وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

روی آتش فتنه آب می‌ریختند یا بنزین؟!

خانواده یکی از شهدای فتنه و آشوب سال 88 می‌گویند محمدعلی نجفی به همراه مسجد جامعی و ابتکار به منزل آنها رفته بودند تا تقصیرها را گردن رهبری بیندازند.به گزارش جهان‌نیوز، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی با حاشیه‌هایی همراه بود. مهم‌ترین این اتفاقات در بررسی صلاحیت محمدعلی نجفی برای وزارت آموزش و پرورش رخ داد و دکتر زاکانی اعلام کرد که وزیر پیشنهادی در کمیسیون اعلام کرده که به فتنه اعتقادی ندارد. اما این تنها یک بعد ماجراست. فعالیت‌های آقای نجفی در زمان فتنه بیش از این‌ها بوده است. برخی از خانواده‌های کشته‌شدگان فتنه 88 گفته بودند که آقای نجفی در آن زمان با هدف تطهیر فتنه‌گران و انداختن تقصیر به گردن رهبری این دیدارها را انجام می‌داده است.

پدر شهید محمدحسین فیض در این باره گفته است: خانم ابتکار و آقای مسجد جامعی و نجفی آمده بودند. من تعجب کردم،‌ آمده بودند تقصیر را بیندازند گردن رهبری! به کنایه می‌گفتند که ما تعجب می‌کنیم چرا «آقا» با این‌ها برخورد نمی‌کند! هم ایشان را مقصر می‌دانستند و هم دولت را. در اصل آمده بودند که این را بگویند. بعد می‌گفتند که این حوادث تقصیر ما نیست و ربطی به میرحسین موسوی هم ندارد!
یادآور می‌شود نجفی- نامزد تصدی وزارت آموزش و‌ پرورش- در مجلس مدعی شد به ویژه پس از خطبه‌های نمازجمعه رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد آن سال با جریان فتنه و آشوب همراهی نکرده و برای آرام گرفتن خانواده‌های قربانیان و ریختن آب روی آتش به دیدار آنها رفته است! و این در حالی است که وی اواخر مرداد همان سال نامه‌ای را به همراه برخی نمایندگان افراطی مجلس ششم و گروهی از تندروهای دولت اصلاحات و سازندگی در حمایت از فتنه امضا کرده است.

در این نامه که نام نجفی و میلی منفرد ( 2 وزیر پیشنهادی) در کنار اسامی محسن آرمین، فائزه هاشمی، رجب مزروعی، جلایی‌پور، مرتضی حاجی، محمد سلامتی، شکوری‌راد، رضا خاتمی، احمد شیرزاد، مسجد جامعی، ناصر قوامی، کلانتری، مرتضی مبلغ، مصطفی معین، محمد رضا بهزادیان، ترکان، انصاری‌راد، خانیکی و... دیده می‌شود، از موسوی و کروبی و خاتمی حمایت و از نظام خواسته شده بر خواسته‌های [غیرقانونی آنان] توجه شود. این نامه ادعا و القا می‌کرد انتخابات مهندسی شده و مردم نتیجه آن را باور ندارند و باید به نگرانی‌های جدی و عمیق موسوی و کروبی و خاتمی ترتیب اثر داده شود. این در حالی بود که سران فتنه به هیچ نحو حاضر نبودند به مسیر قانون برگردند و دست از همراهی با گروهک‌های ضد انقلاب بردارند.نجفی از اعضای مرکزیت حزب کارگزاران سازندگی است که سخنگوی آن چند سال پیش تصریح کرد این حزب یک حزب لیبرال است و اعتقاد دارد اسلام فاقد نظام حقوقی و سیاسی است!

ترکان: دوستان ما روحانی را هاشمی دوم می‌دانند

وزیر دولت سازندگی می‌گوید اینکه برخی دوستان روحانی را هاشمی دوم می‌نامند دور از واقعیت نیست.اکبر ترکان که هم اکنون از مشاوران رئیس جمهور است در مصاحبه با شبکه العالم و درباره این ادعا که ترکیب کلی دولت جدید، از همکاران هاشمی رفسنجانی یا وابسته به جریان اصلاحات هستند، گفت: این موضوع زیاد از واقعیت دور نیست، چون آقای هاشمی خیلی به آقای روحانی نزدیک است. برخی از دوستان ما آقای روحانی را آقای هاشمی دوم می‌نامند. پس آنهایی که می‌گویند انتخاب آقای روحانی به انتخاب آقای هاشمی نزدیک است، زیاد اشتباه نمی‌کنند. چون بخش زیادی از افکار آقای هاشمی و آقای روحانی به هم نزدیک است. ولی این به معنای آن نیست که موضوع مذکور کلا منطبق با واقعیت باشد.

ترکان درباره علت مشخص نشدن دبیر شورای امنیت ملی و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به نظر من کاندیداهای این سمت‌ها در ذهن آقای روحانی معین و مشخص هستند، ولی چون کاندیداهای این سمت‌ها به مجلس شورای اسلامی معرفی نمی‌شوند، به مجلس معرفی نشدند.وی افزود: نام دکتر علی‌اکبر صالحی برای تصدی سازمان انرژی اتمی مطرح شده است زیرا ایشان در دوران ریاست سازمان انرژی اتمی به شایستگی فعالیت کردند و مورد علاقه رئیس جمهور هم هستند.

