وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

*هیچ‌کس حق انحلال مجلس را ندارد

جلالی در ادامه در خصوص مواضع اخیر حجاریان مبنی بر برخورداری دولت از اختیار انحلال مجلس و تبعات چنین تفکری خاطرنشان کرد: این مباحث کاملا حاشیه‌ای و غیراصولی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: طرح چنین مسائلی در زمانی که کشور به همبستگی ملی و پرهیز از حاشیه‌سازی نیاز دارد، به مصلحت کشور نیست چرا که مجلس رکن مهم در نظام جمهوری اسلامی است و هیچ‌کس حق انحلال آن را ندارد.

وی ضمن انتقاد از طرح چنین مسائلی از سوی این جریان، تصریح کرد: نمی‌شود اگر ذائقه سیاسی فردی با پارلمان همخوانی نداشت چنین مسائل غیر اصولی را مطرح کند.

**اختلاف مجلس و دولت از موارد دموکراسی است

 جلالی درباره هدف اصلاح‌طلبان از طرج چنین موضوعاتی در کشور گفت: دولت و مجلس در حال حاضر از روابط بسیار خوبی برخوردار هستند چرا که هر دو دلسوز کشور هستند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس در عین حال اظهار داشت: ‌البته ممکن است دولت و مجلس نسبت به یکدیگر نقد و با هم اختلاف نظر  داشته باشند اما این از موارد دموکراسی بوده و قابل خدشه نیست.

*دوسال و نیم از عمر مجلس نهم همزمان با دولت روحانی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اظهارات اخیر یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در سیستان و بلوچستان و ورود زودهنگام به مباحث انتخاباتی تصریح کرد: از عمر مجلس نهم حدود یک سال و نیم گذشته و دو سال و نیم دیگر از عمر این مجلس همزمان با این دولت است، لذا اگر قرار باشد هر روز با طرح مباحث انتخاباتی جو جامعه را به سمت همکاری پیش نبریم قطعاً به ضرر کشور است.

وی ادامه داد: همه قومیت‌ها در ایران اسلامی محترم هستند اما ما بحث قومیت نداریم بلکه بحث ملیت ایرانی مطرح است و همه اقوام ایرانی از حقوق خود در قانون اساسی برخوردارند.

جلالی با بیان اینکه نباید بحث زودهنگام انتخابات از سوی مسئولان کلید بخورد، یادآور شد:‌ هرکس دلسوز کشور است باید تلاش کند با آرامش، مشکلات اصلی مردم یعنی مسائل معیشتی، اقتصادی و موانع تولید را رفع کند.

*طرح زودهنگام مسائل انتخاباتی، ذهنیت مسئولان را از مسائل اصلی منحرف می‌کند

این نماینده مجلس با اشاره به لزوم هم‌اندیشی کارشناسان و نخبگان با مجلس و دولت برای تقویت راهکارهای تولید، ریشه‌کن کردن بیکاری و بهبود معیشت مردم تصریح کرد: مسئولان باید بتوانند رضایت مردمی که صاحب این انقلاب و ارباب مسئولان هستند را جلب کنند.

وی در پایان یادآور شد: بنابراین طرح زودهنگام مسائل انتخاباتی، ذهنیت مسئولان را از مسائل اصلی کشور به موضوعات غیراصلی و حاشیه‌ای منحرف می‌کند که به نفع کشور نخواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:جلالی,مجلس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com