وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

سردار  احمدی مقدم گفت: نیروی انتظامی در سه حوزه برقراری امنیت جامعه، برقراری نظم و انضباط اجتماعی و ارائه خدمات انتظامی به مردم فعالیت می‌کند.

احمدی مقدم در ادامه گفت: بخش پررنگ و فلسفه وجودی نیروی انتظامی حفظ نظم در جامعه است و اهدف اصلی جامعه بر روی رفاه و اقتصاد شکل می‌گیرد که امنیت مقدمه و نتیجه آبادانی در جامعه است.

وی افزود: برای مثال سوریه که با از بین رفتن امنیت به سوی عقب می‌رود و زیرساختهایش رو به نابودی است و حداقل باید 10 الی 20 سال تلاش کنند تا به دستاوردهای قبلی برسند و دیگر شرایط کشورهای جنگ‌زده و فاقد امنیت نشان دهنده این است که اگر امنیت نباشد امکان رفاه و توسعه در جامعه از بین می‌رود.

احمدی‌مقدم گفت: امنیت به دو صورت در جوامع مختلف وجود دارد، نوع اول امنیتی که حکومت را در برابر مردم حفظ می‌کند و نوع دوم امنیتی است که برای مردم ایجاد می‌شود و نیروی انتظامی برای ایجاد امنیتی که شایسته ایران است و الهام بخش و الگوساز برای کشورهای منطقه بشود تلاش می‌کند و ان شاءالله با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا سال 1404 به این هدف می‌رسیم.

وی در ادامه گفت: در گذشته نیروی انتظامی سازمانی بوده که از لحاظ جذب نیروی مردمی جذابیتی نداشته و تا 10 سال قبل ورودی‌های ناجا از افرادی با تحصیلات زیر دیپلم نیز بوده است که در این چند سال گذشته حداقل ورودی‌های ناجا دیپلمه و افراد تحصیل‌کرده با میانگین نمرات بالا بوده است و این به صورت معیاری در نیوی انتظامی در نظر گرفته می‌شود، با اصلاح افراد وارد شده به سازمان و همچنین امتیازاتی که در این خصوص برای کارکنان در نظر گرفته‌ایم از قبیل بوجود آمدن بنیاد تعاون ناجا که در خصوص سرمایه‌گذاری‌های کارکنان و تامین مسکن آنها است درخواست افراد برای ورود به سازمان بیشتر شده است.

احمدی مقدم افزود: در خصوص پاکسازی درون سازمانی با پالایشها و گزینش‌های مختلف در زمان ورود افراد به سازمان و همچنین اصلاحات درون سازمانی از طریق سازمان نظارت همگانی مردمی ناجا (197) تلاش کرده‌ایم که سازمان در تصور مردم آبرومند شود.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا گفت:  سال اولی که وارد نیروی انتظامی شدم تصور مردم این بود که در کلانتری‌ها تا پول ندهند کارشان راه نمی‌افتد یا اگر مامور راهنمایی و رانندگی جلوی آنها را بگیرد باید حتماً به آن رشوه پرداخت کنند، در همان سال اول با پالایش درون سازمانی، بیش از 2 هزار نفر در کمیته انضباطی نیروی انتظامی تخلفات انها بررسی و موجب اخراج آنها انجام شد.

وی تأکید کرد: امروز در نیروی انتظامی برای حتی 10 هزار تومان رشوه و یا تبانی با مجرم، مأمور متخلف از سازمان اخراج می‌شود، ما باید پاسخگوی جامعه باشیم و این را در نظر داشته باشیم که جامعه در حال توسعه است و هر روز امکانات، سازمانها و شهرهای جدیدی در کشور ما بوجود می‌آید.

احمدی مقدم گفت: برای پاسخگویی سازمان به امکانات روزآمد و اصلاح روشها، ‌ما افتتاح 90 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی را با مجوز پژوهشکده از سازمان علوم و تحقیقات و همچنین نشر مختلف نشریه‌های علمی و تخصصی و جذب افرادی در خصوص پژوهش دائم در حوزه عملکرد ناجا نداشته‌ایم.