در مورد گزینه دبیری شورای امنیت ملی هم آقای فروزنده یکی از اسامی پیشنهادی است ولی من هنوز نمی‌دانم که آقای روحانی چه تصمیمی خواهند گرفت و آقای فروزنده نیز باید در خصوص تصدی دبیری شورای عالی امنیت ملی اظهارنظر کند.
ترکان تصریح کرد: درباره این که آقای دکتر علی‌اکبر ولایتی برای تصدی دبیری شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد شده است، چیزی نشنیده‌ام.

وی درباره انتخاب سیدمحمود علوی برای وزارت اطلاعات، در حالی که وی برای نمایندگی مجلس نهم رد صلاحیت شده، گفت: در مورد آقای علوی، اظهارنظری مطرح شده، ولی از منظر دیگر، ایشان تایید صلاحیت شده و عضو مجلس خبرگان است، عضویت در مجلس خبرگان خیلی مهمتر از عضویت در مناصب دیگر است، بنابراین وقتی کسی در آن سطح صلاحیت دارد، چنین گفته‌ای صحیح نیست.این در حالی است که علوی رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی وزارت دفاع بوده و در زمینه تخصصی وزارت اطلاعات سابقه لازم را ندارد.

بولتن دانشمندان آمریکایی:ایران به عمو سام آری نمی‌گوید!

رویکرد تشدید فشار بر ایران نتیجه عکس برای آمریکا در پی خواهد داشت.نشریه «بولتن دانشمندان آمریکایی» با انتشار این تحلیل به قلم ماتیو داس و لارنس جی‌کورب (دو عضو اندیشکده مرکز پیشرفت آمریکا) نوشت: برخی سیاستگذاران آمریکایی استدلال می‌کنند که بهترین و تنها راه رسیدن به توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران، اعمال فشار و تهدید این کشور است و منطق اصلی آخرین دور تحریم‌هایی نیز که مجلس نمایندگان آمریکا در 31 ژوئیه (نهم مردادماه سال جاری) علیه ایران تصویب کرد، همین بوده است: «آنقدر فشارها را ادامه دهید تا سرانجام ایران فروپاشیده به لحاظ اقتصادی، «عمو» (سام) را صدا بزند.»

این تحلیل خاطرنشان می‌کند: شاهد چندانی در زمینه موثر بودن این رویکرد وجود ندارد. در واقع این رویکرد نتیجه عکس خواهد داد؛ درست مانند سخنان جرج‌ بوش درباره «محور شرارت» که تحسین جنگ‌طلبان آمریکایی را برانگیخت اما هرگونه امکان آشتی را که بسیاری از اصلاح‌طلبان ایرانی حامی آن بودند، به کلی نابود کرد. تا به حال، تهران اقداماتی از این دست را که در واشنگتن طراحی شده، نشانه‌ای از یک تهاجم غیرمنطقی تلقی کرده است.

بولتن دانشمندان آمریکایی معتقد است: غرب نباید درباره رئیس‌جمهور جدید ایران دچار توهم شود و خیال کند او به سادگی تسلیم خواسته‌های غرب خواهد شد.

ادامه خصومت با ایران مقامات آمریکایی هیچ نیاموخته‌اند

یک وزیر رژیم صهیونیستی گفت غرب نباید از فشار بر ایران بکاهد.یووال اشتاینیتز در مصاحبه با لوموند گفته است غرب نباید تحریم‌ها را به اسم حسن‌نیت کم کند. این مهم است که پیام ارسالی به ایران روشن باشد. تحریم‌ها آثار حقیقی بر ایران دارد و باید تشدید شود. خواسته‌های غرب روشن است؛ توقف غنی‌سازی، انتقال کل ذخیره اورانیوم غنی‌شده به خارج از ایران و توقف ساخت رآکتور اراک(!)
او با حمله به حسن روحانی گفته است: انتقاد روحانی از احمدی‌نژاد در تبلیغات انتخاباتی این بود که چرا صریح و تهاجمی سخن می‌گوید حال آن که می‌تواند خود را جای بره جا بزند. در سال 2003 او فعالیت‌های پیش غنی‌سازی را متوقف کرد چرا که گمان می‌کرد آمریکایی‌ها پس از تسخیر عراق، قادر به بمباران ایران هستند. اما در طول این مدت، به روند ساخت زیرساخت‌ها سرعت بخشید تا در زمان مقتضی، فعالیت‌ها را بهتر از قبل از سر گیرد. کاری که ایران در سال 2005 انجام داد. روحانی بسیار به این امر مفتخر است و این افتخار را پنهان نمی‌کند.

