وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی در ادامه با اشاره به سهم خواهی‌هاي مطرح شده در باره اصلاح‌طلبان در دولت گفت: لازم نیست مطابق میل و سلیقه ما باشد. اما هم اینکه منطقی پیش برود و قانون رعایت شود نظر اصلاح‌طلبان واقعی تامین شده است. تامین نظر اصلاح‌طلبان این نیست که نیروهای مورد نظر در کار گماشته شوند. شاید عده‌اي نظرشان این است اما بنده این نظر را ندارم. معتقدم که اهداف انقلاب و اهداف قانون خوب اجرا شود و تبعیض و ظلم نباشد، هدف اصلاح طلبی تامین شده است.

وی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: شرایط مي‌تواند شرایط خوبی تلقی شود شرکت ما در انتخابات مجلس مي‌تواند مهم باشد. اصلاح‌طلبان حتما باید نقش ایفا کنند. اگر مرحله بررسی صلاحیت‌ها منطقی و درست طی شود و سلیقه‌ها اعمال نشود، وقتی اصلاح‌طلبان به عرصه بیایند، بدون تردید بالاترین آراء را دارند. طبق آمارهای گذشته، طیف اصلاح‌طلبان که به لحاظ طیف فکری، از ابتدای انقلاب حضور داشته است 70 درصد آرا شرکت کنندگان را در اختیار داشته اند. وقتی نامزد اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شود، نمي‌توان ارزیابی کرد چه کسی رأی بیشتری دارد. در دوره ششم مجلس، افرادی آمدند که همه مي‌دانستیم در شهر خودشان رأی ندارند. این رأی آنها به این جهت بود که به جای یک نامزد دو نامزد از اصلاح‌طلبان آمد و آراء تقسیم شد.

با متنوع شدن رسانه‌هاي دیجیتال امروزه چندان نیازی هم به صداو سیما نداریم

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام همچنین در پاسخ به پرسش مطرح شده پیرامون جهت گیری صداوسیما به خصوص بعد از سال 88 و اینکه چه باید کرد، سلیقه‌اي و جریانی بودن رسانه ملی را مشخص دانست که مربوط به چند سال اخیر هم نیست. متنها گاهی شدت و ضعف دارد. برخی اوقات در مسایل سیاسی خیلی شدید اما در مسایل فرهنگی مقداری آرام است. کسی هم متوجه نمي‌شود.

سیدهادی خامنه‌اي با اشاره به افرادی که در برنامه‌هاي صداوسیما حضور دارند گفت: آیا کسی دیده که حتی قبل از سال 88 در کارهای فرهنگی، آموزشی، دینی و غیردینی از طیف اصلاح‌طلبان امروزی فردی در صدا و سیما حضور داشته باشد؟ البته کار فرهنگی، غیرسیاسی است و تندروی و شدت آن را کسی حس نمي‌کند. مي‌بینید که روحانیونی به صداوسیما مي‌آیند، اما روحانیون متفاوت هستند. چرا از این طرف ( اصلاح‌طلبان ) کسی نیست و همیشه از آن طرف افرادی پیدا مي‌شوند. این جهت گیری تعریف شده و مربوط به حال هم نیست.

وی از جمله مظاهر این موضع گیری را مسایل سیاسی دانست و ادامه داد: همچنین از جمله علائمش مسایل سال 88 است. حال چه باید کرد و چه نباید کرد؟ باز هم باید کار فرهنگی کرد. مي‌توان زمینه سازی کرد و به تدریج شرایط را به گونه‌اي از بالا، وسط و پایین رقم زد که این رسانه کم کم دچار تغییر شود.

حجت الاسلام هادی خامنه‌اي با اشاره به ظهور رسانه‌هاي دیجیتال افزود: با این حال با متنوع شدن رسانه‌هاي دیجیتال امروزه چندان نیازی هم به صداو سیما نداریم. امروز، روزی است که هر کسی بخواهد در اقصی نقاط دنیا حرفش را به گوش فرد یا افرادی برساند، مي‌تواند به راحتی انجام دهد. در این شرایط چه نیازی است که دست گدایی دراز کنیم؟ ممکن است کار به راحتی نشان دادن یک تصویر از تلویزیون نباشد. این کار هم خیلی هزینه دارد. با این همه، سیستم‌هاي متکی بر اینترنت آینقدر تنوع بوده که محدودیت‌ها و مرزها را برداشته است. این امکان وجود دارد که به هر نحوی بخواهید حرفتان را بزنید.

