وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی خطاب به نمایندگان ملت گفت: برخی نمایندگان خودشان را به مقام معظم رهبری منتسب نکنند، چرا که آقا از آن همه نمایندگان به مردم است و حماسه سیاسی 9 دی به فرمان مقام معظم رهبری رخ داد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه روحانی یکی از نیروهای ولایی و یکی از طرفداران مقام معظم رهبری است گفت : موضوع اهانت، شرط سنی، مسائل جانبی که بعضی از همکاران محترم مطرح کردند، اشتباه است و از هر دو طرف می‌خواهم از حرف‌هایی که منجر به مسائل سوء می‌گردند پرهیز کنند .

انصاری با بیان اینکه بنده به همه وزرای پیشنهادی دولت رای مثبت خواهم داد، اظهار داشت: بنده در همه دوران انتقال دولتها نماینده مجلس بودم و با توجه به شناختی که از نعمت‌زاده دارم، وی پدر پتروشیمی ایران است.

وی ادامه داد: در سالی قرار داریم که مقام معظم رهبری آن را حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامید؛ حماسه سیاسی که تحقق یافت و اکنون نوبت مسئولان است که برای تحقق حماسه اقتصادی اهتمام ورزند.

نماینده مردم آبادان با اشاره به اهمیت وزارت صنعت گفت: این وزارت نقش بسیار مهمی در تولید ناخالص ملی و تعیین جایگاه بین‌المللی صادرات و مهم‌تر از همه ایجاد اشتغال دارد و با توجه به اوضاع فعلی نیاز به ایجاد اشتغال پایدار و حفظ موقعیت‌های شغلی فعلی داریم.

انصاری با بیان اینکه در شرایط تحریم به سر می‌بریم، اظهارداشت: تحریم‌های ناجوانمردانه از یک سو و بی‌تدبیری‌ها از سوی دیگر به گونه‌ای باعث آسیب جدی به تولید و اشتغال شده است که دیگر فرصت هیچ خطا و اتلاف زمانی نداریم  و این امر ایجاب می‌کند که برای انتخاب یک فرد شایسته و اصلح برای این وزارتخانه مهم بسیار دقت شود.

وی اظهار داشت: باید با انتخاب یک فرد باتجربه جواب مردم مؤمن و فهیم کشور را بدهیم تا اوضاع صنعت و اشتغال را بهبود دهد. اگر کارنامه نعمت‌زاده را مرور کنیم مشاهده می‌کنیم که یک فرد مجرب و متخصص و مسلط به امور صنعت، معدن و تجارت است و باید با قاطعیت بگوییم که آقای نعمت‌زاده شایسته‌ترین فرد برای تصدی این مسئولیت است و حتما همکاران محترم سوابق وی را در صنعت و صنایع نفتی و دفاع به یاد دارند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با معرفی نعمت‌زاده شور و نشاطی در بین صنعتگران و معدنکاران و بخش‌های مختلف صنعت و معدن بوجود آمده است و همه برای همکاری با وی اعلام آمادگی کرده‌اند.

انصاری با اشاره به برنامه ارائه شده از سوی نعمت‌زاده به مجلس گفت: در جلسه کمیسیون نیز آقای نعمت‌زاده جواب‌های کاملی داد به سوالات نمایندگان می‌داد و ویژگی منحصربه‌فرد دیگری که برنامه نعمت‌زاده دارد تعریف اهداف کمی و کیفی و پالایش و پایش است و این بدان معناست که نعمت‌زاده خود را به خوبی آماده کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه امروز روز انسجام است، تصریح کرد: بیاییم با رای قاطع به نعمت‌زاده و همه وزرای پیشنهادی افراد صالح را به کابینه بفرستیم.

موافق با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت: سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی که با استفاده از دقایقی از زمان محمدسعید انصاری در دفاع از محمدرضا نعمت‌زاده وزیر پیشنهادی صنعت،معدن و تجارت سخن می‌گفت، در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: در ابتدا باید مراتب گلایه خود را به دلیل استفاده از نیروهای توانمند خوزستانی در دولت تدبیر و امید به رئیس‌جمهور اعلام کنم و همچنین تعجب از آقای دهقان وزیر پیشنهادی دفاع که در سخنان خود از اقشار مختلف مردم نام می‌برد، نام مردم عرب خوزستان را فراموش کرد که شهدای بسیاری را به انقلاب تقدیم کرده بودند.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته مخالفان وزیر پیشنهادی صنعت اظهار داشت: صحبت‌هایی که انجام شد، دستگاه‌هایی از نظام را دچار مشکل کرد و این سوال پیش می‌آید که اگر آقای نعمت‌زاده این پرونده‌ها را دارد چطور قوه قضائیه با وی برخورد نمی‌کند و دستگاه اطلاعاتی نیز وی را تائید می‌کند.

نماینده مردم اهواز خطاب به نمایندگان مجلس گفت: صحبت‌هایی در مجلس می‌شود که ما را دشمن شاد می‌کند و نباید این صحبت‌ها را از پشت این تریبون مقدس داشته باشیم و آقای نجابت که مشاور و معاون وزیر دولت نهم و دهم بوده است، تمام صحبت‌های مخالفان این وزیر پیشنهادی را رد می‌کند.

حسینی ادامه داد: در بحث شخص کویتی که روز گذشته در مجلس مطرح شد، مقاومت نعمت‌زاده در برابر زیاده‌خواهی‌های آن فرد یکی از افتخارات وی است و در ارتباط با بحث پتروشیمی کاویان که اعلام شد در دولت رئیس‌جمهور سابق از مبلغ آن کاسته شده است. هیچ اشاره‌ای نشد که نسبت به قرارداد اولیه تناژ آن نیز کاهش داشته است و سوالم این است که چرا برای مخالفت با یک فرد سفسطه می‌کنیم؟

وی تصریح کرد: دولت‌مردان آقای روحانی بر این باورند که گام‌های خود را پس از رای اعتماد بالای مجلس به امید فردایی بهتر، ولایت‌مدارتر، اقتصادی شکوفا‌تر، فرهنگی غنی‌تر و مدیریتی عادلانه‌تر بردارند تا حماسه اقتصادی محقق شود.

