وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

حیدری با بیان اینکه به دنبال تحقق دانشگاهی انسان‌ساز هستیم، تصریح کرد: به دنبال دانشگاهی هستیم که خروجی آن انسان انقلابی حامی مردم باشد و طی 50 سال آینده عقب‌ ماندگی دوران شاهنشاهی و پادشاهی‌ها در کشور جبران شود که این مهم جز یافتن راه‌های میان‌بر محقق نخواهد شد.

وی بسیج دانشجویی را محل پمپاژ نیروهای متخصص و مدیران توانمند در کشور دانست و گفت: در سطح کشور شاهد مدیرانی هستیم که به علت توانمندی و تخصصی که در دوران دانشجویی خود در بسیج دانشجویی پیدا کرده‌اند در حال خدمت هستند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی تافته جدا بافته نیست، افزود: درهای دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها بر روی همه دانشجویانی که دل در گرو نظام و رهبری دارند که معتقدیم غالبا دانشجویان این‌گونه هستند، باز است و این تشکل دانشجویی با ظرفیت‌های خودش از طریق دانشجویان اداره می‌شود.

حیدری با بیان اینکه اولویت‌های 5 گانه‌ای را برای روزها و ماه‌های آینده ترسیم کرده‌ایم تا در راستای آنها حرکت کنیم، گفت: اولین مورد پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری است که ایشان مطالبات مختلفی را در سطوح مختلف اعم از سبک زندگی، رشد علمی، عرض اندام در حوزه بین‌الملل و رفع حوائج مردم دارند و ما یکی از اصلی‌ترین وظایف خود را پیگیری این مطالبات می‌دانیم.

وی ادامه داد: دومین اولویت نقش‌آفرینی فرهنگی و سیاسی بر اساس مدل گفتمان انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌ها و ملی است و در این نقش‌آفرینی هیچ نگاهی به تشکلی از چپ و راست یعنی اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نداریم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی سومین اولویت این سازمان را نقش‌آفرینی علمی، مطالبه‌گری تخصصی در حوزه‌های گوناگون مانند سلامت، علوم انسانی، ارتباط با صنعت و ... و کمک به رشد علمی تا رسیدن به مرزهای دانش عنوان و تاکید کرد: مخالفت این هستم که خروجی این سازمان صرفا به مسائل سیاسی و فرهنگی اختصاص یابد و به عنوان یک تشکل دانشجویی منصف و بصیر رشد علمی دانشگاه‌ها را رصد خواهیم کرد.

حیدری اضافه کرد: چهارمین اولویت این سازمان اشاعه روحیه جهادی و خدمت‌رسانی به مردم و مقاومت است و در حال حاضر 1800 گروه جهادی در سطح کشور داریم که با نگاه خدمت ‌محور به مردم به مناطق محروم می‌روند و بدون توقع مرزد و پاداشی در قالب اردوهای جهادی به مردم خدمت می‌کنند.

وی اولویت آخر این سازمان را ارتقاء سطح معرفتی براساس آموزه‌های اسلامی عنوان کرد و گفت: معتقدیم برای رشد و جهش نیاز به ارتقاء سطح معرفتی داریم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی این مجموعه را مجموعه‌ای پویا، محرک، رو به جلو و انقلابی توصیف کرد و اظهار داشت: زحمات زیادی کشیده شده که بسیج دانشجویی به این جایگاه مناسب در فضای دانشگاه‌ها رسیده و البته کارهای نکرده زیادی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و دانشگاه اسلامی پیش رو داریم و کارهای انجام شده نیز آن‌قدر زیاد است که در یک کنفرانس‌خبری قابل ارائه نیست.

حیدری درباره تحریف خاطرات امام(ره) که اخیرا روی می‌دهد، گفت: حضرت امام‌خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و هر چه که امروز اعم از ارتقاء سطح علمی و معرفتی و پیشرفت انقلاب اسلامی داریم مرهون تبعیدها، زندانی شدن‌ها و زحمات این مرد بزرگ است.

