وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

مطهری با تقدیر از عملکرد احمدی‌نژاد در پیشرفت‌های هسته‌ای که نصیب کشورمان شد، گفت: در برخی موارد نیاز است تشکر شود باید واقعیت‌ها را گفت اراده احمدی‌نژاد در پیشرفت هسته‌ای اثر بخش بود.

وی اضافه کرد: جایگاه ما نسبت به سال‌های اول انقلاب بسیار متفاوت است و غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که نقش ایران در خاورمیانه بسیار اثرگذار است و برای ایجاد ثبات در کشورهای عراق، سوریه و بحرین به وجود ایران بسیار نیاز دارند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر در شرایطی خاصی قرار داریم و باید از این فرصت به نفع خودمان بهره بگیریم.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطع ارتباط آمریکا و ایران بیان داشت: قطع ارتباط ما با آمریکا در اثر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در کشور رقم خورد که اصل این اقدام بسیار خوب بود.

*طولانی شدن قطع ارتباط با آمریکا درست نبود

 مطهری بیان داشت: آمریکا ارتباطش را با ما قطع کرد ولی طولانی شدن این قطع ارتباط به نظر من درست نبود.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها از این قطع ارتباط بر ضد کشور ما تبلیغات زیادی به کار بردند و انقلاب ما را خشن معرفی کردند و تصویری مثل القاعده از کشور ما نزد سایر کشورها ایجاد کردند.

 این استاد دانشگاه ادامه داد: مذاکرات این روزها باب گفت‌وگویی را با غرب باز کرد که ما حرف‌های‌مان را بزنیم و این مذاکرات به نفع انقلاب ما است.

*در مذاکرات از اصول کوتاه نمی‌آییم

وی تاکید کرد: در مذاکرات ما از اصولی که داریم کوتاه نمی‌آیم از حقوق به حق مردم فلسطین و دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی اظهار نظرهای اوباما که در رسانه‌ها مطرح شد اشاره کرد و گفت: اوباما برای متقاعد کردن مخالفانش مجبور است که از این‌گونه ادبیات استفاده کند و همان‌طور که ما در داخل کشور این مشکلات را داریم.

وی اضافه کرد: در مذاکرات هسته‌ای هنوز موضوعی قطعی نشده است و موارد مطرح شده تنها در حد بیانیه است و قانونی نشده است.

*2 کارت زرد نشانه اخراج نیست

این استاد دانشگاه درباره کارت زردی که نمایندگان مجلس به وزیر اقتصاد دادند و واکنش نامناسب وزیر اقتصاد گفت: مسائل مطرح شده نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد درباره اظهارات رئیس کل بانک مرکزی بود که سئوال کننده‌ها می‌توانستند به دلیل عدم ارتباط این سئوال از وزیر اقتصاد منصرف شوند و نماینده‌ها منصرف نشدند ولی عکس‌العمل وزیر اقتصاد به کارت زرد‌های نمایندگان غیرطبیعی بود.

مطهری ادامه داد: وزیر نباید کارت زردها را جدی می‌گرفت و مشکل ندارد و کارت زرد مجلس مثل کارت زرد فوتبال نیست که با دو کارت اخراج شود برای استیضاح وزیر 10 امضا لازم است.

*ظریف قدرت نظامی آمریکا را بزرگ جلوه داد

 وی در پاسخ به برخی مسائل حاشیه‌ای پیرامون وزیر امور خارجه درباره مسائل هسته‌ای و صحبت‌هایی که در امارات مطرح کرد، گفت: ظریف قبلا گفته بود که مطالب محرمانه هسته‌ای را با نمایندگان مجلس مطرح نمی‌کند و وزیر امور خارجه با این اظهار نظرها می‌خواست ناراحتی خودش را برساند.

این مسئول در ادامه بیان داشت: وزیر امور خارجه کشورمان قدرت نظامی آمریکا را بسیار بزرگ جلوه داد که این امر مورد اعتراض نمایندگان مجلس واقع شد.

مطهری درباره صحبت‌هایی که ظریف در امارات درباره قابل مذاکره بودن جزیره ایرانی زده بود، گفت: ممکن است ظریف در امارات جو گیر شده باشد و مسائلی را مطرح کند اما وظیفه نمایندگان سئوال است.

