وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش رجانیوز، حمله‌كننده به اين زن با پاره کردن حجاب او، سرش را به اتومبيلي کوبيده بود. در بين اين زنان معترض، سياستمداران و مجريان برنامه‌هاي تلويزيوني هم ديده مي‌شوند که معروفترين آن‌ها «آسا رامسون»، رهبر حزب سبزهاي سوئد است.
 
شرکت‌کنندگان در کمپین فریاد حجاب همچنین از دولت سوئد خواستند «حق برخورداری بانوان مسلمان سوئدی از آزادی مذهبی را تضمین کند.»
 
آنان همچنین ابراز امیدواری کردند که این اقدام در افزایش آگاهی عمومی درباره «تبعیض‌هایی که بانوان مسلمان» را در سوئد تحت تاثیر قرار می‌دهد موثر باشد.
 
بانوان یادشده در مقاله‌ای که در روزنامه «افتونبلدت» چاپ سوئد منتشر شد، اعلام کردند: «ما عقیده داریم که وقتی در یک کشور تعداد جرائم نفرت گزارش شده بر ضد مسلمانان رو به افزایش است و زنان روسری‌های خود را محکمتر می‌بندند تا از سرشان کشیده و پاره نشود دلیل کافی برای نخست وزیر و سایر سیاستمداران وجود دارد که برای توقف پیشروی فاشیسم اقدام کنند.»
 
خشونت علیه زنان محجبه در اروپا، اصلا جرم محسوب نمی‌شود!
 
در بریتانیا قربانیان حوادث ناشی از ضدیت با اسلام می توانند برای شکایت به سازمان امدادی "تِل ماما" یا "به مادرت بگو" مراجعه کنند. اما در باقی کشورهای اروپایی، مبارزه علیه اسلام ستیزی فقط به ندرت و آهسته جدی گرفته می شود.
 
زنی که قربانی اسلام ستیزی در بریتانیا است و نمی خواهد نام اصلی اش فاش گردد، قصه می کند: "من چندین بار مورد حمله قرار گرفته ام. مرا با مشت زدند، بر من تف کردند و مرا به زمین انداختند ... قصداً مرا در برابر چشمان شوهرم و فرزند کوچکم لت و کوب کردند. من در آن زمان شش ماهه حامله بودم".
 
این زن که چادر به سر دارد، این حادثه را در یک فلم ویدویویی نشر شده در صفحه انترنتی سازمان امدادی به نام "تِل ماما" یا "به مادرت بگو" توصیف می کند. این سازمان بریتانیایی خشونت هایی با انگیزه دشمنی علیه اسلام را که در ملاء عام رخ می دهند، ثبت می کند. قربانیان این خشونت ها سرگذشت های خود را از طریق تیلفون، پیام کتبی یا انترنت در اختیار این سازمان قرار می دهند. برای این سازمان یک نام با مسما انتخاب شده است؛ طوری که واژه (Tell) مفهوم بیان سرگذشت قربانی این خشونت ها را می رساند و ماما (MAMA) اختصار شده "محل ثبت حملات بر ضد مسلمان ها (Measuring Anti Muslim Attacks) است.
 
به گزارش دویچه‌وله، سازمان "تِل ماما" از سال 2012 به بعد به حمایت امدادگران رضاکار مشغول کار است. این صفحه انترنتی توسط یک بنیاد مشترک چند دینی حمایت می شود. فیاض مغول، مدیر این سازمان می گوید که "تِل ماما" طی 18 ماه تقریباً 1200 مورد از این گونه حملات را در انگلستان و ولِز ثبت کرده است. او به دویچه وله گفت: "ما در بررسی های مان واضحاً مشاهده می کنیم که این گونه موارد افزایش می یابند." به طور نمونه پس از آن که یک سرباز بریتانیایی در وولویچ لندن در 22 می 2013 توسط دو اسلامگرایی افراطی به صورت وحشیانه کشته شد، شمار حملات ناشی از دشمنی علیه اسلام هشت برابر افزایش یافته است.
 
 سازمان اجتماعی تل ماما آمار خشونت با انگیزه اسلام ستیزی را ثبت می کند. سازمان اجتماعی "تل ماما" آمار خشونت با انگیزه اسلام ستیزی را ثبت می کند.
 