نماینده مردم اهواز تاکید کرد: آنچه مهم است بازگرداندن اعتماد عمومی به نسبت مسئولین اجرایی کشور و آرامش در عرصه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است که آشفتگی آن فقط به نفع سودجویانی است که از این شرایط بهره‌برداری می‌کنند و در این میان وزارت صنعت و معدن که ستون‌های اصلی هر اقتصادی هست، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حسینی با بیان اینکه 2 مورد مدیریت برای نیل به برنامه لازم است، گفت: هیچ مدیری بدون برنامه موفق نخواهد بود و هیچ برنامه‌ای بدون مدیر توانمند و واقع بین ما را به هدف نمی‌رساند. آقای نعمت‌زاده با کارنامه‌ای درخشان در عرصه مدیریت اجرایی نشان داده بهترین گزینه برای بازسازی نظام آسیب دیده کشور است و همانطور که یکی از همکاران اعلام کرد، برند صنعت کشور است.

وی در پایان اظهار داشت: امروز دیگر زمان تجربه، آزمایش و شعار نیست و هر خطای کوچکی ضربه بزرگی به اتحاد مردم وارد می‌کند و امروز دیگر به لودر نیاز نداریم بلکه لیدر می‌خواهیم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت: محمدرضا نعمت زاده وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی صبح امروز مجلس به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود تصریح کرد: در آمد بخش صنعت ومعدن در حدود 37 تا 40 در نوسان است و در تولید ناخالص ملی نقش عمده ای دارد، از این رو باید تلاش کنیم مسایل آن حل شود.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه من در 33 سالگی وزیر کار و امور اجتماعی شدم و حکم خود را از دست امام راحل گرفتم، خاطر نشان کرد: از آن زمان 35 سال می‌گذرد و در این مدت تجاربی آموخته‌ام و شناخت بیشتری حاصل کرده‌ام و برنامه‌ای را هم که تقدیم مجلس کردم حاصل این تجارب است.

نعمت‌زاده افزود: خوشبختانه مجلس برنامه ما را مطالعه و بررسی کرد و بر آن صحه گذاشته است و من توصیه می‌کنم که اگر کسانی فرصت نداشتند آن را بررسی کنند، این کار را انجام دهند.

وی در ادامه سخنانش گفت: برخی از مخالفان گفته‌اند که بنده در برنامه‌ام چرا به بخش‌هایی مانند نساجی و خودروسازی توجه نکرده‌ام و من در پاسخ به این آقایان می‌گویم بخش‌های صنعت و معدن بسیار متنوع است؛ بنابراین ما باید علاوه بر اهداف کیفی اهداف کمی را نیز در نظر داشته باشیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم، بدیهی است در برنامه 5 ساله بحث برنامه‌ریزی کمی وجود ندارد و ما باید ریز این برنامه را تهیه کنیم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت وظیفه اول این وزارتخانه را فعال کردن بخش صنعت و معدن و حفظ سرمایه‌های موجود دانست و تصریح کرد: برای حفظ سرمایه‌ها و تامین منابع مالی و ارزی و مدیریت باید چاره‌اندیشی شود، همچنین وظیفه دوم این وزارتخانه تامین کالاهای اساسی مردم و نهاده‌های دامی است.
 
نعمت زاده توجه به بخش منابع معدنی را سومین وظیفه این وزارتخانه دانست و گفت : ما از نظر معادن رتبه دهم را در دنیا داریم، اما از نظر تولید و صادرات عقب افتاده‌ایم و این عقب‌ماندگی را باید با سرمایه‌گذاری و اکتشاف جبران کنیم.

وی برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاری را از دیگر وظایف این وزارتخانه ذکر کرد و گفت: ما راه‌های حل این مشکلات را که در موارد زیادی به قانون باز نمی‌گردد بررسی کردیم و باید حل شود.

به گفته وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه توجه به فناوری روز دارد و فناوری روز باید حتی با استفاده از مراکز علمی خارجی از کشور تامین شود.

نعمت‌زاده توجه به صنایع دستی و مخصوصا فرش را نیز مهم دانست و گفت: توجه به صنعت فرش هم ایجاد اشتغال می‌کند و هم از کارهای جمعی زائد می‌کاهد. حمایت از سرمایه‌گذاران دولتی، خصوصی و خارجی را نیز از دیگر موارد مهم برای تحقق اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت ذکر کرد.

وی اشاعه اخلاق حرفه‌ای را مهم توصیف کرد و گفت : حفظ اخلاق‌های حرفه‌ای موجب اعتماد مردم می‌شود و مسئله دیگر نیز همکاری با دستگاه‌های مسئول است.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، در خصوص مباحثی مبنی بر اینکه عدم سرمایه‌گذاری در شمال کشور کافی نبوده است، افزود: این موضوع توسط مخالفین محترم مطرح شد که من باید بگویم دولت وقت مصوبه‌ای را مبنی بر ممنوعیت سرمایه‌گذاری در استان‌های شمالی مصوب کرده بود که باعث محرومیت نیز شد، اما ما در دولت سازندگی به آن اصلاحیه زدیم و برای شهرک‌های صنعتی در شمال کشور مجوز گرفتیم و تا آنجایی‌که در جریانم این مصوبه کم لن یکن شده است.

نعمت‌زاده در خصوص عدم تکاپوی سرمایه‌گذاری در استان‌های محروم نیز اظهار داشت: ما باید برای زیرساخت‌های لازم در این استان‌ها تلاش کنیم تا صنعت رشد پیدا کند.

محمدرضا نعمت‌زاده همچنین اظهار داشت: نمایندگان محترم در خصوص سن و ناتوانی بنده مطالبی را فرمودند حتی از من سوال کردند چند بار سکته قلبی کرده‌ای؟سابقه سکته ندارم و اگر می‌داشتم به صورت شفاف آن را مطرح می‌کردم. بنده توانایی راهبری صنعت را در خودم می‌بینم قرار نیست کار یدی انجام دهم و حتی حاضرم با تمام مخالفمان مسابقه بدهم.

مخالف وزیر پیشنهادی علوم: ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس، در جلسه علنی امروز بهارستان در مخالفت با رای اعتماد به جعفر میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم به عنوان مغز افزار نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح است، گفت: اگر وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نفت و جهاد کشاورزی با آب و خاک سرزمینمان سروکار دارد، وزارت علوم با قلب‌های تپنده هزاران نخبه جوان سروکار دارد.