در همین حال پایگاه صهیونیستی دبکا فایل در تحلیلی خاطرنشان کرد: کنگره آمریکا پناهگاه نتانیاهو برای تشدید فشار به ایران و ممانعت از رفع تنش‌های موجود است.دبکا فایل می‌نویسد: روحانی یک بار در سال 2003 موفق به توقف برنامه هسته‌ای ایران شد. آن زمان تهدید نظامی آمریکا مطرح بود اما بعد از یک سال که ارتش آمریکا در عراق زمینگیر شد، ایران برنامه هسته‌ای خود را احیا کرد.

این سایت صهیونیستی می‌افزاید: نتانیاهو با توجه به این تاریخچه، به گروه 36 نفره از اعضای کنگره که در بیت‌المقدس به سر می‌بردند توصیه کرد که مطالبات روحانی را برای کاهش فشار و تحریم‌ها جدی نگیرند زیرا هیچ اقدام دیگری مفید نیست.این پایگاه خبری افزود: در همین حال نخست‌وزیر اسرائیل نیز به مانند مهمانان آمریکایی‌اش به خوبی می‌داند که فشار در شکل تحریم هرگز حرکت هسته‌ای ایران را کند نکرده است بلکه باعث تسریع آن نیز شده است.

از سوی دیگر روزنامه دیلی استار چاپ لبنان در تحلیلی خاطرنشان کرد: «سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهور جدید ایران، معطوف به اعتمادسازی، احترام متقابل، منافع مشترک و مواضع برابر بود اما پاسخ آمریکا به این سخنان چه بوده است؟ دور جدیدی از تحریم‌ها و درخواست سناتورهای کنگره برای تشدید تدابیر تنبیهی علیه این کشور که نشان می‌دهد بالاترین مقامات منتخب آمریکا در یک دهه گذشته هیچ نیاموخته‌اند.

این روزنامه افزود: از این گذشته کاخ سفید در بیانیه تبریک خود به نکته‌ای اشاره کرد که می‌تواند برای بیشتر ایرانی‌ها توهین‌آمیز باشد. این نکته شامل تلاش برای رفع هر چه سریع‌تر نگرانی جامعه بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران و عمل به تعهدات بین‌المللی‌اش بود. مشکل این رویکرد که سالهاست شکست خورده این است که بر اساس برآوردهای متکبرانه یا پیش‌بینی‌های جنگ‌طلبانه به دست آمده که هیچ دولتی در جهان آن را نمی‌پذیرد.»

دیلی استار در ادامه به بیانیه کاخ سفید پرداخت و نوشت: کاخ سفید در بیانیه‌اش ایران را متهم می‌کند که به صورت جدی وارد تعامل نشده در حالی که ایران بارها به شکل اساسی خواستار تعامل بوده، از جمله تعلیق غنی‌سازی برای حدود دو سال و اجازه به ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ورود به تاسیسات غنی‌سازی‌اش اما اکنون حاضر نیست بیشتر پا پیش بگذارد زیرا پاسخ آمریکا را به این امر تنها با تحریم، تهدید و جنگ‌های سایبری دیده است. آمریکا و دیگر کشورهای غربی هیچ فرصتی را برای تهدید نظامی ایران از دست نمی‌دهند اما در این زمینه از ایران می‌خواهند پیش‌قدم شود.

حمایت ایران از حزب‌الله با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند


«کسانی که خیال می‌کنند روابط عمیق ایران و حزب‌الله با تعیین دولت‌ها در ایران تغییر می‌کند، ساده‌لوح یا خیالپردازند.»
وب‌سایت آمریکایی المانیتور ضمن انتشار این تحلیل خاطرنشان کرد: در ایران رئیس دولت یا اعضای کابینه هر که باشند، حزب‌الله همان حزب‌‌الله برای جمهوری اسلامی خواهد بود.المانیتور در ادامه از قول یک مقام ناشناس ایرانی می‌نویسد: «حزب‌‌الله کارت‌بازی نیست و رکن ارزشمند جبهه مقاومت قلمداد می‌شود. میانه‌روی رئیس‌جمهور در ایران نیز به معنای دست کشیدن ایران از پایگاه‌هایش در منطقه نیست.»
وب‌سایت آمریکایی می‌افزاید: «حزب‌الله خط مقدم جبهه مقاومت علیه اسرائیل و گروه‌های تکفیری (رادیکال) قلمداد می‌شود و این بدان معنا است که باید حمایت بیشتری از آن شود. اسرائیل، دشمن اصلی ایران در منطقه است و حزب‌الله در سال 2006، تل‌آویو را شکست داد و در صورت بروز جنگی دوباره قادر به شکست این رژیم است.»

المانیتور افزود: در رابطه با اسرائیل و روابط ایران با گروه‌های مقاومت، روحانی خود فردی تندرو(!) قلمداد می‌شود. او در پاسخ به پیام «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به مناسبت پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران گفت: «بی‌تردید تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شما و سربازان حزب‌الله در صحنه مقاومت وعده پیروزی قطعی فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها را که همواره تحت حمایت جمهوری اسلامی بوده، در مقابل رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.»