سردار احمدی‌مقدم گفت: یکی از ابعاد مهم، بحث رعایت حقوق شهروندی است و من اعلام می‌کنم که هر لحظه امکان دارد در گوشه‌ای از سازمان بزرگ نیروی انتظامی یک اتفاق ناگواری بیفتد اما هر اتفاق ناگواری برکاتی دارد مثلاً در قضیه بازداشت ستاربهشتی که یک وبلاگ نویس خانگی و کم سواد بود، رفتارهایی انجام شد که در حد این فرد نبود و ما با افرادی که با رفتار سنگین موجبات شوکه شدن و مرگ این فرد را بوجود آوردند برخورد کرده و آنها را به دستگاه قضایی معرفی کردیم.

وی افزود: تیم‌های بررسی برای عملکرد ناجا به کل کشور ارسال کردیم و نمره‌ای که این تیم‌ها اعلام داشتند در حدود نمره 35 از 100 بود که با ارتقاء سطح آموزش و بازرسی بیشتر، این نمره الآن به نمره 75 رسیده که حتی نمره 99 برای ما قابل قبول نیست زیرا همان یک درصد هم امکان دارد موجب اتفاق ناگوار دیگری در نیروی انتظامی بشود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: جنس کار نیروی انتظامی به طوری است که وقتی ما در مسئله‌ای سختگیری می‌کنیم عده‌ای پیدا می‌شوند و به ما اعتراض می‌کنند و وقتی هم از کنار همان مسئله آسان می‌گذریم عده‌ای باز به ما اعتراض می‌کنند.

سردار احمدی‌مقدم گفت: جرم‌های خشن مانند قتل و زورگیری و حضور اراذل اوباش در گذشته در صدر جرم‌های صورت گرفته در سطح کشور بود اما با کارهایی که نیروی انتظامی انجام داده این جرم‌ها در کف جدول جرم‌های انجام گرفته در سال‌های اخیر انجام می‌گیرد اما از لحاظ امنیت بالاترین تقاضا متوجه نیروی انتظامی است و این سازمان تلاش می‌کند که مطالبات مردمی را برطرف کند.

وی با اشاره به مطالبات مردم از سازمان نیروی انتظامی، گفت: در استانهای مختلف کشور، ناهنجاریها مختلف است و در صدر مطالبات مردم برخورد با مواد مخدر و سرقت‌های خورد قرار دارد و همچنین کاهش تصادفات نیز از دیگر مطالبات مردم از پلیس است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سال گذشته هیچگونه حرکت تروریستی و ضد امنیتی در کشور نداشتیم و با بازدیدی که از مرزهای کشور توسط نماینده UNODC صورت گرفت، آنها اعلام کردند که شاهد اقدامات شگرفی در مرزهای کشور بوده‌اند که در عرض یک سال 300 کیلومتر از مرزهای ایران و افغانستان که قبلاً محل گذر قاچاقچیان مواد مخدر بود کاملاً مسدود گردیده و هر کیلومتر آن با پاسگاه‌های مرزی و ابزار الکترونیکی کنترل می‌شود.

500 مأمور ناجا در فتنه 88 مجروح شدند/همه باید پایبند به قانون باشند

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در ادامه جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اجرای طرح امنیت اخلاقی گفت:‌ از اوایل تیرماه سال گذشته با تهاجم رسانه‌ای شدید و تحریم‌های نفتی بر علیه ایران دشمنان سعی داشتند که بر انتخابات ریاست جمهوری تأثیر بگذارند و از یک سال قبل این فعالیت را شروع کردند.

وی در ادامه گفت: شوک اقتصادی بزرگی در این مرحله از تحریم‌ها به کشور وارد شد و درآمد نفتی کشور 50 درصد کاهش یافت. البته تصمیم‌های ضعیف اجرایی هم در داخل کشور در این خصوص بی‌تأثیر نبود و دشمنان تلاش داشتند که ناامنی و حتی فروپاشی نظام را برنامه‌ریزی کنند که حداقل با سازش در مسئله هسته‌ای و مسائل دیگری که به آنها مربوط است تأثیر بگذارد.

