وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در این میان، جدی ترین واکنش از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی به این اظهارات بیان شده است. این مرجع تقلید با اشاره به مطرح شدن برخی سخنان مبنی بر اعلام نظر فقها در خصوص خوانندگی زنان گفت: «گفته شده است که چرا می‌گویید خواننده زن نباشد. نصف جمعیت ایران زن است و فقها در این زمینه نظر دهند، این طرز سخن‌گویی سابقه ندارد.»
 
وی با انتقاد از جسور شدن و مدعی شدن این افراد گفت: «این‌ها خبر ندارند یک طلبه 20 سال درس می‌خواند تا به مرحله اول اجتهاد برسد و باید برای مجتهد شدن 40 سال درس خواند. وزارت ارشاد بداند تکرار این کارها سبب می‌شود که مردم فاصله بگیرند.»
 
 
 
با وجود این، رسانه‌های منتسب به جریان اطلاح‌طلب تلاش کردند تا با انتشار گسترده و وسیع این خبر، بازتاب‌های آن را پنهان کنند. این مساله از آنجایی قابل توجه است که اساسا معرفی علی جنتی و همچنین برخی از معاونین شاخص او در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ژست تعامل گسترده و روابط خوب با دفاتر مراجع در قم از سوی آقای روحانی صورت گرفت و اکنون این مساله نشان می‌دهد که این سناریو نیز نتوانسته است به سرپوشی برای برخی تصمیمات خلاف ضوابط شرعی در حوزه فرهنگ تبدیل شود.
  
به نظر می‌رسد ادامه روندی اینچنینی در حوزه فرهنگ که این روزها خبرهای مشابه آن از سازمان سینمایی و برخی معاونت های دیگر ارشاد نیز به گوش می رسد، واکنش های جدی تری را هم در پی خواهد داشت و بر این اساس دیگر سوابق حوزوی وزیر ارشاد یا ارتباط گیری با دفاتر مراجع عظام تقلید در قم نیز تاثیری بر این واکنش ها نخواهد گذاشت. بر همین مبنا بهتر است وزیر محترم ارشاد در همین هفته های اول شروع به کارش، رویه های غلط در حال شکل گیری را اصلاح کند تا به سرنوشت دیگر وزرای دارای سوابق حوزوی که با مخالفت و انتقاد حوزه های مقدس علمیه و علمای دینی مواجه شدند، روبرو نشود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 آبان 1392برچسب:واکنش دفاتر مراجع عظام تقلید,اظهارات وزیر بی اطلاع از احکام اسلامی,آواز زنان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com