وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

**وحشت صهیونیست‌ها از آمادگی ارتش سوریه

وی گفت: این آمادگی نظامی و اراده برای پاسخگویی آن هم با توان فوق‌العاده زیاد که یگان‌های موشکی ارتش سوریه که دست نخورده باقی مانده است، داشتند برای رژیم صهیونیستی خیلی رعب‌انگیز بود.

وی اظهار داشت:‌ تحلیل دشمنان سوریه این است که ارتش این کشور در دو سال گذشته به طور کامل توانش را از دست داده و توانایی پاسخگویی ندارد و این مسئله یکی از دلایلی است که استکبار جهانی با تکیه بر آن قصد حمله به سوریه را دارد؛ ولی آقای بشاراسد از آمادگی بالای قدرت ارتش صحبت کرد و ما نگرانی را در آقای اسد در رابطه با حمله آمریکا ندیدیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: همچنین ما در تمام ملاقات‌هایی که داشتیم تزلزلی در روحیه مقامات سوری ندیدیم و این نکته خیلی برای ما جالب بود.

**ترددها در سوریه جریان داشت/زندگی روز‌مره خود را داشتند

وی ادامه داد: در سوریه شهر وضعیت آرامی داشت و تقریباً همه چیز عادی بود و ترددها در شهر جریان داشت مردم زندگی روز‌مره خود را داشتند و ما نگرانی را در روحیه مردم هم مشاهده نکردیم.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: البته تعدادی از مردم سوریه در این مدت به لبنان مهاجرت کردند که البته این افراد تعداد زیادی نیستند.

**ابراز رضایت مردم لبنان از حمایت حزب‌الله از سوریه

این نماینده مجلس گفت: از نکات برجسته دیگری که در سفر به لبنان مشاهده کردیم این بود که مردم لبنان به خصوص شیعیان از حضور حزب‌الله در صحنه‌های نبرد حمایت می‌کردند هرچند که برخی مقامات لبنان در رابطه با این موضوع نگران هستند ولی مردم لبنان از اینکه حزب‌الله در نقطه عطفی از تاریخ قدرت بازدارندگی خود را در سوریه عرضه کرده اظهار خوشحالی می‌کردند.

وی افزود: البته حزب‌الله در سوریه هم شهدایی داشت که این شهدا به طور علنی تشییع می‌شدند و عکس‌ها و بنرها و پوسترهای شهدا در سطح شهر نصب می‌شد.

کریمی قدوسی اظهار داشت: ما دیداری را با اعضای مجلس لبنان هم داشتیم که در این دیدار چند تن از نمایندگان جریان 14 مارس نسبت به عملکرد حزب‌الله اعتراض کردند و البته نمایندگان حزب‌الله در پاسخ به آنها گفتند حزب‌الله اقدامی را که انجام می‌دهد خیلی صادقانه و شفاف و آشکار است و آن اقدام را هم بیان می‌کند و الآن هم می‌گوییم که حزب‌الله رسماً در صحنه سوریه در مقابل جریان تکفیری قرار گرفته است.

**توزیع شیر خشک؛ بهانه جریان 14 مارس برای حضور در سوریه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همچنین نمایندگان حزب‌الله خطاب به نمایندگان جریان 14 مارس گفتند که این جریان که به عملکرد حزب‌الله اعتراض می‌کند خودشان از اول درگیری در کنار معارضین حضور داشتند و سلاح پخش می‌‌کردند و پولی که عربستان به آنها می‌داد را در آنجا توزیع می‌کردند و زمانی هم که از آنها می‌پرسیدیدم چرا در سوریه حضور پیدا کردید در پاسخ می‌گفتند که ما در آنجا مشغول توزیع شیر خشک هستیم.

کریمی قدوسی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: یکی دیگر از نکات برجسته که در این سفر با آن برخورد داشتیم نقش پرهزینه و خبیثانه دولت سعودی بود؛ نقش دولت سعودی در حوادث سوریه با محوریت بندربن سلطان صورت می‌گیرد و در واقع می‌شود گفت که آتش در سوریه بخصوص طی ماه‌های اخیر زیر سر سعودی‌ها است.

وی ادامه داد: با کودتایی که به درخواست عربستان در قطر به وجود آمد و عربستان درخواست می‌کند که حاکم مطلق در این میدان عربستان باشد و آمریکایی‌ها باید قطری‌ها را حذف کنند و البته آمریکا هم این خواسته سعودی‌ها را می‌پذیرد و امیر قطر و همچنین ساختار این کشور را عوض می‌کند تا همه چیز در دست سعودی‌ها قرار گیرد.

**فراخوان آمریکا برای حمله به سوریه با خواسته سعودی‌ها انجام می‌شود

کریمی‌قدوسی اضافه کرد: امروز سعودی با همه وجودش در محوریت تحولات منطقه قرار دارد و فراخوان آمریکا برای حمله به سوریه با خواسته سعودی‌ها انجام می‌شود.

**سعوی‌ها همه هزینه حمله به سوریه را به اوباما داده‌اند

کریمی قدوسی تأکید کرد: در جلساتی که ما داشتیم اعلام شد که 100درصد هزینه حمله به سوریه را سعودی‌ها در اختیار اوباما گذاشته و حتی اوباما پول را هم گرفته و هنوز فرصت خرج کردن آن را پیدا نکرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته جان کری هم اعلام کرد که هزینه این حمله را کشورهای عربی به ما داده‌اند و حتی گفته‌اند که اگر تنها حمله کنیم 100درصد این هزینه را می‌پردازند.

