وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی با اشاره به سه شعار اصلی «جمهوری اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» که تبدیل به نماد جمهوری اسلامی شده است، گفت: یکی از تلخ‌ترین موضوعاتی که در دوره سلطنتی وجود داشت، پذیرش دخالت بیگانگان است. دخالت بیگانگان مسئله‌ای بد است، اما بدتر از آن پذیرش این دخالت است که متاسفانه مسؤلین آن دوران این دخالت را پذیرفته بودند. اینکه تصمیم برای کشور را فراتر از مرزهای آن بگیرند و مسؤلان آن متکی به نظر بیگانگان باشند، بسیار ناگوار است و در پرونده تاریخی دوران سلطنتی از 1320 تا دوره ملی شدن نفت و حتی فرار شاه و تا آستانه انقلاب، قدرت تصمیم‌گیری در دست آنها نبوده و این کشورهای خارجی بوده‌اند که تصمیمات را می‌گرفتند و متاسفانه این ویژگی و رفتار در آن زمان کاملا ملموس بوده و حتی شخص شاه منتظر دستور سفیر انگلیس یا آمریکا برای تعیین تکلیف یک فرد یا یک وزیر بوده است و این شرایط برای مردم کاملا ملموس و قابل درک بوده و استقلال به عنوان یک شعار کاملا برای مردم اهمیت ضرورت پیدا می‌کند.

وی افزود: در فضای پس از انقلاب که این شرایط تغییر کرده، فضای بسیار خوب برای مسؤلان به وجود آمده و مسؤلان به صورت مستقل تصمیم‌گیری می‌کنند و دیگر چنین خفتی را در تصمیم‌گیری نداریم. در شرایط فعلی سرنوشت کشور هر چه که باشد، در داخل تصمیم‌گیری می‌شود و توده‌های مردم در جریان این تصمیم‌گیری هستند و همین توده‌ها، آزادی را کاملا درک می‌کنند. وی افزود: همه مردم متفق هستند که جامعه از نبود آزادی سیاسی در آن دوران رنج می‌برده و در عوض تنها برخی گروه‌های مذهبی افراطی نظیر بهائیت، آزادی‌های نسبی داشته‌اند. وی اضافه کرد: باید درد مردم در زمان انقلاب را که چرا انقلاب کردند، در این سال‌ها باز هم نشان دهیم و وجه دیگر انقلاب یعنی جمهوری اسلامی و همگانی بودن حکومت را با مقید بودن و ارزش‌های اسلامی مد نظر قرار دهیم.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تاکید کرد که درگیری در کارهای روزمره، انسان را از واقعیت‌ها و فلسفه وجودی خود بازمی‌دارد و باید نسبت به چنین تغییراتی در جامعه حساسیت بیشتری داشت. نوه حضرت امام خمینی (ره) اضافه کرد: یکی دیگر از ابعاد خدمت‌رسانی به مردم همین نگاه همه‌ جانبه‌نگر به خدمت است و شهرداری تلاش‌های خوبی در سال‌های اخیر داشته و اگرچه اشتباهات و کاستی‌هایی صورت می‌گیرد. اما در مجموع نشان از تلاش خوب آنها دارد. وی افزود: در دوره جدید که شورای شهر تهران با ریاست آقای مسجدجامعی شکل گرفته، باید توجه بیشتری به بعد فرهنگی شهر و شهرسازی صورت گیرد و این ابعاد پررنگ‌تر شوند.

وی تاکید کرد که بعد اسلامی انقلاب در تهران بسیار مهم است و تهران باید به عنوان شناسنامه کشور دیده شود و این شناسنامه تهران باید کاملا در دسترس قرار گیرد. سید حسن خمینی تاکید کرد که توجه به روابط و هنجارهای به هم تنیده شده دینی و قدیمی در تهران باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: تهران با این هویت زنده است و باید آن را حفظ کرد. وی در ادامه تاکید کرد: باید هر چه زودتر برای مسئله آلودگی هوای تهران چاره‌ای اندیشید و افزود: هوای تهران، هوای نامساعدی است و تنها این چند روز اندکی هوا بهتر شده وگرنه ما در روزهای هفته در قم به سر می‌بریم و این دو روز آخر هفته به تهران می‌آییم اما باز هم هوای ناسالمی وجود دارد. وی با لحنی طنز‌آلود گفت: بهتر است این پنکه‌ای که برای هوای تهران گذاشته‌اید را هر روز روشن کنید تا هوا بهتر شود.  تیم تهران‌گردی در ادامه این بازدید از کوچه‌های اطراف محله جماران، مساجد و درختان قدیمی آن بازدید کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com