وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اکرم محمدزادگان با اشاره به تأکید دین اسلام بر ضرورت رعایت حدود شرعی عفاف در میان بانوان گفت: در این راستا لازم است تا ضمن فرهنگ‌سازی مناسب و غنی از بروز شبیخون نرم در جامعه جلوگیری کرده و ارتقای معنوی و تعالیم دینی را در اولویت قرار داد و دنبال کرد.

محمدزادگان با بیان اینکه تلاش برای گسترش عفاف بین دختران و بانوان باید در اولویت قرار گیرد، افزود: در این راستا مدارس و دانشگاه‌ها باید ضمن گسترش فرهنگ حجاب بین بانوان از تخریب فرهنگی جلوگیری کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان بویین زهرا ادامه داد: با توجه به رواج افسار گسیخته شبیخون نرم دشمنان، نیاز است تا امروز ضمن تعالی بخشی به دختران و بانوان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و ضد فرهنگی تلاش کرد.

محمدزادگان با تأکید بر اینکه ساختارها و چارچوب‌های حضور بانوان در اجتماع باید تعریف شود، گفت: حضور بانوان و دختران در مراکز اجتماعی و دینی با رعایت کامل حدود شرعی و دینی بلامانع است.

این مسئول ادامه داد: تحصیل بانوان در حوزه‌های علمی نیز در گسترش روحیه دینی و اعتقادی تأثیرگذار است که به تازگی در استان قزوین نیز با رشد قابل توجهی روبه‌رو بوده است.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران بویین زهرا به رواج برخی از ناهنجاری‌های ضد اجتماعی و فرهنگی از سوی دشمنان به ویژه در بخش عفاف و حجاب تصریح کرد: ترویج حجاب بین دختران و بانوان باید به صورت تدریجی و همراه با سازوکارهای مناسب انجام شود.

محمدزادگان اهمیت کارهای فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر گسترش مسئله امر به معروف و نهی از منکر برای آگاه سازی از آسیب‌های اجتماعی مورد اهمیت است.

تربیت بانوان در مراکز دینی و تشویق آنان برای گرایش و شرکت در محافل فرهنگی به عنوان یکی از راهکارها برای فروکش کردن پدیده‌های ناهنجار است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در این خصوص اظهار داشت: با استفاده اقشار مختلف جامعه از لباس‌های اسلامی و ایرانی فرهنگ حجاب و عفاف به نحو مطلوبی در جامعه ترویج داده می‌شود.

طاهره بیگم سیدی با بیان اینکه با تعریف درست از مد، می‌توان لباس‌هایی برای آحاد جامعه فراهم کرد که ریشه در فرهنگ، سنن و آیین ایرانی داشته باشد، ابراز کرد: با تحقق این هدف لباس‌های اسلامی و ایرانی در جامعه بین مردم نهادینه می‌شود.

وی یادآور شد: مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به مد و لباس اسلامی داشته باشند و در راستای اشاعه این فرهنگ در جامعه تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه لباس‌های اسلامی و ایرانی ریشه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران دارند، گفت: این لباس‌ها از تنوع بسیاری برخوردارند که باید با طراحی مناسب بتوان سلیقه‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان پوشاک را تأمین کرد.

سیدی با اشاره به اینکه لباس‌های اسلامی و ایرانی می‌تواند جایگزین مناسبی برای لباس‌های فرهنگ بیگانه در جامعه باشد، بیان کرد: لباس‌های اسلامی و ایرانی دارای تنوع مدل و رنگ‌بندی‌های زیبایی هستند که آحاد جامعه به‌ خصوص زنان و دختران به نحو مطلوب می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

سیدی با بیان اینکه تشکیل کمیته ساماندهی مد و لباس از مهم‌ترین وظایف دفتر امور بانوان در سال جاری است، اظهار کرد: این کمیته با هدف ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اسلامی در سال جاری در استان قزوین تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه دفتر امور بانوان استانداری قزوین با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در سال جاری کمیته ساماندهی مد و لباس را تشکیل دادند، گفت: این دو نهاد با برگزاری نشست‌هایی به توافق رسیدند که به طراحان لباس در استان قزوین برای ارسال آثار مد و لباس ایرانی و اسلامی فراخوان داده شود.

سیدی اضافه کرد: در این فراخوان دفتر امور بانوان استانداری قزوین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان شاخص‌های مد و لباس اسلامی و ایرانی را برای طراحان مد و لباس در استان قزوین تعریف و تعیین کرده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: طراحان مد و لباس در استان قزوین براساس شاخص‌های مد و لباس اسلامی و ایرانی می‌توانند آثارشان را به دبیرخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

این مقام مسئول گفت: به مناسبت روز عفاف و حجاب داوران مربوطه آثار مد و لباس که توسط طراحان به دبیرخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده را بررسی و داوری کرده و از بین همه آثار ارسال شده برترین آنان را انتخاب کردند.

سیدی اظهار کرد: آثار برگزیده مد و لباس اسلامی و ایرانی توسط طراحان استان قزوین برای تولید به تولیدکنندگان پوشاک داده شد تا با تولید این لباس‌ها اقشار مختلف جامعه به خصوص زنان و دختران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه تنوع‌‌طلبی و نوگرایی از خصلت‌های هر فردی است، یادآور شد: هر ساله دانشجویان بسیاری در رشته طراحی و دوخت لباس فارغ‌التحصیل می‌شوند که با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب می‌توان از این سرمایه‌های انسانی برای طراحی مد و لباس اسلامی و ایرانی به نحو مطلوب استفاده کرد.

در حال حاضر استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های ویژه فرهنگی نیازمند نگاه ویژه به عرصه بانوان و دختران است.

حسن کاشی مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز در جلسه اخیر کمیته تخصصی عفاف و حجاب استان قزوین گفت: مراکز دانشگاهی و عمومی قزوین از لحاظ رعایت عفاف و حجاب سالم‌سازی می‌شوند.

بی‌تردید درخشش و کسب موفقیت‌های بانوان و دختران محصل و دانشجو در میادین علمی و فرهنگی سندی برای حضور این قشر در فعالیت‌های اجتماعی است که با افزایش رویکردهای حمایتی و افزایش حجاب و عفاف توسعه می‌یابد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 7 بهمن 1392برچسب:بی عفتی,بی عصمتی,فحشا,منکرات,ماهواره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com