وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

«امیر موسوی» کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با بیان اینکه برنامه الاتجاه المعاکس شبکه الجزیره قطر به معنی گرایش‌های متضاد برنامه سنگینی است که معمولا موضوعات مورد اختلاف دو طرف مباحثه را مطرح می کند تصریح کرد: معمولا موضوعاتی که حساسیت داشته باشند و یا شرایط خاصی ایجاد شده باشد در این برنامه مطرح شده و مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه آقای فیصل طرف مقابل بنده در این برنامه در راستای سیاست‌های قطر حرکت می‌کند و جزو فتنه‌گران اصلی شبکه الجزیره به ویژه در دو سال اخیر است، تصریح کرد: موضوع بحث بین بنده و این شخص دخالت و حضور حزب الله ایران و عراق در درگیری‌های اخیر عراق بود و طرف‌های مقابل بنده تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا علت این دخالت‌ها را بررسی کرده و به نتیجه دلخواه خود برسند.

موسوی از رئیس خبرگزاری عراق به عنوان یکی دیگر از مهمانان این برنامه یاد کرد و گفت: خبرگزاری عراق که خود یک خبرگزاری موهوم و مورد حمایت منافقین است از رئیسی برخوردار است که معمولا در ماهواره‌ها ظاهر شده و موضع‌گیری‌های مشخصی را علیه جمهوری اسلامی ایران و در جهت ایجاد فتنه‌های مذهبی اعلام می‌کند.

وی موضع‌گیری‌های رئیس خبرگزاری عراق در برنامه شبکه الجزیره را ناموفق خواند و تاکید کرد: این شخص که جز انجام برخی جسارت‌ها در این برنامه سخنی برای گفتن نداشت به بحث‌های خود خاتمه داده و فیصل القاسم مجری برنامه شبکه الجزیره ادامه بحث را در دست گرفت و به مباحثه با بنده ادامه داد.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در ادامه به برخی نکات مطرح شده در این مباحثه پرداخت و اظهار داشت: در این مباحثه از نظرسنجی انجام شده از سوی الجزیره علیه حزب الله و شخص سید حسن نصرالله سخن به میان آمد که بنده اصل این نظرسنجی را رد کرده و به صراحت اعلام کردم که این نظرسنجی‌ها ساختگی است؛ چرا که به جز الجزیره و العربیه که به خود اجازه جسارت به سید حسن نصرالله می‌دهند همه ملت‌های عرب و مسلمان جهان که حدود یک میلیارد و سیصد میلیون مسلمان را تشکیل می‌دهند همگی پشت سر سید حسن نصرالله و جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و موید خط مقاومت و وحدت اسلامی هستند.

موسوی با تاکید بر اینکه به جز الجزیره و العربیه و اندک صداهایی که در منطقه وجود دارد همگی در راستای حق و حقیقت و مقاومت هستند، تاکید کرد: در ادامه این بحث‌ها به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تصور ملت‌ها از جایگاه ایران اشاره شد و آقای فیصل القاسم گوینده الجزیره تلاش ‌کرد تا به مخاطبان خود القا کند که یک میلیارد و سیصد میلیون مسلمان جهان همگی ضد ایران هستند؛ در حالی که بنده در واکنش به این اظهارات همه گفته‌های وی را رد کرده و توضیح دادم که جز قطر و عربستان سعودی همه کشورهای عربی و اسلامی در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

وی با بیان اینکه از گوینده الجزیره سوال کردم که اکنون کشورهای مراکش، الجزایر و مصر در چه جایگاهی قرار دارند ادامه داد: باز هم پرسیدم که چرا در مصر مرسی می گوید که دیگر در چارچوب ذلت‌بار محور عربستان، قطر و ترکیه قرار نداریم؟ همه اینها نشان می‌دهد که تحولات بزرگی در منطقه در حال وقوع است؛ چرا که کشورها به اصل خویش بازگشته، واقعیت‌ها را پیدا کرده، موضع‌گیری‌هایشان در حال تغییر است و در حال دور شدن از عربستان سعودی و قطر هستند.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با تاکید بر اینکه گوینده الجزیره تمام تلاش خود را به کار گرفت تا شرایط حاکم را شرایط فتنه‌گری بنامد و همه مسلمانان را مخالف شیعیان بخواند ، تصریح کرد: من در پاسخ به این اظهارات عرض کردم که چنین چیزی واقعیت ندارد و اتفاقا شما در حال القای این مساله هستید؛ چرا که در حال حاضر دو مدرسه و رویکرد فکری در منطقه حاکم است؛ یک مدرسه، مدرسه اسلام ناب محمدی (ص) و رویکرد فکری مقاومت و جلوگیری از اجرای برنامه‌های استکبار جهانی در منطقه است و مدرسه دیگر مدرسه وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکاست که در تلاش است تا به فتنه‌گری‌ها دامن زده و امت اسلامی را از بین ببرد و متفرق سازد تا رژیم صهیونیستی بتواند در آسایش کامل به سر ببرد.

موسوی با تاکید بر اینکه باور دارم که بلاخره خط مقاومت پیروزمند میدان خواهد بود، تصریح کرد: در پاسخ به حضار برنامه عرض کردم که این طرح‌های استکباری هیچ گاه موفقیت‌آمیز نبوده و نخواهد بود؛ درست است که شما بعضی‌ها مانند مفتی ناتو و برخی مشایخ و سلاطین در قطر را وارد میدان کرده‌اید اما از آنجایی که این اشخاص هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند هیچ اثری نیز نمی‌توانند از خود بر جای بگذارند.

