وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

نیویورک تایمز نوشت: هفته پیش شعارهایی در مورد موسوی و کروبی در فضای تالار دانشگاه شهید بهشتی داده شد و دانشجویان در رابطه با آنها درخواست هایی را از حسن روحانی مطرح کردند.

انعکاس : روز سه‌شنبه ۹ سیاستمدار،‌ فعال و روزنامه‌نگار نامه‌ای سرگشاده به روحانی نوشتند و از او خواستند اقدامات لازم را برای رفع حصر خانگی آقای موسوی و کروبی انجام دهد. این نامه که در صفحه اول روزنامه اعتماد ظاهر شد به او هشدار داد که در بند گذشته نباشد و او را تشویق کردند اتحاد ملی را بالا ببرد.

برای روحانی که وعده‌های انتخاباتی او نه فقط حل مسئله هسته‌ای بلکه کاهش محدودیت‌های آزادی شخصی نیز بود،‌ درخواست‌ها برای آ‍زادی این دو، آزمونی بزرگ خواهد بود. او در عین این‌که باید هواداران اصلاح‌طلب خود را ناراحت نکند باید مراقب باشد اصولگرایان که پیشاپیش لب به انتقاد از او گشوده‌اند نیز بیش از اندازه از خود نراند.

انتخاب روحانی به ریاست‌جمهوری در ماه ژوئن و توافق موقت هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی پویایی سیاسی در ایران را تغییر داده و به صدای‌های خاموش فرصتی داده که صدای خود را برای تغییرات داخلی بلند کنند.

محمد ۲۰ ساله دانشجوی فلسفه می‌گوید: “دیگر از شعار دادن نمی‌ترسم. جو ایران تغییر کرده. حالا می‌خواهیم نتایج آن تغییرات را ببینیم.”

اصلوگرایان نیز از تریبون نماز جمعه و رسانه‌های دولتی استفاده کرده‌اند و گفته‌اند که “رافت اسلامی” شامل حال دو رهبر مخالفان شده است.

هفته گذشته دانشجویان هر دو جناح در مراسم روز دانشجو که روحانی در آن سخنرانی می‌کرد شعارهای خود را می‌دادند.

روحانی با اشاره به این‌که دولت به تنهایی نمی‌تواند رفع حصر کند گفت: “دولت به تمام وعده‌هایی که به مردم داده پایبند است،‌ اما برای رسیدن به اهدافمان به اجماع داخلی نیاز داریم.”

امیر محبیان تحلیلگر سیاسی می‌گوید: “می‌خواهند روحانی بین اصلاح طلبان و تندروها یکی را انتخاب کند. اما روحانی می‌فهمد که حفظ توازن سیاسی در مورد این مسئله خاص بسیار سخت خواهد بود.”

اصولگرایان که پس از شکست در انتخابات سکوت کرده بودند شروع به صحبت در مورد تغییرات داخلی کرده‌اند و می‌گویند شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر مسدود باقی خواهد ماند و پلیس اخلاقی هم به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

حمیدرضا ترقی فعال سیاسی نزدیک به رهبران ایران می‌گوید: “اصلاح‌طلبان به دنبال گرفتن امتیاز سیاسی هستند. آنها خود را گول می‌زنند چون هیچ تغییری در وضعیت رهبران فتنه صورت نخواهد گرفت.”



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com