وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

مرکز حقوق بشر بحرین، با ابراز نگرانی شدید درباره وضعیت سلامتی "یونس حاضر" در زندان، از احتمال مرگ وی در صورت مداوا نشدن در بیمارستان خبر داد.

تظاهرات مردم بحرين

به گزارش وبسایت روشنگری از پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای درباره بازداشت های خودسرانه و غیر قانونی معترضان بحرینی، شکنجه، تهدید و ممانعت از درمان به عنوان ابزارهایی برای اعتراف گیری به شدت ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه این مرکز آمده است: در نوزدهم دسامبر 2012، نیروهای امنیتی، یونس علی حاضر جوان 22 ساله بحرینی را در منامه و در حالیکه در یک دفترخانه دولتی در حال تجدید گذرنامه اش بود، بازداشت و به شدت شکنجه کردند. آنها یوسف را متهم به قتل و اخلال در نظم عمومی کردند. اما یونس همه این اتهامات را رد کرده است .

وکلا وی تاکنون چندین بار خواستار آزادی این جوان بحرینی شده اند، اما تلاش های آنها باتوجه به شرایط بحرانی یونس حاضر بی نتیجه بوده است.

یونس حسین حاضر با وجود اینکه پرونده پزشکی اش بیماری صرع وی را تایید می کند و از نظر جسمانی فردی بیمار و ناتوان است؛ به اقدام به قتل، حمله به نیروهای پلیس، شرکت در تجمع غیر قانونی، شورش و حمل بطری های آتش زا متهم است.

مرکز حقوق بشر بحرین افزود: یوسف چندین بار تاکنون محاکمه و حکم بازداشتش تمدید شده است. در پی وخامت وضع جسمانی یونس و جلوگیری مسئولان از درمان وی در بیمارستان، خانواده اش خواستار آزادی او شده اند.

بی توجهی نسبت به وضعیت جسمانی یونس حاضر، موجب تشدید بیماری این جوان شده است. به گفته خانواده یوسف شدت درد و بیماری فرزندشان تا حدی است که وی در ملاقات های خانوادگی قادر به ایستادن نیست.

اخیرا یونس در پی از دست دادن سطح هوشیاری اش برای مدت کوتاهی به بیمارستان نظامی منتقل شده و به سرعت دوباره به زندان منتقل شده است. وی هشتم اکتبر بار دیگر هوشیاری خود را از دست داده و به صورت موقت به بیمارستان "السلمانیه" منتقل شد.

وضعیت جسمانی وی در حال حاضر بسیار وخیم گزارش شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 3 آبان 1392برچسب:بحرین,مظلومان,مرگ تدریجی,حقوق بشر,آل خلیفه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com