وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رجا نيوز نوشت: «مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌هاي سراسر کشور برگزار شد اما اصلي‌ترين تفاوت آن با سالهاي گذشته شور و نشاط بي‌سابقه دانشجويان بود. در بسياري از دانشگاه‌هاي سراسر کشور از جمله تهران، امير کبير، شريف، علم و صنعت و ... دانشجويان انقلابي در برابر افرادي که با نمادهاي سبز شعارهايي از جمله " استقلال، آزادي، جمهوري ايراني"، "بسيجي دروغگو، کارت دانشجويي‌ات کو" و ... سر مي‌دادند، حاضر شده و با شعارهايي با محوريت استکبار ستيزي، مانع فراموشي ماهيت حقيقي روز دانشجو شدند. اقليت ساختارشکن در دانشگاه تهران ضمن حمله، سنگ پراکني و فحاشي به دانشجويان انقلابي، خشم خود را از دانشجويان و شعارهاي اصيل انقلابي نشان دادند و در مقابل دانشجويان انقلابي با حضور در برابر سر در اصلي دانشگاه تهران عکس‌هايي از مسعود رجوي، مريم رجوي، رضا ربع پهلوي، بني صدر، اوباما، شيرين عبادي و ديگر افرادي که طي ماه هاي اخير از اغتشاشات در کشور حمايت کرده بودند را به آتش کشيد و پرچم سبز رنگ بزرگ که بر روي آن " لبيک يا خامنه اي" نگاشته شده بود را بر سر در دانشگاه نصب کردند.

در دانشگاه شريف نيز هنگامي که طي اقدامي نمادين تابوت سه تن از شهداي دانشجوي 16 آذر 1332 توسط دانشجويان تشييع شدند. در دانشگاه علم و صنعت نيز هفتصد نفر از دانشجويان با حضور در مقابل سر در دانشگاه با اقامه نماز وحدت، برنامه روز دانشجو را برگزار کردند. پس از اقامه نماز، وحيد جليي سردبير نشريه راه در جمع دانشجويان به سخنراني پرداخت. اين در حالي بود که نزديک به پانصد نفر از دانشجويان طرفدار موسوي با حرکت از سمت خوابگاه به سمت سر در دانشگاه و سر دادن شعار تلاش کردند تا به نوعي روز دانشجو را گرامي بدارند.

حاميان موسوي که با تعداد زياد دانشجويان نمازگزار روبرو شده بودند با حرکت به سمت نرده‌هاي ديواره‌هاي دانشگاه و کشيدن سکه و کليد به نرده‌هاي ديوار دانشگاه سر و صداي زيادي را ايجاد کردند و در پايان دانشجويان تجمع کننده مقابل سر در دانشگاه علم و صنعت به قرائت زيارت عاشورا پرداختند و با حضور در مزار شهداي گمنام ياد آنها را گرامي داشتند.

در دانشگاه امير کبير نيز در حالي که نمايشگاه عکسي به مناسبت 16 آذر برپا شده بود، نزديک به چهارصد نفر از دانشجويان با راهپيمايي در صحن دانشگاه از سمت درب حافظ تا ساختمان ابوريحان اين دانشگاه شعارهاي استکبار ستيزان و مرگ بر منافق سر دادند. اين در حالي بود که طرفداران موسوي نيز با برپايي تريبون آزاد در مقابل دانشکده پليمر اين دانشگاه اقدام به سر دادن شعار و هتاکي نمودند. اين تعداد سپس به سمت درب خيابان وليعصر حرکت کردند دانشجويان با اجراي تئاتر خياباني "سخنراني نيکسون" و سپس اجراي برنامه دومينوي سقوط روساي جمهور آمريکا از نيکسون تا اوباما، خروش استکبار ستيزانه دانشجويان شهيد دانشگاه تهران در سال 32 را گرامي داشتند."

بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران، جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران وانجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران بيانيه شمترکي در رابطه با حوادث روز 16 آذر اين دانشگاه صادر کردند که در انتهاي تجمع دانشجويان در اين دانشگاه قرائت شد. در بخشي از اين بيانيه آمده است:  " به همه دشمنان و بدخواهان ملت انقلاب مي‌گوييم که خيال خام نفوذ و رخنه در توده‌هاي در هم فشرده ملت و در ذهن‌ها و قلب‌هاي بيدار دانشجويان خيالي خام و خواب پريشاني است که به فضل خداوند تعبير نمي‌شود و به همه ايشان اعلام مي‌داريم که فرزندان خميني کبير تا آخر  بر سر آرمان‌هاي آن امام بزرگوار خواهند ايستاد و دستان متجاوز را قطع خواهند کرد."


