وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

"گروه سیاسی صراط" - ادبیات به کار گرفته شده در سخنان یک عضو جبهه پایداری در مخالفت با کلیات کابینه پیشنهادی رییس جمهور، برای دقایقی فضای مجلس را متشنج کرد.
به گزارش گروه سیاسی صراط، در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور، علی محمد بزرگواری به عنوان مخالف کلیات برنامه دولت یازدهم پشت تریبون مجلس رفت و با ادبیاتی منحصر به فرد به مخالفت با کلیات کابینه پرداخت.
او در بخشی از سخنان خود گفت: "مجلس باید مدرسی باشد. اینجا جای چاخان‌گویی و وکیل‌الدوله‌ها نیست. مطمئناً خود وزیرانی که رأی می‌آورند، با این چابلوسان برخورد خواهند کرد. کسی تا دیروز دست احمدی‌نژاد را می‌بوسید، امروز چه کارها که نمی‌کند."
گفتنی است بزرگواری علیرغم انتقاداتی که در برخی مورارد در دولت دوم احمدی نژاد از او داشته، همواره به عنوان یکی از مدافعان سرسخت رییس جمهور سابق شناخته می شد.
بعد از پایان سخنان او برخی از نمایندگان مجلس در تذکرات آیین نامه ای به انتقاد از او پرداختند. از جمله یونس اسدی در پاسخ به این قسمت از صحبت های بزرگواری گفت که "غرور و تکبر اجازه نداد این آخوند بزرگوار درست صحبت کند. خود ایشان هم می‌داند که چقدر دستمال‌کش دولت بوده است. حالا به من می‌گوید چابلوس!"
بزگواری در ادامه نطق خود در مجلس گفت که "در دولت اصلاحات و دولت نهم و دهم شعار جوان‌گرایی گوش فلک را کرد کرد اما برویم از صندوق عتیقه آقای هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی وزیر در بیاوریم؟ برخی از این وزرا را بخواهیم در برخی پروژه‌ها ببریم، باید سرم به آنها وصل کنیم. وقتی در رأس این نظام رهبری عزیز در طول 4 سال از فتنه 88 سخن می‌گویند که فتنه‌گران مملکت ما را به پرتگاه سقوط می‌بردند و نظام ما را به عنوان نظام متقلب معرفی کرده بودند، آیا رواست که از اهالی و طرفداران فتنه در کابینه استفاده کنیم؟ از کسانی که به نمایندگی از سران فتنه در جلسه با رهبری شرکت کردند؟ باز برویم از همین‌ افراد استفاده کنیم و آرامش کشور را به هم بزنیم؟ چرا حرف اساسی نزنیم؟ چرا اگر از فتنه حرف بزنیم، می‌گویند اینها افراطی هستند؟ پس رهبری اولین افراطی است!"
او اضافه کرد "ما با فتنه‌گران سر سازش نخواهیم داد. هزینه‌های بزرگی را به نظام تحمیل کردند. فقط از خدا می‌ترسم. از هیچ کس نمی‌ترسم. ما دوست شما هستیم و می‌خواهیم تعامل شما را پاسخ بدهیم. ما از انتخاب خیلی از وزرا و معاونان تشکر می‌کنیم اما بگذارید روی آنها که حرف داریم، حرف‌مان را بزنیم."

"دله دزد" یا "شاه دزد"
این در حالی است که مهم ترین بخش سخنان این عضو جبهه پایداری مربوط به انتقاد او از انتخاب زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی نفت بود. بزرگواری گفت "آقای زنگنه بیاید و باز هم آن آقازاده دله دزد مهدی هاشمی بیاید و میدان‌دار شود؟ نباید به او رأی داد. این آقازاده‌های دله‌دزد به نظام و روحانیت خیلی ضربه زدند."
استفاده بزرگواری از اصطلاح "دله دزد" واکنش های متعددی را برانگیخت.
در اصطلاح عامیانه، "دله دزد" به کسی گفته می شود که چیزهای کم ارزش و کم بها بدزدد. "دله دزدی" در واقع به "دزدی‌های خرد و ناچیز" گفته می شود. این در حالی است که منظور بزرگواری از به کار بردن این اصطلاح بی تردید اشاره به دزدی های کلان توسط آقازاده‌ها و افراد بانفوذ و رانت بوده است.
در اصطلاح عامیانه جامعه، گاهی به افرادی که دست به دزدی های کلان می زنند "شاه دزد" گفته می شود. "شاه دزد" در واقع دزدی است که در فن دزدی از طایفه دزدان ممتاز باشد.
قاضی‌پور، ندیمی، پیرمؤذن و جهانگیرزاده نمایندگانی بودند که در تذکرات آیین نامه ای به انتقاد از نطق بزرگواری پرداختند. لاریجانی هم تذکرات آنها را وارد دانست.

"چماق" و "تفرقه"
نمایندگان مجلس در تذکرات خود به استفاده از ادبیات "چماق در سخنان بزرگواری هم انتقاد کردند.
کمال‌الدین پیرمؤذن در تذکر خود گفت: "آن آقا اسم مدرس را هم می‌آورد. آیا مدرس چماق‌دار و بهتان‌زن بود؟"
جواد جهانگیرزاده هم عنوان کرد "اگر ما قانونمند باشیم، نیازی به چماق نیست. انتظار مردم از ما این است که در یک فضای آرام‌تر بررسی کنیم. نباید تهمت زد و حرف‌هایی از جمله پیرمرد زد. رئیس‌جمهور مختار است که هر کسی را انتخاب کند."
صحبت های بزرگواری در حالی بیان شد که پیشتر دیگر اعضای جبهه پایداری، مواضع متناقضی را در قبال انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری اتخاذ کرده بودند.
سخنگوی جبهه پایداری حتی در یکی از موضع گیری های با اشاره به صحبت های روحانی در اولین نشست خبری عنوان کرده بود اگر "روحانی مواضعش را زودترشفاف می‌کرد، ما به او رای می‌دادیم!"
جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری از سعید جلیلی حمایت کرده بود. اکثر حامیان جلیلی با این استدلال که انتخابات قطعا به دور دوم خواهد رفت حاضر به پذیرش اجماع میان اصولگرایان نشده بودند و از این رو، بسیاری از اصولگرایان جبهه پایداری را عامل "تفرقه" میان اصولگرایان دانستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:دزدی از بیت المال,مهدی هاشمی,خاتمی,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com