وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

زمانیکه جان بولتون و تندرویهای ایرانی می گویند، ناراحتند، به نظر اقدامی درست و صحیح صورت گرفته است.

در اردوگاه نومحافظه کاران واشنگتن، جنگ طلبان نگرانند که توافق شش ماهه تحریم ها علیه ایران را کاهش دهد.

تندروهای ما نیز از این مسئله خشمگینند که با غنی سازی اورانیوم در ایران موافقت شده است.

تندروهای ما و ایران اشتراکات بسیاری دارند. هر دو غرب و ایران را درگیر مبارزه و جنگی بر سر موجودیت و به دور از دیپلماسی می بینند.

تندروهای ایران معتقدند که هدف امریکا براندازی حکومت در ایران است و تندروهای امریکا پنهان نمی کنند که این دقیقا همان است که آنها می خواهند.

بنابراین هر دو مصالحه و تسلیم را یکسان می دانند.

تندروهای آمریکا دائما می گویند که توافق ژنو درست به مانند توافق مونیج هتیلر است.

از نگاه تندروهای آمریکا، نقش ایالات متحده در خاورمیانه حول محور اسرائیل می چرخد. آنها نیز ارزش ها و منافع اسرائیل را مهمتر از امریکا و نیز نتانیاهو را مدافع قابل اعتماد تری برای امنیت امریکا در مقابل اوباما می دانند.

در امریکا جنگ طلبان نگران از دست دادن نفود خود در مقابل رئیس جمهور جنگ گریزی هستند که حمایت افکار عمومی نگران از جنگ را با خود به همراه دارد. در ایران، تندروها با افزایش کلافگی جوانان روبرو هستند.

در امریکا جنگ طلبان هنوز نفود خود را دارند چراکه هیچ شخصیت سیاسی نمی خواهد به عنوان فردی با موضع نرم در قبال ایران دیده شود.

تندروهای ایران و آمریکا به یکدیگر نیاز دارند تا روایت خاص خود از اینکه دنیا چگونه کار می کند را حفظ کنند.

بنابرین شکست مذاکرات می تواند انها را شاد و ذوق زده کند. تندروهای امریکا از این جهت شاد می شوند که اسرائیل می تواند به تهدید بمباران ایران ادامه دهد و تندروهای ایران از این جهت ذوق زده می شوند که می توانند خود را در کانون توجهات ببینند.

اکنون، تندروهای ما مشکل بزرگتری نسبت به ایران محسوب می شوند. اکنون تحرکات جدیدی در کنگره به منظور تصویب تحریم های جدید شکل گرفته است که به طور موثری خرابکارانه است.

اقدام آنها موقعیت پرزیدنت روحانی را در ایران با مشکل مواجه می کند.این تلاش همچنین کمکی که اوباما به سختی از سوی قدرت های جهانی دریافت کرده  را به خطر می اندازد.

در حقیقت، در پوشش فشار برای ایجاد بهترین توافق ممکن، به کسانی که خواهان هیچگونه توافقی نیتسند لطف می شود. خطر آن است که اگر تندروهای ما توافق را از بین ببرد ایران خواهد گفت: حالا که ما با ترمز کردن به جایی نرسیدم باید گاز بدهیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 23 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com