وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

جلوگيري از عبور هواپيماي رئيس جمهورسودان ازآسمان عربستان
جلوگيري از عبور هواپيماي رئيس جمهورسودان ازآسمان عربستان
مقامات عربستان با تأیید خبر ممانعت از عبور هواپیمای عمر البشیر از آسمان این کشور، مدعی شد که درخواست عبور هواپیمای رئیس جمهور سودان را "به موقع" دریافت نکرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سازمان هواپیمایی عربستان در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر مخالفت این کشور با عبور هواپیمای عمر حسن البشیر رئیس جمهور سودان از آسمان عربستان برای ورود به ایران اعلام کرد: درخواستی برای عبور پرواز خارطوم-تهران دریافت نکرده است.

بنابراین گزارش، مرکز مراقبت پرواز عربستان از مرکز مراقبت پرواز خارطوم درخواستی برای ورود هواپیمای رئیس جمهور سودان دریافت نکرده بوده و هواپیمای وی مجبور به بازگشت به فرودگاه مبداء شد.

به ادعای مقامات عربستان، هواپیمایی سودان درخواست لازم درباره عبور پروازهای دیپلماتیک و خارج از برنامه را که براساس عرف دیپلماتیک باید 48 ساعت قبل به دست مقامات عربستان سعودی می‌رسیده، ارائه نداده اند.

گفتنی است، مقامات سعودی در اقدامی بی سابقه به هواپیمای رئیس جمهور سودان اجازه ندادند که با عبور از آسمان این کشور به ایران بیاید و در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران شرکت کند. این هواپیما متعلق به عربستان و در اجاره سودان بوده است.

این اقدام ریاض با انتقاد شدید مقامات کشورمان مواجه شد و سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام را مایه تاسف نامید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:سعودی,وهابی,جنایت,وحشی گری,ترور,دست نشاندگان آمریکا,خیانت,خائن الحرمین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com