وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در طول تاریخ رهبران خوب و بد زیادی آمده و رفته اند و چیزی که از آنها به یادگار مانده است حرف هایی است که از آنها به جا مانده برخی از آن رهبران مانند امام خمینی (ره) با رفتن خود چندین میلیون نفر را داغ دار کردند و هنوز هم بعد از گذشت بیش از بیست سال در دل مردم خود جای دارند و در آن سوی قضیه برخی رهبران دیگر مانند صدام و قذافی نیز وجود دارند که بعد از کشته شدن آنها مردم به شادی و پای کوبی در سراسر کشور خود پرداخته اند، در این گزارش به برخی عکس های مشهور که در طول تاریخ از جنازه این افراد سرشناس محبوب و منفور گرفته شده است می پردازیم.


1.چه گوارا
در بامداد  ۸ اکتبر ۱۹۶۷ در نزدیکی لاایگه را (دهکده کوچکی در بولیوی و در نزدیکی کوه‌های آند)، چه‌گوارا به همراه چندتن دیگر از گروه چریکی به محاصره ارتش بولیوی -که به وسیله ماموران سیا و افسران آمریکایی همراهی می‌شد- درآمدند و دستگیر شدند. چند روز بعد چه گوارا توسط سربازان بولیویایی دستگیر شد و پس از شکنجه با شلیک گلوله اعدام می‌گردد. انتشار این عکس خشم بسیاری را علیه آمریکاییان به عنوان قاتلین چه گوارا برانگیخت.

بعد از مرگ چه گوارا فیدل کاسترو گفت:   در زندگی از دو خبر خیلی ناراحت شدم. یکی خبر مرگ مادرم و دیگری خبر مرگ چه گوارا.








2.صدام حسین
صدام حسین در تاریخ ۹ دی ۱۳۸۵ (۳۰ دسامبر ۲۰۰۶) و در ساعت ۶:۰۷ به وقت محلی به دار آویخته شد. مراسم اعدام وی در اردوگاه عدالت که منطقه‌ای محافظت‌شده در شمال بغداد است و زمانی توسط خود صدام برای شکنجه و اعدام شهروندان عراقی استفاده می‌شد اجرا شد. او یکی از منفورترین رهبران جهان بود که حتی بعد از مرگ او در بیشتر نقاط عراق مردم به رقص و پای کوبی پرداختند.






3. موسیلینی
بنیتو موسولینی در پایان جنگ جهانی دوم در حالی که به اتفاق همسرش در حال فرار از ایتالیا بودند در مزرعه‌ای توسط پارتیزان‌های ایتالیایی دستگیر شده و در همان جا  پس از محاکمه صحرایی به اعدام محکوم شدند و در ۲۸ آوریل ۱۹۴۵ هنگام تیرباران شخصی با چاقو به او ضربه زد و موسولینی نیمه جان به زمین افتاد و مردم به او حمله کردند و با لگد بر روی جنازه او رفتند که جمجمه او متلاشی شد، مردم با تیراندازی هوایی جنازه را رها کردند. جسد موسولینی برای نمایش عموم با قلابهای مخصوص آویزان کردن گوشت در قصابیها، به صورت وارونه، از سقف یک ایستگاه پمپ بنزین آویخته شده و به وسیله مردم شهر سنگباران شد. تا اینکه سرانجام با دستور پاپ جنازه را را پایین آوردند و به آتش کشیدند و خاکستر آن را به دریا ریختند.








4.هیتلر
آدولف هيتلر رهبر آلمان نازي كه مسبب آغاز جنگ جهاني دوم ، مرگبارترين جنگ تاريخ بشر بود در 30 آوريل سال 1945 ميلادي پس از ورود ارتش سرخ شوروي به شهر برلين به همراه همسرش اوا براون در بونكر زيرزميني اش در شهر برلين خودكشي مي كند.  هيتلر كه همواره گفته بود هرگز شخصا تسليم نمي شود تصميم گرفت خودكشي كند. او دستور داد پس از مرگ جسدش را بسوزانند تا به دست نيروهاي شوروي نيفتد و به معرض نمايش در نيايد.

نيروهاي شوروي پس از تصرف بونكر جسد هيتلر را بيرون آورده و به مسكو منتقل كردند. روس ها سال ها اين راز را فاش نكردند تا عاقبت عكس هايي كه سربازان شوروي از جسد هيتلر گرفته بودند را منتشر كردند.






5.قذافی
معمر قذافی در تاریخ ۲۸ مهر۱۳۹۰ و پس از ماه‌ها درگیری و فرار از دست انقلابیون لیبی در شهر محل زادگاه خود "سرت" دستگیر شد و اندکی بعد بدست انقلابیون با گلوله هفت تیر کشته شد.


 



6.نیکولا چائوشسکو
دیکتاتور کمونیست رومانی نیکولا چائوشسکو و همسرش النا چائوشسکو در سال 1989 پس از بازگشت از ایران که به آخرین سفر خارجی آنها تبدیل شد توسط نیروهای انقلابی دستگیر و تیرباران شدند.

 



7.فرانسیسکو فرانکو
 او پس از جنگ داخلی این کشور، از ۱۹۳۹، تا هنگام مرگش در ۱۹۷۵ بر اسپانیا حکومت می‌کرد. او روز 20 نوامبر سال 1975 ميلادي پس از نزديک به يک ماه دست و پنجه نرم کردن با مرگ در سن 82 سالگي درگذشت.

 




8.چاوز
پنجاه و سومین رئیس جمهور کشور ونزوئلا هوگو رافائل چاوز بود که به رهبری محبوب در آمریکای لاتین مبدل شده بود. او دو سال با سرطان دست‌ به‌ گریبان بود و سرانجام ۵ مارس ۲۰۱۳ در ۵۸ سالگی درگذشت.




9. ولادیمیر لنین
  تئوریسین و انقلابی کمونیست روسی، رهبر انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی در سال 1924 در اثر تیری که به وی اصابت کرد بعد از مدتی در سن 53 سالگی مرد و جنازه او پس از مومیایی شدن به خاک سپرده شد.




 

10.ژوزف استالین
پس از مرگ لنین در ژانویه ۱۹۲۴، استالین مدعی جانشینی او شد در حالی که لنین در وصیت‌نامه خود، درباره قدرت گرفتن استالین هشدار داده و خواستار برکناری او شده بود. استالین که او را مشت آهنین شوروی می دانستند در سال 1953 به صورت ناگهانی مرد و نام وی به عنوان یکی از مخوف ترین دیکتاتورهای تاریخ به ثبت رسید. /ر




نظرات شما عزیزان:

مهدی
ساعت2:11---20 تير 1392
این است سرنوشت ظالمان این سخن خداست در قرآن

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 20 تير 1392برچسب: تصاویر , دیدنی , رهبر , جهان , مرگ , جنازه , دیکتاتور , جنازه قذافی , جنازه استالین , چاوز , هیتلر , موسیلینی , چه گوارا , لنین , صدام حسین , چندرسانه ای , صراط, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com