در ادامه این تحلیل آمده است: روابط با حزب‌الله در سطح رهبری جمهوری اسلامی است. رهبر جمهوری اسلامی رهبر حزب‌الله نیز هست و آنها رهبری عالی ایران را رهبر جهان اسلام قلمداد می‌کنند. به همین دلیل روابط حزب‌الله با ایران بیش از رابطه با یک کشور، عقیدتی است و این همان مسئله‌ای است که بسیاری واقعا آن را درک نمی‌کنند.نویسنده افزود: حزب‌الله، ولایت فقیه را باور دارد و بسیاری در عراق، لبنان، پاکستان و دیگر مناطق این دکترین را قبول دارند و به همین دلیل است که رهبری حزب‌الله به طور مستقیم با رهبر عالی ایران و کسانی که ایشان انتصاب می‌کند، همکاری می‌نماید.

*خراسان

کمک دولت به تامين اجتماعي در آخرين جلسه

گفته مي شود بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک نهاد نظارتي، هيئت دولت دهم در آخرين جلسه خود قبل از حضور حجت الاسلام روحاني در کابينه، با صدور ابلاغيه اي به دستگاه‌هاي مختلف اجرايي اعلام کرده است که به منظور کمک دولت به سازمان تأمين اجتماعي، سازمان ملي زمين و مسکن مکلف است نسبت به تمديد قرارداد به مدت 6 سال ديگر درباره يکي از پروژه هاي مهم شستا در شرق کشور اقدام کند.

گلايه برخي نهادهاي فرهنگي از تعلل 5 ساله دولت

شنيده شده در حالي که دولت نهم در جلسه مهرماه سال 87 خود با ائمه جمعه سراسر کشور، وعده هاي مختلفي چون معافيت مالياتي قراردادهاي پيمانکاري براي احداث و تجهيز مصلي ها، مدارس علميه، حوزه ها و مساجد را مطرح کرده بود، برخي نهادهاي فرهنگي طي ماه‌هاي اخير با ارسال نامه هايي به مسئولان ارشد دولت دهم خواستار اجرايي شدن اين وعده‌ها از طريق صدور دستورالعمل و ابلاغيه ها لازم شده بودند که نتيجه اي در بر نداشته است.

*تهران امروز

دستور رحيمي به سه وزير درباره عطاري‌ها

ظاهرا رحيمي در روزهاي آخر ابلاغيه‌اي براي حمايت از عطاران صادر كرده است.به گزارش روزنامه خراسان، بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير محمدرضا رحيمي معاون اول سابق رئيس‌جمهور كه به وزارتخانه‌هاي بهداشت، صنعت و جهادكشاورزي ارسال شده، اين 3 وزارتخانه موظف شده‌اند نسبت به ممنوعيت عرضه داروهاي تركيبي بدون مجوز در عطار‌ي‌ها، نظارت بر عرضه گياهان دارويي با بسته‌بندي مناسب و بهداشتي و نيز برنامه‌ريزي و اجراي آموزش عطاران در اسرع وقت اقدام كنند.

رسايي: با پول آگهي كار مي‌كنم

به گزارش تسنيم، ضرغام صادقي، عضو هيات رئيسه مجلس، جوابيه حميد رسايي، مدير مسئول هفته‌‌نامه 9 دي در پاسخ به مطالب مطرح شده توسط تعدادي از نمايندگان را قرائت كرد رسايي نوشته:هفته‌‌نامه 9 دي رسانه‌اي است مستقل كه به هيچ حزب و جريان سياسي وابستگي ندارد و مورد حمايت مالي هيچ جريان خاصي نيست.رسايي نوشته:استقبال عمومي نيز از اين هفته‌‌نامه به اندازه‌اي است كه در برخي از استان‌ها با فروش صددرصدي مواجه مي‌شود امورات اين نشريه مانند برخي از نشريات ديگر از راه فروش نشريه و قبول آگهي، قناعت و تدبير در هزينه‌ها مي‌گذرد و مانند همه نشريات ديگر از كمك‌هاي رسمي و قانوني نهادهاي ذي‌ربط استفاده مي‌كند.رسايي نوشته:هفته‌‌نامه 9 دي مانند حماسه 9 دي جيبش بسته و دهانش باز است و همين خصلت بارزترين دليل بر استقلال اين نشريه است. نويسندگان اين نشريه عمدتا نيروهاي جوان و انقلابي هستند كه بدون هيچ توقعي در اين نشريه قلم مي‌زنند.