وی تصریح کرد: مجموعه بیانات، نگاه‌ها و خط و مشی‌های ایشان که امروزه از آن به عنوان خط امام تعبیر می‌کنیم چیزهایی است که ایشان در سال‌های حیات خود قبل از انقلاب و عمدتا بعد از انقلاب در مجموعه سخنرانی‌های رسمی در مکتوبات خود آورده‌اند و خط امام همان چیزی است که در صحبت‌های حضرت امام خامنه‌ای نیز ظهور و بروز داشته و شاخصه‌های خط امام را ایشان تبیین کردند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه هنوز 25 سال از رحلت امام نمی‌گذرد که شاهد انحرافات و تحریف‌هایی در مورد خاطرات و خط امام هستیم، گفت: نگاهی که به خط امام داریم نگاهی جناحی و سیاسی به هیچ‌وجه نیست و امام را باید همان‌گونه که بوده تعریف کنیم و از ایشان بگوییم و بر همان مبنا عمل کنیم اما متاسفانه برخی برای توجیه وضعیت امروز خود تفسیرهایی از خط امام می‌کنند و یا ذکر بیانات و خاطراتی از امام می‌کنند که مردم اینها را از امام نشنیده‌اند و برای تبیین و توجیه وضعیت امروز خود از امام خرج می‌کنند.

حیدری با تاکید بر اینکه امام را آن‌گونه که بودند باید شناخت و از ایشان پیروی کرد، اظهار داشت: خط امام را نه با نگاه چپ و نه نگاه راست نگریسته شود و خط امام با ژنتیک منتقل نمی‌شود. ما از سیدحسن خمینی به عنوان بزرگ‌تر بیت امام توقع داریم که سازمان و سامان درستی را در بیت امام داشته باشد و ایشان بیت امام را متناسب با آنچه که مردم از امام می‌فهمند، همراه کند.

وی ادامه داد: اگر دیدگاه‌های شخصی خود را به امام منتسب کنیم جفا به این مرد الهی و بزرگ است و حتی حضرت امام در فرمایش خود دارند که مجموعه سخنرانی‌های رسمی و یا مکتوبات ایشان جزو مواردی باشد که از ایشان نقل می‌شود و برعهده موسسه حفظ و نشر آثار ایشان است که به این موضوعات ورود پیدا کند و حامی تفکرات اصیل و اصلی خط امام باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: مردم توقع دارند و بیت امام را محترم می‌شمارند و این احترام به علت جایگاهی است که نسبت به امام راحل قائل هستند و حفظ جایگاه بیت امام از مفروضات است و حفظ احترام بیت امام را ما در دستور کار خود داریم و حفظ جایگاه خط امام و احترام به خط امام و جلوگیری از انحراف آن برای خود اولویت می‌دانیم و امیدواریم با ورود مناسب سیدحسن خمینی این موضوع حل شود و تداوم انتصاب موضوعات مختلف به امام که بر خلاف فهم مردم از ایشان است باعث عرض اندام فرزندان معنوی امام در داخل و خارج از کشور می‌شود. امام غیر از فرزندان انتصابی و ژنتیکی خود فرزندان متعددی را در داخل و خارج دارد که خود را حافظان خط امام می‌دانند.

حیدری خاطرنشان کرد: اتفاقات چند روز گذشته ابهامات ما را نسبت به تاریخ اسلام حل کرد چرا که برای دانشجویان سوال می‌شد که چگونه پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) این تحریفات در اسلام رخ داد و ما می‌بینیم که کمتر از 25 سال از رحلت امام نمی‌گذرد و شاهد این تحریفات در خط امام هستیم و اگر حرکتی صورت نگیرد فرزندان معنوی حضرت امام به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی از ابتدای پیروزی مسئله‌ای برای مخفی کردن و ترسی از طرح دیدگاه‌های مختلف ندارد، گفت: دانشگاه محل طرح همه نوع مباحث است و تاکیداتی که مقام معظم رهبری نسبت به کرسی‌های آزاداندیشی دارند بر همین اساس است و این دیدگاه در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. مثلا در کشورهای غربی صرفا طرح موضوع هولوکاست جرم محسوب می‌شود و این مورد با آزادی بیان همخوانی ندارد اما رهبر انقلاب هیچ موضوعی را برای طرح در کرسی‌های آزاداندیشی مستثنی نکرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه از عملکرد روسای دانشگاه‌ها در مسئله برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی راضی نیستیم، گفت: فضای دانشگاه‌ها باید پرشور، محرک و پویا باشد و همه مباحث در دانشگاه‌ها طرح شود چرا که مباحث تئوریک انقلاب اسلامی آنقدر از پایه‌های مستحکم و مستدلی برخوردار است که همه دیدگاه‌ها را به چالش می‌کشد اما مدیران دانشگاه‌ها با نگاه محافظه‌کاری به مسئله برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نگاه می‌کنند و می‌خواهند در دوران ریاست خود دانشگاه فضای آرامی داشته باشد.

