وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش بولتن نیوز، حال با نزدیک شدن به ایام انتخابات یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری که بهترین فرصت برای جریان ها و گروه های سیاسی به منظور مشارکت در عرصه سیاسی و اعلام وجود در فضای عمومی جامعه است. جریان اصلاح طلبی بر تکاپو و تلاش های چند ساله ی خود افزوده است تا با مطرح سازی چهره های مسن و نه چندان مقبول و محبوب نظیر محمد رضا عارف، اسحاق جهانگیری، محمد شریعتمداری، حسن روحانی، کواکبیان و... و احیای چهره های زنگار گرفته و عناصر منزوی و مطرودی، نظیر محمد خاتمی مجدداً به صحنه ی سیاسی کشور برگشته و خود را به عنوان یکی از بازیگران این صحنه معرفی نماید.

علی مزروعی فتنه گر فراری که خود را به عنوان سخنگوی سازمان منحله ی مجاهدین انقلاب معرفی می کند، اخیراً در مصاحبه با سایت امروز در خصوص اهمیت انتخابات یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری و شرایط جریان های سیاسی به ویژه در جریان اصلاح طلب در این انتخابات اظهار داشته است: "انتخابات پیش روی ریاست جمهوری نقطه عطف تعیین کننده ای است. مشکلات و اختلافات موجب خواهد شد نامزدی که اجماع احزاب و فعالان اصلاح طلب را دارد و از پایگاه اجتماعی گسترده ای برخوردار است به میدان نیاید. و اگر به رغم تمام تلاش ها نامزدی با این مشخصات به صحنه آمد نه در تبلیغات و شعارهای انتخاباتی و نه در برنامه ها و نه در ارتباط با جامعه و آگاه ساختن آنان از وضعیت بحران زده موجود دیدگاه ها و مواضع اصلاح طلبان را از آن گونه که باید نمایندگی نکند.

نامزد اصلاح طلبان در هر دو مرحله فوق یعنی عزم اراده برای به صحنه آمدن با نامزدی اجماعی و دارای پایگاه اجتماعی گسترده و پس از به صحنه آمدن در تبلیغات و برنامه های انتخاباتی خود با موانع و چالش های فراوان مواجه خواهد شد. این مواجهه نیازمند داشتن عزم و استواری، شجاعت و صراحت و البته متانت و حفظ آرامش است..."

اما دست اندرکاران اردوگاه اصلاح طلبی و فتنه به خوبی می دانند که از یک سو با توجه به وارد شدن خدشه ی جدی به وجهه و جایگاه این جریان مطرود سیاسی و از دست دادن پایگاه های اجتماعی و سیاسی در سطح جامعه و گسترش تشتت و افزایش روز افزون اختلافات در میان طیف های مختلف درون این جریان و از سوی دیگر عدم اقبال مردم به چهره های معرفی شده از سوی اصلاح طلبان، بدون شک این نامزدها قدرت رقابت با نامزدهای سایر جریان ها و گروه های حاضر در عرصه ی انتخابات یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری را ندارند. به عبارتی می توان گفت که اردوگاه اصلاح طلبان با دو بحران بزرگ یعنی گسترش تشتت و اختلاف و قحط الرجال مواجه شده است.

در این آشفته بازار که گریبان گیر اردوگاه اصلاح طلبان و فتنه گران شده است، تلاش های بسیاری در حال انجام است تا از افزایش روز افزون اختلافات درونی این جریان ممانعت به عمل آید و همه ی گروه های منتسب به این جریان را مجاب نمایند که تنها افراد منتسب به این جریان که احتمال می رود برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری شرکت کنند، هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی هستند. این در حالی است که آقای هاشمی رفسنجانی با توجه به تجارب تلخ چندین شکست سنگین در کارنامه خود از جمله انتخابات مجلس ششم و نهمین دوره ی ریاست جمهوری و عدم مقبولیت کافی در میان افکار عمومی جامعه به دلیل عملکرد نامناسب در حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ی ریاست جمهوری و نقش آفرینی برخی از فرزندانشان در پرونده های مفاسد اقتصادی و فتنه 88، عملا تمایل چندانی به نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری و چشیدن طعم تلخ یک شکست دیگر را ندارد.

