وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

براین اساس، حداقل انتظارمی رود که مسوولین ارشد و برخی مسوولین وزارت خارجه و ... در اظهار نظرهای خود دقت نمایندو به گونه ای سخن نگویند که بهانه ای به دست مخالفان نظام و دولت های غربی و ... بدهد تا در مورد شفافیت و شرایط برگزاری انتخابات آینده سخن بگویند...

این شرایط موجب شده که رسانه های منتقد و مخالف نظام و همچنین رسانه های بیگانه، در تحلیل نظرات مدیران دولتی به این نکته اشاره داشته باشند که دولت و احمدی نژاد و همچنین منتقدان نظام، نگران شرایط انتخابات در کشورهستند.

این گونه اظهارات از سوی دیگر، بهانه به دست دولت های غربی، داده است تا در مورد انتخابات آینده اظهار نظر کنند و خواستار آن شوند که مخالفان منتقدان نظام در این انتخابات پر رنگ داشته باشند.

بیان کلماتی در مورد انتخابات آزاد وجملات و رفتارهایی که به معنی انتقاد از نظام است و به شکل افشاگری ها و هشدارها و سخنرانی های خاص، مطرح شده است موجب شده که برخی مخالفان نظام و از جمله رسانه هایی مانند جرس این گونه تحلیل کنند که "احمدی نژاد نظام را افشا می کند و اصولگرایان دولت را"

حتی دولت های غربی نیز در این انتخابات، جرات پیدا کرده اند که به بهانه کلمات و جملاتی که برخی مدیران دولتی و جریان انحرافی در مورد انتخابات آزاد مطرح می کنند، آنها نیز در مورد انتخابات آینده، ابهاماتی را مطرح نمایند. اگر چه دولت های غربی، درهر انتخاباتی، به دنبال ایجاد شبهه و توهم تقلب و مداخل نظام درانتخابات بوده اند، و هر بار با حضور 30 تا 40 میلیونی مردم، پاسخ دندان شکنی دریافت کرده اند اما این بار،افشاگری های دولت و رئیس جمهور، باعث شده که بر ابهامات و شبهه ها بیفزایند واین گونه مطرح کنند که انتخابات در ایران آزاد نیست و نیاز به ناظر بی طرف دارد.

از جمله می توان به سخنان معاون وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد که روز 26 فروردین 91 مطرح شده و معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درمورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران گفته است: "ایران برای انتخابات آزاد به ناظر انتخاباتی نیاز دارد"

معاون جدید سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، آقای "پاتریک ونترل" در کنفرانس خبری در تاریخ 16 آوریل 2013 در جمع خبرنگاران در پاسخ به یک پرسش در مورد انتخابات ریاست جمهوری ایران گفته است که ایران برای برگزاری انتخابات آزاد نیاز به ناظرین بی طرف دارد و ناظرین جهانی هستند که می توانند تعیین کنند که انتخابات ریاست جهوری ایران آزاد بوده است یا خیر
وقتی دیپلمات ها و مسوولین وزارت خارجه ایران به خود اجازه می دهند که در مورد برگزاری انتخابات آزاد ریاست جمهوری اظهار نظر کنند و اعلام کنند که انتخابات آینده ریاست جمهوری باید آزاد و شفاف باشد، وزارت خارجه آمریکا نیز به خود جرات می دهد که اینگونه اظهار نظر کند که انتخابات ایران نیازمند بازرسان و ناظران جهانی است...

این گونه سخنان، باعث شده که درکنار برگزاری همایش ها و استفاده از امکانات دولتی جهت تبلیغات غیر رسمی برای نامزد جریان انحرافی، دائم از سوی برخی مدیران ودستگاه های اجرایی تاکید شود که انتخابات باید آزاد باشد و همه نامزدها حضور یابند و شورای نگهبان بی طرف باشد و مردم در صحنه باشند و... و نتیجه نهایی این که راه برای حضور و تبلیغ و پیروزی نامزد مورد نظر دولت فراهم شود.

نوع بیان رئیس جمهور در سفرهای استانی و حضور در جمع مردم نقاط مختلف کشور، و به کار گیری جملاتی که در ظاهر به اجرای قانون اشاره دارد اما در عمل نوعی انتقاد از مسوولان کشور است، به دنبال آن است که راه را برای نامزد مورد نظر دولت باز کند و به طور مستمر به منتقدان تبلیغات غیر رسمی دولت، جواب دهد.

ناظران سیاسی دلسوز نظام و منتقدان عملکرد جریان انحرافی معتقدند که این نحوه اظهار نظر در برخی دستگاه های دولتی با به کار بردن "انتخابات باید آزاد باشد" شبیه اظهار نظر سران جریان فتنه سال 88 و شبیه اظهار نظر مخالفان نظام در خارج کشور و منتقدان داخل کشور است که با این نوع کلمات و واژه ها، به دنبال آن هستند که نامزدهای مورد نظر را به میدان انتخابات بکشند و از فیلتر شورای نگهبان عبور دهند تا به قدرت راه پیدا کنند. هدف جریان انحرافی ودولت، تداوم حضور آنها در قدرت و تداوم کار دولت فعلی است تا به جای احمدی نژاد، یک چهره نزدیک به دولت و نزدیک به احمدی نژاد جایگزین شود و سیستم مدیریتی فعلی ادامه یابد.

برخی تحلیلگران سیاسی می گویند هدف دولت و چهره های جریان انحرافی، دلسوزی برای شرایط سیاسی و مردم و بهبود شرایط مدیریتی واقتصادی کشور نیست بلکه هدف آنها ماندن در قدرت وحفظ شرایط کنونی است. زیرا اگر هدف انتخابات آزاد باشد چرا برای رقبای سیاسی در سال 88 و 84 معنا نداشت چرا دولت احمدی نژاد در مقابل رقبای سیاسی خود اینگونه عمل نکرده است؟
اما حالا که عمر دولت 8ساله به پایان رسیده، با طرح موضوع انتخابات آزاد و ایجاد شبهه در بین ناظران سیاسی و رای دهندگان، سعی دارد اینگونه مطرح کند که انتخابات غیر شفاف است و اگر شرایط برای حضورنامزد جریان انحرافی مطرح شود، او پیروز انتخابات است و مردم همچنان به حضور احمدی نژاد و یاران او در قدرت اعتقاد دارند و ... !

این در حالی است که به گواهی تمام شاخص های اجتماعی واقتصادی از جمله نرخ تورم، بیکاری، درآمد، وضعیت شغلی، بازارکالا و خدمات، طلاق، اعتیاد، احساس تعلق به مردم و ... شرایط نسبت به قبل بهبود نیافته و 5 برابر یارانه نقدی که دولت به مردم پرداخت می کند، فشار هزینه ها بر قدرت خرید مردم افزایش یافته است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 8 ارديبهشت 1392برچسب:انخابات,جریان انحرافی,آزاد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com