وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش 598 به نقل از سرویس فرهنگ و جامعه عصرامروز، مدتهاست که غرب با رسانه به جنگ اسلام آمده و مسئولین ما هنوز در غفلت به سر می برند. با ساخت فیلم، انیمیشن و بازی های رایانه ای به عقاید جوانان و نوجوانان صدمات جبران ناپذیری وارد می شود. از همان ابتدا انیمیشن هایی مانند میکی موس، ملوان زبل، یوگی و دوستان، تام و جری، دامبو و ... که توسط شرکت والت دیزنی ساخته می شد با هدف القای تفکرات یهود و تخریب دین اسلام تولید می شد. از این رو چندی از انیمیشن هایی که غرب در تخریب اسلام و انقلاب ایران ساخته است را مورد بررسی قرار می دهیم.

 
انیمیشن پرسپولیس

پرسپولیس نام انیمیشنی محصول سال ۲۰۰۷ کشور فرانسه به کارگردانی مرجان ساتراپی و ونسان پارونو است که بر اساس داستان مصور پرسپولیس ساخته شده است. این فیلم جایزه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کن در سال ۲۰۰۷ میلادی را به خود اختصاص داد.

در همان سال معاون وقت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌ای به رایزن فرهنگی دولت فرانسه در ایران، اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش فیلم پرسپولیس در جشنواره فیلم کن اعلام کرد. 

گفتنی است که مسئول بنیاد سینمایی فارابی که مسئولیت حمایت از سینمای ایران را عهده دارد، فیلم پرسپولیس را فیلمی «ضدایرانی» خواند. مرجان ساتراپی با رد ادعای «ضدایرانی» بودن فیلم، انیمیشن پرسپولیس را فیلمی «کاملاً بی‌طرفانه» خوانده‌است. وی در مراسم اهدای جوایز جشنواره کن، جایزه خود را به «مردم ایران» تقدیم کرد.

انیمیشن پرسپولیس داستان تلخ یک دختر جوان ایرانی هنگام انقلاب ایران است. فیلم از دید مرجان دختر ۹ ساله ایرانی برای ما روایت می شود . هنگامی که امید های مردم به نا امیدی و دولت به وسیله قدرت زور را بر مردم روامی دارد و به خصوص زنان که به خاطر حجاب هر روز بازداشت و به زندان فرستاده می شوند . ما زندگیدر قسمتی از فیلم ، مرجان کوچک شعارهایی مثل «شهدا در قلب ما هستند » و یا «حجاب ، آزادی زن است» را به باد مسخره می گیرد.



پرسپولیس از سال های دفاع مقدس به عنوان حادثه ای که صرفا در آن کشتار و بدبختی بوده و به دلیل فروش سلاح های آمریکا به طرفین درگیری به وقوع پیوسته یاد می کند و اشاره ای به آغازگر جنگ و اهداف استکباری آن و تجاوز به خاک ایران نمی کند . از طرفی در صحنه ای که در مورد کشته شدن رزمندگان در جبهه ها صحبت می شود در تصویرعده ای در حال فرار و گریختن نشان داده می شود که توسط دشمن کشته می شوند.

از سویی دیگر در این اوضاع مرجان به عنوان نمونه ای از جوانان ایرانی در حال جستجو برای خرید آهنگ های مایکل جکسون و Iron Madon است و تنها طبقه خاصی از مردم مثل پسر خدمتکار قصد شرکت در جنگ را دارند که او هم به وسیله تو صیه های پدر و مادر مرجان منصرف می شود. مرجان را تا ۲۵ سالگی او و اتفاقاتی که برای او و خانواده اش در دوران انقلاب می افتد می بینیم.


 
برات آرزوی وزیرستان می کنم

«برات آرزوی وزیرستان می‌کنم» نام انیمیشنی است که به سفارش دولت کارگر انگلیس ساخته شده است. هدف از ساخت این انیمیشن جلوگیری از افراط‌گرایی در بین مسلمانان جوان اعلام شده است.

پس از پخش قسمت‌هایی از این انیمیشن و به دلیل بازخوردهای غیرقابل انتظاری که در پی داشت، دفتر امور خارجه انگلیس متهم به این شد که این انیمیشن در جلوگیری مسلمانان جوان از افراط‌گرایی اسلامی ناموفق بوده و فقط بودجه اختصاصی را تلف کرده است.

مقامات انگلیسی بیان داشته‌اند که بودجه ساخت این انیمیشن ۳۳ هزار پوند بوده است. این انیمیشن داستان هشدار دهنده‌ای در مورد دو برادر مسلمان انگلیسی است که تصمیم می‌گیرند به گروهی از مبارزان اسلامی واقع در مرز افغانستان و پاکستان بپیوندند. با این حال، منتقدان این انیمیشن، از جمله اعضای جامعه مسلمان انگلیس، خرد پشت این فیلم را به زیر سوال برده و اظهار کرده‌اند که این فیلم کاملاً ساده‌لوحانه و ناپخته است.

این انیمیشن‌، که در آن از تکنیک‌های گرافیکی بازی‌های رایانه‌ای و نیز صحبت‌های کوچه بازاری جوانان استفاده شده است،‌ بدین شکل شروع می‌شود که این دو برادر در انجام وظیفه‌شان یعنی پرتاب خمپاره از یکی از کوه‌های منطقه وزیرستان پاکستان ناموفق می‌شوند.