وی افزود: وزارت علوم یک وزارتخانه مادر تخصصی است که نیروی انسانی کشور در این وزارتخانه تربیت می‌شود و لذا چشم طمع دشمنان بیش ازهر وزارتخانه دیگری مورد توجه این وزارتخانه است و باید به این وزارتخانه عظیم و کلیدی توجه کنیم.

نماینده مردم همدان با تاکید بر اینکه علت مخالفت استکبار جهانی با ایران شتاب پرافتخار علمی در کشور است، گفت: امروز پرچم عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها به اهتزاز در آمده و باید در رابطه با این وزارتخانه کمال دقت و بصیرت صورت گیرد.

کارخانه‌ای تاکید کرد: اگر برنامه‌های پیشنهادی آقای میلی منفرد را بررسی کنیم، می‌بینیم که برنامه پیشنهادی وی بیشتر به یک متن توصیفی - علمی شبیه است تا یک برنامه راهبردی  و متن بسیار کلی تنظیم شده تا اینکه یک برنامه مشخص و راهبرد عملیاتی باشد.

وی خاطر نشان کرد: واقعا این برنامه عملیاتی نیست و من خط به خط آن را مطالعه کردم. برنامه پیشنهادی یک وزیر باید دارای راهکار و راهبرد عملیاتی باشد در حالی که این برنامه این گونه نیست.

نماینده مرم همدان ادامه داد: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه علوم انسانی و علی رغم اینکه یک ماده از سیاست های کلی برنامه پنجم به تحول علوم انسانی اختصاص دارد، در برنامه آقای میلی منفرد هیچ اشاره به تحول در علوم انسانی نشده است.در این برنامه همچنین اشاره‌ای به نقشه جامع علمی کشور نشده است.

کارخانه‌ای با بیان اینکه مواردی در برنامه های میلی منفرد وجود دارد که هیچ ربطی به برنامه پنجم توسعه ندارد، اظهار داشت: در برنامه میلی منفرد در دو مورد به بحث مدیریت دانشگاهی و تشکیل هسته‌های عملیاتی برای تعیین مدیریت دانشگاه‌ها اشاره شده در حالی که این مسئله در 30 سال گذشته نیز مطرح بوده و به معنای تضعیف مدیریت و اقتدار در دانشگاه‌ها است، لذا این برنامه دارای نکات ضعف عملیاتی است. همچنین در این برنامه مسئله ورود پژوهش و فناوری به عرصه صنعت و ارتباط دانشگاه با صنعت وجود ندارد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: در ابتدای برنامه میلی منفرد مطرح شده که وی دارای 87 مقاله است در حالی که در خلاصه آخر برنامه به 250 مقاله اشاره شده است. سوال این است که کدام درست است؟ همچنین در ابتدای برنامه به 36 پایان نامه کارشناسی ارشد اشاره شده در حالی که در پایان برنامه 100 مورد وجود دارد ما بر روی این موارد بحث داریم.

مخالف وزیر پیشنهادی علوم: محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز در مخالفت با رای اعتماد به جعفر میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: جمهوری اسلامی ایران باید در سال 1404 به رتبه اول علمی منطقه دست پیدا کند و این کار مستلزم رویکرد علمی متولیان وزارت علوم و ایجاد آرامش در دانشگاه‌ها است.

وی افزود: دغدغه ما این است که در محیط‌های دانشجویی و محیط‌های جوانان، تندروی‌های سیاسی و التهاب‌های اجتماعی آنها را از وظیفه اصلی خود دور کند. ما امروز وضعیت خاصی در دنیا داریم و امروز دچار تحریم هستیم و فشارهای اقتصادی مردم را اذیت می‌کند. اگر فشارهای اقتصادی با التهابات اجتماعی آمیخته شود، برای نظام خطرناک است، چرا که امروز مسائل مصر را هم می‌بینیم و یک تجربه و عبرت برای ما به شمار می‌رود و اگر دقت نکنیم اتفاقاتی که در بعضی از کشورها رخ داده ممکن است برای کشور ما اتفاق بیفتد.

نماینده چناران با اشاره به شخصیت جعفر میلی‌منفرد، اظهار داشت: ما سال‌هاست که به ایشان ارادت داریم و از نزدیک وی را می‌شناسیم و رابطه انسانی و عاطفی میان ما وجود دارد. در سال 76 که آقای میلی‌منفرد معاون دانشجویی وزیر علوم بود، ما در بسیج دانشجویی با وی ارتباط داشتیم. آقای میلی‌منفرد از لحاظ علمی شخصیت خوبی هستند و دارای شخصیتی متین و باوقار است و نقطه ضعف شخصی در رابطه با او سراغ نداریم.

دهقان تصریح کرد: میلی‌منفرد مدتی مدیر بوده و ما به سابقه او مراجعه می‌کنیم. آقای میلی‌منفرد سیاسی‌ترین معاونت وزارت علوم را به عهده داشت و در آن زمان اتفاقاتی افتاده است. قبل از آنکه میلی‌منفرد و تیم همراه او بر وزارت علوم حاکم شوند، دفتر تحکیم وحدت از مدافعین انقلاب و نظام بود، اما با آمدن این تیم و شخصیت آقای میلی‌منفرد به تدریج عناصر افراطی و بی‌اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی به درون دفاتر تحکیم وحدت نفوذ داده شدند و نیروهای متعدل و مذهبی به تدریج از درون دفاتر تحکیم وحدت اخراج شدند.

وی گفت: در میان دفاتر تحکیم وحدت افراطی‌ترین و تندروترین دفتر، شاخه امیرکبیر بود و آقای میلی‌منفرد علنا و رسما از آنها حمایت می‌کرد. میلی‌منفرد، علی افشاری را به خوبی می‌شناسد، چرا که دبیر انجمن تحکیم وحدت بود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی افزود: علی افشاری و طیف امیرکبیر تحکیم وحدت و تندروهای آن زمان مورد حمایت میلی منفرد بودند. بعضی از آنها حتی 9 ترم مشروطی داشتند، اما از دانشگاه اخراج نمی‌شدند و بعضی از آنها حتی در دانشگاه امیرکبیر که زیرنظر میلی‌منفرد بود، در کمیته انضباطی محکوم شده بودند. اما میلی‌منفرد در وزارت علوم راسا و بدون آنکه پرونده آنها را به کمیته انضباطی ببرد، حکم دانشگاه را لغو کرد.

