وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در چند سال گذشته دعواهای زیادی بر سر قراردادهای میلیاردی فوتبالیستها در محافل ورزشی و غیر ورزشی برپا شده است. مردم اعتقاد دارند نباید بیت المال را خرج این ورزشکارانی کرد که در بسیاری از اوقات رفتارهای دور از اخلاق نیز از آنها سر می زند.

اما در همین بین در دو سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در ورزش کشور افتاد. افتخار آفرینی های کشتی گیران در مسابقات المپیک با وجود عدم حمایت های مالی آنچنانی که در فوتبال می شود، نایب قهرمانی احسان حدادی در پرتاب دیسک المپیک و مدالهای رنگارنگ دیگر که ایران را برای اولین بار در جایگاه دوازدهم دنیا نشاند.

درخشش والیبالیستهای کشور در مسابقات لیگ جهانی که ثمره کار مستمر این فدراسیون در 15 سال گذشته بر روی نیروهای نونهالی بود که امروز ثمر داده اند. بدون هزینه های میلیاردی نقل و انتقال و همچنین قهرمانی بستکبالیست ها در مسابقات جام ملت های آسیا!

همه این افتخارات بدون آن هزینه های چند صد میلیاردی که در فوتبال می شود حاصل شد اما جنبه مهمتر این افتخارات اخلاق است که باید در ورزش ما باشد. ورزش برای ما ایرانیان دو جنبه قهرمانی و پهلوانی دارد و جنبه پهلوانی و اخلاقی آن برای ما ایرانیان مسلمان بسیار پر رنگ است. در این هیاهوی قهرمانی ها رفتارهای «مهدی زاده»ها برای ما دلنشین است.

امیر مهدی‌زاده که در پیکارهای قهرمانی جهان 2012 فرانسه به مقام قهرمانی دست یافته بود در برنامه شهر یاکریم شبکه استانی نور حضور یافت و مدال طلای قهرمانی جهان خود را به ایتام اهدا کرد.

این قهرمان کاراته کشور گفت: برای به دست آوردن این مدال 12 سال زحمت کشیدم و در این راه شکست‌های مختلفی را متحمل شدم و این مدال را که نمونه آن در تاریخ کاراته کشورمان فقط چهار عدد بوده و حاصل عمر ورزشی من است به ایتام شهرم تقدیم می‌کنم زیرا اعتقاد دارم ما تکلیف بزرگ و وظیفه سنگینی در قبال آنها داریم و نباید نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم.

وی بیان کرد: امیدوارم این مدال در این مراسم گلریزان آنقدر ارزش پیدا کند که با مبلغ پیشنهادی خیرین بتوان گره‌ای از مشکلات خانواده‌های نیازمند و ایتام باز کرد.

مهدی‌زاده که در مصاحبه‌های گوناگون به دفعات از کمک و یاری حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کسب این مدال در روز تاسوعای حسینی یاد کرده بود این بار هم در تشریح حضور خود در این جشن گلریزان گفت: حضرت ابوالفضل العباس با دستان بریده خود دست از کمک برنداشت و من هم با شرکت در این جشن حداقل کاری که می‌توانستم برای کمک به ایتام و نیازمندان داشته باشم، انجام دادم.

این حرکت امیر مهدی‌زاده و سخنان وی در این گلریزان به قدری با اخلاص مطرح شد و قابل ستایش بود که حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد کارشناس مسائل مذهبی که یکی از میهمانان این برنامه بود بر دستان این پهلوان جوان بوسه زد و گفت: این جوان‌هایی که هستی خود را در راه انفاق و احسان گذاشته‌اند و در ایثار و وفاداری و گذشت پیرو حضرت ابوالفضل العباس(ع) هستند قابل ستایشند و من دست سخاوتمندانه آنها را می‌بوسم و امیدوارم امثال این جوان‌ها را در کشور بیشتر ببینیم.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که از دیگر میهمانان این برنامه بود در مورد این قهرمان ملی گفت: آقای مهدی‌زاده که در یک خانواده معتقد انقلابی پرورش یافته است با وجود اینکه وضعیت مالی مناسبی ندارند و سال‌ها برای کسب این مدال زحمت کشیده است و اهدای این مدال که در تاریخ ورزش کشور بسیار معدود است، قابل تحسین و ارزشمند است.

در این گلریزان ایتام قم که با حضور خیرین برگزار می‌شد، مدال این قهرمان توسط یکی از خیرین به مبلغ 700 میلیون ریال خریداری شده و مبلغ پرداخت شده صرف ایتام کمیته امداد خواهد شد.

این فرد خیّر با اهدای دوباره مدال به این جوانمرد و فضای حاکم بر برنامه و سخنان تأثیرگذار امیر مهدی‌زاده قهرمان جهان درباره ایتام موجب شد خیرین دیگر تعهّد کنند ایشان را به همراه اعضای خانواده به سفرهای معنوی و زیارتی حج عمره، کربلای معلی و مشهد مقدس اعزام کنند.

اما منش پهلوانی مهدی‌زاده به همین جا محدود نمی شود. وی در روز میلاد امام زمان(عج) با حضور در مسجد جمکران اقدام به واکس زدن کفش زائران این مکان مقدس کرده بود. مهدی‌زاده نذر کرده بود که در صورت قهرمانی در مسابقات جهانی فرانسه، کفش زائران مسجد جمکران را واکس بزند.

مهدی‌زاده در این مراسم کلاهی به سر کرده بود که کمتر مورد توجه واقع شود اما دوربین خبرنگارها که بصورت اتفاقی او را دیده بود به سراغش رفت و با او مصاحبه کرد. قهرمان کاراته جهان گفت که اصلا انتظار نداشتم در آن جمعیت دوربین تلویزیون هم حضور داشته باشد. امیدوارم با رسانه‌ای شدن این حرکت تاثیر خوبی روی نوجوانان و جوانان داشته باشم. از امام زمان خواستم تا از مسیر خود دور نشوم و کمکم کند در میادین قهرمانی موفق شوم.

 

لينك دانلود1

 

لينك دانلود2


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:جوانمرد,ورزشکار,جمکران,باغیرت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com