دستگيري مردي که با آرايش زنانه، چادر و در دست داشتن کيف زنانه در حال فرار بود


شبکه ايران اعلام کرد: " مجيد توکلي، هدايتگر اصلي اقليت ساختار شکن در دانشگاه امير کبير که عکسش در بسياري از تجمعات دانشجويي افراطيون به عنوان نماد مقاومت جنبش دانشجويي در ميان تجمع کنندگان توزيع مي‌شد! امروز و پس از آنکه به ايراد يک سخنراني ساختار شکنانه و سراسر اهانت پرداخت، در حالي که حضور دانشجويان حزب اللهي و متعهد را پر رنگ تر از هميشه ديد،‌ احساس خطر کرده و با حضور در دستشويي اين دانشگاه ضمن تراشيدن صورت خود و انجام آرايش زنانه، مانتو به تن کرده و با به سر کردن مقنعه و چادر و در دست داشتن کيف زنانه قصد فرار از دانشگاه را داشت که توسط مامورين انتظامي دستگير شد. توکلي از جمله عوامل توهين‌هاي بيسابقه به مقدسات در نشريات دانشجويي بود. بانيان اين نشريات همه را دعوت به همراهي کرده بودند: " دموکراسي و آزادي بدون هزينه به دست نمي‌آيد و البته در هر فرصتي هم محقق نمي‌شود (!) زمان آن اکنون است و فردا بسيار دير است بايد برخاست و قداست هاي تصنعي و مقدسات مردم فريب را ساقط کرد"».

تابناک نوشت: «نيروهاي انتظامي در دسته‌هاي سه تا چهار نفره با فاصله کمي از هم در اطراف دانشگاه‌هاي تهران، خواجه نصير و امير کبير ايستاده‌اند و هم زمان نيروهاي موتور سوار نيز در منطقه مستقرند. مغازه‌هاي حد فاصل ميدان انقلاب تا چهار راه ولي عصر تقريبا تعطيل بوده و در اطراف دانشگاه برخي تجمعات محدود لباس شخصي نيز ديده مي‌شود. در جلوي ورودي دانشگاه‌ها دو يا سه مامور حراست هستند تا از ورود غير دانشجويان جلوگيري شود. گزارش‌ها حاکي است در مقابل دانشکده فني دانشگاه تهران دو گروه از دانشجويان به شعار عليه يکديگر مبادرت کرده و در چند مورد نيز برخوردهايي ميان دانشجويان با يکديگر رخ داده است. در همين درگيري‌هاي پراکنده برخي شيشه‌هاي دانشکده فني نيز شکسته شده است از دانشگاه شيراز نيز خبر مي‌رسد حدود صد نفر بيرون از دانشگاه مقابل دانشگاه شيراز تجميع داشته اند که با شدت گرفتن بارندگي متفرق شده‌اند.»

ايرنا آورده است: «عده‌اي از اغتشاش‌گران که قصد سوء استفاده از آيين ويژه بزرگداشت روز دانشجو را داشتند با تجمع در خيابان‌هاي اطراف دانشگاه تهران با نيروهاي انتظامي درگير شدند جمعي از اغتشاش‌گران غير دانشجو با هدف بر هم زدن اين آيين قصد ورود به دانشگاه تهران را داشتند اين عده وقتي با ممانعت ماموران نيروي انتظامي و حراست دانشگاه و همچنين برخورد سرد دانشجويان مواجه شدند با سر دادن شعارهايي راهي خيابان‌هاي اطراف شدند. چندي نپاييد که ديگر خبري از جمع به هم پيوسته اغتشاش‌گران نبود و آنها به تنهايي يا در گروه‌هاي از هم گسسته و کم تعداد در خيابان‌هاي اطراف دانشگاه پراکنده شدند.»

