وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

جدیدترین دو ماهنامه اجاره‌ای «اندیشه پویا» (آذر و دی ۱۳۹۲) با مطالبی از ۵ عضو بنیاد اشرف پهلوی، نویسندگان حامی بهایی مقیم خارج کشور و فعالان روزنامه‌های زنجیره‌ای منتشر شد و در آن از رژیم پهلوی تجلیل گشت.
«محمد توکلی طرقی»، «علی قیصری»، «تورج اتابکی»، «فرزین وحدت»‌ و «افسانه نجم‌آبادی» از فعالان برجسته بنیاد اشرف‌پهلوی هستند که در این شماره «اندیشه پویا» مطالبی از آنها علیه «جلال آل‌احمد» و کتاب «غرب‌زدگی» به چاپ رسیده است. (بنیاد مطالعات ایران) متعلق به اشرف پهلوی در دهه ۱۳۶۰ و با حمایت اندیشکده‌های مرتبط با سیا فعالیت‌های خود را آغاز کرد. «محمد توکلی طرقی» سردبیر دوره جدید فصلنامه «ایران نامه» (نشریه بنیاد اشرف پهلوی) از نویسندگان این شماره اندیشه پویا و از حامیان فرقه بهائیت است و در تیر ماه ۱۳۹۰ همایشی را در دفاع از این فرقه و با حضور پژوهشگران اسرائیلی در دانشگاه تورنتو برگزار کرد.

در این شماره اندیشه پویا مطالبی با هدف ستایش از سیاست‌ها و عملکرد رژیم پهلوی منتشر شده است. برای نمونه «مقصود فراستخواه» دبیر تحریریه روزنامه خرداد به مدیر مسئولی عبدالله نوری در دهه ۱۳۷۰ در یادداشتی می‌نویسد: «حکومت پهلوی در دهه چهل خیلی کارها کرد. اما مگر حکومت برای چیست؟ غیر از این است که باید کار کند؟ حکومت نه تنها باید کارهای خوب بکند بلکه باید این کارهای خوب را، خوب نیز انجام بدهد... کارنامه دهه چهل حکومت ایران حاوی کارهای خوب بود.»
«بهرام بیضایی» از دیگر حامیان فرقه بهائیت است که به گفت‌وگوی اختصاصی با این نشریه پرداخته است. بیضایی که اکنون در آمریکا به سر می‌برد و با «عباس میلانی» (ضد انقلاب فراری) همکاری می‌کند. «نوشین احمدی‌خراسانی» (از فمنیست‌های لائیک فعال در فتنه ۸۸) در مقاله‌ای به این موضوع که «فمنیست‌ها درباره مادری کردن چه گفته‌اند و می‌گویند؟» پرداخته و وظیفه مادری را امری مقدس و دارای فضیلت نمی‌داند.
«داریوش آشوری» از جمله مبلغان صهیونیسم سیاسی است که در «اندیشه پویا» مقاله «یاد کردی دیگر از فردید» را علیه تفکرات «سیداحمد فردید» (فیلسوف متمایل به انقلاب اسلامی) نوشته است. مقالات آشوری که در عصر پهلوی در مجله فردوسی و در حمایت از صهیونیست‌ها خصوصاً در ماجرای جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائیل منتشر می‌شد، با اعتراض و مخالفت جلال آل‌احمد و دکتر شریعتی روبرو بوده است. آشوری در ادامه زنجیره مقالاتی که علیه «سید احمد فردید» در این نشریه منتشر شده، فردید را فیلسوفی می‌داند که «تنها گروهی از جوانان انقلابی با رگ و ریشه اسلامی» شیفته او شدند.
«آیدین آغداشلو» نیز در گفت‌وگو با این نشریه آل‌احمد را روشنفکری «اغواگر» و «بی‌انصاف» می‌خواند و می‌گوید که جلال «ملغمه‌ای بود از تضادها و تناقض‌ها یک سید جوشی بود که ادبیاتش اگر ادبیات نفرت نبود، فراتر از ادبیات خشم هم نمی‌رفت.» همچنین اندیشه پویا در مطلبی که «مرتضی مردیها» (از چهره‌های چپ آمریکایی وگردانندگان روزنامه‌های زنجیره‌ای عصر اصلاحات) آن را ترجمه کرده، از «دیوید هیوم» فیلسوف ملحد انگلیسی با عنوان «فیلسوف بافضیلت» یاد کرده و کوشیده تا «مبانی اخلاق» را به روایت هیوم در ذهن مخاطبان خود نهادینه سازد.
فعالیت روزنامه‌نگاران و نویسندگان فراری، متمایل به سلطنت‌طلبان مقیم خارج از کشور در نشریات زنجیره‌ای و اجاره‌ای اندیشه پویا، مهرنامه، تجربه، بخارا، نسیم بیداری، آسمان، آسیا و... در ماه‌های گذشته تشدید شده و این در حالی است که هیئت نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد به عنوان متولی این حوزه، سکوت زیانبار و قابل تاملی را در پیش گرفته‌اند و همین رویه کار را به جایی رسانده که در برخی نشریات به صراحت از رژیم منحوس پهلوی ستایش می‌شود. از دیگر سو، با توجه به نص صریح قانون مطبوعات لازم است تا مدعی‌العموم در برابر چنین رویه بیماری به تکالیف قانونی خود عمل کند و با اعلام جرم علیه این نشریات، مانع از احیاء‌«پایگاه‌های دشمن»‌در کشور شود.
گفتنی است در اردیبهشت ۱۳۷۹ و پس از اقدامات روزنامه‌های زنجیره‌ای در شبه‌افکنی‌های مکرر علیه مبانی اسلام و انقلاب، مقام معظم رهبری این دست از مطبوعات را «پایگاه‌های دشمن» نامیدند و قوه قضائیه بسیاری از آنها را توقیف کرد، اما گردانندگان همان نشریات اکنون به احیاء کارتل مطبوعاتی خود روی آورده‌اند.
گفتنی است موج جدیدی از ابتذال مطبوعاتی در «نشریات زرد» مانند «حاشیه»، «هنر هفته»، «سرزمین پویا»، «عنوان»، «چلچراغ» و... در استفاده ابزاری از تصاویر زنان و خبرسازی از زندگی خصوصی چهره‌های اجتماعی و... به راه افتاده است که کیهان در آینده به تحلیل ابعاد مختلف این پدیده زیانبار خواهد پرداخت.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 1 بهمن 1392برچسب:اندیشه پویا، بهاییت، بهایی، تریبون، بها الله، , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com