وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نباید فرزندآوری را شوخی گرفت گفت: زمانی را باید به یاد آورد که جمعیت نوزده میلیون شود، متاسفانه این آسیب بر اثر تبلیغات سوء و سیاست آمریکایی، اروپایی و اسرائیلی مبنی بر عدم رشد کشورهای جهان سومی بوده است.

وی افزود: غربی‌ها با تبلیغات خود رایگان، زنان و مردان را عقیم کرده بطوری که الان چند میلیون زن و مرد،عقیم مصنوعی در جامعه وجود دارد. متاسفانه فریب غربی‌ها را خوردیم ، من علناً عرض می‌کنم طبیبی که مخفیانه این کار را انجام می‌دهد، جنایت کرده و باید تحت تعقیب قرار گیرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید عواملی را که جامعه را به این جا کشانده مورد بررسی قرار گیرد و عوامل تشویقی را نیز در نظر گرفته شود.

مکارم شیرازی اظهارداشت: همیشه درد را بیان می‌کنیم باید ریشه‌های درد و درمان را در نظر گرفته و مورد توجه قرار گیرد الان وظیفه شرعی است. تک فرزندی بلایی برای خانواده‌ها است، روانشناسان بیان می‌کنند ، هرچه خانواده‌ها درای تک فرزندی باشند، فرزند خشن و پر توقع بار می‌آید، ودر آینده نیز در جامعه سرکش و خشن و مضر برای آن جامعه است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: باید به عنوان وظیفه شرعی دانست، و مشکل دوم هرچه قدر فرزندآوری کم شود جامعه پیر می‌شود ، و افراد مسن نیز بازدهی کم ، هزینه زیادی برای جامعه و آفت بزرگ است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مساله فرزند آوری جدی است که باید به مردم برسانند ومردم را با وظیفه شرعی آشنا کرد.

مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به روایتی از امام هادی (ع) اظهارداشت: یکی از اصحاب نزد امام هادی(ع) فرزند خود را سرزنش کرد که امام(ع) در واکنش به عمل این شخص فرمودند: نافرمانی وبد بودن، فرزندان مانند کسی است که فرزند خود را از دست داده باشد، که باید در رابطه با ارتباط والدین با فرزندان صحبت شود.

وی افزود: در عصر کنونی ارتباط خیلی از والدین با فرزندان بهم خورده و ارتباط خوبی با هم ندارند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد:تفاوت فرهنگی بین پدر و مادر و فرزندان موجب شده که همدیگر را خوب درک نکنند، این در حالی است که اگر همدیگررا تحمل کنند، مشکلات حل خواهد شد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مطلق نگری از طرف والدین و فرزندان موجب اختلاف آنها می‌شود، قرآن کریم در خصوص احترام پدر و مادر سنگ تمام گذاشته است.

مکارم شیرازی اظهارداشت: بعد از عبودیت و پرستش خدا نیکی به پدر مادر مورد تاکید قرآن است.

او افزود: در برابر پدر مادر تواضع و کوچکی از خود نشان دادن باید در راس کارهای فرزندان باشد ، حتی پدر و مادرانی که از دنیا رفته باید مورد توجه فرزندان قرار گیرند. انسان نباید فراموش کند، روزی خود پدر یا مادر خواهد شد، همان انتظاری که از فرزندان دارند، باید با پدر و مادر خود داشته باشند و این را نیز بدانند کسانی که با پدران خود سخت گیری کنند گرفتار بد رفتاری فرزندان خود می‌شوند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: والدین در امر ازدواج فرزندان نباید سخت گیری کنند، نمی شود انتظار معدل بیست را از یک شخص داشت،باید با مدارا کرد و گرفتن قدر مشترکات بتوانند به راحتی زندگی کنند. امیدواریم کسانی که تبلیغ می‌روند این مسایل را برای خانواده‌ها مطرح کنند.

ایرنا هم نوشت: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید تصریح کرد: سیاست کاهش جمعیت و تبلیغ آن آمریکایی و اسراییلی و دامی برای کشورهای جهان سوم است.

وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه برخی تلاش دارند تا جمعیت کشور را کاهش دهند افزود : باید جامعه نسبت به این توطئه غربی هوشیار باشد.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: تلاش ها برای جلوگیری از بارداری و تولید نسل باید متوقف شده و این اقدامی غیرقانونی است و پزشکانی که این کار را انجام دهند باید تحت تعقیب قانون قرار گیرند.

وی گفت: براساس آمارهای موثق مراکز معتبر، رشد جمعیت کشور کمتر از دو درصد است و جامعه ایران رو به سالخوردگی می رود که تهدیدی بزرگ برای پیشرفت کشور است.

آیت الله مکارم شیرازی بر تشویق جامعه برای تولید نسل تاکید کرد و اضافه کرد: داشتن تک فرزند برای خانواده ها آسیب های زیادی دارد و زمینه توقع و خودخواه شدن تک فرزند را فراهم می کند و این جامعه را در آینده دچار مشکل می کند.

وی به روابط فرزند با پدر و مادر و ضرورت توجه به آن در اسلام اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات مهم جامعه امروز تفاوت فرهنگی و زمانی والدین با فرزندان است که موجب فاصله گرفتن آنان از یکدیگر شده و طرفین درکی از یکدیگر ندارند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: والدین دارای فرهنگ سنتی بوده و فرزندان با فرهنگ مدرن که آمیخته با تکنولوژی است بزرگ شده اند اما طرفین برای رسیدن به درک مشترک باید تلاش کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت والدین از سوی فرزندان گفت: اشتراک در اصول فکری و تفاهم و کنار آمدن با یکدیگر در فروع به حل مشکلات بین فرزندان و والدین کمک زیادی می کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی سختگیری های بی مورد والدین نسبت به فرزندان افزود: والدین از سخت گیری های بی مورد به خصوص در امر ازدواج در عین در نظر گرفتن مصلحت فرزندان، خودداری کنند.

وی از علما و مبلغان دینی دهه سوم ماه صفر خواست برای اصلاح روابط والدین و فرزندان در خانواده تلاش کرده و نکات دینی و اسلامی را به آنان یادآور شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com