نماینده چناران با بیان اینکه جریان‌های سیاسی و احزابی که در آن زمان حاکم بودند، از آن جریان‌های افراطی حمایت می‌کردند، افزود: تئوری آنها فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا بود و این تئوری اوج خود را در هجده 87 نشان داد. درباره اتفاقات 18 تیر بارها صحبت شده و وزیر علومی که در آن زمان باید منشاء آرامش می‌بود، خودش استعفا داد و بنزینی بر شعله آن التهابات ریخت.

"البته خیلی‌ها در آن زمان مقصر بودند و من یک‌طرفه قضاوت نمی‌کنم و وقت نیست که آن موضوع را به خوبی‌ باز کنیم، اما عناصری که در زیرمجموعه معاونت دانشجویی آن زمان بودند، چه نقشی را ایفا کردند؟ کشور در آن زمان 5 روز دچار التهاب شد و منافقین سوء استفاده‌های زیادی انجام دادند و آشوب‌های خیابانی به پا شد."

دهقان تصریح کرد: متاسفانه عناصری که در آن زمان در وزارت علوم حاکم بودند، نه تنها کمکی به پایان دادن این موضوع نمی‌کردند، بلکه به این التهابات می‌افزودند، اما بالاخره تئوری فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا اثر خود را گذاشت و بعضی از دوستان حتی تئوری فتح سنگر به سنگر را نیز محقق کردند و توانستند به سنگرهای بعدی دست پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار داشتیم بعد از آنکه آن اتفاقات افتاد عبرتی می‌شد، اما آیا در آن زمان نمی‌توانستند امثال علی افشاری را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که در کشور بمانند و در فضای وطن تنفس کنند، نه اینکه امروز خود را وابسته به لجن‌زار سرویس‌های جاسوسی و رسانه‌های بیگانه کنند؟ آقای میلی‌منفرد اگر شما آنها را اداره می‌کردید آنها را در این کشور نگه می‌داشتید. ای کاش بعضی از مدیران خود را نگه می‌داشتید تا دچار افراط نشوند و بعد گذرشان به زندان نیفتد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته اگر خدایی ناکرده آن افراطیون شما (میلی‌منفرد) را اداره می‌کردند که دیگر واویلا بود، اما بعد از انتخابات 88 طبیعتا انتظار این بود شما که مدتی قائم‌مقام و سرپرست وزارت علوم بوده‌اید، مدیریت بهتری انجام می‌دادید، اما در تحصن‌ها شرکت کردید که فیلم آن موجود است و خود بنده فیلم آن را دیروز دیدم. حتی بعضی از اساتید به دنبال این بودند تا امتحانات پایان ترم در سال 88 برگزار نشود. آنها در خیابان خیام تحصن کردند و جنابعالی به میان آنها رفتید و در میان دانشجویان حضور پیدا کردید. برخی اخبار حکایت از آن دارد که شما از تعطیلی امتحانات حمایت می‌کردید.

دهقان در پایان سخنان خود گفت: من به شخصیت آقای میلی‌منفرد احترام می‌گذارم اما از سوابق مدیریتی وی التهاب‌آفرینی سراغ داریم و در آن دوران التهاب، آشوب و درگیری‌های دانشجویی وجود داشت.

موافق وزیر پیشنهادی علوم: علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) طی سخنانی در موافقت با میلی منفرد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: بنده به عنوان موافق وزارت دکتر میلی منفرد می‌خواهم از نگاه مخالفان وزارت ایشان با نمایندگان صحبت کنم؛ مخالفان ابتدا ایشان را یک اصلاح‌طلب تندرو فرض کردند و بعد آثاری را بر این مطلب مترتب کردند، البته ما این حساسیت مخالفان را ارج می‌نهیم چرا که برای انتخاب وزیر علوم باید حساسیت‌های لازم اعمال شود.

وی ادامه داد: اصول‌گرایان در ارتباط با دانشگاه‌ها معمولا دو نگرانی از ناحیه مدیریت اصلاح‌طلبان دارند؛ اول تبلیغ سکولاریسم و در نتیجه ایجاد تنش در دانشگاه‌ها و دوم تسامح و تساهل فرهنگی در دانشگاه‌ها و هر دو نگرانی هم به جا و درست است. چرا که سابقه دوران اصلاحات این مطلب را نشان می‌دهد. چرا که برخی از اصلاح‌طلبان تندرو در آن دوره این کارها را انجام می‌دادند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همانطور هم اصلاح‌طلبان دو نگرانی از اصولگرایان در این زمینه دارند، یکی محدود شدن آزادی بیان و بی اعتنایی به حقوق شهروندی به نام دین و اسلام و دوم سختگیری‌های فرهنگی و محدود شدن آزادی‌های اجتماعی است. بنابراین این نگرانی‌ها طرفینی است، اما مسئله تبلیغ سکولاریسم در دانشگاه‌ها که مخالفان نگران این موضوع هستند، به این معنی که مثلا حکومت دینی با دموکراسی سازکار نیست و این تناقص است و یا مناقشه در حذف ولایت فقیه و ناسازگاری اصل ولایت فقیه با دموکراسی و از این قبیل موضوعات که این مسائل در آن دوره گاهی از سوی تندروها وجود داشت.

مطهری افزود: همچنین در مورد مسئله تسامح و تساهل فرهنگی هم به معنای بی‌توجهی به فضای اخلاقی دانشگاه‌ها و مثلا برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی که گاهی توجه لازم به این مسائل نمی‌شد البته با شناختی که بنده از آقای منفرد دارم هیچ یک از این دو نگرانی موجه نیست.

