وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در شرایطی که رییس جمهور سابق پس از رخ دادن زلزله تبریز، مردم مصیبت دیده را رها کرده و به همراه وزیر راه و مسکن خود به سفر خارجی رفت، دکتر روحانی در فاصله یک روز از زلزله بوشهر ، شخصا در کنار مردم آسیب دیده حاضر شد.
به گزارش سرویس اجتماعی قدرنیوز به نقل از انتخاب، اگرچه در دوره دولت قبل وحتی پیش از آن در زمان شهرداری محمود احمدی نژاد صداوسیما و رسانه های رسمی تبلیغ زیادی در مورد مردمی بودن احمدی نژاد و همدردی وی با مردم محروم آسیب دیده انجام داده و وی را «رجایی زمان» و «مردی از جنس مردم» جلوه دادند اما هرچه زمان پیش رفت این شعارهای پوپولیستی رنگ باخت و مردم جز فشار تورم و گرانی و تحریم های ناشی از سومدیریت و افراطی گری چیزی را احساس نکردند.
این فشار وقتی به اوج خود رسید که سال گذشته و در ماه مبارک رمضان، آذربایجان در سوگ زلزله ای خانمان برانداز نشست و صدها هموطن ترک زبان جان خود ار از دست داده و بسیاری نیز مجروح و بی خانمان شدند.
طبیعتا انتظار این مردم از مسئولین آن بود که بلافاصله به یاری آنان بشتابند اما رییس دولت، حتی از دادن پیامی ساده هم خودداری کرد و نه تنها خود به سفر خارجی رفت بلکه مسئولینی که برای رسیدگی به مشکلات مردم بودند، نظیر وزیر راه ومسکن را بهمراه خود برد و جالب تر آنکه چند روز پس از این زلزله ناگوار، به علت فوت چاوز ضمن صدور پیام تسلیت، راهی ونزوئلا شد تا در مراسم تدفین وی شرکت کند.
اما در زلزله بوشهر روحانی که در تبلیغات انتخاباتی و سخنان پس از انتخابات خود کمترین ادعای مردم گرایی را مطرح کرده و از تبلیغات و ژستهای پوپولیستی فاصله می گرفت تنها یکروز پس از زلزه بوشهر در اولین سفر داخلی خود به این شهر سفر کرده تا در کنار مردم آسیب دیده باشد.
هرچند که مردم آذربایجان، که دهها برابر مردم بوشهر در زلزله آسیب دیدند شاید هنوز دلگیر از بی توجهی مسئولین مربوطه باشند اما حضور رییس جمهور در جنوبی ترین نقطه ایران را همانند حضور وی در کنار خود در شمالی ترین نقطه می دانند و افکارعمومی ایرانیان بخوبی دریافته است که می توان مردمی بود اما پوپولیستی عمل نکرد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com