وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

مقتدی صدر گفت: متاسفانه عراق به وسیله گروهی که از خارج آمده‌اند و عطش عجیبی به مال اندوزی دارند اداره می‌شود. خاندان صدر هیچ چشم‌داشتی به قدرت و منصب ندارد. رهبر جریان صدر عراق در این کنفرانس خبری اظهار داشت: دولت مالکی از سوی شرق و غرب حمایت می‌شود؛ ما می‌خواهیم که برای آنها راهنما باشیم تا عراق در دستان انسان‌های امانت دار باشد. وی با بیان اینکه ترور و کشتار به دلایلی ناچیز عراق را در بر گرفته و دولت تنها ناظر بر این امر است، گفت: عراق به یک لقمه چرب و نرم برای برخی‌ها تبدیل شده است. کشور نیاز به آزادی دارد اما دولت تلاش می‌کند تا صداها را خفه کند.

رهبر جریان صدر عراق خاطرنشان کرد: من در انتخابات آتی موضعی واحد و بدون جانبداری در قبال همگان اتخاذ خواهم کرد و از همگان می‌خواهم تا در انتخابات مشارکت داشته باشند تا عراق به دست انسان‌های فریبکار نیفتد. وی افزود: من خواهان مشارکت در انتخابات و کوتاهی نورزیدن در خصوص آن هستم چرا که کوتاهی در این باره خیانت به عراق است. من در انتخابات به انسان‌های با شرافت رای می‌دهم.

مقتدی صدر همچنین نوری مالکی را شخصی دیکتاتور خوانده و وی را مسئول اوضاع امنیتی نابسامان در عراق دانست. رهبر جریان صدر عراق با بیان اینکه به تصمیم‌هایی که در قبال عراق و اوضاع سیاسی این کشور اتخاذ کرده می‌بالد، از استاندارهای بغداد و میسان به دلیل خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد و از آنها خواست به فعالیت خود به عنوان استاندار ادامه دهند. این دو استاندار از جریان صدر هستند.

بیش از 100 کشته و زخمی در خشونت‌های امروز عراق

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که در سلسله انفجارها و خشونت‌های امروز این کشور 117 تن کشته و زخمی شدند. بزرگترین این انفجارها در استان‌های بغداد، بابل و دیالی رخ داد که به کشته شدن دست کم 49 تن و زخمی شدن 55 تن دیگر انجامید. بنا به گفته منابع امنیتی عراق، دستکم هشت خودروی بمب‌گذاری شده در استان‌های مذکور منفجر شد که علاوه بر کشته شدن ده‌ها تن، خسارت زیادی نیز بر جای گذاشت.

بر اساس این گزارش، هدف یکی از حملات انتحاری امروز رئیس شورای استانداری دیالی بود که وی از این ترور جان سالم به در برد. از سوی دیگر شبکه خبری الجزیره اعلام کرد در حمله تروریستی به یک پادگان در شرق فلوجه 13 سرباز عراقی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. همچنین در این حمله چندین سرباز عراقی به اسارت گرفته شدند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com