کلید داران هسته ای چه کسانی هستند؟

دكتر يوسف نجفي، نماينده ادوارمجلس و كارشناس مسائل سياسي و اقتصادي، در گفت وگو با بولتن نيوز، در مورد ويژگي‌هاي دبير شوراي امنيت ملي گفته چنين فردي بايد -داراي تجربه سياسي، امنيتي، اطلاعاتي، اقتصادي واجتماعي باشد.بامسائل وفنون مذاكره آشنا باشد.، چهره معتدل و حتي فراجناحي باشد.،مورد احترام ووثوق نسبي جريان‌هاي سياسي داخلي باشد، توان ايجاد هماهنگي در بين قواي سه گانه را داشته باشد و مورد اعتماد رهبري باشد.وي با اشاره به اينكه تاكنون اسامي چه كساني مطرح شده و شما از بين اسامي مطرح شده، چه كساني را بهتر ارزيابي كرده‌ايد، گفته: از بين افراد مطرح شده آقايان فروزنده و محمد شريعتمداري را بهتر ارزيابي كرده‌اند و هردو ازچهره‌هاي مثبت و با كارنامه خوبي در نظام هستند كه دكتر روحاني بايد ازبين آنها يا افراد ديگر، به شاخص‌هاي مثبت آنها توجه كند زيرا بايد كسي انتخاب شود كه هنر آشتي‌سازي دربين گروه‌هاي سياسي كشوررا داشته باشد و فضاي تنش را به همدلي تغيير دهد و فضاي تنش بين‌المللي را به سمت مذاكره و گفت وگو و توجه به‌حقوق هسته‌اي ايران هدايت كند.وي گفته: انتخاب و پيشنهاد دكتر ظريف به عنوان وزير امورخارجه، حاكي از نگاه مثبت روحاني به روابط خارجي و تعامل سازنده با تمام كشورها به‌ويژه كشورهاي اروپايي و آمريكا وعزم جدي ايشان به حل مسائل خارجي بخصوص تحريم‌ها و پرونده هسته‌اي است. زيرا ظريف يك چهره شناخته شده در عرصه بين‌المللي و مسلط به مسائل حقوق بين‌الملل و آشنا با چهره‌هاي سياسي وديپلماتيك اروپايي وآمريكايي است وزبان ديپلماسي اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها را خوب مي‌فهمد هرچند كه تعدد مراجع تصميم‌گيري و اظهارنظر درخصوص مسائل خارجي در كشور ازجمله موانع ايشان خواهد بود.

*جمهوری اسلامی

* آيت‌الله دري نجف آبادي، وزير اسبق اطلاعات و امام جمعه كنوني اراك، با ارسال نامه‌اي به دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستار فرصتي براي پاسخگوئي به اتهامات حميد رسائي به دستگاه‌هاي امنيتي در سال‌هاي 76 و 77 در جلسه مجلس شد. وي در اين نامه نوشت در اين زمينه تحليلهاي غلط و ناصوابي ارائه شد كه اولاً خلاف واقع و بدور از حقيقت است، ثانياً برخلاف مصالح كشور مي‌باشد، ثالثاً تعرض به اشخاصي كه خود حضور و امكان دفاع و توضيح ندارند، كار صحيح و اخلاقي نيست و برخلاف رهنمودهاي امام راحل قدس سره مي‌باشد و رابعاً تحليل و مقايسه‌ها نيز دور از واقعيت بوده و نبايد براي تخريب وزير پيشنهادي خدمات ديگران را زير سؤال برد و آنان را تخريب كرد." وزير اسبق اطلاعات در اين نامه افزود: "اينجانب در صورت نياز و صلاح آماد‌گي لازم براي ارائه توضيحات كافي دارم."

* والدين يك نوزاد پسر در ايالت تنسي آمريكا به اين خاطر كه نامش به شدت يادآور حضرت عيسي(ع) است، ديگر حق ندارند او را مسيح صدا كنند. شبكه خبري "او ار اف" اتريش گزارش داد، دادگاهي در اين ايالت نام اين نوزاد هفت ماهه را به اجبار تغيير داد. به گزارش تابناك به نوشته روزنامه "تنسين"، لو آن بالو، قاضي دادگاه گفت: "كلمه مسيح يك عنوان است كه فقط براي يك شخص به كار مي‌رود و آن شخص هم عيسي است." والدين اين كودك هفت ماهه مي‌خواستند او مسيح مارتين ناميده شود. اما حالا دادگاه اين حق را از آنان سلب كرده است. آنها فقط بايد او را مارتين صدا كنند. مادر كودك قصد تجديدنظر خواهي دارد. انتظار مي‌رود راي نهايي در شهريور ماه صادر شود.

* رئيس كميته امور خارجي مجلس عربستان معتقد است به قدرت رسيدن حسن روحاني رئيس‌جمهور جديد ايران تأثيري در روابط سرد و پرتنش تهران - رياض ايجاد نخواهد كرد. به گزارش عصر ايران "عبدالله العسكر" به خبرگزاري رويترز گفت: "تفاوت دوره احمدي نژاد با دوره روحاني به نظر من مثل تفاوت "كوكاكولا" و "پپسي" است. من فكر نمي‌كنم روحاني مثل احمدي نژاد حرف‌هاي تند بزند، اما روحاني در موضوعات كلان در چارچوب سياست‌هاي كلي حركت خواهد كرد كه رهبري ايران ترسيم مي‌كند." برخلاف نظر عبدالله العسكر، دكتر روحاني عزم خود را براي بهبود بخشيدن به روابط ايران با كشورهاي منطقه از جمله عربستان جزم كرده و سياست رهبري نيز همين است.

*آرمان

 مقصد بعدی قالیباف کجاست؟

شنیده شد که محمدباقر قالیباف، شهردار فعلی تهران ظاهرا قرار است پس از پایان دوران شهرداری خود در کلانشهر تهران به بنیاد مستضعفان برود. پانا نوشت؛ شهردار فعلی تهران در نظر دارد به پیشنهاد برخی مقامات درباره قبول مسئولیت مدیریت بنیاد مستضعفان پاسخ مثبت دهد.

