وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش رویداد، پس از مرگ دو ولی‌عهد شاه سعودی در کمتر از 8 ماه و انتشار شایعاتی در خصوص وخامت حال شاه سعودی، دیوان سلطنتی سعودی امروز (یکشنبه 8 جولای/18 تیرماه) در بیانیه‌ای مرگ شاهزاده محمد بن سعود بن عبدالعزیز را که برای درمان خارج از عربستان به سر می‌برد اعلام کرد.

پایگاه خبری الیوم السابع اعلام کرد: دیوان سلطنتی عربستان با اعلام این خبر افزود که محمد بن سعود فردا دوشنبه در ریاض پایتخت عربستان تشییع می‌شود.

شاهزاده محمد بن سعود بن عبدالعزیز آل سعود پسر سوم ملک سعود بن عبدالعزیز آل سعود بود که متولد سال 1919 و از شاهزادگان نسل سوم بود.

این شاهزاده سعودی در سال 1941 وزیر دفاع، هواپیمایی و بارزس کل عربستان پس از برادرش شاهزاده فهد بن سعود بن عبدالعزیز بود و در همان سال پدرش او را رئیس گارد سلطنتی عربستان کرد.

او از سال 1986 عهده‌دار امارت منطقه الباحه در جنوب غرب عربستان تا سال 2010 بود. بر اساس حکم پادشاه در سال 2010 از این منصب برکنار شد. دلیل این برکناری وضع سلامت و جسمانی او اعلام شد و برادرش مشاری بن سعود جانشین او شد.

این شاهزاده سعودی صاحب انواع طرح‌های ساخت و ساز، صنعتی، سرمایه‌گذاری و هتل‌های مختلف در عربستان و خارج از آن بود و بار برخی تاجران عربستان در داخل و خارج شراکت داشت.

وی همچنین عضو هیئت بیعت عربستان سعودی نیز بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com