با این وصف و به زعم برخی از عناصر وابسته به جریان اصلاح طلبی و فتنه تنها کسی که می تواند به نمایندگی از اردوگاه بحران زده ی اصلاح طلبان در عرصه ی انتخابات با تنفس مصنوعی میدان داری نماید، محمد خاتمی است. به عبارتی در این شرایط تمام تخم مرغ های جریان اصلاح طلبی در زنبیل خاتمی گذاشته شده است. در همین ارتباط اکبر گنجی ضد انقلاب فراری، در مطلبی تحت عنوان " وضعیت خاتمی و اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری " که در 5 اردیبهشت ماه در برخی سایت های خبری ضد انقلاب و فتنه منتشر شده است، ضمن اشاره به عدم کسب آراء توسط نامزدهای منتسب به جریان اصلاح طلب بر لزوم اجماع بر نامزدی محمد خاتمی در انتخابات یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری می نویسد: " ... تمامی گروه های اصلاح طلب (اصلی و غیر اصلی) زمانی می توانند به اجماع کامل دست یابند که خاتمی کاندیدا شود. اگر خاتمی کاندیدا نشود، میان اصلاح طلبان بر سر معرفی کاندیدا یا عدم معرفی کاندیدا اختلاف بروز خواهد کرد. برای این که مجمع روحانیون مبارز، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت اسلامی بر این باورند که در شرایط کنونی فقط و فقط خاتمی رای آور است.

معرفی نامزدی دیگر که آرای پائینی به دست آورد، از سوی حکومت و اصولگرایان به منزله اجتماعی / پایگاه اجتماعی کل اصلاح طلبان قلمداد خواهد شد... "

گنجی در خصوص معایب نامزدی آقای هاشمی اظهار داشته است: " ... خاندان هاشمی رفسنجانی در بخش مهمی از مردم به فساد اقتصادی و ثروت بادآورده شهرت یافته اند. هاشمی رفسنجانی وارد 79 سالگی شده است. رئیس جمهور که ریاست قوه مجریه را در اختیار دارد، باید توان جسمی برای نجات کشور از وضعیت بحران کنونی را داشته باشد. این متغیر را رای دهندگان نادیده نخواهند گرفت. با توجه به همین نکات، احتمال کاندیداتوری هاشمی تقریباً منتفی است ... "

وی اذعان می دارد که هاشمی رفسنجانی نیز مشکلات فراروی نامزدی خود را قبول داشته و این موضوع را تأیید کرده و به همین دلیل است که در دیدار مورخ 4/2/92 خود با اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از خاتمی خواسته است نامزد انتخابات یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری شود: وی در این باره می نویسد: " با در نظر گرفتن این متغیرها هاشمی در دیدار اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در 4/2/92 – به طور صریح تری خاتمی را دعوت به کاندیداتوری کرده است ..."

با این اوصاف، به نظر می رسد جریان اصلاح طلبی و اصلاح طلبان رادیکال هنوز از عاقبت بدفرجام تندروی ها و جنجال آفرینی های برخی از همفکران خویش در فتنه ی 88 متنبه نشده و فراموش کرده اند که همین رویکرد باعث سقوط مقبولیت آنان در میان افکار عمومی جامعه و طرد شدن آن ها از سوی مردم شده است. امروز نیز به جای این که ضمن اعلام برائت از سردمداران فتنه 88 و عذرخواهی از ساحت رهبری و ملت مسلمان ایران، در صدد جبران مافات باشند، هنوز در سودای فتح کرسی های قدرت هستند. به راستی حکایت امروز اردوگاه خزان زده ی اصلاح طلبان، تمثیل سربالا رفتن آب و ابوعطا خواندن قورباغه است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:: خاتمی , حضور , انتخابات , جریان , گروه , سیاسی , نامزد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com