وی گفت: البته انتقاد باید کرد، رسانه ملی که از ملت است چرا آنگونه که باید و شاید عمل نمي‌کند؟ هر انتقادی که بکنید ده برابرش بر آنها وارد است. وی با اشاره به موضع گیری‌هاي صداوسیما در مورد وقایع 88 گفت: هنوز هم در مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و میزگردها حرف هایی در مورد 88 مي‌زنند که از آمار بیرون است. شاید صدها هزار ساعت در این زمینه بحث شده است. تلویزیون، رادیو، سخنرانی، نماز جمعه، روضه‌ها آنقدر متنوع است. از فرصت‌هاي مختلف استفاده شده است.

بدون تشکیل دادگاه علیه موسوی و کروبی هرچه مي‌خواهند مي‌گویند

مدیرمسئول روزنامه‌هاي توقیف شده جهان اسلام و حیات نو درباره سوال حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی و اقدامات صورت گرفته برای رفع حصر با دسته بندی افرادی در مورد این رویداد گفت: در مورد حصر عده‌اي می‌خواهند که برداشته شود اما نمي‌توانند. یعنی زورشان نمي‌رسد و عده‌ای هم مي‌توانند اما نمي‌خواهند. ما جزء آن دسته افرادای هستیم که مي‌خواهیم اما نمي‌توانیم.

وی ادامه داد: حرف‌هاي مختلفی زده شده اما هیچ کسی هم توضیح نمي‌دهد که قانون در این باره چه گفته و چه باید کرد. آنقدر درباره مساله حصر در رسانه ملی صحبت شده که حد و اندازه ندارد.
وی با اشاره به اظهارنظرهای مطرح شده در مجامع مختلف گفت: اوایل در نماز جمعه برای توجیه کردن، گفتند چون مردم با این افراد مخالف و ممکن است آسیبی به آن‌ها وارد شود، از آنها نگهداری مي‌شود. بعدها دیدند که این حرف‌ها را کسی قبول نمي‌کند بنابراین حرف‌هاي دیگری زدند.

دبیرکل مجمع نیروهیا خط امام با اشاره به عدم توجه قانونی به این مساله افزود: ببینید قانون چقدر به درستی رعایت مي‌شود. در نماز جمعه و سخنرانی‌ها به جای دادگاه رسمی، چندین بار گویندگان مختلف این افراد را محکوم به اعدام کردند. زمانی آیندگان به این حرف‌ها مي‌خندند مبنی بر اینکه چه شرایطی در جامعه وجود داشته که اینگونه حرف زده مي‌شد. چگونه منطقی است. متهم، شرایط، قوانین و حقوقی دارد که از خارج از حقوق نمي‌توان یک کلمه حرف اضافه زد. بدون تشکیل دادگاه همه حق حرف زدن در این باره را داشته و هرچه دلشان مي‌خواهد علیه آنها مي‌گویند.

به گفته وی اگر صحبتها علیه باشد آزاد است اما اگر له باشد مي‌آیند و مي‌گویند که شما بر خلاف فلان مواضع حرف زدید. ما تا آنجایی که توانستیم یعنی گفتن، تذکر دادن و احیانا بعضی‌ها را به نصیحت مسئولان وادار کردن، انجام داده ایم و نتیجه‌اي نداده و نا امید هم نیستیم و فکر مي‌کنیم که مسئله، حل شدنی است. گفت پیغمبر که گر کوبی دری/ لاجرم زان در برون آید سری.

وی ضایعه این امر را غیرقابل جبران دانست و افزود: اینکه این بیماری خوب خواهد شد یا نه، بله مي‌شود اما با هزاران مصیبت، درد، ناراحتی،ضایعات، خرابی و بدگمانی‌ها درست مي‌شود. در این کشاکش دوران و شرایط، جوان‌ها به انقلاب و دین دچار بدبینی و افسردگی و به همه چیز بدبین مي‌شوند. اینها ضایعات کوچکی نیست.

سید هادی خامنه‌اي ادامه داد: ما برای جذب یک نفر به اندیشه‌هاي درست و اسلامی ساعت‌ها وقت صرف مي‌کنیم ولی شبیه گاو 9 من شیر مي‌ماند که با زحمت شیر دوشیده مي‌شود اما در آخر گاو همه را مي‌ریزد. کار ما اینگونه است. زحمات کشیده مي‌شود اما در جهت متضادش کارهایی مي‌شود که نتیجه یک عمر را به هدر مي‌دهد. مي‌دانید که وصل کردن و ساختن کاری طولانی مدت است اما خراب کردن یک لحظه است: سال‌ها باید که از یک مشت پشم پشت میش / صوفی‌اي را خرقه گردد یا حماری را رسن
وی در خاتمه افزود: وظیفه ما این است که تا آنجایی که مي‌توانیم فعالیت‌هاي فرهنگی، گفتاری و منطقی کنیم. در این زمینه هم نباید خسته شویم و باید ابتکار عمل، نوآوری و آموزش متکی بر یک سری داشته‌هاي صحیح و علمی و با تکیه بر نظرات درست و پارادیم‌هاي قابل دفاع داشته باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com