فارس نوشت: «تعدادي از دانشجويان دانشگاه تهران امروز عصر در مقابل دانشکده دارو سازي توسط طرفداران موسوي مورد ضرب و شتم قرار گرفتند پس از متواري شدن طرفداران موسوي از مقابل دانشکده فني دانشگاه تهران آنها به سمت دانشکده دارو سازي حرکت کرده و روي پله‌هاي اين دانشکده نشستند و با سر دادن شعارهاي تحريک‌آميز قصد برهم زدن نظم و ايجاد اغتشاش در فضاي دانشگاه را داشتند».

مسعود رجوي سرکرده گروهک تروريستي مجاهدين خلق (منافقين)، با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد: " اين صداي رساي ملت ايران است که اکنون عالمگير شده است:

"مرگ بر ... اين نقطه عطفي در تاريخچه شش ماهه قيام بود که از تعميق انقلاب دموکراتيک و جهش به جانب ارتش بزرگ آزادي مردم ايران خبر مي‌دهد. همان راهي که مقاومت ايران و مجاهدان اشرف، بيش از 28 سال است آن را کوبيده و در نورديده‌اند. اکنون چشم‌انداز آن هم بسيار روشن است: "ديکتاتور بدونه، به زودي سرنگونه" ديگر شعبده جايي ندارد و سخن از انتخابات قلابي در چارچوب يک رژيم سراپا نامشروع در ميان نيست. انتخابات در سلطنت مطلقه فقيه هيچ گاه چيزي جز يک کاريکاتور و يک نمايش فيلتر شده از سوي شوراي نگبهان ارتجاع بيشتر نبوده است. آري، مردم و دانشجويان انقلابي، در همه جا اصل نظام را نشانه رفتند. راديکاليسم و سرسختي همراه با ايستادگي اشراف نشان، خصلت ويژه قيام 16 آذر است... دانشجويان مجاهد و مبارز غلبه کردند آنها در همه جا خروشيدند که: "بسيجي دروغگو، کارت دانشجويي‌ات کو؟"

بار ديگر ثابت شد که قيام سرباز ايستادن ندارد. ثابت شد که ترفندها و انواع فريب و دجاليت ديگر اثر ندارد. آن قدر که رفسنجاني هشدار داد که "جامعه‌اي که سه چهار ميليون دانشجو دارد را نمي‌شود با فريب اداره کرد" ... درود بر دانشجويان انقلابي و اشراف نشان، صداي پر طنين مردم ايران و انقلاب دموکراتيک در قيام 16 آذر 1388 در آستانه محرم و عاشوراي حسيني يکبار ديگر مي‌خواهم به آنها که شبانه بر فراز بام‌ها عليه آخوندهاي حاکم بانگ الله اکبر سر مي‌دهند تهنيت بگويم".


ناگفته‌هاي رسول منتجب‌نيا از جلسه نمايندگان ستاد کانديداهاي رياست جمهوري، پس از انتخابات با رهبر معظم انقلاب


رسول منتخب نيا، قائم مقام مهدي کروبي در حزب اعتماد ملي در گفتگو با فارس به بيان ناگفته‌هايي از جلسه نمايندگان ستاد کانديداهاي رياست جمهوري، پس از انتخابات با رهبر انقلاب پرداخت. وي گفت: رهبري در اين ديدار فرمودند: " از موضوع ولايت مطلقه آن چيزي که برخي تعبير و تفسير غير قانوني مي‌کنند بنده قبول ندارم بلکه مقصود از ولايت مطلقه به نظر بنده آن است که حتي الامکان بايد به قانون عمل کرد ولي اگر در جايي گره اي کور يا مشکلي پيش آمد که ارکان نظام نتوانستند آن را حل کنند ولي فقيه مي‌تواند اين مشکل را حل کند که اين موضوع بسيار هم استثنايي است"

مقام معظم رهبري دراين ديدار تاکيد کردند: « بنده فوق العاده تاکيد دارم که حتما بايد از مجراي قانون حل شده و کار غير قانوني نبايد انجام گيرد» حتي ايشان در ديدار به حاضرين خطاب کردند: « از من انتظار نداشته باشيد که کار غير قانوني انجام بدهم چرا که من مصر هستم که کارها از مجاري قانوني خود بايد انجام شود» ايشان حتي در آن جلسه ولايت مطلقه را هم تفسير کردند، و فرمودند: « مطلقه به معناي قانون شکني و فرا قانوني نيست بلکه به معناي اين است که در موارد استثنايي و نادر الو جودي که هيچ قانوني و هيچ ارگاني نمي‌تواند آن گره را باز کند بتواند آن فرد گره پيش آمده را باز کند.»