وی در ادامه به مقایسه فتواهای حضرت امام خمینی (ره) با فتواهای صادر شده از سوی مفتی‌های ناتو در منطقه اشاره کرد و گفت: در آن برنامه همچنین عرض کردم حضرت امام خمینی (ره) در دوران حیات خویش فتوایی صادر کرد که اکنون چندین سال می‌گذرد و سلمان رشدی هنوز به خاطر همان فتوا در ترس و نگرانی به سر می‌برد و همواره از جانب دولت‌ها حفظ و حراست می‌شود در حالی که نیروهای ناتو و صهیونیست‌ها فتواهای خونباری صادر می‌کنند که قطعا باید در روز قیامت در پیشگاه خدا حاضر شده و در قبال فتواهای صادر شده از سوی خود پاسخگو باشند.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با بیان اینکه حاضران در برنامه الجزیره بعد از خلع سلاح شدن به مباحث مذهبی امام حسین(ره) و یزید متوسل شدند تصریح کرد: استدلال مباحثه‌کنندگان این بود که چرا فلان شخص در حلب سوریه یا حسین گفته. بنده نیز در پاسخ گفتم: شما که ادعا دارید یزیدی نیستید چرا از این موضوع ناراحتید؟ و مگر همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی متفق‌القول نیستند که یزید شخصیت ظالم و منحرفی داشته و مورد غضب همه مسلمانان بوده است؟ امام حسین (ره) در فرهنگ اهل بیت (ع) و دوستداران اهل بیت (ع) به معنای مقابله با ظلم، جور، طغیان و استبداد است پس شما چرا از بردن نام امام حسین (ع) ناراحتید؟ ضمن آنکه ارتش سوریه حق دارد در هر جای سوریه وارد می‌شود با تکفیری‌ها و عوامل تروریسم به مقابله برخیزد.

موسوی با بیان اینکه سوال بعدی حضار از بنده آن بود که حزب الله چرا در سوریه می‌جنگد، اظهار داشت: در پاسخ عرض کردم که هر جا رژیم صهیونیستی و آثار رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد حزب الله نیز در آنجا حضور فعال دارد. و از آنجایی که رژیم صهیونیستی در سوریه به شکل مستقیم و غیرمستقیم حضور گسترده دارد و این مساله مانند خنجری است که در پهلوی حزب الله فرو رفته لذا حزب الله از پای نمی‌نشیند تا زمانی که این خنجر را از پهلوی خود بیرون آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پایان برنامه یکی از حاضران در جلسه به خاطر ناتوانی در ادامه مباحث به بالا آوردن عکس رجوی متوسل شد، گفت: این شخص در حالی که عکس رجوی را بالا گرفته بود اظهار داشت که نجات ملت ایران و منطقه با اینان است. و من به اظهارات طرف مقابل چنین پاسخ دادم که اینها تروریست هستند و شما هم تروریست هستید. پس در ماهیت یکی بوده و پیوندتان را تبریک می‌گویم.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه همچنین به واکنش دست‌اندرکاران برنامه پس از پایان مباحثه اشاره کرد و افزود: پس از خاتمه برنامه همه کارکنان وارد استودیو شدند و ازدحام داخل استودیو طوری شد که مسئول استودیو برای خروج کارکنان به خواهش متوسل شد.

موسوی از تایید سخنان خود از سوی نیروهای شبکه الجزیره ابراز شگفتی کرد و گفت: آن لحظه چنان شرایطی حاکم بود که برای بنده عجیب بود. همه کارکنان از جمله کادر فنی و هیئت تحریریه که هیچ کدام از آنها را نمی‌شناختم به خاطر ادبی که در جلسه رعایت کرده و آرامشی که در طول برنامه داشتم به تقدیر و تشکر پرداخته و بنده را تا در خروج استودیو بدرقه کردند.

وی دعوت‌های تلفنی و حضور در چندین جلسه دیگر و تمدید دو روزه سفر به قطر را از مزایای شرکت در این برنامه عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت در آن برنامه اثر خوبی از خود برجای گذاشت؛ در آن شرایط بنده احساس کردم که حتی خود قطر‌ی‌ها نیز تحت فشار و استبداد حاکم بر شبکه الجزیره به سر می‌برند و به روش سیاسی دولتمردان خود راضی نیستند.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با بیان اینکه دوستداران جمهوری اسلامی ایران در جهان عرب و جهان اسلام از این برنامه بسیار ابراز خرسندی کرده‌‌اند ، تصریح کرد: خرسندی آنها از این بابت است که صدایی در الجزیره و در قلب قطر مدت‌هاست که به احساسات ملت‌ها و مقاومت جسارت کرده و برای تسلط رژیم صهیونیستی بر منطقه به زمینه‌سازی می‌پردازد و این بحث‌ها نشان داد که طرفداران مقاومت تا چه اندازه زیاد و قوی هستند اما استبداد تبلیغاتی تاکنون موجب شده است که صدای این گروه شنیده نشود.

موسوی طرح مساله ایجاد افکار عمومی از سوی شبکه‌های الجزیره و العربیه را یکی از موضوعات بحث شده در برنامه خواند و گفت: در آن جلسه به آنها عرض کردم که شما در حال ایجاد افکار عمومی طبق شرایط دلخواه خود هستید حال آنکه چنین چیزی در جهان عرب وجود ندارد و آنها به طرح این پرسش پرداختند که رسانه‌های تبلیغاتی شما کدام است؟ من نیز به شبکه‌های العالم و العالم و گروه‌های مقاومت اشاره کرده و پاسخ دادم: صدای این رسانه‌ها به جایی نمی‌رسد چون شما فریبکارانه وارد عمل شده‌اید و صدای حق و حقیقت را قطع کرده‌اید؛ از طریق فشارها و سفارش‌های شما صدای حق و مقاومت حذف شده و مردم دارند یکطرفه به سخنان شما گوش می‌دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:وهابی ,رسانه,قطر,الجزیره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com