 این استاد دانشگاه درباره گزارش 100 روزه دولت در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در مجموع گزارش دولت خوب بود و باید وضع موجود را که تحویل گرفت توضیح می‌داد.

*آمارهای اعلام شده روحانی توسط نیروهای احمدی‌نژاد اعلام شد

وی بیان داشت: روحانی در این گزارش بیشتر مسائل اقتصادی و تورم را مطرح کردند برای اینکه توقعات مردم بالا نرود.

مطهری ادامه داد: رشد اقتصاد ما منفی است حرف‌های خوبی بود جا داشت که روحانی از زحمات دولت هم مسائلی را مطرح می‌کرد و عدم تقدیر از دولت عده‌ای را ناراحت کرد.

 وی درباره آمارهای مطرح شده بیان داشت: آمارهایی که دولت در گزارش 100 روزه مطرح کرد از طرف کسی در اختیار روحانی قرار گرفت که احمدی‌نژاد این فرد را منصوب کرده بود.

این مسئول گفت: احمدی‌نژاد بی‌انضباطی مالی داشت که بودجه‌ها را جابه‌جا می‌کرد ولی در جاده‌سازی و مسکن مهر کارهایی داشت و باید انصاف را رعایت کنیم.

*همراه همه نمایندگان شنود می‌شود

مطهری ادامه داد: در سیاست خارجی و فرهنگ توضیحات روحانی خوب بود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت در پاسخ به سئوال کار گذاشتن دستگاه شنود در محل کارش گفت: موبایل‌های همه نمایندگان مجلس شنود می‌شود.

وی بیان داشت: دفتر نمایندگان مجلس محل رفت و آمد بسیاری از سیاسیون است و در دفتر کار من نیز سیاسیون زیادی رفت و آمد دارند.

مطهری بیان داشت: در دفتر کار من خانواده‌های دراویش گناباد رفت و آمد دارند و خانواده‌های سیاسیون 88 به دفتر من مراجعه می‌کنند که به دلیل این رفت و آمدها به دفتر من برخی‌ها نسبت به این‌گونه ورود و خروج‌ها به دفتر من حساس شدند.

وی اضافه کرد: کسانی که دستگاه شنود در دفتر کار من کار گذاشتند برای بار دوم اقدام به کار گذاشتن دستگاه در دفتر کارم کرده بودند.

 مطهری بیان داشت: بار اول به دلیل زیرکی مسئول دفترم موفق نشدند.

وی بیان داشت: مسببان این امر حتی مسئول دفترم را تهدید کرده بودند و برای بار دوم ردپای آنها بر روی محل کارم مشخص شد که پس از بررسی دستگاه در کانال کولر جاسازی شده بود که دستگاه لو رفت.

نماینده مردم تهران در ادامه بیان داشت: وزیر اطلاعات اسامی مسببان را به من اعلام کرد.

*3 نفر در فتنه 88 مقصر هستند

مطهری در پاسخ به این سئوال که نظر شما درباره فتنه‌گران سال 88 چیست گفت: این افراد متهم به برخی اقدامات در کشور هستند.

 وی اظهار داشت: نظرم را درباره این افراد در روزهای اول هم گفتم که حصر خانگی زمان مشخصی دارد در حد 10 تا 20 روز  قابل قبول است.

نماینده مردم تهران در مجلس ابراز داشت: محبوس کردن این افراد در مدت سه سال بدون محاکمه را نمی‌پسندم و آثار خوبی برای نظام ندارد.

وی بیان داشت: یکی از این افراد حال خوبی ندارد و اگر از بین برود برای نظام هزینه دارد و اگر لازم است این افراد محاکمه شوند.

 مطهری با اشاره به اقداماتی که این افراد در عاشورا و روز دانشجو انجام دادند، گفت: تصمیم حصر طولانی مدت برای این افراد تصمیم یک‌طرفه است.

وی اضافه کرد: من معتقدم این افراد آزاد شوند و محاکمه علنی برگزار شود تا حقایق روشن شود و اگر محکوم شوند به حکم قانون کسی اعتراضی ندارد.

*محاکمه علنی فتنه‌گران

این نماینده مجلس ادامه داد: محاکمه آنها باید همزمان با محاکمه احمدی‌نژاد انجام شود و این موضوعی است که در یکی دو ماه اول بحران نیز مطرح کردم این سه نفر باید همزمان محاکمه شوند و اگر این محاکمه در کشور انجام می‌شد کار به اینجاها کشیده نمی‌شد.