شمقدری فیلم میلیاردی می‌سازد

شنیده شد که بنياد سينمايي فارابي هرگونه مشاركت در ساخت فيلم آينده شمقدري را رد كرده است. بانی فیلم نوشت؛ گفته مي‌شود نام موقت فيلم تازه رئيس سازمان سينمايي «22 روز» است كه اتفاقات مربوط به جنگ 22 روزه لبنان را به تصوير مي‌كشد. توليد اين پروژه ميلياردي در دستور كار شمقدري قرار دارد تا به محض خداحافظي‌اش از سازمان سينمايي مشغول فيلمسازي شود. فيلمي كه قرار است در ايران، لبنان و غزه فيلمبرداري شود. پيش از اين گفته مي‌شد فيلمساز ديگري در تدارك ساخت فيلمي با همين مضمون است كه به نظر مي‌رسد با اقدام شمقدري براي توليد اين پروژه ساخت آن توسط كارگرداني د‌‌يگر منتفي شده باشد.

تشکیل گروه ضربت ضد اسلام هراسی

شنیده شد که به‌دنبال رفع نگرانی‌های جامعه مسلمانان انگلستان و آرام نمودن جو حاکم بر این کشور، نخست‌وزیر انگلستان از «مسجد جامع منچستر» بازدید کرد و با مسئولان و مسلمانان حاضر در مسجد درباره افزایش اسلام‌هراسی و اقدامات ضداسلامی و همچنین عملکرد دولت و نیروهای پلیس برای مقابله با این حملات به گفت‌وگو پرداخت. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ وی اظهار کرد: من به‌شدت حملات ضداسلامی را محکوم می‌کنم ولی مهم‌ترین مساله پس از محکومیت این حملات، اقداماتی است که باید برای جلوگیری از روی دادن این‌گونه حوادث اجرا شود. به همین منظور گروه ضربتی را برای مقابله با اقدامات ضد اسلامی به‌کار خواهیم گرفت.

تاکید روسیه بر حضور ایران در ژنو 2

شنیده شد که معاون وزارت امورخارجه روسیه بار دیگر اعلام کرد که از حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه استقبال می‌کند. خبرگزاری شینهوا نوشت؛ گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که مسکو پیش‌بینی می‌کند کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه بعد از سپتامبر برگزار شود. وی ادامه داد که کشورش می‌خواهد این نشست در اسرع وقت برگزار شود «اما باید شرایطی واقعی را که می‌تواند بر این نشست تاثیرگذار باشد درنظر داشته باشیم». گاتیلوف اظهار کرد که نمایندگان روسیه و آمریکا اواخر ماه اوت برای مذاکره درباره جزئیات مربوط به تدارکات این کنفرانس با یکدیگر دیدار می‌کنند.

کیفرخواست پرونده ستار بهشتی صادر نشده است

شنیده شد که با وجود اعلام دادستان تهران مبنی بر پایان تحقیقات پرونده ستار بهشتی در تاریخ ۱۸ تیرماه، هنوز کیفرخواستی برای متهمان این پرونده صادر نشده است. تسنیم نوشت؛ درحالی که عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران روز 18 تیرماه و در جمع خبرنگاران از پایان تحقیقات در پرونده ستار بهشتی خبر داده و گفته بود بازپرس درحال اخذ آخرین دفاعیات از متهمان پرونده است، اما هنوز خبری از صدور کیفرخواست برای متهمان و ارسال پرونده به دادگاه نیست. بازپرس پرونده نیز در این زمینه گفت: رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد و کیفرخواستی برای متهمان صادر نشده است.

درآمد هنگفت عربستان از گردشگری

شنیده شد که با پایان پروژه توسعه صحن مسجدالحرام و افزایش ظرفیت پذیرش عمره‌گذاران از سال آینده، درآمد گردشگری مذهبی عربستان سالانه به ۳۰۰ میلیارد ریال (سعودی) خواهد رسید. احمد بافقیه، نایب‌رئیس شورای اداری حج و نماینده شرکت گسترش گردشگری عربستان گفت: با پایان پروژه توسعه صحن مسجدالحرام تا چهار سال آینده و افزایش ظرفیت پذیرش عمره‌گذاران تا ۳۰ میلیون نفر در سال‌، با احتساب اینکه زائر برای اقامت ۱۰ روزه در مکه و مدینه حداقل ۱۰ هزار ریال عربستان هزینه کند حداقل ۳۰۰ میلیارد ریال در پایان سال بخش گردشگری مذهبی عربستان در آمد کسب خواهد کرد.