سوزان گلاسر دبير اجرايي نشريه فارين پالسي در گفتگو با راديو فردا انتخاب زهرا رهنورد به عنوان سومين متفکر برتر در سال 2009 را نه به دليل سوابق علمي بلکه به خاطر حضور موثر وي در کمپين انتخاباتي مير حسين موسوي عنوان کرد گفت: « ما معتقديم آنچه امسال در ايران و در پي انتخابات رخ داد، توجه دنيا را کاملا به خود جلب کرده است اين رخداد حقيقتا يکي از مهمترين اتفاقات خبري سال اخير بوده است از خيلي جهات ما فکر کرديم که خود کمپين انتخاباتي يکي از دلايلي بوده است از خيلي جهات ما فکر کرديم که خود کمپين انتخاباتي يکي از دلايلي بود که جنبش را در ايران به وجود آورد. اما يک جنبش منشا مي‌خواهد و ما منشا اين جنبش را در حرکت‌هاي انتخابات موسوي و کمپينش ديديم به همين دليل ما زهرا رهنورد را به خاطر فعاليت‌هايش در اين کمپين، در ليست صد نفره قرار داديم اما اين به اين معني نيست که رهنورد تنها متفکر ايراني در اين جنبش است. اين انتخابات براي اين بود که بحث و تبادل نظر به بار بياورد ومردم درباره اين اتفاق در ايران که از مهمترين اتفاقات سال هست بيشتر فکر کنند».

ايلنا آورده است: رحماني فضلي رئيس ديوان محاسبات کشور اعلام کرد: " مساله گم شدن يک ميليارد دلار که مدت هاست در رسانه‌ها مطرح شده مربوط به تفريغ بودجه سال 85 است. اعلام اين موضوع نيز از سوي ديوان محاسبات نبوده و مسئله در مجلس قرائت شده است.

در آن گزارش عبارتي تحت عنوان پول گمشده يا اختلاس نبود. نوشته‌اند کسري حساب يا عدم تسويه حساب بين وزارت نفت و بانک مرکزي اما آنچه در فضاي انتخابات مطرح شد، واژه سازي بود از طرف کساني که با غرض و مرض اين کار را انجام مي دادند ما اين پرونده را مثل همه پرونده‌هاي ديگر که از هيئت عمومي به دادسرا ابلاغ مي‌شود به دادسرا ابلاغ کرديم. در دادسرا گفته‌اند عدم واريزي اين رقم احراز نشده است پس براي مختومه کردن ماجرا بايد اين پرونده به هيئت‌هاي مستشاري ارائه شود. حالا اگر آنها به اين نکته رسيدند پرونده مختومه مي‌شود در غير اين صورت نيز مسير خود را طي مي‌کند ما به هيچ عنوان وارد مسئله‌اي به نام جرم نمي‌شويم. وقتي مي‌گوييم تخلف اشکال در اسناد و مدارک اتفاق افتاده و موضوعات رعايت نشده اين بدان معني نيست که حتما جرمي به وقوع پيوسته است."

او در پاسخ به سوال ديگري در همين مورد مبني بر علل تناقض گويي در بحث يک ميليارد دلار گفت: " اين پول گم نشده است وزارت نفت مي‌گويد اين پول را ريالي واريز کرده است اما حسابرس ما مي‌گويد بايد ارزي واريز مي‌شد. دادستان نيز پس از بررسي‌هايش اعلام کرده است که خلاف براي من احراز نشده است."

فارس اورده است: آقاي لاريجاني، رئيس قوه فضاييه در نشست خود با قضات ديوان عالي کشور طي سخناني گفت: "در جامعه اي زندگي مي‌کنيم که برخي به جهات سياسي احساس امنيت مي‌کنند آنها تخلفات بزرگي مرتکب شده ولي احساس مي‌کنند که در حاشيه امني هستند. اينکه مردم ما را در عمل ببينند از مصاحبه و شعار دادن بهتر است لذا بايد نسبت به اوضاعي که حاکم است جديت تام نيز به خرج داد".