وی یادآور شد: بنده با حجت الاسلام محسن قمی نماینده وقت ولی فقیه در دانشگاه‌ها در دوره‌ای که آقای منفرد معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم بودند، صحبت داشتم و نظر ایشان را در مورد آقای منفرد پرسیدم که ایشان گفتند که آقای منفرد شخصیتی مودب، منضبط ، پرکار و متدین است با خانواده متدین و در آن مدت هیچ مشکلی با ایشان نداشتیم.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: همچنین یکی از روسای فعلی دانشگاه‌ها که از هواداران دولت دهم است و از نظر گرایش سیاسی به جبهه پایداری نزدیک است، یک پیامک برای من فرستاد که در آن پیامک آمده " بنده در سه نوبت دوره‌های آمادگی و تقویتی کارشناسی ارشد در تیم اجرایی دکتر منفرد بودم، نام‌برده متدین ، بسیار علاقمند به انقلاب اسلامی و مددکار ارتقای ایثارگران و دانشجویان رزمنده بود و تلاش فراوانی برای حضور قانونمند رزمندگان به عمل آورد ، خانواده‌ای متدین دارد، آقای منفرد در بورس نمودن تعداد زیادی از ایثارگران در دوره مسئولیت خود نقش بسیاری داشت، فارغ از اشرافی‌گری ، بسیار آرام و خونسرد است و در عین قاطعیت مدیریت می‌کند، اهل تحرک و سفر برای پیگیری امور است، تمام بچه‌های همراه تیم اجرایی وی در آن زمان از رزمندگان متدین بودند که بسیاری از آنها در دولت نهم و دهم مسئولیت داشتند و در آن دوران تلاش بسیاری برای رزمنده و ایثارگر انجام دادند."

مطهری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بنابراین تصویری که عده‌ای از آقای منفرد ترسیم کرده‌اند، تصویری درستی نیست چرا که آنها می‌گویند اگر آقای منفرد وزیر شود تنش‌های سیاسی و ابتذال فرهنگی در دانشگاه‌ها حاکم می‌شود، اما از نظر من آقای منفرد یک حزب اللهی معتدل و روشن بین است.

وی در پاسخ به ایرادات گرفته شده از سوی مخالفین وزیرپیشنهادی علوم گفت: مخالفین آقای منفرد با عنوان مخالفت می‌گویند که ایشان در دوره مدیریت خود افراد مسئله‌دار و اصلاح ‌طلبان تندرو را بورسیه کرده اند در حالی که ما تحقیق کردیم و مشخص شد که در آن دوران بسیاری از افراد متدین و حزب الهی و اصولگرا بورسیه شده اند که یکی از انها آقای توکلی است و یکی دیگر از آنها رئیس بسیج اساتید فعلی است و در نتیجه این حرف درست نیست.

مطهری ادامه داد: مسئله دیگر تندرو بودن و نقش وی در حوادث 18 تیر 78 است. برخی می‌گویند دکتر منفرد در آن زمان میان دانشجویان معترض رفت و آمد داشته است که بدیهی است که این کار به اقتضای سمت ایشان بوده است و اگر امروز هم چنین اتفاقی در یکی از خوابگاه‌های دانشجویی رخ دهدو اعتراض و شورش برپا شود، آیا معاونت دانشجویی وزارت علوم نباید با دانشجویان صحبت کند و تلاش کند تا این موضوع را کنترل و مدیریت کند؟ بنابراین آقای منفرد در آن دوران به وظیفه خود عمل کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: گزارش شورای عالی امنیت ملی و دستگاه‌های امنیتی حاکی از نقش موثر ایشان در حل و فصل آن وقایع دارد و شبیه کاری است که آقای نجفی انجام داده و باید از آنها تشکر کنیم، اما متاسفانه این موارد را یک نقطه منفی می‌دانیم. البته طبیعاً  اتفاقاتی در هر دوره می افتد و ممکن است که برخی مسئولان رده پایین نظام هم خطاهایی انجام دهند و ما باید کاری کنیم تا آسیب‌دیدگان جذب مخالفین انقلاب و منافقین نشوند. این طور نیست که بگوییم در نظام اسلامی هیچ خطایی انجام نمی‌شود همانطور که در دوره پیغمبر اسلام هم ازاین خطاها رخ داد.

مطهری در ادامه تاکید کرد: مهم نوع برخوردی است که با این مسائل داریم. میلی منفرد هیچ نقشی در حوادث سال 88 نداشته و واقعا محل نزاع این است که اگر کسی پس از اعلام نظر شورای نگهبان و پس از خطبه‌های نماز جمع رهبر معظم انقلاب، همچنان بر اعتراضات خیابانی پافشاری کرده باشد، قطعا ما او را فتنه‌گر می‌دانیم، اما بیش از این را ما قبول نداریم و می‌گوییم اینکه اگر کسی اعتراضی به نتیجه انتخابات داشته و یا از جلوی در ستاد آقای موسوی رد شده است، بگوییم فتنه گر است، این را قبول نداریم و براین اساس نه تنها آقای منفرد بلکه هیچ کدام از وزرای پیشنهادی هیچ نقش منفی نداشته است.

وی با اشاره به بحث بازداشت وزیر پیشنهادی علوم در سال 88 خاطرنشان کرد: این مسئله ای است که خود آقای منفرد در جلساتی که با نمایندگان داشته توضیح داده و من هم در جریان این موضوع هستم و آقای نجف قلی حبیبی هم که رئیس انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه هستند، همان زمان این موضوع را برای ما توضیح دادند و گفتند که ما طبق معمول جلسات ماهانه و یا هفتگی داشتیم و پس از برگزاری جلسه یک دفعه آمدند و همه ما 60-70 نفری که در آن جلسه دوره‌ای خود بودیم بردند و بعداً هم از ما عذرخواهی کردند و به ما شام دادند و ما برگشتیم، لذا این موضوع به گونه‌ای نبوده که شخص آقای منفردبازداشت شده باشد و یا اتهامی داشته باشد، بلکه طرف مقابل مقصر بود.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه میلی منفرد هیچ نقشی در حوادث سال 88 نداشته است، گفت: ایجاد اولین معاونت جنگ در دانشگاه‌ها، برگزاری 4 دوره تقویتی و امتحان سراسری،‌ پرکاری ،‌فراجناحی بودن از جمله فعالیت‌های مثبت آقای میلی منفرد در معاونت وزارت علوم بوده است.

وی با اشاره به انتخاب میلی منفرد از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی علوم گفت: از 8 نفر از کسانی که خودشان در معرض وزارتخانه بودند، نظرخواهی شد که چه کسی برای وزارت علوم بهتر است که همه این افراد آقای میلی منفرد را برای وزارت علوم پیشنهاد کرده‌اند. همچنین براساس بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس از 88 بند تکالیف وزارت علوم در برنامه پنجم ، بیش از 90 درصد در برنامه‌های ارایه شده دکتر منفرد پیش بینی شده است و یکی از برنامه هایی است که انطباق کامل با اسناد بالا دستی دارد.