سرپرست خبرگزاری ایرنا مشخص شد

شنیده شد که علی خزایی با پیشنهاد دفتر رئیس‌جمهور به‌عنوان سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. یک منبع آگاه در دولت در گفت‌وگو با «ندای انقلاب» با اعلام این خبر تصریح کرد: قرار است تا ۲ روز آینده مراسم تودیع و معارفه سرپرست ایرنا از سوی محمدرضاصادق مشاور روحانی در محل این خبرگزاری برگزار شود. خزایی در اولین تغییراتش در ایرنا، امیریان خبرنگار دوران ریاست‌جمهوری هاشمی را به عنوان دبیر سیاسی این خبرگزاری منصوب کرد. خزایی در زمان ریاست‌جمهوری هاشمی، مدیرکل اخبار داخلی و در دوران احمدی‌نژاد که بهداد مدیرعامل ایرنا بود، مسئول دفتر خبرگزاری در روسیه و در زمان علی‌اکبر جوانفکر به عنوان سردبیر اقتصادی این خبرگزاری بود.

فساد دبیرکل سابق اوپک

شنیده شد که دادستان الجزایر در یک کنفرانس خبری از تحت تعقیب‌قرار گرفتن شکیب‌خلیل دبیرکل سابق اوپک و وزیر سابق انرژی این کشور به‌همراه 9 نفر از اعضای خانواده و نزدیکانش به‌دلیل پرداخت رشوه خبر داد. روزنامه الشرق الاوسط نوشت؛ قضات الجزایری به‌منظور بازداشت شکیب خلیل وزیر سابق انرژی الجزایر حکم قضایی خود را به پلیس بین‌المللی ارائه کرده‌اند. این حکم به‌منظور فساد و پرداخت رشوه وزیر سابق انرژی الجزایر هنگامی که در شرکت نفت و گاز دولتی الجزایر مشغول به کار بود صادر شده است.

بازداشت مدیرعامل شرکت بزرگ صنعتی

شنیده شد که مدیرعامل یک شرکت بزرگ صنعتی- معدنی از چهارشنبه هفته گذشته بازداشت شده است. فارس نوشت؛ «پ» در دولت نهم به مدیرعاملی یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی منصوب شد، اما به‌دلیل تخلفات وی به‌خصوص در بحت واگذاری بلوک عمده این شرکت که در تحقیق و تفحص مجلس نیز دنبال و پیگیری شد از مدیریت آن کنار گذاشته شد. نحوه عرضه و قیمتگذاری محصولات این شرکت بزرگ در بورس کالا در سال گذشته انتقاد تولیدکنندگان را برانگیخت و برخی از تشکیل پرونده این تخلفات در سازمان بازرسی کل کشور خبر دادند. گفته می‌شود در مقاطعی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز برای برکناری این فرد تلاش کرد، اما این تلاش‌ها با نفوذ یک جریان خاص در دولت ناکام ماند.
تذکریک نماینده به پخش زنده جلسات مجلس

شنیده شد که نماینده مردم زاهدان با اشاره به درگیری‌های لفظی صورت گرفته در مجلس گفت: من متاسفم از اینکه چرا این گونه برنامه‌ها را به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌کنید. در پایان جلسه علنی نوبت عصر مجلس تعدادی از نمایندگان در واکنش به بی نظمی مجلس و عدم رعایت شان مجلس توسط نمایندگان تذکراتی را به هیات رئیسه و رئیس جلسه داند. حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت به عنوان اولین تذکر‌دهنده گفت: تذکر من در خصوص ماده 24 آئین نامه مجلس است چرا که شان مجلس توسط همکاران محترم رعایت نشد.

*قدس

توصیه قرائتی به دولت جدید

فردا: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در برنامه سه شنبه «سمت خدا» که به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شد، گفت: امیدواریم مسؤولان دولت یازدهم همه مدیران سابق را درو نکنند و مسؤولان خوب را هم ببینند.

ترفند تازه برای باقی ماندن مرتضوی


ایلنا: یکی از کارشناسان سازمان تامین اجتماعی، فاش کرد مرتضوی به عضویت هیات امنای سازمان تامین اجتماعی درآمده است تا در مدت باقی مانده از استقرار کامل وزیر کار دولت یازدهم، به‌عنوان نماینده هیات‌امنا به مسؤولیت اجرایی‌اش در سرپرستی سازمان ادامه دهد.

تأسیس دانشگاه کاملاً آمریکایی در عراق

گروه سیاسی- عرب: آمریکا یک دانشگاه کاملاً آمریکایی در سلیمانیه عراق تأسیس کرد.
این دانشگاه بر اساس سرفصلهای آموزش عالی و قوانین آمریکا اداره می‌شود و وزارت تعلیم عالی عراق حق دخالت در این دانشگاه را ندارد.

تکذیب ضیافت ناهارلاریجانی با روحانی


خانه ملت: حسن زمانی مشاور رئیس‌ مجلس، ضمن تکذیب خبر برخی رسانه ها در مورد ضیافت ناهار روز دوشنبه روسای دو قوه گفت: رئیس جمهور پس از پایان یافتن نشست علنی مجلس در نوبت صبح برای استراحت و صرف ناهار به دفتر خود واقع در پاستور مراجعه کرده است.

نماینده معترض با تبلت سوژه شد!