وی اضافه کرد: هر سه نفر در قضیه 88 متهم هستند و بحران 88 درست مدیریت نشد و موسوی و کروبی در سال 88 کاملا بی‌گناه نیستند.

مطهری ادامه داد: موسوی تحت تاثیر احساسات گفت برنده انتخابات است ولی بحران 88 از مناظره‌ها شروع شد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: از مناظره‌ها انتقاد درستی نشد و شورای نگهبان باید درباره مناظره‌ها هشدار می‌داد و اینکه اعلام می‌شود بحران بد مدیریت شد به خاطر این چیزها است.

وی برگزاری جشن ملی را از دیگر مواردی دانست که به بحران سال 88 دامن زد.

مطهری بیان داشت: موسوی باید صبر می‌کرد اما قانع نشد و حرف مراجع قانونی را قبول نکرد.

وی بیان داشت: در مناظره تنها بود و این طور تشخیص داد که اعتراض کند و شورای نگهبان را نیز بی اساس تشخیص داد، با همه این تفاسیر باید حرف‌های آنها نیز مطرح شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نوع رفتاری که شد موسوی و کروبی را تحریک کرد و حتی در اعلام نتایج نیز برخی ایرادات وارد است.

مطهری در پاسخ به سئوال یکی دیگر از حضار که چرا در تهران مسجدی برای اهل تسنن در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: مسئله ایجاد مسجد برای اهل تسنن سال‌ها است که مطرح است و من مخالف این رویه هستم اهل سنت نیز باید یک مسجد داشته باشند اجتماع و نماز جمعه داشته باشند.

*مراقب وهابیت باشیم

وی با اشاره به سخت‌گیری‌های که دولت عربستان در قبال شیعیان در عربستان انجام می‌دهد، گفت: اگر ما نسبت به عملکرد عربستان انتقاد داریم خودمان در کشور اعمال خلاف آنها را انجام ندهیم.

 این نماینده مجلس ادامه داد: در تهران کلیسا وجود دارد و یک مسجد نیز به نام اهل تسنن داشته باشد ولی باید مراقب افکار وهابیت باشیم.

وی با اشاره به موارد اختلاف شیعه و سنی بیان داشت: ما با اهل تسنن اشتراکات زیادی داریم و باید تندروی‌ها را کنار بزنیم و رفتارمان را درست کنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به سئوال یکی از حضار درباره عملکرد دولت با شعارهای انتخاباتی گفت: در مجموع دولت عملکرد خوبی داشت و در دیپلماسی بین‌المللی جایگاه ایران را ارتقاء داد.

 وی بیان داشت: دیپلماسی با اقتصاد مرتبط است، در اقتصاد هم اگر تیم اقتصادی دولت هماهنگ‌تر بود صدای واحدی می‌شنیدیم.

مطهری بیان داشت: تسهیلات دولت در گمرک تا حدودی روند اقتصادی را روان کرد و رونق اقتصادی در کشور ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: تورم نقطه به نقطه پایین آمده است شتاب تورم کم شد و سرعت افزایش قیمت‌ها کم شده است.

 

*تک‌خوانی زنان سئوال مجلس از وزیر ارشاد

این مسئول در ادامه بیان داشت: در حوزه فرهنگ عملکرد دولت خوب بود در آزادی بیان و مطبوعات خوب عمل کرد و در برخی موارد درباره تک‌خوانی زنان مسائلی مطرح شد که مجلس از وزیر سئوال کرد.

 *رفع فیلتر فیس‌بوک

مطهری درباره رفع فیلتر از فیس‌بوک بیان داشت: برای رفع فیلتر از فیس‌بوک باید مزایا و معایب کار سنجیده شود اگر بنا است رفع فیلتر شود باید برای اعمال مجرمانه‌ای که در فیس‌بوک انجام می‌شود، ابزارهایی داشته باشیم.

این مسئول درباره حد و میزان آزادی بیان گفت: آزادی بیان را از دین یاد گرفتیم.

وی با اشاره به تحریم‌های که بر کشور ما بر اثر برخی ادبیات تند تحمیل شد، گفت: تحریم‌ها در اثر ادبیات غلط و گاهی توام با لجاجت تحمیل شد.