مطهری در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها هستیم و باید هر چه سریع‌تر تکلیف وزارت علوم مشخص شود. همچنین دانشگاه‌های ما امروزه نیازمند مدیریتی فردی مانند آقای منفرد است و با توجه به آسیب‌های که در چند سال اخیر در دانشگاه ما پدید آمد، نیاز به یک مدیریت خلاق و جدی داریم تا این مشکلات را پیگیر  و رفع کند.

مخالف وزیر پیشنهادی علوم: در ادامه جلسه علنی امروز مجلس در برررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت فرهاد بشیری نماینده پاکدشت به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه حدود 14 مورد از موارد اساسی که برای وزارت علوم مدنظر است، در برنامه وزارت علوم وجود ندارد، گفت: تدوین و توسعه ارتقای علوم انسانی، سیاست‌های مالی در حمایت از پژوهش‌های توازن محور که در سال‌های گذشته باعث پیشرفت علمی ایران و رسیدن ایران به رتبه 16 علمی جهان شده است، در برنامه‌های میلی‌منفرد وجود ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما امروز برای وزارت علوم شخصی را می‌خواهیم که علاوه بر کارآمدی بتواند ماشین تولید علمی کشور را در جهت مناسبی سوق دهد و برای رسیدن به آن نیازمند سیاست‌هایی از قبیل تامین و پرداخت هزینه ثبت اختراعات در حمایت از مخترعان، برقراری بیمه اجتماعی و بیمه سلامت نخبگان با توجه به نیازهای آنها برای آرامش در حین تحقیق هستیم که متاسفانه این موارد نیز در برنامه‌های وزیر پیشنهادی وجود ندارد.

بشیری با بیان اینکه طبق سندچشم‌انداز باید دانشگاه‌هایی در مناطق آزاد تجاری تاسیس شود، گفت: اما این مسئله در برنامه وی وجود ندارد و این در حالی است که نیازمند توسعه اقتصادی هستیم، اما زمینه‌های رسیدن به آن در برنامه‌های وزارت علوم وجود ندارد.
وی عدم توجه به کرسی‌های آزاداندیشی را یکی دیگر از نقاط ضعف برنامه میلی‌منفرد دانست و گفت:‌ قشر جوان را باید به سمت حقیقت سوق داد و کرسی‌های آزاداندیشی بستر این مسئله را در دانشگاه‌ها فراهم می‌کند، اما در برنامه وزیر علوم پیشنهادی این مورد وجود ندارد.

نماینده مردم پاکدشت با اشاره به بخشی از برنامه میلی‌منفرد گفت:‌ در صفحه 14 بند 28 برنامه میلی‌منفرد مطالبی در خصوص احزاب، انجمن‌ها و تشکل‌ها عنوان شده است که طی آن این تشکل‌ها آزاد هستند، ملت خون‌داده و اسیرداده از صبح به من زنگ زدند و تقاضا داشتند که اجازه ندهید دانشگاهها اتاق جنگ شوند. زیرا دانشگاه محل تحصیل است و اتاق جنگ نیست و ما یادمان نرفته است روزهایی که دانشگاه تهران اتاق جنگ شد و چادرهایی توسط معترضان مقابل آن نصب شده بود و ضدانقلاب از جوانان ما سوءاستفاده می‌کرد و فیلمش را برای دنیا مخابره می‌کرد.

بشیری با بیان اینکه در انتخابات سال 88 میلی‌منفرد برنامه‌ها و مسائلی را دارد که در خصوص آنها توضیح دهد، گفت: آقای روحانی نسبت به فتنه آگاهی تمام دارند و در آن زمان به شدت در این زمینه موضع گرفتند و مردم آن را اقدامی نجیبانه می‌دانند، اما آقای میلی‌منفرد در سال 88 خودش نقش محوری در تحصن دانشگاه امیرکبیر داشت و در هدایت دانشجویان در زمینه ایجاد التهاب در دانشگاه فعال بود که البته فیلم آن نیز موجود است.

در همین حال بخشی از فیلم حضور میلی‌منفرد در تحصن و ترغیب دانشجویان به این مسئله از تریبون مجلس پخش شد.

وی با بیان اینکه همین مسائل باعث بازداشت میلی‌منفرد شد، اظهار داشت: آقای مطهری مطالبی را در خصوص بازداشت وی مطرح کرد که باید گفت وی در زمان فتنه هرگز کوچکترین موضع‌گیری نکردند و بازداشت وی با وساطت آقای حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برطرف شد.

نماینده مردم پاکدشت با بیان اینکه میلی‌منفرد شخصیت رقیقی دارد، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم مدیر این است که بتواند بحران و مسائل را با مهارت مدیریت کند، اما از سوابق آقای میلی‌منفرد بر می‌آید که وی گرایش مدیریتی‌شان بیشتر سیاسی است و صبغه سیاسی وی از صبغه علمی او پیش می‌گیرد در حالی که رهبر انقلاب در توصیه خودشان در زمینه معرفی وزیر علوم اعلام کردند مدیر صالحی باید در این زمینه انتخاب شود که بتواند ماشین علمی کشور را به سمت جلو حرکت دهد.

بشیری در پایان خطاب به مطهری گفت:گرد یتیمی هنوز از چهره شما پاک نشده است و توطئه دشمنان امثال مطهری را از ما گرفته است و باید فکری به حال آنها کنیم.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت میلی‌منفرد، وزیر پیشنهادی علوم، صوت و فیلم مربوط نقش میلی‌منفرد در فتنه 88 و تحریک دیگر اساتید را در صحن علنی پخش کرد.

وی طی سخنانی در این جلسه گفت: میلی منفرد در فتنه 88 نقش محوری در تحصن برخی اساتید و هدایت دانشجویان در ایجاد التهابات داشته است. فیلم اینها موجود است.

موافق وزیر پیشنهادی علوم: مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در موافقت با برنامه‌های جعفر میلی‌منفرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری حماسه سیاسی خلق شد، ما نیز باید کمک کنیم تا حماسه دیگری خلق شود.

وی ادامه داد: زنده کردن خاطرات گذشته جز آب به آسیاب دشمن ریختن فایده دیگری ندارد. حضرت علی (ع) در وصیت‌نامه خود به حسنین (ع) و همه کسانی که مسئولیت به دستشان می‌رسد، می‌فرماید که "تقوا پیشه کنید و نظم داشته باشید."

