وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی افزود: حزب الله پیش از این تصمیمی به این بزرگی اتخاذ نکرده بود بنابراین از پیامدهای اشغال القصیر با خبر بود.

شیخ حمود گفت: همه ما می دانیم که  از درگیری های القصیر تفسیر مذهبی و طائفه ای می شود اما حزب الله هیچ گاه به دنبال شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی یا شریک شدن در فتنه نبوده است.

حزب الله سنجیده و حکیمانه به درگیری های القصیر وارد شد

امام مسجد صیدا درباره دلایلی که حزب الله را بر آن داشت در درگیری های القصیر مشارکت کند، گفت: حزب الله بین بد و بدتر بد را برگزید و قبل از ورود به درگیری کاملا سود و زیان کار را در نظر گرفته بود.

شیخ حمود گفت: اشغال القصیر بی شک می توانست به قطع خط کامل کمک رسانی به مقاومت منجر شود و تکفیری ها ریختن خون ساکنان مقاوم این منطقه را به خاطر گرایشات مذهبی یا حزبی مباح کرده و دست به کشتار، غارت و تجاوز اهالی القصیر می زدند بنابراین حزب الله همه سود و ضرر، نگرانی ها و احتمالات را بررسی کرده بود.

امام مسجد صیدا گفت:حزب الله زمانی که مشاهده کرده تکفیری‌ها منطقه القصیر را نابود کرده و اقدام به کشتار اهالی آن می کنند بنابراین پیامد ادامه اشغال القصیر بسیار بدتر بود و تفسیری که از اهداف قومی مذهبی ورود حزب الله به القصیر می شود برای بهره برداری از این قضیه هست.

تکفیری ها خطری برای اسلام  و همه مسلمانان هستند

شیخ حمود در بخش دیگری از سخنانش درباره حضور جنگجویان تکفیری در سوریه گفت: آنها خطری برای اسلام و همه مسلمانان هستند اگر چه بین مسلمانان سلفی با تکفیری هایی که ریختن خون برادران مسلمان خود را مباح می دانند، فرق وجود دارد.

امام مسجد قدس تکفیری‌ها را مشابه خوارج در دوران امام علی (ع) خواند و گفت: خوارج به زعم اینکه دین را اصلاح می کنند برادران مسلمان خود را کافر شمرده و آنها را به قتل می رساندند.

شیخ حمود به روایتی از رسول اکرم (ص) اشاره کرد که فرمودند خوارج خارج شدگان از دین هستند همان گونه که نیزه از غلاف خارج می شود زیرا کسانی را که با آنها اختلاف نظر  دارند کافر می شمرند.

حوادث سوریه فتنه آمریکا و اسرائیل است

امام جماعت مسجد قدس صیدا در موضوع سوریه نیز گفت: آنچه که در بلاد شام روی می دهد فتنه است، برخی اعتراضات جایز است اما اینکه در این میان دست به دامان آمریکا و اسرائیل برای سرنگونی نظام سوریه شدند اشتباهاتی بس جبران ناپذیر است و این یعنی علیه سوریه توطئه شده است.

شیخ ماهر حمود ادامه داد: تصور کنید اگر دولت بشار اسد سقوط کند و تکفیری ها و آمریکایی یا مزدوران آنها سوریه را تحویل بگیرند وضعیت منطقه و به خصوص لبنان و مقاومت چه خواهد شد به تصور من این فاجعه آمیز خواهد بود.

به گفته شیخ حمود، رد مفاسد بهتر از جلب منافع است و در صورت سرنگونی نظام سوریه فساد و نابودی بزرگی به بار خواهد آمد.

امام جماعت صیدا  گفت: تصمیم درباره بحران سوریه در واشنگتن و تل آویو اتخاذ می شود اگر آمریکا به راه حل سیاسی راضی شود بحران به سرعت حل و فصل می شود اما از قرار معلوم تصمیم کنونی بر نابودی سوریه است و تا زمانی که این هدف محقق شود آمریکا و متحدان آن مخالفان را با سلاح مجهز می کنند تا حدی که نه نظام سرنگون شود و نه معارضان، سوریه را کاملا تحت سیطره بگیرند.

جمهوری اسلامی ایران دست از آرمان آزاد سازی قدس بر نمی دارد

شیخ ماهر حمود درباره رابطه با جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در مسیر تقریب مذاهب اسلامی اقدامات شایان ذکری را انجام داده است و همچنان در قله وفاداری به مقاومت است.

وی تصریح کرد: رفتار ایرانی ها نشان می دهد که آنها دست از آرمان بزرگ خود که آزادسازی قدس شریف است بر نمی دارند  و در این راه همه رنج و مشقت ها و تحریم ها را تحمل می کنند و آماده اند برای تحقق این هدف جان خود را نیز فدا کنند.

شیخ حمود گفت: متاسفانه اهل تسنن با تلاش های ایرانی ها همگام نیستند زیرا جنبش های اهل تسنن به دلیل نیازهای سیاسی، اقتصادی و احیانا دینی تسلیم معیارهای سعودی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هستند.

شیخ حمود تکفیری ها را عامل سوء قصد نافرجام به جان خود خواند و درباره سوء قصدی که چند روز پیش علیه وی صورت گرفت نیز گفت که اطلاعات جدیدی به دست آمده است اما تا زمان کامل نشدن تحقیقات محرمانه باقی می ماند.

وی در عین حال گفت: گمان می کنم تا چند روز آینده همه چیز روشن شود و به نظر می رسد که عوامل وابسته به تکفیری‌ها در این سوء قصد نقش داشته اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:حزب الله,اهل تسنن,القصیر,سوریه,لبنان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com