فارس: پس از صحبت‌های روز دوشنبه بزرگواری، نماینده مردم کهگیلویه در جلسه بررسی صلاحیت وزرای دولت یازدهم، به سرعت عکسی از دوران نوجوانی وی با کراوات در سایتها و شبکه‌های اجتماعی پخش شد. این در حالی است که ایرج ندیمی، نماینده لاهیجان در جلسه مجلس نیز با یک تبلت، تصویر بزرگواری را به دیگر نمایندگان، نشان داده است.

«م.الف» نام من است

ایسنا: معصومه ابتکار با اشاره به برخی اظهارات صورت گرفته در مورد وی و شورا در جلسه دوشنبه مجلس گفت: «م.الف» مطرح شده در جلسه مجلس ربطی به اختلافها ندارد و نام من است.

باعث تعجب روحانی ‌شدم

مهر: مسعود سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه با اطلاعاتی که در مورد ورزش داشتم برخی اوقات باعث تعجب رئیس جمهور می شدم، گفت: آقای روحانی بر گسترش ورزش همگانی و سالم سازی جامعه تأکید ویژه دارند.

کیفرخواست صادر نشده است

تسنیم: با وجود اعلام عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران مبنی بر پایان تحقیقات پرونده ستار بهشتی در تاریخ 18 تیرماه، هنوز کیفرخواستی برای متهمان این پرونده صادر نشده است. بازپرس پرونده در این زمینه گفت: رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد و کیفرخواستی برای متهمان صادر نشده است.

جریانهای متوهم


تابناک: منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس به خانواده هاشمی آلرژی دارند، گفت: جریانهای متوهم همه اتفاقات کشور را به خانواده هاشمی مربوط می‌کنند.

سایت دالایی‌لاما هک شد


قدس آنلاین: یک شرکت امنیت رایانه هشدار داد، وب سایت چینی زبان دالایی لاما توسط هکرها هک شده و رایانه های متعلق به بازدید کنندگان این وب سایت نیز به این ویروس آلوده می شود.

سمیرجعجع در آستانه طلاق

مشرق: سمیر جعجع رئیس حزب القوات اللبنانیه و همسرش ستریدا طوق مشهور به ستریدا جعجع به دلیل اختلافات، پس از 22 سال زندگی مشترک که 4 سال اخیر آن را به طور جدا از هم سپری کرده اند، در آستانه جدایی از هم قرار دارند.

اگر ناراحتید خود را دار بزنید!

ایسنا: رابرت موگابه 89 ساله، رئیس جمهوری زیمبابوه خطاب به آن دسته از افرادی که از پیروزی شگرف وی در انتخابات ناراضی هستند، گفت: اگر ناراحتید بروید خودتان را دار بزنند.

تکذیب ادعای رسانه‌های آذربایجان

مهر: سفیر ایران در باکو ادعای دروغین به گروگان گرفته شدن یک کودک بیمار تبعه آذربایجان در بیمارستان شهید مدنی تبریز به علت ناتوانی والدین کودک درپرداخت هزینه‌های درمان را تکذیب کرد و گفت: نظام پزشکی و درمانی ایران تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار نگرفته و همچنان وظایف انسانی خود را در قبال بیماران خارجی از جمله اتباع جمهوری آذربایجان انجام می‌دهند.

مقابل رئیس جمهور هم استرس ندارم

جهان: مرتضی حیدری که قرار است اجرای مناظره‌های شبکه اول را عهده‌دار باشد، درباره‌ اجرای برنامه‌های مناظره‌ای تلویزیون و استرسی که این گونه برنامه‌ها به همراه دارند، گفت: در اجرای هیچ یک از برنامه‌هایم استرس ندارم، حال آن برنامه برابر رئیس‌جمهور باشد یا فردی دیگر. وی درباره‌ گفت‌وگوی اختصاصی‌اش با رئیس جمهور مقابل دوربین گفت: هنوز درباره مصاحبه اختصاصی با جناب آقای روحانی برنامه‌ریزی خاصی نشده است و چیزی مشخص نیست.

دریافتی از 2 سال توقف غنی‌سازی


قدس آنلاین: «پاول فون مالتسان» سفیر پیشین آلمان در تهران گفت: ایرانی‌ها 10 سال پیش برای 2 سال غنی‌سازی را متوقف کردند، اما جز قول و وعده چیزی دریافت نکردند.

ابراز بی‌اطلاعی یمن


ایسنا: وزارت خارجه یمن درخبری عجیب اعلام کرد که دولت این کشور از محل نگهداری دیپلمات ایرانی ربوده شده صنعا بی‌اطلاع است.

درخواست مذاکرات محرمانه!

مشرق: به رغم اینکه ایران تمایلی به مذاکرات با آمریکا به دلیل سیاستهای خصمانه این کشور ندارد، اندیشکده اروپایی «گروه بحران بین‌الملل» به واشنگتن توصیه کرده است که با تهران وارد مذاکره مستقیم اما محرمانه شود!.

بازداشت یک مدیرعامل

مشرق: آقای «پ»مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعتی-معدنی کشور که ارتباط بسیار نزدیکی با حلقه انحرافی دولت دهم داشت به اتهام مفاسد مالی دستگیر شد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:اخبار ، ویژه ، روزنامه ، کیهان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com