بخش خبري 20:30 گزارشي از وقايع 16 آذر در دانشگاه‌هاي تهران، امير کبير، علم و صنعت و شريف را پخش کرد در بخشي از اين گزارش پاره شدن عکس امام خميني (ره) در دانشکده فني دانشگاه تهران پخش شد.

 
سه‌شنبه، 17 آذر، محسني اژه اي: صدور حکم بازداشت براي بهزاد نبوي سه روز قبل از انتخابات کذب محض است


رجا نيوز نوشت: " در حالي که يک روز قبل، مراسم روز دانشجو در اکثر دانشگاه‌هاي کشور برگزار شده بود. دانشگاه‌هاي اصلي کشور باز هم صحنه تقابل دانشجويان انقلابي و اقليت ساختار شکن بودند. دانشگاه تهران مرکز توجهات بود و دو طيف از دانشجويان بيش از چهار ساعت با صف آرايي در برابر يکديگر به شعار دادن پرداختند.

دانشجويان انقلابي با شعارهايي همچون منافق حيا کن، دانشگاه رو رها کن، موسوي، کروبي اين آخرين پيام است، دانشجوي مسلمان آماده قيام است، نقابدار، نقابدار، دانشجويي يا اشرار؟ آشوبگر، کارت دانشجويي‌ات کو؟ موسوي حيا کن، مملکت رو رها کن، موسوي دروغگو، تاريخ تولدت کو؟ اگر بسيجي نبود، ناموست اينجا نبود و ... از فتنه‌هاي پس از انتخابات اعلام انزجار کردند و در مقابل نيز هواداران کانديداي ناکام رياست جمهوري با شعارهايي همچون مرگ بر بسيجي، استقلال آزادي، جمهوري ايراني، يا حسين، مير حسين و ... ابراز وجود کردند و در حالي که بادکنک‌هاي سبز رنگ در دست داشتند به تقابل با دانشجويان برخاستند و درگيري هاي فيزيکي و شکستن شيشه هاي دانشکده فني و پرتاب صندلي و خرده شيشه به سوي دانشجويان به تماثل رهبر معظم انقلاب و بنيان گذار کبير انقلاب اهانت کردند.»

رجا نيوز در اخبار خود آورد: « هم زمان با تجمع دانشجويي در دانشگاه تهران سه نفر که قصد داشتند بدون داشتن کارت دانشجويي وارد دانشگاه شوند با ممانعت مسئولين حراست اين دانشگاه مواجه شدند. پس از اصرار اين افراد، يکي از اين سه نفر در حالي که قصد داشت چيزي از جيبش بيرون آورد کلت کمري از جيبش بيرون افتاد و بلافاصله با مشاهده اين وضعيت متواري شد. از هويت اين سه نفر اطلاعي در دست نيست در حال حاضر اين سلاح کمري توسط ماموران ضبط شده است همچنين از دانشگاه تهران گزارش شده برخي از حاميان مير حسين موسوي نيز مجهز به شوکر هستند.»

فارس نوشت: « حاميان موسوي در دانشگاه تهران که به دليل حضور حداکثري دانشجويان انقلابي قدرت ابتکار عمل در دانشگاه تهران را از دست داده‌اند دقايقي پيش تصوير بردار و خبرنگار واحد مرکزي خبر را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و دوربين صدا و سيما را ربودند. اين افراد همچنين تعداد ديگري از دانشجويان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند هم اکنون دانشجويان انقلابي مجروح شده به بيرون از دانشگاه به درمانگاه براي معالجه منتقل شدند.

فارس در جايي ديگر نوشت: « ديگر دانشگاه‌هاي مهم کشور از جمله شهيد بهشتي، امير کبير، علم و صنعت، شريف، بوعلي همدان و ... نيز براي دومين روز متوالي شاهد رويارويي دو طيف از دانشجويان انقلابي وهواداران کانديداي ناکام انتخابات بودند که متاسفانه در دانشگاه همدان يکي از دانشجويان توسط آشوب‌گران از طبقه دوم يکي از ساختمان‌هاي دانشگاه به پايين پرتاب شد و در بامداد اين روز نيز خوابگاه دانشجويي و دفتر بسيج دانشجويي پرديس ابوريحان دانشگاه تهران توسط تعدادي از اوباش در آتش سوخت.»