نماینده مردم تبریز در مجلس اضافه کرد: بیایید اختلافات گذشته را کنار بگذاریم و آن را جمع کنیم، دیگر بس است. گروه، جناح و دسته من، بتی است که آن را خودمان ساخته‌ایم و باید این بت را بشکنیم.

پزشکیان تصریح کرد: بنده معتقدم که همه ما اشتباه کرده‌ایم، نباید بگوییم که فقط یک طرف اشتباه کرده است. همه ما باید اشتباهاتمان را بپذیریم. باید مقابل هجمه دشمنان بایستیم، این کار ما در مجلس "نبش قبر" است.

تعدادی از نمایندگان هنگام سخنان پزشکیان اعتراض کرده و پزشکیان در پاسخ به آنها گفت: ما که ادعای ولایت‌مداری می‌کنیم، رهبری به ما می‌گوید در مقابل کسی که اینجا حرف می‌زند، باید سکوت کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: این حرف‌هایی که در مورد میلی‌منفرد مطرح می‌شود، جز ایجاد اختلاف و آب به آسیاب دشمن ریختن نتیجه دیگری ندارد. میلی‌منفرد می‌گوید من کاری نکردم اما تعدادی به زور به او می‌گویند که تو این کار را کرده‌ای.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات در ادامه افزود: بنده معتقدم کسی که مدیریت بلد است و ساختارها را می‌داند، امکان ندارد که با حرف کاری کند که حدود 100 معاون وزیر جو دانشگاه را به هم بریزد.

پزشکیان تاکید کرد: نباید بگوییم که چون شما فتنه‌گر هستید، شما را قبول نمی‌کنیم. اگر قرار باشد که هر اتفاقی در جامعه می‌افتد، به مسئول ارشد مرتبط شود، درست نیست. به گزارش ، وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که بر اتحاد و انسجام بین مردم و مسئولان تاکید می‌کنند، اشاره کرد و افزود: ما وظیفه داریم که جلوی هر سخنی که باعث اختلاف می‌شود را بگیریم.

پزشکیان خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم کشور را درست اداره کنیم، باید بدانیم که کشور را همگان درست می‌کنند، نه گروه‌ها، دسته‌ها و جناح‌ها.

وزیر پیشنهادی علوم: جعفر میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در دفاع از برنامه‌ها و عملکرد خود در صحن علنی مجلس با بیان اینکه برنامه من برای وزارت پیش از این تقدیم مجلس شده است و خوشحالم که این برنامه حلقه دیگری از تلاش‌های ارزنده همه مسئولانی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کشور را به سوی افقی روشن از علم و فناوری پیش بردند، گفت: هدف اصلی برنامه حرکتی پرشتاب‌تر و همه‌جانبه در تقویت روند تولید علم و رشد و توسعه علمی در محیطی با نشاط با ثبات، آرام، بدون تنش و به دور از حاشیه‌ها و معیارهای غیر علمی است.

به گفته وی، برنامه تدوینی ارائه شده برای وزارت علوم بر مبنای علم در خدمت توسعه و پیشرفت، علم در خدمت اقتدار و سرآمد ملی و علم در خدمت گفتمان اعتدال تهیه شده است.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد:کوشش خواهم کرد وزارت در این راه با برطرف ساختن گام‌به‌گام چالش‌ها و مشکلات کنونی و نیز راه دستیابی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و مراکز فناوری را به پیشرفت بیش از پیش علم و فناوری و رشد معنوی و اخلاقی هموار خواهد کرد و سهم خود را برای موفقیت دولت یازدهم در انجام این مسئولیت دینی و علمی به خوبی ایفا خواهد کرد.

 میلی‌منفرد با تاکید بر اینکه برنامه من افزون بر کاربست رهنمودهای مقام معظم رهبری برپایه هشت سند بالادستی کشور یعنی قانون اساسی، سند چشم انداز 1404، سیاست‌های کلی نظام برای رشد و توسعه علمی و تحقیقاتی کشور، سند رشد و توسعه فناوری در کشور، قانون برنامه پنج‌ساله پنجم، قانون وزارت، سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی تنظیم شده است.

به گفته وی، سند دانشگاه اسلامی مصوب شده است و در دانشگاه‌ها با قدرت پیش خواهد رفت. عصر حاضر، عصر اطلاعات است. یعنی تولید دانش محور می‌شود و صنعت و کشاورزی با کمک فناوری اطلاعات بازسازی و تجارت و بازرگانی جهانی می‌شود.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنانش در دفاع از برنامه خود با تاکید بر اینکه پژوهش و تحقیقات مبنای مدیریت و تصمیم‌گیری وی قرار می‌گیرد و علم همگانی می‌شود، گفت: ما در شرایطی هستیم که تعداد کل دانشجویان اعم از دولتی و غیر دولتی بالغ بر 4/4 میلیون نفر است و دانشجویان دوران تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناسی ارشد و دکتری بالغ بر 400 هزار نفر و دانشجویان دوره دکتری تخصصی بالغ بر 45000 نفر است .

میلی‌منفرد افزود: در فاصله سالهای 67 تا 72 که در وزارتخانه حضور داشتم، 20 دانشگاه بویژه در شهرستانها ایجاد شد و بسیاری از زیرساختهای اصلی در آن زمان شکل گرفت. من این مسیر را ادامه خواهم داد. پارک‌های فناوری و مراکز رشدو توسعه علمی را توسعه خواهم داد ، در حال حاضر 115 مرکز رشد و واحد‌های فناوری در این پارک‌ها مستقر است و بالغ بر 2000 واحد دانش‌بنیان در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

"افزایش شرکتهای دانش‌بنیان به عنوان راه حل باید مورد توجه قرار گیرد و تعداد این شرکت‌ها به حدود 2000 واحد افزایش یابد. رشد مقالات علمی که زیرساخت آن به فرموده مقام معظم رهبری از 12 سال قبل آغاز شده است، منجر به این شده است که در هفت ماهه اول سال 2012 از این حیث در رتبه شانزدهم جهان قرار گرفتیم و باید این مسیر را نهادینه کرد".

