وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، ارائه پیشنهاد مجدد تشکیل حزب فراگیر از سوی حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی درست چند روز بعد از پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات 24 خرداد برای گردهم آوردن نیروهای جریان کارگزاران، اصلاحات و اصولگرایان معتدل! تا کنون با پیگیری های شخصیت های مختلف سیاسی دنبال شده است.

محمد رضا عارف که علی رغم میل باطنی اش به درخواست بزرگان اصلاحات و کارگزاران از صحنه رقابت های انتخاباتی به نفع حجت الاسلام حسن روحانی کناره گیری کرد یکی از شخصیت های پیگیر و فعال در تاسیس حزب فراگیر به حساب می آید.

رئیس ستاد انتخاباتی عارف در تیرماه سال جاری در مصاحبه ای از حضور همراهان محمد رضا عارف در هیئت موسس این حزب و پیگیری های ویژه وی برای راه اندازی این حزب سیاسی خبر داده بود که تلاش کاندیدای جریان اصلاحات برای راه اندازی حزبی فراتر از جریان اصلاح طلبی در کشور با واکنش منفی برخی از چهره های این جریان روبرو گردید.



در همین خصوص ژاله فرامرزیان رئیس دوره‌ای پیشین شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره پیوستن این شورا به حزب فراگیری که عارف تأسیس خواهد کرد، بیان می دارد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یک نهاد مستقل و باسابقه است و قصد پیوستن به هیچ حزبی را ندارد.

عدم درخواست حجت الاسلام حسن روحانی از عارف برای حضور در مسند معاون اولی ریاست جمهوری یازدهم و پیشنهادهای در حد وزارت خانه ای، عارف را مسمم برای تشکیل این حزب نمود که وی در جریان راهپیمایی روز قدس با اعلام اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی حزب فراگیر اظهار داشت: این حزب از مطالبات مردم بوده و کارگروه‌های جدید برای رسیدن به این حزب تشکیل شده است.

حال با جدی شدن تشکیل این حزب و تلاش عارف و همراهانش برای حضور طیف های مختلف اصلاحات در حزب فراگیر اخبار رسیده حکایت از بالا گرفتن اختلاف محمد رضا عارف با سید محمد خاتمی بر سر تشکیل این حزب را دارد.

بنابر این خبر در جلسه هفته گذشته جمعی از سران اصلاحات سید محمد خاتمی با اعتراض به عارف مبنی بر دنبال کردن سیاست جذب و هضم اصلاحات در حزب فراگیر، عارف را متهم به سودای ریاست اصلاحات نموده است.

تشدید اختلافات میان عارف و خاتمی در حالی اتفاق می افتند پیش تر نیز سید محمد خاتمی مخالفت خود را برای کاندیداتوری عارف در انتخابات 92 به دلیل عدم موضع حمایتی صریح وی از سران اصلاحات اعلام داشته بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 1 شهريور 1392برچسب:عارف,خاتمی,اصلاحات,اغتشاش,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com