احمدی‌مقدم در ادامه گفت: در حوزه امنیت داخلی و همچنین حفظ شرایط اقتصادی کشور و حفظ فضای سیاسی که مسئولان به مردم اعلام کردند مردم هوشمندانه در این قضیه برخورد کردند و دشمنان نتوانستند به هدف خود برسند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت:‌ در زمان انتخابات وضع ما برای حفظ امنیت انتخابات و حفظ امنیت بومی جامعه است که طرح امنیت اخلاقی یکی از طرح‌های اجرایی توسط نیروی انتظامی در این خصوص است که البته این طرح هر ساله در همین فصل به صورت جامع برگزار می‌شود.

احمدی‌مقدم در پاسخ به جریمه افراد در طرح امنیت اخلاقی گفت: جریمه به این معنا نیست که شخصی در خیابان به صورت معمولی ملزم به پرداخت جریمه شود در قانون راهنمایی رانندگی آورده شده که حمل هرگونه حیوان در خودروهای شخصی جرم است و مانند بقیه تخلفات رانندگی برای آن جریمه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود:‌ طرح‌های مختلفی در خصوص برخورد با بدحجابی و بدپوششی به ما اعلام شد که یکی از طرح‌ها دسته‌بندی افراد در گروه‌های نسبت بود که در آن خانم‌های بدحجاب به چهار دسته تقسیم می‌شدند که نخست افرادی که قصد سیاسی دارند، دوم افرادی که مانکن هستند، سوم افراد روسپی و چهارم خانم‌هایی غافل هستند و بدپوششی انجام می‌دهند که ما با این طرح مخالفت کردیم و اینکه دیگران را بخواهیم به یک کدام از این گروه‌ها نسبت بدهیم برای ما مطلوب و غیرقابل ممکن است.

احمدی‌مقدم افزود: ما باید پایبند قانون باشیم و این مسائل باید طبق قانون با آن برخورد شود.

وی در خصوص اینکه برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام می‌کنند که گشت ارشاد را جمع می‌کنند، گفت: گشت ارشاد برای ما هم مطلوب نیست و ما از دستگاه‌هایی که بتوانند این مسئولیت را از لحاظ فرهنگی برعهده بگیرند و ما را از این نوع برخورد با مردم معاف کنند تشکر هم می‌کنیم اما کاندیداها باید بدانند که این مسئله مخالف‌ها و موافق‌هایی دارد که همانطور که عده‌ایی اعلام می‌کنند که گشت ارشاد بد است طبق نظرسنجی‌های ما یکی از مهمترین مطالبات مردم برخورد با بدپوششی و بدحجابی توسط نیروی انتظامی است و این مسئله اصلاً رأی‌آور و قابل اجماع نیست.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص برقراری امنیت به طور شدید در سطح جامعه گفت:‌ اگر اینجا مانند کشورهایی مثل اوکراین، گرجستان و یا حتی سوریه امنیتش به خطر می‌افتاد برای مردم مطلوب نبود اگر سوریه پلیسی کارآمدی داشت و نظام پلیس مردمی بود و با خویشتنداری با مردم رفتار می‌کرد الان در این وضعیت قرار نداشت.

وی گفت: در جریان 88 پلیس با خویشتنداری با معترضین برخورد کرد و ما در آن سال بیش از 500 مجروح در نیروی انتظامی داشتیم البته در جایی هم مأموران ما به علت فشار کاری و خستگی در کوچه‌ای عبور می‌کردند که شخصی گلدانی را به سر یکی از مأموران ما پرتاب کرد و آن مأمور دچار شکستگی مهره گردن شد.همکاران این مأمور که از این قضیه ناراحت بودند تمام شیشه‌های خودروها و خانه‌های آن کوچه را شکستند ما با آن افراد برخورد جدی کردیم و به تمام افرادی که در آن کوچه بودند خسارت پرداخت شد و از آنها دلجویی توسط پلیس به عمل آمد.

احمدی‌مقدم تأکید کرد: پلیس در خدمت مردم است و ما مردم را دشمن خود نمی‌دانیم حال اگر در انتخابات شخصی با جمع‌آوری اراذل و اوباش از خط قانون عبور کند این وظیفه پلیس است که به صورت قاطع وارد جریان شود.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر توقیف خودروهای خانم‌های بدحجاب توسط پلیس گفت:‌ هر گاه در یک خودرو جرمی اتفاق بیفتد آن وسیله به عنوان آلت جرم شناخته شده و همراه با مجرم توقیف می‌شود.