وی با بیان اینکه در حال حاضر 310 موسسه آموزشی و بالغ بر 340 دانشگاه و 28 مرکز آموزشی زیر نظر دستگاههای علمی فعالیت می‌کنند، اظهارداشت: همگرایی و هم‌افزایی مابین مراکز دولتی و غیردولتی و هدایت آنها برای تولید دانش کاربردی و شکل‌دهی نسل جدید دانشگاه‌هاست که از جمله برنامه‌های اینجانب است.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، بهره‌گیری از نتایج تحقیق و فناوری به مراکز تولیدی و ارتباط دانشگاه با صنعت را از برنامه‌های خود عنوان و تصریح کرد: ضرورت دیگر در برنامه‌های من علم در خدمت قدرت ملی است و در زمانه ما علم به سرعت به فناوری و فناوری به سرعت به قدرت تبدیل می‌شود.

میلی‌منفرد افزود: توسعه علم و فناوری سرچشمه قدرت ملی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، نظامی و فرهنگی، فرامرزی، فضایی و سرزمینی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی نسبت بین علم و گفتمان اعتدال را ضرورت دیگر خود دانست و اضافه کرد: اعتدال امروز ترجمان رأی مردم در 24 خرداد است. گسترش اعتدال و عقلانیت و اخلاق علمی و ثبات مدیریت و بالا بردن مشارکت دانشگاهیان با محیط‌های علمی از جمله اهداف اصلی در برنامه‌های من است.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بر همین اساس اضافه کرد: من دنبال نگاه اعتدال و توازن هستم، اعتدال یعنی توازن بین حرف و عمل، اعتماد و کنترل، همکاری و رقابت، وفاق و اختلاف، ثبات و تغییر، استقلال و وابستگی و توازن بین ظرفیت‌های محیطی و تلاطم محیطی است و من بر اساس این شرایط و اهداف و در شرایط کنونی قبول مسئولیت کردم، چون اطمینان دارم می‌شود و می‌باید کاری کرد.

وی به دیدار حضوری خود با روحانی و درک دغدغه‌های وی از دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: بنده دغدغه‌های وی را همانند دغدغه‌های خود دیدم که در رأس آن توسعه علمی و علم در خدمت اقتدار ملی است که از طریق دانشگاهی آرام و با نشاط می توان دنبال کرد، دانشگاه با نشاط، انسان با نشاط و جامعه با نشاط می سازد و مسیر جهاد علمی را هموار می‌کند.

وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری دلیل آمدن خود به این وزارتخانه را امید و انتظار جامعه دانشگاهیان دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه محل رشد سیاسی دانشجوست، اما محل جدال احزاب نیست.

میلی‌منفرد در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان مخالف خود  مبنی بر اینکه اگر وزیر شوم از چه فضای فرهنگی - سیاسی و علمی در دانشگاه حمایت خواهم کرد؟  گفت: باید بگویم دانشگاه از نظر من محل پرورش علم ، پرورش منطق و قانونمندی و قانون‌مداری است. دانشگاه از نظر من محل حضور سلایق مختلف سیاسی در فضایی آرام و قانونمند است و دانشگاه از نظر من به هیچ عنوان در خدمت اغراض سیاسی گروه خاصی نخواهد بود.

  وی با اشاره به این مطلب که "دانشگاه را نه به زور می توان سیاسی کرد و نه به زور می توان غیرسیاسی کرد" اظهار داشت: دانشگاه ، دانشگاه است و باید بگذاریم دانشگاه با منطق و متد علمی خود کار کند. دانشگاه از نظر من محل افکار کلیشه‌ای و مثل هم بودن نیست، بلکه محل افکار و سلایق مختلف است که با هماهنگی و قانون‌مداری در کنار هم مسیر پیشرفت علمی را محقق می سازد.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این که دانشگاه محل ظهور و بروز ارزش های اسلامی است، افزود: دانشگاه از نظر من محل پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انقلاب است و دانشگاهی از نظر من مطلوب است که در چارچوب منویات امام و رهبری اداره شود.

میلی منفرد ادامه داد: دانشگاهی که در آن استاد و دانشجو مأیوس باشند دور از شأن نظام است، در دانشگاهی که در آن استاد و دانشجو به هر بهانه‌ای تحقیر شوند در واقع علم تحقیر شده است و این موضوع سبب ناتوانی و ناکارآمدی اثربخشی اجتماعی دانشگاه می شود. از نظر من دانشگاه محل اجتماعی شدن و رشد سیاسی دانشجویان خواهد بود.

وی با اشاره به سوابق خود در دوران جنگ تحمیلی به عنوان معاون جنگ دانشگاه‌ها تصریح کرد: من فرزند انقلاب هستم و بزرگترین افتخارم این است که از سال 63 معاون جنگ دانشگاه‌ها بوده‌ام و حضور مستمری در جبهه داشته‌ام. افتخار می‌کنم بالاترین خدمات را به ایثارگران و خانواده شهدا انجام داده‌ام و همیشه بدون شعار در تحقق منویات امام و رهبری کوشیده‌ام و همیشه دغدغه نظام و رسیدن به اهداف آن را داشته‌ام.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری افزود: عضو هیچ حزب و گروهی نبوده‌ام، اما اعتقاد دارم ظرفیت انقلاب آنقدر کوچک و تنگ نیست که برخی از منتقدان من به آن اشاره کرده‌اند.

میلی‌منفرد با بیان اینکه عضویت در نهادهای مدنی را عیب انقلاب، اسلام و نظام نمی‌دانم و از این که برخی سلایق سیاسی ظرفیت‌های انقلاب را با دید محدودی می‌نگرند، نگرانم، گفت: ظرفیت آن انقلابی که من و امثال من در آن بوده‌ایم و آن نظامی که از دل این انقلاب برآمد، کوچک و تنگ نبود که برخی از دوستان این دید را دارند.

وی افزود: من با افتخار می‌گویم فرزند انقلاب و خدمتگزار نظام هستم. من 28 سال در دانشگاه که 16 سال آن عضویت در بالاترین و پیچیده‌ترین وزارت بوده است، جایی برای تردید در خدمت بی‌منت به کشور باقی نمی‌گذارد. یک اخطار، یک برگ تذکر از نهادهای ناظر و مقامات قضایی، امنیتی و سیاسی برای هر گونه تخلف بر خلاف مصالح نظام نداشته‌ام.

"هر جا بودم با همه گرایش‌ها کار کردم و متعلق به هیچ جناح و هیچ گرایشی نبودم. هم با

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 25 مرداد 1392برچسب:علی مطهری,فتنه گران,دفاع از فتنه آشوب ,اصلاحگران, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com