وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

«ایان استوارت هندرسون»، مدیر کل سابق دستگاه امنیت و مشاور وزیر کشور بحرین و مسئول شکنجه معارضان بحرینی طی دهه‌های هشتاد و نود قرن بیستم، روز گذشته در منامه، پایتخت بحرین مُرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، منابع بحرینی از مرگ «ایان استوارت هندرسون»، مدیر کل سابق دستگاه امنیت و مشاور وزیر کشور بحرین و مسئول شکنجه معارضان بحرینی طی دهه‌های هشتاد و نود قرن بیستم روز گذشته در منامه، پایتخت بحرین مُرد.
 
«عادل فلیفل»، سرهنگ سابق وزارت کشور رژیم بحرین که با هندرسون همکاری داشته خبر مرگ هندرسون انگلیسی الاصل را مورد تاکید و تایید قرار داده است.
 
یکی از فعالان بحرینی درباره مرگ هندرسون نوشت که هیچ کس از مرگ "مهندس شکنجه و سرکوب در بحرین"، جز سگ وفادارش عادل فلیفل از افسران وزارت کشور بحرین و بازوی اجرایی وی متاثر نشد.
 
هندرسون به دلیل شکنجه معارضان بحرینی به قصاب بحرین شهرت دارد. انتقادات از وی حتی موجب شد تا دولت انگلیس در سال 2000 تحقیقاتی را در مورد نقش وی در سرکوب مخالفان رژیم بحرین آغاز کند.
 
تحقیقاتی که البته در سال 2001 بدون اعلام نتیجه خاصی پایان یافت. هندرسون به دلیل نقش بزرگی که در سرکوب اعتراضات در بحرین داشت، به «قصاب بحرین» ملقب شده بود.
 
وی به پاس خوش‌خدمتی به رژیم آل خلیفه در سال 1982 نشان لیاقت نظامی، در سال 1983 نشان افتخار درجه یک بحرین و در سال 2000 نشان اختصاصی شیخ عیسی بن سلمان آل خلیفه را دریافت کرد.
 
وی همچنین در دهه 1950 در کنیا به عنوان افسر پلیس مستعمرات مشغول به فعالیت بود. وی در جریان بازداشت «ددان کیماتی» رهبر شورشیان مائو مائو نقش اصلی را ایفا کرد و به همین دلیل هم از سوی ملکه و دولت انگلیس مورد تقدیر قرار گرفت. وی در سال 1954 مدال جورج را که بالاترین نشان شجاعت غیرنظامیان در انگلیس است را دریافت کرد و بعدها به دلیل نقش بارزش در سرکوب خیزش مائو مائو نشان ارشد جورج را دریافت کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:آل خلیفه انگلیس خبیث,وهابیت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com