**بندربن سلطان دوماه پیش وعده سرنگونی اسد را داده بود

وی همچنین گفت: نکته دیگری که در جلسات مطرح شد، این بود که دو ماه پیش بندر بن سلطان در جلسه‌ای که با معارضین و برخی افراد همسو با آنان داشت، در آنجا بیان می‌کند که دو ماه دیگر کار اسد تمام است و بعد هم نوبت به حزب‌الله می‌رسد و این نشان می‌دهد که داستان شیمیایی یک بهانه است و تصمیم از قبل گرفته شده و لجستیک حمله فراهم شده بود و حتی وزیر دفاع آمریکا هم اعلام کرده که ما امکاناتمان را منتقل کرده‌ایم در حالیکه انتقال امکانات برای یک حمله زمان‌بر است.

کریمی قدوسی اظهار داشت: همه این مسائل نشان می‌دهد که دشمنان سوریه از قبل تصمیمشان را گرفته‌اند و دنبال بهانه بودند تا افکار عمومی را در حمایت از خودشان بسیج کنند و پشت سر خودشان قرار دهند.

**مهمترین دلیل تعویق حمله آمریکا به سوریه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در مجموع آن چیزی که در ارزیابی‌ها به دست ما آمد این بود که اگر آمریکایی‌ها حمله نکنند امتیاز بزرگی به منطقه داده‌اند و پیروزی بزرگی نصیب جبهه مقاومت می‌شود چرا که یک ابرقدرت برای حمله زمان و مکان اعلام کرده ولی تحت شرایطی نتوانسته تصمیمش را عملی کند و از سوی دیگر اگر آمریکا به سوریه حمله هم کند قطعاً به دلیل آمادگی بالا در سوریه شکست می‌خورد و پیروزی بزرگتری نصیب مقاومت می‌شود.

وی تصریح کرد: مهمترین دلیل تعویق حمله آمریکا به سوریه را که ما بررسی کردیم این بود که اتخاذ مواضع انقلابی و بسیار اثرگذار مقامات جمهوری اسلامی ایران باعث این مسئله شده است و همه مسئولانی که ما در سوریه و لبنان با آنها جلسه داشتیم این موضوع را اعلام کردند و این موضوع را عامل بازدارنده‌ای برای حمله به سوریه اعلام دانستند چرا که وقتی ایران اعلام نظر می‌کند و فرماندهان عالی نظامی می‌گویند که خط قرمز جمهوری اسلامی دمشق و سوریه است این بدان معناست که حزب‌الله و سوریه و ایران و تمام جریان مقاومت در این مسئله دخیل هستند و در کل بر موضع جمهوری اسلامی بسیار حساب باز شده بود.

وی اظهار داشت: ما در جلسات رسانه‌ای که با خبرنگاران داشتیم یکی از سؤالات این بود که چرا تا کنون حزب‌الله هیچ اظهارنظری نکرده است و البته پاسخ روشن بود چرا که در جایی که جمهوری اسلامی موضع می‌گیرد آن موضع همان موضع حزب‌الله است.

وی تأکید کرد:‌در سوریه نیروهای نظامی در آمادگی کامل به سر می‌برند و در کل در این رابطه هیچ نگرانی وجود ندارد.

**80 درصد اسرائیلی‌ها به شدت نگران حمله به سوریه هستند

کریمی قدوسی اظهار داشت: البته اسرائیل نگرانی‌هایی در رابطه با حمله به سوریه دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که 80 درصد از اسرائیلی‌ها به شدت نگران حمله هستند چرا که رژیم صهیونیستی تنها توانسته برای 30 درصد از اسرائیلی‌ها پناهگاه درست کند و تحلیل اسرائیلی‌ها هم این است که ما در ساعات اولیه حمله 30هزار تلفات می‌دهیم و حتی در تحلیل‌های مقامات در این سفر که به طور مستدل اعلام می‌شد این مسئله مطرح شد که در ادامه این نبرد 400هزار تلفات از اسرائیلی‌ها می‌گیرد و این اخباری است که اسرائیلی‌ها از اراده مقاومت دریافت کرده‌اند و فوق‌العاده نگرانند و احتمال زیاد این نگرانی به کنگره آمریکا هم منتقل می‌شود و چه بسا در صحن کنگره نتوانند به یک تصمیم برسند.

**بازی دوسرباخت برای آمریکایی‌ها در حمله به سوریه

این نماینده مجلس تصریح کرد: در هر صورت اگر آمریکایی‌ها تصمیمی هم بگیرند ما آماده‌ایم و اگر تصمیمی هم نگیرند باز هم پیروزی از آن ماست و در واقع این موضوع همچون یک بازی دوسرباخت برای آمریکایی‌ها است.

کریمی قدوسی در خصوص دیدار هیئت پارلمانی ایران با سید حسن نصرالله اظهار داشت: سید حسن نصرالله هم اعلام کرد که آمادگی حزب‌الله صددرصد است و البته سید حسن سخنانش را با اطمینان خاصی بیان می‌کرد؛ جامعه لبنان هم از حضور حزب‌الله در سوریه بیشترین نفع را می‌برد و حتی نفع حزب‌الله در این موضوع بیشتر از نفع نبرد 33 روزه خواهد بود هرچند که در حال حاضر برخی مقامات لبنان متوجه این موضوع نیستند ولی در آینده نزدیک بار دیگر نقش اثرگذار و پایدار و امنیت‌ساز حزب‌الله در سوریه و تأثیر آن در منطقه را مشاهده می‌کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 16 شهريور 1392برچسب:سوریه,محورمقاومت,بشاراسد,ایران,موشک,حمله, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com