در طول داستان در صحنه‌هایی که به گذشته بر می‌گردد بینندگان متوجه می‌شوند که این دو نفر چطور از خانه‌شان در انگلیس به اردوگاه‌های آموزشی اسلام‌گرایان در پاکستان راه یافته‌اند. داستان از دید برادر کوچک‌تر که نامی هم ندارد بیان می‌شود که قبول کرده است به خاطر بردار بزرگش ابو وارد این کار شود. در این داستان علت انجام این کار توسط ابو نوعی عقده بیان می‌شود، بدین صورت که وقتی وی ۱۱ سال سن داشت به همراه دو دوست سفیدپوستش در حین بازی در ساحل، مورد اذیت و آزار نژادپرستان قرار می‌گیرند.

در طول داستان نشان داده می‌شود که این دو برادر قبل از اینکه به مبارزان در وزیرستان بپیوندند مشغول تماشای یک سری فیلم‌های آموزشی اسامه بن‌لادن هستند. برادر کوچک‌تر در خصوص این فیلم‌ها می‌گوید که آنها شبیه بازی رایانه‌ای «ندای وظیفه» هستند با این تفاوت که این فیلم‌ها جذابیتی ندارند.ساخت این انیمیشن در سال ۲۰۰۹ به سفارش دولت کارگر و توسط شرکتی به نام Bold Creative آغاز شد و در سال ۲۰۱۱ به اتمام رسید.

 

انیمیشن 99

سازندگان انیمیشن«۹۹»، برگرفته از کمیک استریپی با همین عنوان، اسلامی استکبار پسند را با ادعای به تصویر کشیدن ۹۹ صفت خداوند، به خورد جوانان می‌دهد.

در این کمیک استریپ، ۹۹ صفت خداوند در قالب ۹۹ سوپر قهرمان از سراسر جهان به تصویر کشیده شده است که شاید در نگاه اول تحسین هر مسلمانی را برانگیزد ولی آنچه که در همان گام اول باید شک هر اندیشمندی از جهان اسلام را برانگیزد این است که در همان روزهای نخست انتشار این کمیک استریپ، «باراک اوباما»، ریاست جمهوری آمریکا، در یک سخنرانی رسمی در حضور سیل عظیمی از خبرنگاران داخلی و خارجی ضمن تقدیر از «نایف المتاوا»،خالق کمیک استریپ «۹۹»، این کمیک استریپ را اثری برجسته در راستای ایجاد بستری مناسب برای تعامل با مسلمانان و همچنین رفع سوء‌ تفاهم‌های موجود نامید.

همچنین مجله آمریکایی فوربس نیز از این کمیک استریپ به عنوان اثری برجسته یاد می‌کند و آن را یکی از پرطرفدارترین کمیک‌استریپ‌هایی می‌داند که تاکنون منتشر شده است.
هم‌اکنون نیز شاهد انتشار خبر پخش قریب الوقوع نسخه انیمیشنی کمیک استریپ «۹۹» در آمریکا، جایی که سالانه ده‌ها فیلم ضد‌اسلامی به نمایش درمی‌آید، هستیم.

خالق «۹۹» نیز «نایف المتاوا»، فارغ‌التحصیل روانشناسی بالینی از دانشگاه لانگ آیلند نیویورک است که در کویت متولد شده ولی از همان کودکی در نیویورک زندگی ‌کرده است و صاحب کمپانی «تشکیل»، توزیع‌کننده بسیاری از کمیک استریپ‌های معروف سینمای آمریکا چون «هالک» و «مرد عنکبوتی» است.
روزنامه نیویورک تایمز درباره این شهروند نیویورکی می‌نویسد، «نایف المتاوا» در نگاه اول تنها یک شهروند ساده کویتی به نظر می‌رسد ولی زمانی که لب به سخن می‌گشاید به خوبی مشخص می‌شود که در نیویورک بزرگ شده و متاثر از این فرهنگ است.

«المتاوا» خود نیز در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود در جواب به این سوال که «چرا او سوپرمن، شخصی مسیحی که مجسم کننده شخصی مسیحی است را در یک اثر اسلامی استفاده به تصویر کشیده است؟»، گفت: من با یک دید سکولار به سراغ قهرمان‌های این داستان رفته‌ام و در این میان سعی کرده‌ام تا الگوهای کهن قرآنی را در قالبی سکولار به تصویر بکشم دقیقا همانکاری که هالیوود با شخصیت‌های انجیلی می‌کند، این یک داستان جهانی است که برای هر کسی از هر کشور و فرهنگی کاربرد دارد.

اگرچه ادعا شده که کمیک استریپ «۹۹»، اثری کاملا اسلامی و قرآنی است ولی بسیاری از شخصیت‌های آن کاملا در چهارچوب فرهنگی غربی و حتی گاه ضد اسلامی، به تصویر کشیده شده‌اند، آنگونه که «المتاوا» به نقل از یکی از طرفداران ایرلندی خود که مذهب کاتولیک دارد، می‌گوید: زمانیکه این کتاب را خواندم به نظرم رسید که تمام شخصیت‌های آن نه اسلامی که کاتولیک هستند.

امید واریم روزی برسد که ما انیمیشن های در راستای القای فرهنگ و مذهب خود بسازیم و در آمریکا به نقد و بررسی آن بپردازند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:تبلیغات ضد اسلامی,انگلیس خبیث, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com