*پرونده با لجاجت آژانس به شورای امنیت رفت

 مطهری گفت: پرونده ما با لجاجت از آژانس به شورای امنیت رفت و نحوه برخورد ما در انتقال پرونده از آژانس به شورای امنیت بسیار اثرگذار بود و اگر برخورد ما درست بود خیلی از تحریم‌ها لازم نبود و با گفت‌وگو باید حل می‌شد.

وی در ادامه بیان داشت: در حل موضوع هسته‌ای بین دو راهی نیستیم و می‌توانیم تحریم‌ها را پشت‌سر بگذاریم و اسلام را از دست ندهیم.

*دشمن با روحیه مقاومت مشکل دارد

 این نماینده مجلس تاکید کرد: روحیه مقاومت را نباید از دست بدهیم مشکل ما با غرب مسئله‌ هسته‌ای نیست.

وی بیان داشت: مشکل ما با غربی‌ها مسئله فلسطین است، اگر ما نسبت به مسئله فلسطین بی‌تفاوت باشیم دشمن با هسته‌ای شدن ما مخالفت چندانی ندارد.

مطهری ادامه داد: تا زمانیکه روحیه مقاومت در ما وجود داشته باشد آنها با ما مشکل دارند.

وضعیت دریافت حقوق نمایندگان مجلس از دیگر مواردی بود که مطرح شد و مطهری با اصرار حضار میزان حقوق دریافتی نمایندگان مجلس را 2 میلیون 400 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ در برابر هزینه‌های دفتر نمایندگان و هزینه رفت و آمد نمایندگان به شهرستان‌ها و مهمانانی که دارند فکر نکنم زیاد باشد.

 وی درباره مبلغ دریافتی خودش گفت: من استاد دانشگاه هستم و مامور به خدمت هستم و پرداختی دانشگاه نیز روال خاص خودش را دارد.

*تصمیم حذف شعار مرگ بر آمریکا با مردم است

نماینده مردم تهران درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا گفت: حذف و یا ادامه شعار مرگ بر آمریکا را برعهده مردم بگذاریم به مردم نمی‌توانیم دستور بدهیم که بر علیه آمریکا شعار بدهند مردم رفتار آمریکا را ببینند درباره آن تصمیم می‌گیرند.

 مطهری در پاسخ به این سوال که چرا از مواضع اصلاح طلبان حمایت می‌کند و مخالف حضور زنان در جامعه است، گفت: در حوزه سیاست، حقوق شهروندی و آزادی بیان مواضع من به اصلاح طلبان نزدیک است.

وی بیان داشت: در بعضی مسائل نظیر حجاب ضوابط شرعی و احکام اسلام وجود دارد که نمی‌توانیم از خودمان در این امر مایع بگذاریم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در مسئله پوشش پای احکام اسلام در میان است.

*دیوارکشی بین اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارم

 وی ادامه داد: در بحث اصولگرا و اصلاح‌طلب خودم هم نمی‌دانم چه کاره هستم ولی دیوارکشی بین اصلاح‌طلب و اصولگراها را قبول ندارم.

نماینده مردم تهران با اشاره به مسائل مربوط به ستار بهشتی، گفت: برخی‌ها معتقد بودند که مسائل مربوط به ستار بهشتی نباید این طور مطرح می‌شد.

وی اضافه کرد: من معتقد بودم که باید این مسائل مطرح شود که تکرار نشود و اصلاحات مربوط به نظام را باید از خودمان شروع کنیم و رویه کم‌کم اصلاح شود.

*درباره بسیج باید قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم

مطهری در ادامه به موضوع بسیج و مسائل مطرح شده درباره آن اظهار داشت: درباره بسیج باید قضاوت منصفانه داشته باشیم و درباره بسیجی که با ریش و لباس در محافل حضور می‌یابد نباید به بگوییم ریاکار است.

وی ابراز داشت: تظاهر و ریا به آسانی قابل تشخیص نیست و کسی منکر خوبی‌های بسیج در جامعه نباید باشد.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: در فتنه 88 نباید از بسیج برای کنترل آشوب استفاده می‌شد، مدیران بحران در به کارگیری از بسیج در فتنه 88 اشتباه کردند.

مطهری بیان داشت: جامعه ما در فتنه 88 دو قسمت شده بود و تشخیص حق از باطل بسیار سخت بود و در این عرصه بسیج که نیروی مردمی بود نباید وارد میدان می‌شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:علی مطهری,احمدی نژاد,انرژی هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com