روزنامه اعتماد آورده است: « گفته مي‌شود فائزه هاشمي فرزند رئيس مجمع تشخيصي مصلحت نظام ديروز در تجمع دانشجويان دانشگاه علوم تحقيقات دانشگاه آزاد حضور يافت. لحظاتي پس از حضور فائزه هاشمي در جمع دانشجويان ماموران حراست اين دانشگاه وي را به دانشکده علوم انساني دانشگاه علوم و تحقيقات هدايت کردند.»

اسدي مسئول بسيج دانشگاه بوعلي سينا همدان در گفتگو با فارس با اشاره به تجمع ديروز دانشجويان انقلابي اين دانشگاه اظهار داشت: " در اين تجمع عده‌اي از طرفداران موسوي قصد داشتند تا با درگيري دانشجويان در دانشگاه اغتشاش ايجاد کند و برخي از دانشجويان منتسب به طيف غير قانوني علامه با در دست داشتن بطري‌هاي حاوي وايتکس، محتويات اين بطري‌ها را بر روي صورت دانشجويان مي پاشيدند" وي تصريح کرد: « در حالي که دانشجويان انقلابي دانشگاه بوعلي سينا از درگيري با طرفدارن موسوي اجتناب مي‌کردند افراطيون يکي از دانشجويان را از طبقه دوم دانشگاه علوم پايه اين دانشگاه به پايين انداختند».

روزنامه حيات نو نوشت: مهدي کروبي گفت: بنده آقاي خاتمي و مهندس مير حسين موسوي کماکان پايبند به خط روشن و نوراني امام خميني هستم."

مهدي کروبي در نامه‌اي سرگشاده خطاب به رئيس سازمان صدا و سيما نسبت به پخش اهانت به تمثال امام خميني (ره) در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران اعتراض کرد. در بخشي از اين نامه آمده است: " متاسفانه برخي از مجموعه‌هاي خبري اين سازمان اقدام به تفرقه پراکني و توهين مسلم و مبرز به بنيان گذار انقلاب اسلامي ايران و خدمتگزاران سي ساله آن کرده و مي‌کنند. آخرين نمونه تاسف بار آن انتشار فيلم‌هايي از وقايع 16 آذر بود. در برنامه خبري 20:30 قلب واقعيت شد و براي اولين بار تصاويري از تلويزيون جمهوري اسلامي پخش شد که حاکي از پاره شدن پوسترهاي امام خميني رهبر انقلاب اسلامي ايران که مورد احترام مردم است بود."

محسني اژه اي دادستان کل کشور در نشست مطبوعاتي خود در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه با توجه به توصيه هاي دادستان تهران براي بازگشت مهدي هاشمي رفسنجاني و نيز اظهارات چندي پيش پدر وي مبني بر استقبال از احضار فرزندش به مراجع قضايي براي روشن شدن موضوع هنوز او به ايران بازنگشته است گفت: " نبايد جايگاه‌ها مانع از رسيدگي به اتهامات افراد شود و تفاوتي نمي‌کند که کسي اتهام متوجه اوست پسر آقاي هاشمي رفسنجاني است يا خير اگر ثابت شد اتهامي متوجه وي است، او بايد مجازات شود و حتي مجازاتش بايد شديدتر از مردم عادي باشد اما اگر اتهامي محرز و متوجه وي نيست آن را نيز سريعتر اعلام کنند چرا بايد سال‌ها در افکار مردم اين مطرح باشد که اتهاماتي متوجه مهدي هاشمي رفسنجاني فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است و کسي به آن رسيدگي نمي‌کند؟ "

وي در بخشي ديگر از سخنانش گفت که کروبي اعلام کرده بود موضوع سعيده پور آقايي ساختگي است. بله بنده هم تاکيد مي‌کنم که موضوع تجاوز و قتل سعيده پور آقايي ساختگي است اما آقاي کروبي بايد بگويند که چه کسي اين موضوع را ساخته و علم کرد، چه کسي به منزل اين شخص رفته و در منزل ختم وي هم شرکت کرد و در نهايت چه کسي موضوع را تاييد کرد؟

پيش از پيدا شدن سعيده پور آقايي در جلسه‌اي کروبي به ما گفت که اين موضوع در چندين مورد اشتباه است و بنده خود اعتراف مي‌کنم ما هم به کروبي گفتيم که اشتباه بودن موضوع را تا همين حد اعلام عمومي کنيد که کروبي در پاسخ به ما گفت وقتي همه موضوع روشن شد خود اعلام خواهم کرد که اين کار را نکرد. "

