وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

فروپاشي "گروهك مرگ"، علت اصلي اصرار فرانسه براي حمله به سوريه
شکست "گروهک مرگ" فرانسوی در المعضمیه دمشق، علت اصلی اصرار بیش از حد فرانسه برای حمله به سوریه و پیشی گرفتن پاریس از واشنگتن در این خصوص است.
 
فروپاشي

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که کشورهای طرفدار حمله به سوریه یکی پس از دیگری آمریکا را تنها گذاشته اند، فرانسه حتی بیش از آمریکا - که طراح حمله به سوریه بود- بر این تجاوز اصرار می ورزد.پافشاری بیش از حد فرانسه، این سئوال را در ذهن پدید می آورد که چرا این کشور حتی خارج از چارچوب شورای امنیت و با وجود مخالفت مردم فرانسه بر حمله به سوریه اصرار می کند و این در حالی است که فرانسوی در طول تاریخ تنها به کشورهای آفریقایی حمله کرده اند.یک منبع آگاه در گفت و گو با پایگاه خبری "الحدث نیوز"، علت این رفتار فرانسه را در المعضمیه می جوید و تاکید می کند که المعضمیه تنها شهری است که ارتش های جهان از کشورهای مختلف در آن گرد هم آمدند و گردهمایی این تعداد از ارتش های جهان تاکنون سه بار بیشتر اتفاق نیفتاده است که یکی از آن ها برلین بوده است.این منبع آگاه که نامش افشا نشده است، خاطر نشان کرد: افسرانی از فرانسه، انگلیس، عربستان با همکاری عناصر تکفیری سعودی، در منطقه المعضمیه گروهکی تحت عنوان "گروهک مرگ" تشکیل داده بودند.اموریت این گروهک، زمینه سازی حمله ای فراگیر بود که از حومه دمشق آغاز می شد. این گروهک موظف بود در لحظه نیاز، نیروهای ویژه را از اردن تامین کند و گروه های مسلح و تکفیری را مسلح کند. یکی از مهم ترین ماموریت های این گروهک، تامین سلاح شیمیایی برای گروه های مسلح به منظور حمله به پایتخت در ابتدای حمله فراگیر و کشتار و فیلم برداری از شهروندان سوری بود تا با استفاده از تصاویر، دولت سوریه به ارتکاب این جنایت متهم شود. اما حمله ارتش سوریه و حزب الله به المعضمیه، عملیات گروهک مرگ را ناتمام گذاشت.به گفته این منبع، هدف از عملیات شیمیایی، ایجاد ترس و وحشت در میان مردم پایتخت سوریه و برانگیختن آنان ضد دولت بشار اسد بود، اما واکنش فوری ارتش سوریه، تمام برنامه های "گروهک مرگ" را به هم ریخت. سرنوشت گروهک مرگ نامشخص است و معلوم نیست عناصر آن گریخته اند یا اسیر ارتش سوریه شده اند، اما آن چه محرز است این که اطلاعات به دست آمده ثابت می کند در یکی از اماکن فعالیت این گروهک، موادی که در صنایع شیمیایی به کار می روند، کشف و ضبط شده است. علاوه بر آن دستگاه های ارتباطات بین المللی نیز در این مکان ثبت و ضبط شد. فرانسوی ها توانسته بودند پیش از رسیدن ارتش سوریه، رایانه هایی که در این مکان داشتند را خارج کنند و از آن ها چیزی جز سیم رایانه ها باقی نمانده بود.منبع آگاه تاکید می کند که این موفقیت ارتش سوریه، خشم فرانسه را برانگیخته و شکستی اطلاعاتی را به این کشور تحمیل کرده و در حال حاضر هنوز سرنوشت افسران فرانسوی عضو گروهک مرگ نامعلوم است. به همین سبب فرانسه به همراه بندر بن سلطان، به عنوان طرفی اساسی در تحریک کشورها برای حمله به سوریه ظاهر شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 17 شهريور 1392برچسب:تروریست, سلاح شیمیایی حمله به سوریه المعضمیه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com