وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

هر چند که واکنش ها و اظهارات صریح نمایندگان از قطعی بودن عدم معرفی توفیقی به مجلس برای وزارت علوم خبر می دهد اما توفیقی با اطمینان از اینکه خود به مجلس معرفی می شود، دست به تغییرات گسترده در مجموعه نیروها و مدیران ارزشی دانشگاه ها و وزارت علوم زد تا بتواند دوباره راه قبلی خود در زمان ریاستش بر وزارت علوم دولت اصلاحات را ادامه دهد.

توفیقی که این روزها زیر فشار بهارستانی‌هاست، نیک می داند که اگر به مجلس برود، قطعا با رأی عدم اعتماد نمایندگان مواجه خواهد شد. با این حال برای کسب رأی اعتماد، علاوه بر رو آوردن به لابی های پشت پرده با برخی نمایندگان هوادارش، برای اینکه نمایندگان منتقد را نیز مجاب کند، دست به اقدامات نمایشی در رسانه ها و دانشگاه ها زده و با جار و جنجال و فضاسازی تلاش دارد تا خود را میان دانشگاهیان محبوب جلوه دهد که از طریق فشار افکار عمومی، بر نمایندگان مجلس اثرگذار باشد.

نمونه آن جشن روز گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان است که مثلا به بهانه تودیع و معارفه رئیس سابق و سرپرست جدید این دانشگاه برگزار شد. مراسمی که بیشتر به یک شوی تبلیغاتی یا جشن های دانشجویی می مانست و مسئولان وزارت علوم با استفاده از شور و هیجان دانشجویان می خواستند به مطامع خود دست یابند. این مراسم مختلط، بعضا با رفتارهای خلاف عرف تعدادی از دانشجویان همراه بود؛ دخترها و پسرهایی که می گفتند چهار سال تحت نظارت حراست بودیم و حتی نمی توانستیم با یکدیگر حرف بزنیم؛ چه رسد به اینکه اردوهای مختلط برگزار کنیم!

در این مراسم که علاوه بر دست زدن های ممتد دانشجویان، کارمندان و استادان دانشگاه برای توفیقی و سرپرست جدید دانشگاه، هو کردن و اهانت هایی نیز به رئیس سابق شده بود، توفیقی تلاش کرد با سخنرانی در این جمع، پیام هایی نیز به مجلس نشینان بدهد.

همچنین در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علامه طباطبایی که تغییر رئیس ارزشی آن بیشترین انتقاد را از سوی اصولگرایان و حتی مراجع عظام تقلید در پی داشت، اتفاقات مشابهی که سعی شده بود "برنامه‌ریزی‌نشده" نشان داده شود، رخ داد. هنجارشکنی هایی که وزارت علوم می خواست با تمسک به آنها، به نمایندگان مجلس نشان دهد دانشجویان به هیچ وجه از اتفاقات خوشایند سابق در این دانشگاه راضی نیستند!

به نظر می رسد توفیقی با وجود حمایت های رسانه ای روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان ونیز برخی تندروهای افراطی این گروه سیاسی ـ مانند حمایت احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم و از طراحان لغو فعالیت های هسته ای ایران ـ از خود، نتواند از فیلتر قوه مقننه و نمایندگان مردم در مجلس عبور کند.



















منبع:صراط


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 شهريور 1392برچسب:دانشگاه,بی حیایی,مختلط,بدحجاب,فساد,فحشا,سرپرست علوم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com