام، نیروهای امنیتی آل سعود بیش از 300 تن از آنها را با اعمال زور دستگیر کردند.

برخی منابع فاش کردند که زندانبانان رژیم سعودی زنان بازداشت شده در جریان تحصن اخیر را در زندان الصفراء شهر بریده در شرق عربستان شکنجه کرده‌اند.

منابع عربستانی موثق گفتند که این زنان بازداشت شده در زندان الصفراء بدست عواطف الشمری از زندانبانان این زندان به شدت شکنجه شده‌اند.

براساس گزارش این منابع، اطلاعاتی از داخل زندان الصفراء به بیرون درز کرده است که از ضرب و شتم شدید زنان و گرسنه نگه داشتن آنها زیر نظر عواطف الشمری حکایت دارد.

خبرگزاری دولتی عربستان روز جمعه تعداد بازداشت شدگان را 176 نفر عنوان کرد.

سخنگوی پلیس عربستان سپس اعلام کرد که 176 نفر از معترضان آزاد شده اند و آزادی 9 زندانی دیگر در حال بررسی است.

این در حالی است که منابع خبری عربستان از ناپدید شدن 24 زن و نوجوان عربستانی در پی اعتراضات اخیر در شهر بریده در استان القصیم عربستان خبر می دهند.

برپایه این گزارش، 4 نفر از زنان و نزدیک به 20 جوان درپی بازداشت‌های صورت گرفته در روز جمعه گذشته در شهر بریده همچنان مفقود هستند.

خانواده‌های بازداشت شدگان گفتند که تلاش کرده‌اند تا از سرنوشت مفقود شدگان اطلاع یابند اما وزارت کشور از روشن کردن سرنوشت آنها خودداری کرده است.

یک منبع عربستانی گفت: وزارت کشور از روشن کردن سرنوشت این افراد خودداری می کند زیرا آثار شکنجه بر بدن آنها نمایان است.

شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:وهابیت,جنایت,سعودی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com