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاي مبني بر اينکه بهزاد نبوي اعلام کرده است که سه روز قبل از انتخابات حکم بازداشت وي از سوي قاضي صادر شده است آيا اين خبر را تاييد مي‌کنيد يا نه تصريح کرد: " اين کذب محض است و همانند دروغ هاي ديگر صحت ندارد"

وي در بيان شايعات ديگر گفت: " مثلا مطلبي را فردي از قول آقاي هاشمي به نقل از آقاي ري شهري به من نقل کرده بود که آقاي هاشمي گفته است فردي ده روز قبل از انتخابات به مکاني رفته و براي راي دادن به احمدي نژاد 50 هزار تومان دريافت کرده است اين خبر را من پي گيري کرده‌ام و به اقاي ري شهري گفتم اما ايشان گفت که چنين مطلبي را به آقاي هاشمي نگفته بلکه بدين شرح است که در جايي ده روز قبل از انتخابات براي راي دادن به احمدي نژاد ثبت نام صورت مي‌گرفت که البته بعد از بررسي‌ها اين خبر هم نادرست و دروغ بود: "

اژه اي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه فردي رويت کرده است که يکي از نيروهاي بسيجي بعد از قتل ندا آقا سلطان با سلاح سرد در کنار وي بوده است آيان اين مسئله را پي گيري کرده ايد يا نه اظهار داشت: " در اين خصوص اقدامات فراواني شده است و اين مسئله صحت ندارد و آن کسي که اين مسئله را مطرح کرده اکنون به خارج از کشور متواري شده است."


ديدار محمد خاتمي با تعدادي از خانواده‌هاي زندانيان سياسي


روابط عمومي دفتر سيد محمد خاتمي از ديدار وي با تعدادي از خانواده‌هاي زندانيان سياسي خبر داد. خاتمي در اين ديدار گفت: " همه بايد دلمان براي اسلام و انقلاب بسوزد و در کنار همديگر باشيم ولي بايد کساني که دلسوز نيستند از صحنه بيرون بروند منظورم حذف آنها نيست بلکه مي‌گويم محور کار نبايد آنها باشند."

فارس نوشت: عليرضا زاکاني نماينده مردم تهران در مجلس به دانشگاه شيراز رفت و گفت: " در شرايطي که شواري نگهبان فرصتي براي بيان اعتراضات نامزدها قرار داده بود اما اين نامزدها حضور پيدا نکردند تا شوراي حکميت متشکل از افتخار جهرمي، حجت الاسلام رحيميان، ولايتي، حداد عادل و فرد ديگري تشکيل شود که اين شوراي حکميت اعتراضات آنها را بشنود. با وجود اين شوراي نگهبان 10 درصد صندوق‌ها را در مقابل دروبين‌هاي فيلمبرداري بازشماري  کرد و مشخص شد عليرغم حرف‌هايي که آنها مي زنند استدلالي به عنوان تقلب ندارند."

وي در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان درباره رسيدگي به پرونده پسر هاشمي اظهار کرد: " يکي از ارکاني که رويکرد تقلب در انتخابات را پي‌گيري کرده مهدي هاشمي بود، اما دادسرا پسر هاشمي را به دليل پرونده‌هاي سابق احضار کرده است. "

زاکاني خطاب به دانشجويان موسوم به سبز گفت: " شما دچار يک پارادوکس قوي هستيد زيرا شخصي که هزينه ستادها را تامين مي‌کرد رئيس دانشگاه آزاد بود که خود عامل ايجاد بزرگترين اختناق است و کسي نمي تواند عليه او کوچکترين انتقاد را بکند يا کسي جرات کند نزديک اين دانشگاه برود".

نماينده مردم تهران در پاسخ به دانشجويي که مي‌گفت آيا پاسخ سوال مردم را بايد با باتوم داد؟ گفت: " بارها گفته‌ام حساب اکثريت معترض و حامي موسوي از اقليت آشوب طلب جداست و با افتخار هم مي‌گويم کساني را که بانک آتش مي‌زنند بايد باتوم زد."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:فتنه88, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com