وی افزود: فقط این نیست که خانم‌های بدحجاب توقیف بشوند گاهی دیده می‌شود یک آژانس یا تاکسی دو نفر خانم و آقا در پشت آن اقدام به حرکات خلاف شئونات جامعه می‌کنند ولی خودرو که مال شخص دیگری است در این خصوص توقیف می‌شود.

ورود به سفارت انگلستان یک دام بود/ فقط سفارت می توانست در را باز کند

سردار احمدی‌مقدم در ادامه جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر نحوه تند برخورد با اراذل و اوباش و قانونی نبودن آن گفت:‌ اراذل و اوباشی که دستگیر می‌شوند همه‌ آنها طی عملیات‌های اطلاعاتی شناخته شده و با دستور قضایی نسبت به ورود به حریم زندگی آنها دستگیر می‌شوند و اگر قاضی اجازه گرداندن آنها را در ملاء عام داده باشد این افراد در انظار عمومی گردانده شوند.

وی در ادامه گفت: طرح برخورد با اراذل و اوباش در سال 85 و 86 آغاز شد در آن زمان اراذل و اوباش به چنان ابهت‌ پوشالی رسیده بودند که فردی در خیابان اقدام به شرب خمر می‌کرد و یا دختری را با ایجاد رعب و وحشت با خود همراه می‌کرد و ما با این افراد برخورد کردیم الان دیگر از این دسته اراذل و اوباش نداریم.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به دانشجویی نسبت به برقراری امنیت خوابگاه‌های دانشگاه‌ها هم از لحاظ امنیتی و هم برخورد عوامل امنیتی در سال‌های گذشته اعلام کرد: امنیت داخلی خوابگاه‌ها توسط حراست دانشگاه‌ها باید صورت بگیرد و نیروی انتظامی اجازه ورود به خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها را ندارد و حراست است که باید محیط‌های خوابگاه‌ها را امن کند.

وی در ادامه افزود: نیروی انتظامی می‌تواند پیرامون خوابگاه‌ها را از لحاظ امنیتی کنترل بیشتری داشته باشد که حتماً در دستور کار قرار می‌گیرد.

احمدی‌مقدم همچنین در این خصوص گفت: امنیت خوابگاه‌ها و مراکز دانشگاهی در زمان انتخابات نیز جزء وظایف حراست است که اگر نیروی حراست این اماکن به خوبی عمل کنند شاهد به وجود آمدن مشکلی نخواهیم بود در فتنه سال 88 شاهد این بودیم که به خاطر اینکه نیروی انتظامی اجازه ورود به محوطه خوابگاه‌ها را نداشت و حراست نیز در این زمینه به خوبی عمل نمی‌کرد افرادی از این اماکن سواستفاده کرده و با سنگ و چوب از داخل این محوطه‌ها به سمت مأموران نیروی انتظامی موجب مجروح شدن آنها شدند که با کنترل بیشتر حراست این مشکلات به وجود نمی‌آید.

در این اتفاق افرادی که در حدود 80 نفر دستگیر شده بودند با تماس دکتر رهبر با شخص من و پادرمیانی آزاد شدند البته دادستان دستور داده بود که تمام آنها به اوین منتقل شوند اما با مسئولیت خود من این افراد آزاد شدند.

سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به انتقاد دانشجویی در خصوص برخورد بد مأموران ناجا در جامعه و دید مردم نسبت به پلیس و همچنین گفت:‌ ما هیچ ادعایی نداریم که ناجا تماماً اصلاح شده است اما این را بدانید که مردم ایران از قدیم با توجه به ظلم‌هایی که توسط حکومت‌ها به آنها شده یک روحیه حکومت‌ستیزی و قانون‌گریزی دارند اما با اقدامات جدید صورت گرفته ما شاهد این هستیم که فرهنگ مردم در خصوص اعتماد به پلیس بالاتر رفته و برای مثال اکنون ما  7 درصد در جرائم رانندگی کاهش داریم و 20 درصد نیز اعمال قانون‌ها و صدور برگ جریمه‌ها کمتر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به این انتقاد گفت: اینکه بخواهیم افرادی را که در بی‌نظمی‌های سال 88 حضور داشتند به تمام مردم تعمیم بدهیم حرف کاملاً اشتباهی است نیروی انتظامی مستندات زیادی در خصوص این افراد دارد.اگر بخواهیم بگوییم 3 میلیون نفر در این جریانات در تهران حضور داشتند پس باید اعلام کنیم در روز 22 بهمن بالای 10 میلیون نفر در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند که این آمار صحیح نیست نهایتاً افرادی که در مجموع این تظاهرات تا قبل از 31 خرداد 88 حضور داشتند حدود پانصد هزار نفر بودند و در روزهای آخر این افراد نهایتاً 20 هزار نفر بودند.

احمدی‌مقدم در خصوص اقدام ضعیف پلیس در جریان سفارت انگلستان گفت: حضور برخی افراد در سفارت انگلستان دامی بود که آن افراد توسط خود انگلیسی‌ها در آن قرار گرفتند ورودی سفارت انگلستان دو در ضدگلوله و ضدانفجار دارد که با کنترل باز و بسته می‌شود و اینکه کسی بخواهد آن را باز کند امکان‌پذیر نیست مگر اینکه خود افراد سفارت بخواهند آن در باز بشود.

وی افزود: من خودم آن شب در سفارت انگلستان حضور پیدا کردم وقتی که از کاردار سفارت پرسیدم که چه اقدامی را از پلیس می‌خواهند که انجام دهد از من خواستند که یگان ویژه در آنجا مستقر بماند اما پس از مشورت با یکی از افراد امنیتی آنجا اعلام کردند که نیازی به حضور یگان ویژه در سفارت نیست و این حرکت یک حرکت از پیش‌تعیین شده بود.

وی در ادامه گفت: البته ما هیچ‌گونه تعرض به افرادی را که در خاک کشور ما مهمان هستند مجاز نمی‌دانیم و برخورد نامناسب با آنها به ضرر و زیان ما خواهد انجامید.

سردار احمدی‌مقدم در خصوص برخورد با اکران فوتبال در سینماهای کشور گفت: نمایش فوتبال در سینماها به صورت اکران عمومی در هیچ کشوری انجام نمی‌شود و حق پخش فوتبال به شبکه‌ها فروخته می‌شود اما در ایران تمامی مسابقات مهم ورزشی از شبکه‌های صداوسیما پخش می‌شود.

اینکه با اکران در سینماها مخالفت شد به خاطر بستری بود برای انجام رفتار خلاف شئون اسلامی در سینماها.

وی افزود: وقتی که قرار شد خانم‌ها و آقایان در اکران پخش مستقیم فوتبال‌ها از سینماهای جداگانه استفاده کنند از این طرح اصلاً استقبالی نشد و کسی به سینماها نیامد.

سردار احمدی‌مقدم در خصوص حضور شدید مأموران در خیابان‌ها زمانی که تاریخ‌هایی برای تجمع اعلام می‌شود، گفت:‌ امروزه از طریق شبکه‌های اجتماعی و ماهواره شاهد انتشار بیانیه و اعلامیه‌هایی در خصوص دعوت برای تجمع‌های غیرقانونی در سطح کشور هستیم که ما نمی‌توانیم نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشیم و اینکه منتظر باشیم تا ناهنجاری و اتفاق ناگواری صورت بگیرد و به شکل دیگری وارد عمل شویم.

وی در ادامه افزود: الان بصیرت مردم نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی خیلی پیشرفت کرده است و اینکه کاندیداها دیگر برای مردم کاملاً شناخته شده هستند و افشاگری‌ها و حرف‌های مختلف دیگر تأثیری بر مردم نخواهد داشت. وظیفه پلیس برقراری امنیت در سطح جامعه و برقراری امنیت انتخابات و کاندیداهای ریاست جمهوری است که در این خصوص هیچ فرد یا گروه خاصی مورد نظر یا مذمت پلیس نیست و پلیس در تمام جاهایی که باید امنیت برقرار شود حضور خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:سردار احمدی مقدم,ناجا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com