فیاض مغول می گوید که حالا شمار بیشتر حملات اسلام ستیزانه در روی جاده ها نه بلکه در فضای مجازی انترنت صورت می گیرد. در فیسبوک، تویتر و دیگر شبکه های اجتماعی زنانی که چادر یا حجاب اسلامی دارند و انسان هایی که به عنوان مسلمانان شناسایی می شوند، مورد تحقیر و توهین قرار می گیرند. او می افزاید: "موارد جدی تهدید به قتل نیز وجود داشته اند. فعالیت ها در محیط آنلاین زیاد است. در روی جاده ها هم خشونت وجود دارد، اما نه به آن سطحی که در انترنت دیده می شود."
 
در فضای اینترنت، کاربران بسیار سازمان دهی شده موضوعات ضدیت با اسلام را تهیه می کنند. به گفته مغول، بیشتر آنها راست گرایان افراطی، افراد نژادپرست و متنفر از اسلام می باشند و همچنان کسان دیگری هم وجود دارند که بدون هیچ دلیلی از اسلام خوش شان نمی آید. در بریتانیا بیش از همه گروه افراطی دست راستی "لیگ دفاع از انگلیس" در کمپاین ها علیه اسلام در انترنت پیشدست است.
 
ایلزا رای از سازمان "برنامه پان اروپایی علیه دشمنی با اسلام در اروپا" می نویسد که در فرانسه نیز حملات بر مسلمانان افزایش یافته است. در ماه جون در فرانسه یک زن حامله مسلمان توسط دو مرد مورد بدرفتاری قرار گرفت. بعد از آن روزهای متوالی با نوجوانان مسلمان درگیری صورت گرفت.
 
ایلزا رای و سازمان او از سیاستمداران فرانسوی و اروپای انتقاد می کند که چشمان شان را بسته اند و به این ترتیب پیشداوری های ضد اسلامی را می پذیرند. مروان محمد از سازمان "اجتماع فرانسوی علیه اسلام هراسی" می گوید که بحث و مشاجره در باره ممنوعیت حجاب کامل در ملاء عام، تشنج ها را بیشتر کرده است.
 
به نظر می رسد که در حال حاضر موارد دشمنی با مسلمان ها در فرانسه و بریتانیا بیشتر است. کتیا اندروتس از "آژانس اروپایی در امور حقوق بنیادی"، اداره مربوط به اتحادیه اروپا در وین، تایید می کند که آمار دقیق موارد خشونت های ناشی از اسلام ستیزی در سطح اروپا در دست نیست. او می گوید: "فقط تعداد اندکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا آمار این گونه حملات را جمع آوری می کنند".
 
این اداره اروپایی در امور حقوق بنیادی خواهان آن است که این کشورها به آهستگی باید چنین آماری را جمع آوری و نشر کنند. فقط شش کشور از 28 کشور عضو، اطلاعات در باره دشمنی علیه اسلام را جمع آوری می کنند. کتیا اندروتس سخنگوی این آژانس تاکید می کند: "این واقعاً به نفع کشورهای عضو است تا بدانند که چه مواردی وجود دارند و علیه کدام گروه ها، تا به این وسیله بتوان علیه آن مبارزه کرد."
 
در آلمان اطلاعات در باره پیش آمدهای ناشی از دشمنی با اسلام به صورت جداگانه جمع آوری نمی شوند و در نتیجه به اداره آژانس اروپایی در امور حقوق بنیادی نیز گزارش داده نمی شود. اما در این تازگی ها ویلفرید البیسهاوزن، معاون اداره امور جنایی آلمان فدرال تقاضا کرد که دفتر ثبت خاصی برای موارد حملات ناشی از انگیزه های ضد اسلامی به وجود آید. او در گفتگو با روزنامه "دی ولت" گفت که اعمال ضد یهودی باید در این قسمت نمونه باشد که به صورت جداگانه ثبت می شوند. اداره استخبارات داخلی آلمان در گزارش اخیر خود برای نخستین بار نوشته است که "حملات ناشی از انگیزه های دشمنی با اسلام توسط افراط گرایان دست راستی در سال های اخیر افزایش یافته است."

نظرات شما عزیزان:

سايت ذي طوي
ساعت8:09---12 شهريور 1392
با سلام
پايگاه جامع تبليغ " ذي طوي " براي دومين سال اقدام به برگزاري مسابقه وبلاگ نويسي حجاب و عفاف با جوايز ارزنده نموده است شما هم مي توانيد يکي از شرکت کننده گان در اين مسابقه باشيد در صورت تمايل به شرکت در مسابقه لطفا از طريق آدرس زير اقدام فرمائيد
**************



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 2 شهريور 1392برچسب:حجاب ,عفاف,اعتراض, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com