وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


روحانی ادامه داد: نیازی به تاکید ندارد که اولین منشور حقوق بشر از سوی این ملت و سرزمین نوشته و به جهانیان اعلام شد. بیش از صد سال پیش و در آغاز قرن بیستم ملت ایران به عنوان پیشتاز در منطقه آرای مردم و صندوق آرا را به عنوان سرآغازی برای دموکراسی و مردم‌سالاری مدنظر قرار داد. اولین مجلس ملی در این منطقه و در ایران تاسیس شد و اولین قانون اساسی در این سرزمین به تصویب رسید. رییس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: حدود پنجاه سال پیش که مردم ایران از استبداد داخلی و مداخلات خارجی به ویژه آمریکا به تنگ آمده بودند نهضتی را آغاز کردند و در نهایت با راهبری امام خمینی (ره) به عنوان فقیهی سیاستمدار توانستند نهضت اسلامی را به پیروزی برسانند و 35 سال پیش در چنین روزهایی انقلاب بزرگ اسلامی در این سرزمین به پیروزی رسید که این پیروزی، پیروزی فرهنگ اسلامی و آزاده‌خواهی مردمانی بود که سالیان دراز تحت ستم قرا گرفته بودند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما بدون خونریزی به پیروزی رسید، افزود: درست 47 روز پس از پیروزی انقلاب، مردم پای صندوق‌ها دعوت شدند و با آرای مردم، جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد. در طول یک سال نخست، پنج بار مردم پای صندوق رای حضور یافتند و این در تاریخ انقلاب‌های دنیا بی‌سابقه است. روحانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردم‌سالار و در چارچوب فرهنگ دینی و در مسیر استقلال، خودباوری و اعتماد ملی است، بیان کرد: سال گذشته میلادی و سال جاری خودمان مردم ایران بار دیگر حماسه بسیار بزرگی را آفریدند و در شرایطی که تحت تحریم‌های ظالمانه قرار داشتند و بدخواهان فکر می‌کردند که مردم در حال تسلیم شدن هستند، در یک انتخابات شکوهمند پای صندوق‌های رای آمدند و حماسه‌ای با حضور 73 درصدی آفریدند و در سایه این انتخابات، دولت تدبیر و امید را خلق کردند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: این دولت مصمم است که با همه کشورهای جهان در چارچوب منافع متقابل و روابط اصولی و پایدار شرایط نوینی را در روابط خارجی خلق کند. در طول شش ماه اخیر ما شاهد تحرکات جدیدی در روابط خارجی بودیم. ما آماده‌ایم در چارچوب احترام متقابل و منافع مشترک با تمام کشورها از آسیا و اروپا گرفته تا آمریکا روابط بهتری داشته باشیم، گرچه مردم ما آنچه بر آنها از آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی گذشته را از یاد نخواهند برد، اما شیوه رفتار امروز و آینده بیش از گذشته مدنظر ملت ایران خواهد بود. رییس‌جمهور تاکید کرد: در برابر احترام ملت ایران، احترام خواهند دید و در برابر حسن نیت نسبت به ملت، حسن نیت خواهند دید. ما آماده روابطی سازنده‌تر و بهتر با همه کشورها هستیم. البته برای کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی و کشورهای عضو غیرمتعهد شرایط ویژه‌ای قائلیم.

روحانی افزود: صلح و امنیت جهانی برای ما و این دولت اهمیت ویژه‌ای دارد. امحای سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه هسته‌ای در راستای امنیت جهانی از اولویت‌های دولت است. جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای و منطقه خاورمیانه‌ای عاری از سلاح کشتار جمعی جزو آرزوها و انتظارات این ملت است. بر اساس این گزارش، در این نشست که در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد در حال برگزاری است، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، سید عباس عراقچی و مجید روانچی معاونان امور حقوقی و بین الملل و اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه و تعدادی دیگر از مسئولان این وزارتخانه حضور دارند. در این مراسم همچنین حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری و رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و محمد رضا صادق مشاور ویژه رییس جمهوری شرکت دارند. قرار است در این مراسم محمدجواد ظریف و صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران (به عنوان شیخ السفرا) سخنرانی کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 21 بهمن 1392برچسب:رئیس جمهور,روحانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com