وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

شيخ سلمان بن ابراهيم آل خليفه

شيخ سلمان بن ابراهيم آل خليفه
العالم - شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه بحرینی که متهم به سرکوب انقلابیون این کشور است، در حالی به ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا رسید که شک و گمان های فراوانی درباره انتخابات ای اف سی مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سلمان بن ابراهیم آل خلیفه بحرینی در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان رئیس جدید ای اف سی انتخاب شد و جایگزین محمد بن همام قطری و رسوایی هایش شد.

بن همام از ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ رئیس فدراسیون فوتبال قطر بود و از سال 2002 به ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا رسید، وی در سال 2011 به دلیل پرداخت رشوه در جریان انتخابات ریاست این نهاد بین المللی و سوء مدیریت های مالی با محرومیت مادام العمر مواجه شد.

اگرچه وی با شکایت به دادگاه عالی ورزش توانست این حکم را لغو کند؛ اما فیفا دیگر به وی اعتماد نکرد و محمد بن همام سال گذشته در نامه ای به فیفا استعفایش را از همه مسئولیت های فوتبال پذیرفت.

با این حال همام در انتخاب شدن شیخ سلمان فعالیت های پشت پرده فراوانی داشت که باعث ابراز نگرانی فیفا شد؛ همچنین شورای قدرتمند المپیک آسیا هم در این انتخابات به شدت برای شیخ سلمان لابی کرد.

رقیب سلمان در این انتخابات یوسف السرکال اماراتی و  ووراوی ماکودی تایلندی بود که سلمان توانست 33 رای از 46 رای این انتخابات را به نام خود ثبت کند.

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه همچنین کارنامه سیاه سیاسی نیز دارد؛ گروه های حقوق بشری وی را به سرکوب بازیکنان و مقام های مخالف بحرینی در جریان اعتراضات دو ساله این کشور متهم می کنند.

گروه های حقوق بشری پیش از این از فیفا خواسته بودند تا از نامزدی شیخ سلمان در انتخابات ای اف سی جلوگیری کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:وهابیت,جنایت,آل خلیفه,دیکتاتور,سعودی,شیوخ زنباره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com