حیدری با تاکید بر اینکه فرزندان معنوی امام خمینی (ره) فقط در مجموعه بسیج دانشجویی خلاصه نمی‌شود گفت: ما خط امام را جناحی نمی‌دانیم و خط امام حتی در اصولگرایی و حتی در دانشگاه کشور خلاصه نمی‌شود.

وی در خصوص نوع ورود فرزندان معنوی امام نسبت به تحریف خط امام گفت: تا زمانی که زبان و منطق وجود دارد هیچ دستور کار دیگری در بسیج دانشجویی و در تشکل‌ها و دستگاه‌های دیگر وجود ندارد و زد و خورد و حضور فیزیکی در دستور کار هیچ مجموعه‌ای نیست.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه توضیحات موسسه نشر آثار امام را ناکافی می‌دانیم، گفت: مردم از این موسسه توقع عرض اندام بهتری را در این خصوص دارند البته مصاحبه آقای انصاری بد نبود اما مجددا برخی رسانه‌ها به صورت غیرمنصفانه فقط بخش‌هایی از آن را منتشر کردند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله مذاکرات هسته‌ای اخیر اشاره داشت و خاطر نشان کرد: موضوع هسته‌ای جزو حقوق قطعی مردم ایران بوده و همچنین این حق مردم است که از روند مذاکرات و مباحث مطرح شده مطلع باشند. لذا به آقای ظریف توصیه می‌کنیم که مردم را محرم خودشان بدانند.

وی با بیان اینکه اجازه ندهیم انفعال هسته‌ای که در دوران اصلاحات شاهد بودیم دوباره تکرار شود گفت: امروزه در منطقه دست برتر را داریم و البته به تیم هسته‌ای کشورمان خوشبین هستم اما نباید دست برتر داشتن خود را در منطقه فراموش کنیم. مثلا در سوریه که یک جنگ جهانی کوچک به شمار می‌رود شاهد آن هستیم که جبهه مقاومت در حال غالب شدن است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه دشمن در طی ماه‌های اخیر به دنبال ایدئولوژی‌زدایی از نظام است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به عنوان تنها منادی مبارزه با استکبار در سطح جهان است. البته مذاکره با دشمن در صدر اسلام نیز وجود داشته و حتی ما با صدام ملعون نیز ضمن اینکه شعارهایی بر ضد آن می‌دادیم در موضوعاتی مانند تبادل اسرا‌ و تعیین خطوط مرزی مذاکره داشتیم. پس مذاکره دلیل بر این نمی‌شود که ایدئولوژی خود را کنار بگذاریم.

حیدری ادامه داد: دشمن می‌خواهد این‌گونه وانمود کند که تنها کشوری که دم از استکبارستیزی می‌زد عاقبت مجبور شد پای میز مذاکره بیاید که این کاملا غلط است و اتفاق جدیدی رخ نداده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم نیز هستند و علاقه دارند مانند موردی که در مصر اتفاق افتاد و مردم رو در روی یکدیگر ایستادند در کشور ما نیز اتفاق بیفتد در حالی که هیچ دو دستگی در نظام اسلامی شدنی و پذیرفته نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 27 مهر 1392برچسب:خط امام,ولایت فقیه,بسیج دانشجویی,مطالبات مردم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com